Exkluzívny rozhovor s Danom Vávrom o Kingdom Come: Deliverance |
Chcete vedieť, aké sú bezprostredné reakcie českých vývojárov na prvé recenzie hry a či hodnotenia splnili očakávania tvorcov? Prezradí vám to ten najpovolanejší v našom interview.
Pri príležitosti krstu novej českej RPG Kingdom Come: Deliverance sme mali príležitosť vyspovedať jedného z autorov hry a nie je to nik iný ako Dan Vávra z Warhorse štúdia. Matúš Štrba (Matus_ace) mu osobne dnes večer položil niekoľko otázok a tu sú odpovede:
Prvá otázka sa ponúka sama. Štyri roky práce sú za vami, takže ako sa cítite?
Vcelku dobre. My sme hovorili, že s tými hodnoteniami to bude nejako takto 75 až 85 - 90, čo tak nejako v priemere je. Takže to je v pohode a tie reakcie sú dobré a naozaj je to skôr o nejakých technických nedostatkoch, čo je pri takejto veľkosti a vzhľadom k našej veľkosti a možnostiam asi celkom pochopiteľné. Predáva sa to zatiaľ celkom dobre, ak to ešte chvíľu vydrží, tak by to mohlo byť celkom fajn.
Super. Keď sa obzriete tie štyri roky dozadu, spravili by ste niečo inak počas vývoja? Alebo by ste niečo zmenili?
V skutočnosti to ľudia, ktorí na tom napríklad pracovali, nebudú počuť radi, ale asi ani nie. Jasné, že je mnoho vecí, ktoré keď človek vie ako, teraz by ich robil nejako inak. Ale to sme nemohli vedieť. Takže keby sme to robili znova, niektoré veci by sme urobili inak a rýchlejšie, jednoduchšie. Ale to sa skrátka nedalo nejako predvídať. V rámci toho, akí sme skúsení alebo skôr neskúsení, keďže je to v zásade naša prvá RPG, tak si myslím, že to bolo celkom dobré.
Aké sú reakcie zo sveta na zasadenie do českých krajín v roku 1403?
No áno, celkovo všetci hovorili - bude to nuda, bude to simulátor s jazdením po lese, história je nuda, nebudú tam zaujímavé veci, príbeh bude klišé - takéto všelijaké obavy, ktoré sa podľa mňa vôbec nenaplnili. Tie recenzie sú dobré. Tá filozofia, že tá hra je taká, aká je, sa vlastne všetkým páči. Samozrejme, sú ľudia, ktorým tento žáner nevyhovuje, ale je veľa takých, ktorým sa to páči a preto sme to robili. A v podstate celé to prostredie a ako sme to urobili, vlastne chvália. Páčia sa im postavy, páči sa im, ako je to v zásade napísané a zahrané, toto je super. S tým českým prostredím nikto nemá žiadny problém. Nikto nerieši, čo to je, prečo je to v Čechách, kto to je, čo sú to za ľudia, ako sa čudne volajú - to som asi ani vôbec nepočul.
Máte teraz za sebou vydanie. Plánujete už aj nejakú ďalšiu prácu?
Plánujeme, ale nemôžem o tom hovoriť.
Fixovanie bugov?
Fixovanie bugov určite. My ich máme veľa nafixovaných a ten proces toho vypúšťania tých opráv je, bohužiaľ, dosť zdĺhavý. Takže sa to opraví, potom sa to musí štrnásť dní skúšať, či je to naozaj opravené, či sa niečo nerozbilo. Bohužiaľ.
Minimálne u nás na webe vyvolala rozruch správa o Day One patchi, ktorý mal nejakých 23 GB. Môžete to nejako vysvetliť?
To je ako s Playstation, že tam sa vlastne nedajú robiť tie veci nejako jednoducho a vždy, keď sa vymení niečo v dvojgigovom úseku dát, musia sa nahrať celé 2 GB, aj keď sa tam zmenil jeden byte. Takže to je smutné. Na PC na Steame by to bolo možno jednoduchšie. A druhá vec je, že skrátka na tých konzolách, bohužiaľ, je pomerne dlhý proces certifikácie, takže kým sa vylisujú médiá, istú dobu to trvá. Lisovali sa napríklad pred dvomi mesiacmi a celé tie dva mesiace sme hru vylepšovali. Takže tie opravy za ten čas u takejto veľkej hry sú jednoducho veľké. To ma fakt mrzí, ale viac ma zaujíma, že je tam menej bugov, ako to, že je to také veľké.
Má nejaký zmysel pýtať sa na nejaké plány s DLC?
Asi nemá.
Ok, keď ste sa už dotkli tých konzol, tak už sa, samozrejme, objavili aj prvé porovnania. Plánujete nejakú detailnejšiu podporu vylepšených verzií konzol, ako je Playstation 4 Pro?
Už tam nejaká je a najlepší je asi Xbox X, však. Ten je skrátka najvýkonnejší, povedal by som, že sa dá prirovnať k PC verzii, že má skrátka väčšie vykresľovacie vzdialenosti, najväčšie rozlíšenie a tak. Je tam mnoho vecí celkovo vylepšených oproti tej štandardnej verzii a aj keď nechcem nič konkrétne sľubovať, zrejme sa na to ešte pozrieme a mohlo by to byť posunuté ešte trochu ďalej, keď to dobre dopadne.
To by bolo z mojej strany všetko. Ďakujeme za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- CES ukázalo expanziu robotov, prichádzajú aj robotické priateľky 91
- Alza spustila nové zľavy 14
- Nové AMD RX 9070 karty sa objavili v jednom z obchodov s prekvapivými cenami 119
- Aké sú vylepšenia výkonu RTX50 grafík oproti RTX40 generácii bez frame generation? 169
- Nový Star Wars: Dawn of Jedi film ukáže prvého Jedi 41
- Prvý pohľad na Nintendo Switch 2 149
- RTX 5080 karty sa už objavujú v zoznamoch eshopov 107
- Kde sa aktuálne požiare v Los Angeles nachádzajú v GTA V? 69
- Ukážka nastavení a výkonu Kingdom Come: Deliverance II na konzolách 110
- Valve zakázalo vydanie Counter Strike Classic Offensive titulu 62 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Deep Silver / Warhorse Studios Štýl: RPG / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|