Ubisoft približuje svoju stratégiu hier ako služieb, ktorá sa v hrách opláca |
Vydavateľ hovorí o svojom prístupe k hrám ako službám. Pochvaľujú si svoju dodatočnú podporu, ktorú stále dávajú aj starším titulom.
V poslednej dobe sa dosť často ozývali hlasy o tom, že tradičné singleplayerové hry vymierajú a mnoho vydavateľov prešlo na model známy ako Games as Service, teda hry ako služby. Skúša to tiež aj Ubisoft, pri ktorom by sa dalo povedať, že k tomuto modelu pristupuje naozaj príkladne. Dôkazom sú kľúčové tituly ako The Division, The Crew, Ghost Recon: Wildlands,Rainbow Six: Siege či For Honor, ktoré sa tešia naozaj dlhej a stále pokračujúcej podpore.
V najnovšom rozhovore Laurent Detoc (šéf Ubisoft North America) hovorí o tom, ako ich GaaS model pomohol rozšíriť v priebehu času mnohé herné komunity a ako stále pracujú na zlepšení:
„The Division 2 má naozaj veľmi dobrý príbeh, čím sa líši od jednotky. Spočiatku bola hra veľmi očakávaná a prišla s množstvom obsahu, no rýchlo to opadlo. Hovorím o tom, ako základňa hráčov klesla až na 30% niekoľko mesiacov po tom, čo hra vyšla. Začali sme teda osemnásťmesačný boj, ktorý bol pokusom o obrat. Patch 1.4 sa pokúsil napraviť mnohé chyby, patch 1.8 bol ďalším významným medzníkom. V dôsledku práce, ktorú sme do hry počas ďalších 18 mesiacov vložili, je základňa hráčov momentálne na hranici 80%.
V minulosti sa nič také nestávalo, pretože to nie je typický spôsob, akým vydavatelia pristupujú k svojim titulom. Jednoducho to vtedy nepotrebovali. Hra bola dokončená a jednoducho odoslaná do predaja. Neboli tam žiadne živé prvky. Rozumný spôsob, ako s nimi zaobchádzať, je pokračovať v práci a udržať si k hre určitú angažovanosť. Práve vďaka tomu môžete stavať aj ďalšiu hru.
V prípade The Division sme rozšírili hrateľnosť, u Rainbow Six: Siege sme pridali obsah, Ghost Recon: Wildlands dostalo o šesť mesiacov neskôr PvP režim. Týmto spôsobom stále pridávate na zážitku a vidíte, ako o hrách ľudia stále hovoria. Po roku a pol ľudia hovorili, že The Division bolo to najlepšie, čo kedy hrali. Práve to prilákalo ešte viac nových hráčov. Veľa ľudí, ktorý hrali The Division, prišli do hry až po vydaní patchu 1.4. Videli tak hru v oveľa lepšom stave než na začiatku.
Keď sa pozrieme na hráčsku základňu, ktorá sa pohla z 30% až k 80%, veľa ľudí prvýkrát prišlo do hry až vtedy, keď bola vylepšená. Teraz sa pozeráme na The Division 2 so super šťastnou komunitou hráčov, ktorých prvý diel veľmi zaujímal, sú spokojní a tešia sa na pokračovanie. Tento trend bude určite pokračovať. Hry neskončia. Skrátka budú fungovať ďalej. Keď to ľudia pochopia, zostanú.”
Detoc spomínal The Division 2, ktoré vyjde 15. marca 2019 a chce napraviť všetky chyby svojho predchodcu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 121
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 436
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 52
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- RECENZIA: Metro Awakening 40
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Massive Entertaniment Štýl: Akcia / MMO
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|