Gamescom 2019: Tvorcovia Devil’s Hunt chcú súboje ako z Mad Max a príbeh z The Last of Us |
Nabrúste si zuby aj pazúre na splodencov pekla.
Poľské herné štúdiá ostatné roky ukazujú celému svetu, ako sa majú robiť dobré hry a k slovu sa chce dostať aj nové štúdio s názvom Layopi Games, ktoré nám na Gamescome predviedlo svoju prvotinu Devil’s Hunt. Hra prináša konflikt medzi dobrom a zlom, kedy svetu hrozí vojna medzi démonmi a anjelmi a ich bojiskom bude ríša smrteľníkov. V tejto akčnej hack and slash hre sa dostaneme do úlohy Desmonda Pearca, v ktorom sa bijú ľudské aj démonické vlastnosti. Desmond po sérií nešťastných udalostí spáchal samovraždu a svoju dušu predal diablovi. Keď sa dostane do zeme smrteľníkov, nie je ochotný počúvať rozkazy Lucifera, no ani so spojenectvom s anjelmi pre svoje démonické schopnosti nemôže veľmi rátať. Jeho rozhodnutie prikloniť sa k jednej strane však ovplyvní osud sveta.
Pomocou pästí a pazúrov sa musí Desmond prebojovať ulicami Miami, Jeruzalema aj samotným peklom, troma lokalitami, ktoré hra v približne 10 – 12 hodinách herného času ponúkne. Počas Gamescomu sme sa v deme pozreli na prvý level hry situovaný v Jeruzaleme, pričom hrou nás sprevádzal Paweł Leśniak, ktorý je zároveň autorom knihy Equilibrium, ktorá poslúžila ako predloha pre Devil’s Hunt. Paweł vysvetlil, že okrem jeho knižnej predlohy autori čerpali inšpiráciu aj z hry Mad Max, pretože chceli vo svojej hre využiť akčný súbojový systém založený na niekoľkých kombách a špeciálnych schopnostiach. Na prvom nepriateľovi sme si hneď vyskúšali dve jednoduché kombinácie ľahkých a ťažkých úderov. Okrem nich Desmond ovláda aj 2 špeciálne kombá a 5 schopností podľa vášho výberu. Pozná tiež zakončovací útok, ktorý z nepriateľa vysaje dušu.
Desmond využíva duše na levelovanie v strome schopností, kde si navolíte nové kombá a schopnosti. Tie sa dajú meniť kedykoľvek, a tak si viete štýl boja v momente prispôsobiť podľa súčasných potrieb. V deme sme si vyskúšali schopnosť vyslania démonických škrabancov z väčšej vzdialenosti, ktorá však bola neskutočne pomalá, alebo sme si nepriateľov držali od tela silným úderom do zeme. Úniky do strán sa hodili pri záverečnom bossovi, ktorý zo seba v pravidelných intervaloch chrlil oheň a skákal na miesto, kde stál Desmond. Súboj s bossom bol tiež priestorom na objavenie Desmondovej ultimátnej démonickej formy, ktorá mu na niekoľko sekúnd zvýšila účinnosť útokov, no nedajú sa počas nej používať schopnosti, iba vykonávať kombá. Hra ponúka tri bojové štýly, ktoré si vďaka vysokej variabilite dokážete ušiť na mieru.
Pokiaľ ide o herných krotiteľov démonov, v prvom rade vám pravdepodobne napadne Doomguy a potom partia striebrovlasých frajerov z Devil May Cry. Pri pohľade na Devil’s Hunt sa dá konštatovať, že tvorcovia si zobrali trochu z oboch. Súbojový systém je však veľmi zjednodušený a nepotrpí si na sofistikované kombá a načasovanie ako v DMC. Pekelná atmosféra pripomína Doom bez sci-fi prvkov, no autori navrhli svet podľa vízie, ktorú Paweł Leśniak načrtol vo svojich knihách o Desmondovi Pearcovi. Paweł prezradil, že na príbehový aspekt hry si potrpia, pričom by chceli dosiahnuť rozprávanie podobné The Last of Us. Atmosféru im pohol dokresliť Marcin Przybyłowicz, hudobný skladateľ pre Zaklínača 3 a pripravovaý Cyberpunk 2077. V Devil’s Hunt pracuje na pozícii zvukového dizajnéra a pre hru vytvoril dva typy hudby pre tri prostredia, v ktorých sa hra odohráva.
Devil’s Hunt vychádza 17. septembra na PC, pričom konzolové verzie sú naplánované na január 2020 a počíta sa s PS4, Xbox One aj Nintendo Switch. V oblasti súbojov sa Devil’s Hunt na nič nehrá a ponúka jednoduché mlátenie démonov, ktoré hrateľnosťou pripomína hry éry predchádzajúcej generácie konzol. Uvidíme, ako autori zvládnu balansovanie schopností, aby sa zo súbojov po čase nestala rutina. Ak dodržia sľuby ohľadne hĺbky príbehu, možno máme pred sebou výnimočnú kombináciu bohapustej rúbanice so zmysluplným príbehom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: 1C Company / Layopi Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|