Ako sa hrá Zaklínač 3 vo svojej novej verzii na Switchi? |
Ako sa darí Geraltovi na cestách, keď vás sprevádza na Switchi?
SWitcher 3 a podobné názvy kolujú internetom už od oznámenia hry, no sranda ide bokom. Zaklínač 3: Divoký hon vo svojej kompletnej edícii môže patriť medzi najvýznamnejšie hry Switchu. Jednak preto, že je to stále jedna z najlepších RPG posledných rokov, čo už dokázala na PC, Xbox One a PS4. No taktiež preto, že ukazuje, čo sa vlastne dá zo Switchu vytiahnuť, ak ste ochotní pristúpiť na nejaké kompromisy. Vy ich síce pri hraní robiť musíte hlavne v očakávaniach od technickej stránky, no autori ich nerobili.
Aj vďaka tomu na jeden cartridge s veľkosťou 32GB zmestili nielen celú hru Zakínač 3: Divoký hon, ale aj jej dve expanzie Srdcia z kameňa a Krv a víno. A k tomu všetok ďalší digitálny obsah a updaty, ktoré hru dostali na verziu 1.60. V prípade krabicovej edície dostanete aj pekné bonusy v balení, pričom hru len vložíte do Switchu a hráte. Digitálna verzia je taká istá, okrem teda bonusov v krabici. Nič nesťahujete, ak teda nechcete nejakú inú jazykovú verziu, ale hra predávaná u nás obsahuje anglický a poľský dabing spolu s anglickými, poľskými, českými a maďarskými titulkami. Takže hneď v "balení" nájdete všetky jazyky, ktoré potrebujete.
Zároveň tak prinášajú úplne nekompromisne ak veľkú porciu obsahu a zábavy, že vám potrvá poriadne dlho, kým to celé spracujete a prejdete. Bez srandy, na hru a expanzie si pokojne vyhraďte nejakých 150 hodín a to nesplníte všetko. Hlavne sa ale dočkáte kvalitných príbehov, zaujímavých postáv, chytľavých súbojov a aj nejakej tej záhady, ktorú dokážete vyriešiť len vďaka zaklínačským schopnostiam. Detailnejšie tu nejdem rozpisovať príbehy. Ak ste doteraz hru nehrali, pokukujete po Switch verzii a zaujímajú vás, rozkliknite si recenzie uvedené vyššie.
Už skôr som písal, že je Zaklínač 3 na Switchi zázrakom. Pravdepodobne tu konzola dostáva zabrať doteraz úplne najviac a možno sa to nezmení až do vydania Doom Eternal, čo môže byť podobne náročná hra. Trochu je to na nej aj cítiť, keďže batériu dokáže vyšťaviť pomerne rýchlo, stále to však na taký normálny let po Európe stačí. Konzola však nie je hlučnejšia (kvôli chladeniu) alebo niečo podobné. A to som hral na pôvodnej verzii z marca 2017.
O port sa starali Saber Interactive a podarilo sa im dosiahnuť prekvapivý výsledok, kedy hra v dokovanom režime beží v 720p a v handheldovom režime v 960x540 rozlíšení. To je pokles oproti ostatným verziám, ale keď si uvedomíte, na čom to beží, padne vám sánka. Samozrejme, tieto rozlíšenia sú maximálne pričom hra používa dynamické rozlíšenie. To môže v doku spadnúť na 960x540 v náročných lokalitách plných života. V handhelde to môže spadnúť až k 810x456. Výsledkom je znesiteľné hranie v handheldovom režime, no na TV je už hra veľmi rozmazaná.
Videá prešli kompresiou a vo výsledku majú 720p, čo je kompromis kvôli veľkosti, no ich kvalite nepomáha. Ďalšie kompromisy Switch verzie sú vo vykresľovaní, tieňoch, kvalite textúr a aj efektoch. Doskakovanie je tak dosť badateľné a aj viditeľnosť je slabšia. Potešia však napríklad pekné efekty vody a aj fakt, že je počet NPC rovnaký ako na iných konzolách, akurát vám neskôr doskočia do obrazu. V takom Novigrade tak neprichádzate o nič z atmosféry mesta. Celkovo je vizuál lepší ako najnižšie PC nastavenia, no musíte počítať s tým, že sú tu veľké kompromisy. Stále to však nie je na zahodenie a výsledok môžete vidieť na obrázkoch nižšie (robené pri hraní v handhelde). Je tu dokonca niekoľko vizuálnych nastavení, ktoré si môžete upraviť, napríklad blur.
Rovnako aj snímkovanie nesie známky kompromisov. Saber Interactive sa snažili dosiahnuť 30fps a často sa im to darí, no poklesy smerom k 20fps tu nájdete. K padaniu dochádza najmä v náročných scénach, prípadne vtedy, keď si hra niečo načítava. Napríklad pri príjazde do mesta tesne po nejakej prestrihovej scéne. Snímkovanie je lepšie v dokovanom režime, no v zásade sú na tom oba približne rovnako. Tých 30fps si však hra drží často a aj keď to nie je ideálne, funguje to v rámci možností dobre. Dokonca aj vtedy, keď konzola dostáva naozaj zabrať (osobne si myslím, že Switch doteraz nikdy nečelil niečomu takému, ako je napríklad Toussaint), stále vie hra vyzerať slušne a aj sa slušne hýbe.
Komprimovaný je tiež zvuk, takže síce očakávajte nižšiu kvalitu, no našťastie to nie je žiadna tragédia (ako napríklad Dark Souls Remastered). A aj keď Saber Interactive a CDPR odviedli kus poctivej práce, mohli predsa len pridať aj niečo navyše. Hra opäť nepodporuje dotykové a ani pohybové ovládanie, pričom hlavne dotykové ovládanie by pri handheldovom hraní parádne sadlo na inventár, pohybové zas na mierenie. Taktiež tu nie je podpora amiibo a HD rumble. Sú to síce menšie veci, ale spríjemnili a spestrili by herný zážitok. Aj napriek tomu ale klobúk dole, táto hra je na Switchi v tejto podobe ukážka toho,čo všetko sa dá dokázať, keď sa chce. Už zajtra sa o tom môžete presvedčiť sami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 312
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bandai Namco / CD Projekt Red Štýl: RPG / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|