Prečo Vigor od Bohemky po Xboxe vyjde práve na Switch? |
Porozprávali sme sa so zástupcami Bohemia Interactive práve o pripravovanom porte akčnej hry Vigor pre Nintendo Switch
Jedným z veľkých prekvapení nedávno mini Directu od Nintenda bolo oznámenie multiplayerovej akcie Vigor od českého štúdia Bohemia Interactive pre Nintendo Switch. Ďalšie verzie by sme skôr tipovali pre iné platformy, navyše nás rozhodne zaujíma, ako hra na Switchi pobeží a čo tam ponúkne. Tak sme sa na všetky tieto veci povypytovali tých najpovolanejších - zástupcov štúdia. Odpovedali nám Petr Poláček (vedúci marketingu v Bohemke) a Petr Benýšek (vedúci projektu Switch verzie Vigoru).
Prečo ste sa rozhodli po Xboxe priniesť Vigor práve na Nintendo Switch?
P.P: Od začiatku počúvame a vnímame volanie hráčov, kedy hra vyjde pre PC a PS4, ale v danej chvíli a vzhľadom na vývojové aj biznisové kapacity dávalo zmysel v druhom kroku vydať hru pre Nintendo Switch. Vydaniu akejkoľvek hry na konzolovú platformu predchádza dlhý a zložitý proces rokovania s daným partnerom, Nintendo bolo v tomto ohľade najrýchlejšie a najústretovejšie. Navyše sme interne došli k záveru, že Vigor je pre Nintendo Switch vhodný titul, ktorý bude na platforme vystupovať z radu. A potom už to bola len otázka, ako si s vývojom Switch verzia poradí dedikovaný tím v brnenskom štúdiu Bohemia Interactive, ktorý sa s náročnou úlohou vysporiadal skvele.
Plánujete časom hru priniesť aj na ďalšie platformy?
P.P.: Postupujeme krok po kroku. Vidíme záujem komunity o ďalšie verzie, ale aktuálne vyvíjame a prevádzkujeme Vigor len na Xbox One a pripravujeme vydanie a ďalšiu podporu pre Nintendo Switch. Každý si asi vie predstaviť, že ak bude hra aj naďalej úspešná, budeme sa rozhliadať po ďalších možnostiach, ale sľubovať v tejto chvíli čokoľvek, čo nebolo ani interne rozhodnuté, by nebolo voči hráčom fér. V tejto chvíli sa sústredíme na Xbox One a Nintendo Switch verzie, ďalšie zatiaľ v pláne nemáme.
Bude hra po obsahovej stránke totožná x Xbox verziou?
P.B.: Áno, je to naším cieľom. Aby sme to dosiahli, musíme zladiť cyklus aktualizácií hry, ktoré pred vydaním vždy prechádzajú revíziou na strane Microsoftu aj Nintenda. Ak sa všetko podarí, budeme mať zhodné verzie hneď od úvodného vydania na Switch: Plán B je potom synchronizácia oboch platforiem počas prvých aktualizácií (v období týždňov maximálne).
Akým najväčším výzvam ste čelili pri portovaní a optimalizácii verzie pre Switch?
P.B.: Switch má menej pamäte a tiež nižší výkon ako Xbox One. Museli sme preto optimalizovať všetok obsah tak, aby sme ho zabudovali (z 5 GB RAM na Xboxe) do 3 GB RAM, ktoré máme na Switch ako aplikácia k dispozícii. Podobné je to s výkonom, bolo potrebné znížiť počet vykresľovaných polygónov a materiálov, zjednodušiť niektoré shadery, optimalizovať niektoré miesta herného kódu aj Unreal Engine tak, aby nám hra bežala na 30 FPS aj v multiplayeri s dvanástimi hráčmi. Zároveň musia ale scény zostať prakticky rovnaké, aby hráči nemali voči druhej platforme akúkoľvek výhodu alebo nevýhodu. Tohto dosiahnuť bola najväčšia časť našej práce. :)
Máte už plány na crossplatform podporu?
P.B.: Cross-play chceme a podporujeme! Hráči z oboch platforiem (Xbox One, Switch) sa tak budú môcť stretnúť v multiplayerových zápasoch. Toto bude možné, akonáhle budeme mať cyklus vydávania zjednotený na oboch platformách - viď. odpoveď vyššie.
Cross-progression (teda prenášanie hráčovho profilu z jednej platformy na druhú, ak máte náhodou to šťastie a vlastníte obe), ale možný nebude.
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch PS5 Free2play Vývoj: Bohemia Interactive Štýl: Akcia / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|