Rozhovor: Chcel sa autor českej motorkovej MMO niekedy na jej vývoj vykašlať? |
Porozprávali sme sa s autorom hry Engine Evolution o tom, ako dlho na nej pracoval a či to niekedy nechcel vzdať, keďže na hre pracoval zväčša úplne sám
Už o pár dní na Steame vyjde česká motorková MMO hra Engine Evolution, ktorej autorom je mladý vývojár Petr Šimůnek. Ten má len 22 rokov a ešte stále študuje na MFF UK v Prahe, pričom vo svojom voľnom čase pracuje práve na tejto hre. A keďže je z Hořic, práve tamojší okruh bude v hre spracovaný veľmi dôkladne. My sme sa ho však spýtali hlavne na to, či to niekedy nechcel vzdať, no priblížil nám aj ďalšie plány s hrou do budúcnosti.
V čom je hra Engine Evolution unikátna?
Engine Evolution berie niekoľko overených herných mechaník a dáva ich dohromady v balení, ktoré ešte neexistuje. Ide o hru, kde začínate so starou motorkou zo začiatku 20. storočia a odomykáte motorky až k najnovším. Pretekanie je skôr arkádové. Každá motorka ponúka množstvo možností customizácie, montujete si na ne doplnky, je potrebné si vybrať tie správne. Občas to je naozaj alchýmia a nie každému sadne každý setup.
Na hre si pracoval zväčša sám. Ako dlho vlastne vznikala?
Hra vzniká približne 4 roky. Väčšinu času som ju vyrábal sám. Občas (hlavne počas veľkých prázdnin) niekto pomáhal za pár eur. Vo vývoji tiež bolo niekoľko medzier, kedy na hru jednoducho nebol vôbec čas kvôli škole a skúškam. Teraz to sú 4 roky, ale niekoľkokrát som sa rozhodol, že niečo úplne prerobíme a podobne. Aktuálnu verziu som začal robiť približne pred rokom.
Nemal si niekedy chuť sa na to vykašľať? Čo bola počas vývoja najväčšia výzva?
Určite! Niekoľkokrát, napodiv to asi nikdy nebolo z technických dôvodov, vždy to bolo z dôvodov malého oslovenie hráčov, alebo toho, že hra berie veľmi veľa času a nedáva ani korunu. Veľmi náročné tiež bolo komunikovať s komunitou minulé leto. Hru sme veľmi propagovali, ale v tej dobe bola ešte veľmi rozpracovaná. Takže veľa reakcií bolo veľmi negatívnych, nasledovalo veľmi ťažké obdobie v živote - opustila ma priateľka, následne odišiel zo sveta môj vzor v akademickom svete. Bolo to ťažké obdobie, ale zároveň mi to dalo nový zmysel, prečo ísť ďalej a pokračovať.
Hra vychádza už čoskoro. Aké s ňou máš plány po vydaní?
Najprv bude potrebné si prejsť všetky reakcie, všetky dáta. Tiež sa sústredím na virtuálne preteky 300 Zákrut Gustava Havla, ktorý budem organizovať na konci mája na mieste reálnych pretekov. Následne uvidím, mám určite už teraz niekoľko nápadov čo zmeniť, čo pridať a aj niekoľko nápadov, ako hru posunúť "na ďalší level". Všetko bude závisieť na číslach po vydaní. V hre je samozrejme všetko možné - vylepšovať to, čo už v hre je, pridávať okruhy, vozidlá ... Ako to dopadne, ukáže len čas! :)
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Free2play Vývoj: Petr Šimůnek Štýl: Racing / MMO
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|