Aké herné štúdiá teraz vlastní Microsoft a aké mu pribudnú po odkúpení Activision Blizzard? |
Spravme si prierez aktuálnymi Microsoft štúdiami, ich aktuálnou tvorbou a aj tým, čo im pribudne, keď sa odkúpenie Activisionu zrealizuje.
Microsoft ďalej expanduje a pozrime sa, čo vlastne už vlastní, respektíve, čo mu pribudne s Activisionom. Spolu to potom bude cez 36 štúdií s 20-tisíc zamestnancami, ktorí budú robiť na viac ako 50-tich hrách.
Pôvodné štúdiá
Ak si pamätáte, pred pár rokmi mal Microsoft len svoje základné štúdiá a to:
- Turn 10 - 2001 - cez 150 zamestnancov
Turn 10 je jedno z už klasických štúdií Microsoftu, ktoré im vyvíja Forza Motorsport sériu, ako aj jej engine, na ňom beží Forza Horizon a teraz sa pridá aj Fable. Čakáme od nich novú Forzu Motorsport, ktorá by mohla prísť tento rok.
- Coalition - 2010 - cez 350 zamestnancov
Čerstvejšie štúdio Coalition vzniklo po odkúpení Gears of War značky od Epicu a následne prebratí niektorých vývojárov. Tí rovno začali tvoriť Gears of War 4 a medzičasom pridali aj Gears 5. Aktuálne od nich čakáme ohlásenie Gears 6 a robia aj na hre s novou značkou. Prešli už na Unreal Engine 5.
- 343 Industries - 2007 - cez 700 zamestnancov
Popri Coalition v Microsoft vytvorili aj 343 Industries, ktoré pre zmenu prebrali po Bungie Halo sériu a síce predchádzajúce hry boli váhavé, Halo Infinite vyšlo veľmi dobre. Teraz od nich čakáme ďalšie rozširovanie hry a nové kampane. Čoskoro príde aj Halo TV seriál.
- Rare - 1985 - cez 250 zamestnancov
Rare Microsoft kúpil už dávno a dlhšie bolo ukážkou toho, ako vie upadnúť kvalitná firma. Posledné roky však firma nabrala druhý dych, spravila Sea of Thieves, ktoré ide veľmi dobre a popritom vyvíja ďalšie dve hry. Vieme, že jednou z nich je Everwild.
- Xbox Game Studios Publishing - 2000 - cez 100 zamestnancov
Publishing sa stará o vydávanie titulov tretích strán, či už malých alebo väčších, ako napríklad Ori alebo teraz vydali Flight Simulator. Aktuálne majú otvorené väčšie spolupráce ako Contrabant s Avalanche, Project Dragon s IO Interactive, Int/Night robí As Dusk Falls, majú aj cloudový projekt s Kojimom a niekoľko ďalších ešte neohlásených hier.
Pôvodne Microsoft mal ešte aj Ensemble Studios alebo Lionhead, ale tie však z úplne zlých dôvodov zrušili. Špeciálne Ensemble bolo zrušené len pre zníženie nákladov. Plus mali aj Bungie, ale to nechali odísť a nahradili ho 343 Industries.
Nedávno odkúpené štúdiá
Aktuálne odkúpenia síce začali len tri roky dozadu, ale celé to spustil ešte predtým Mojang, ktorý naučil Microsoft, ako sa majú štúdiá odkupovať a ako sa k nim treba správať.
- Mojang - 2009 - cez 600 zamestnancov
Microsoftu veľmi dobre vyšlo odkúpenie Mojangu a jeho Minecraftu, ktorý dokázal kvalitne rozširovať a expandovať s ním. Nedávno spustili Minecraft Dungeons a teraz sa pripravuje aj filmová verzia značky. Nie je úplne jasné, na čom presne pracuje cez 600 zamestnancov firmy.
- Compulsion Games - 2009 - cez 80 zamestnancov
Medzi prvými odkúpeniami v nedávnej dobe zobrali menšie indie štúdio Compulsion, tvorcov We Happy Few, ktorí teraz robia dve ďalšie hry.
- Ninja Theory - 2004 - cez 120 zamestnancov
Kúpili aj tvorcov Hellblade, ktorí teraz vytvárajú Hellblade II, hororovku Project Mara a Project Dreadnought, ktorý má redefinovať pojem zábava.
- Undead Labs - 2009 - cez 100 zamestnancov
Undead pod Microsoftom výrazne rastie. Tento rok otvorili novú pobočku pre motion capture a pripravujú pokračovanie State of Decay série. Trojka už pôjde s kvalitou výrazne vyššie.
- Obsidian - 2003 - cez 230 zamestnancov
Obsidian bolo prekvapivé odkúpenie, ktoré Microsoftu prinieslo firmu orientujúcu sa na RPG. Tá už vydala The Outer Worlds, teraz pracujú na dvojke a robia aj RPG Awoved. Popritom dokončujú menší titul Grounded a zatiaľ neohlásenú RPG Pentiment.
- Playground Games - 2010 - cez 300 zamestnancov
Playground bola veľmi dobrá investícia od Microsoftu, firma im už predtým spravila niekoľko Forza Horizon titulov a po odkúpení priniesli ako štvorku, tak aj päťku Horizonu a teraz pracujú aj na novom Fable a určite aj Forze Horizon 6.
- Inxile - 2002 - cez 100 zamestnancov
Inxile je ďalšia RPG firma, ktorú odkúpili, a tá ma na svedomí hlavne Wasteland a Bard's Tale. Teraz pracujú na steampuknovej fps RPG Project Cobalt a ďalšom titule.
- Double Fine - 2000 - cez 70 zamestnancov
Kúpili aj Double Fine, autorov parádnych skákačiek a adventúr, a tento rok s nimi vydali Psychonauts 2. Firma medzitým už robí na ďalšom titule.
Nedávno vytvorené štúdiá
Microsoft si v posledných rokoch vytvoril aj vlastné štúdiá a konkrétne dve:
- World's Edge - 2019 - cez 50 zamestnancov
Microsoft vytvoril aj vlastné štúdio World's Edge, ktoré sa stará o Age of Empires sériu. Síce pôvodne sami nevyvíjali, už nabrali kapacity a zrejme prebrali vývoj a rozširovanie AOE IV, pracujú aj na neohlásenom titule. Nevieme, či rovno AOE V alebo či oživili Age of Mythology.
- The Initiative - 2018 - cez 100 zamestnancov
Initiative je najzaujímavejšia pobočka Microsoftu, kde nabrali veľké mená z biznisu a vieme, že robia na novom Perfect Dark titule.
Bethesda štúdiá
S Bethesdou im pribudla masa kvalitných štúdií:
- Bethesda Game Studios - 2001 - cez 500 zamestnancov
Hlavné Bethesda štúdio je najväčšie štúdio Microsoftu a má cez 500 zamestnancov, robia na Fallout 76, Starfielde a začínajú Elder Scrolls VI. Zrejme sa postupne dostanú aj k novému Falloutu, ak ho nezoberie Obsiadian.
- Zenimax Online - 2007 - cez 350 zamestnancov
Zenimax Online je MMO orientované štúdio, robia na Elder Scrolls Online a pripravujú MMO podľa novej značky alebo niektorej Microsoft značky.
- id Soft - 1991 - cez 300 zamestnancov
id Soft, legendárni autori Wolfensteinu, Quake alebo Dooma, by teraz po poslednom Doomovi mali pracovať na novom reštarte Quake značky. Plus robia na vylepšeniach svojho idTech enginu.
- Tango Gameworks - 2010 - cez 200 zamestnancov
Japonská pobočka Bethesdy vytvorila napríklad Evil Within sériu a teraz pracujú na Evil Within 3, ako aj na GhostWire Tokyo, ktoré by malo vyjsť tento rok.
- MachineGames - 2009 - cez 150 zamestnancov
MachineGames sa ujalo veľmi dobre s reštartom Wolfenstein série, aj keď prekvapivo teraz robia na novom Indiana Jonesovi a uvidíme, čo v ňom ponúknu. Popritom by mali vyvíjať aj nový Wolfenstein 3.
- Arkane - 1999 - cez 300 zamestnancov
Arkane je veľmi kvalitná firma, ktorá robí viac netradičné hry, ale vždy im to vychádza. Spravili Dishonored sériu, ktorej štýl použili aj teraz vo veľmi úspešnom Deathloop, a robia aj kooperačný upírsky titul Redfall, ktorý by mal vyjsť tento rok.
- Alpha Dog - 2012 - cez 30 zamestnancov
Mobilná firma Bethesdy spravila veci ako MonstroCity alebo minulý rok Mighty Doom. Zrejme teraz robia na ďalšej mobilnej hre podľa niektorej značky.
- Roundhouse - 2019 - cez 50 zamestnancov
Pôvodne Human Head štúdio, ktoré spravilo Prey, robí na novej PvPvE onlineovke. Hovorilo sa o licencovanej DC značke, ale uvidíme, čo to nakoniec bude.
Activision Blizzard štúdiá
S odkúpením Activision Blizzardu získajú peknú hŕstku štúdií, kde síce väčšina teraz robí na Call of Duty, ale Microsoft to zrejme zmení. Plus majú aj Blizzard, ktorý robí na Diable a vyzerá, že Microsoft chce oživiť aj Starcraft značku:
- Activision Publishing - 2001
Vydavateľská časť Activisionu, ktorá vydáva ako svoje hry, tak aj hry tretích strán. Vydali napríklad Sekiro od From Software.
- Blizzard Entertainment - 1991 - cez 5000 zamestnancov
Prakticky polovicu Activision Blizzardu tvorí samotný Blizzard, ktorý má 5000 zamestnancov sám o sebe. Nedelí sa totiž na ďalšie menšie firmy, aj keď má viac tímov po celom svete. Majú značky ako Diablo, StarCraft, World of Warcraft, Hearthstone alebo Overwatch. Teraz sa venujú hlavne Diablu a Overwatchu. World of Warcraft pomaly dožíva a Starcraft má pauzu.
- Infinity Ward - 2002 - cez 500 zamestnancov
Hlavná firma na vývoj Call of Duty hier, robí hlavne na Modern Warfare častiach série. Viac menej sú od nich najkvalitnejšie časti série s najlepším vizuálom a najlepšou kampaňou.
- Sledgehammer Games - 2009 - 450 zamestnancov
Sledgehammer je taká čiastočne pomocná, občas hlavná firma pre Call of Duty a v poslednom čase majú radi hlavne druhú svetovú vojnu. Raz skúšali robiť Call of Duty v otvorenom svete, ale vedenie im to zrušilo. Aj pri svojich posledných hrách skúšali zapracovať viac inovatívne prvky, ale tie boli zrušené.
- Treyarch - 1996 - cez 550 zamestnancov
Treyarch je tretia veľká firma, ktorá pracuje na Call of Duty sérii a špecializujú sa na Black Ops podsériu. Svojho času do série priniesli Zombie časť, ktorá sa tam zachovala dodnes.
- Raven Software - 1990 - 350 zamestnancov
Je to veľká tragédia Activisionu, kde štúdio, ktoré spravilo klasiky ako Heretic, Hexen, Soldier of Fortune, Jedi Knight II, Quake 4, Wolfenstein, Singularity, zničili podporou a remastrami Call of Duty. Posledné roky dostali svoju vlastnú hru Call of Duty Warzone.
- High Moon Studios - 2001 - 155 zamestnancov
Ďalšie pomocné štúdio pre Call of Duty je High Moon studios. Svojho času spravili klasiku ako Darkwatch, alebo Bourne Conspiracy, sériu Transformerov a Deadpoola. No potom už boli odstavení od hlavného vývoja a pomáhali s COD a Destiny.
- Beenox - 2000- 350 zamestnancov
Beenox bolo kvalitné štúdio, ktoré zahltili podporou Call of Duty. Pôvodne robili Spider-man hry, Skylanders, ale potom roky len COD hry. Našťastie sa to snažili posledné roky napraviť a časť zamestnancov vyhradili na hry ako Crash Team Racing, Tony Hawk's Pro Skater 1+2 a aj Crash 4.
- Toys for Bob - 1989 - cez 180 zamestnacov
Toys for Bob takmer stihol podobný osud ako Beenox a posledný čas na nich už tiež presunuli podporu Call of Duty, aj keď stihli len od Warzone. Predtým tiež robili na Skylanders, ale aj zábavných skákačkách od Disney, spravili Crash Trilogy alebo Spyro trilogy a robili aj na Crashovi 4.
- Demonware - 2003 - 177 zamestnancov
Demonware je menšia pobočka, ktorá robí čisto na online systémoch pre Call of Duty alebo Tony Hawk a pre ďalšie online hry. Robia matchmaking systémy, servery, anticheaty, ale aj systémy na odomykanie skinov.
- Major League Gaming - 2002
Major League Gaming je esports organizácia, ktorá sa stará o turnaje v rôznych multiplayerovkách. Samozrejme aj o Activision blizzard hry ako Call of Duty alebo Starcraft.
- Digital Legends - 2001 - cez 50 zamestnancov
Digital robí kvalitne mobilné hry ako Afterpulse, Respawnable Heroes, ale má aj sériu športov a portovali aj Bad Company 2 pre mobily. Activision ho kúpilo len minulý rok, aby nemuseli vývoj Call of Duty mobile outsourcovať na Číňanov, respektíve robili ďalšie mobilné Call of Duty hry.
- King - 2003 - 2000 zamestnancov
King, kráľa mobilných hier, pred pár rokmi Activision odkúpil a ťaží z ich titulov ako Candy Crush, Saga hry, ale spravili aj autorunner Crash: One the Run. Firma má 11 štúdií.
Teraz ostáva čakať, ako sa to bude vyvíjať ďalej a či nakoniec Activision odkúpenie prejde, respektíve, či bude Microsoft vo veľkých odkúpeniach pokračovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 43
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185 zobraziť viac článkov >