Hlbšia analýza Forspoken na PC aj s DirectStorage |
Digital Foundry už podrobnejšie zanalyzovalo Forspoken na PC.
Digital Foundry už podrobnejšie zanalyzovalo Forspoken na PC. Samozrejme hlavne sa pozrelo na DirectStorage, ale pridalo aj porovnanie DLSS, FSR a XeSS. Najlepšie je samozrejme DLSS, kde každé iné upscalovanie má svoje špecifické problémy s určitými efektmi.
Ale špecifické problémy má takmer všetko v hre vrátane ray-traced ambient occlusion, ktoré nefunguje tak, ako sa čakalo a rovnako, ako na PS5 aj na PC má chyby v zobrazovaní.
Porovnanie nahrávania cez DirectStorage a bez neho:
PS5 (performance mode) - 4.4s
PC s rýchlym procesorom a 3.5GB/s SSD:
PC, DirectStorage enabled (Core i9 12900K + NVMe SSD) - 4.1s
PC, DirectStorage disabled (Core i9 12900K + NVMe SSD) - 5.4s
PC s pomalším procesorom a 3.5GB/s SSD:
PC, DirectStorage enabled (Ryzen 5 3600 + NVMe SSD) - 6.8s
PC, DirectStorage disabled (Ryzen 5 3600 + NVMe SSD) - 11.7s
SATA disk 500Mb/s:
PC, DirectStorage enabled (Core i9 12900K + SATA SSD) - 10.2s
Škoda, že nespravili testy s rýchlejším aspoň 6GB/s diskom.
Dodávajú však jednu vec, ktorá sa zdá, že nie je použitá v hre a to dekompresia textúr na grafike, keďže nevidieť žiadnu záťaž grafiky pri načítaní. Je to škoda, keďže je to základná funkcia Direct Storage 1.1. Zároveň však hra ukazuje, že aj bez toho dobre zrýchľuje načítavanie.
Pri načítavaní aj pekne ukázali vo videu rýchlosť načítavania v danom čase. Počas hrania načítava maximálne okolo 300MB/s. Aj keď zdá sa, že aj tam majú chybu, keďže aj tri minúty po načítaní pozície ešte hra robí 500MB/s načítavania aj bez pohybu postavy. Z nejakého dôvodu tam dookola načítava dáta a za tri minúty prenieslo 90GB.
Popritom videli, že v náročnejších scénach, keď je zaťažený procesor pri vypnutom DirectStorage, hre klesá framerate oproti tomu, keď je DirectStorage zapnuté. Teda DirectStorage procesor odťažilo, čo je aj jeho hlavné poslanie.
Oproti PS5 je načítavanie rýchlejšie a vizuál krajší, ale celkovo je to zlý port.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Vývoj: Square Enix / Luminous Productions Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|