World of Tanks vás v novom evente vyšle na Mars |
Nový event sme si boli s predstihom vyskúšať a rovno sme aj vyspovedali jeho autorov.
Wargaming predstavil nový event Call to Mars pre svoju populárnu vojnovú multiplayerovku World of Tanks a ako už hovorí samotný názov, event nás zavedie na Mars, čo je dosť netradičná odbočka od zabehnutej hrateľnosti, ale má svoje dôvody. Aké? Na to sme sa boli spýtať priamo vo Wargamingu v Prahe, keďže práve tam tento event vznikol a je to prvý event, ktorý od konceptu až po finálnu realizáciu vznikol v pražskom štúdiu. My sme si mohli štúdio obzrieť, porozprávať sa s vývojármi, nazreli sme tiež pod pokrievku vývoja takéhoto eventu, no a taktiež sme si ho mohli vyskúšať. Zo štúdia si nás pod seba zobrali Michal Bartoň (Engineering Manager) a Alexandra Legenčenko (Lead Game Designer), ktorí nám na záver prezradili aj niečo navyše nielen o evente.
A čo teda pre českú pobočku znamená, že toto je prvý event, ktorý tam celý vznikol? Možno sa to nezdá, ale je to veľká vec. Michal o tom povedal: „Pre náš pražský tím je to rozhodne míľnik. Je to niečo, čo sme sa snažili dosiahnuť od otvorenia štúdia – od malých vecí, itemov, noviniek alebo reworkov starších vecí sme sa pomaly snažili vybudovať dôveru v to, aby nám dali už aj niečo väčšie, čo sa podarilo. Existuje teraz väčší tlak na distribúciu práce do jednotlivých štúdií, pretože už nemáme jedno veľké centrum, ale sme rozmiestnení po celom svete a Praha začína hrať výrazne väčšiu úlohu. Myslím si, že sa nám podarilo ukázať, že to na to máme, máme kvalitných ľudí a aj odvahu robiť nové veci.“
Mohlo by sa zdať, že tím, ktorý predtým robil len menšie novinky do hry, sa musel poriadne nafúknuť, ale nie je to pravda. Viac menej si vystačili s tímom, ktorý tam bol už predtým, ako Wargaming prešiel zmenami. Nemusel tak naberať nových ľudí a ani preberať ľudí z iných pobočiek, za čo vďačí aj novým technológiám. „My si tím budujeme už roky. Trénovali sme ho na menších veciach a v skutočnosti sme teraz využili mnoho nových technológií pridaných do nášho enginu, ktoré nám pomohli k rýchlejšiemu prototypovaniu, čo pomohlo aj tomu, že sa s tým tím rýchlejšie zžil a neboli sme tak závislí na zdieľaní vedomostí z iných štúdií, aj keď sme to využívali, no boli sme schopní väčšinu vecí spraviť sami,“ dodal Michal.
Michal podľa vlastných slov verí, že Call to Mars nebude fail, takže môžeme v budúcnosti očakávať aj ďalšie a opäť väčšie novinky, ktoré vzídu z hláv pražských vývojárov. Ale prečo sa v tomto prípade vydali práve do vesmíru. To nám už priblížila Saša a trochu prekvapivo to bola nosná myšlienka už od samotného začiatku: „Inšpiroval nás jeden z našich predchádzajúcich eventov – Moon Mayhem, ktorý sa nebral vážne, bol založený na zábavnej hrateľnosti a hráči ho milovali. Taktiež sme sa chceli odlíšiť od iných eventov, ktoré majú bežne tiež vojnovú tému, ako Mirny alebo Waffenträger. A prečo vesmír? Naši hráči sa taktiež zaujímajú o rôzne vedecké oblasti a vesmír je jednou z najzaujímavejších vedeckých tém. Zároveň oslovujeme aj fanúšikov sci-fi filmov či kníh hlavne z minulosti. Preto si myslíme, že je táto téma vhodná pre našich hráčov.“
Počas prehliadky štúdia a rozhovor s vývojármi sme sa dozvedeli naozaj dosť z pozadia vývoja, no zaujala ma informácia, že takýto event sa vyvíja relatívne dlho – 9-10 mesiacov. To rozhodne nie je málo na niečo, čo si hráči môžu užiť len 14 dní. Áno, s Call to Mars sa budete musieť po 2 týždňoch rozlúčiť. Saša priblížila, prečo venujú toľko úsilia niečomu, čo trvá len tak krátko: „Tento event je skôr o tom, aby sme viac zapojili hráčov. Je dôležité ukázať, že World of Tanks nie je len o tom, čo sme robili posledných 10 rokov, ale stále hráčov dokážeme prekvapiť a priniesť niečo iné, čo si môžu užiť. Chceme prinášať nové zážitky a ukázať hráčom, že sa môžu tešiť aj na iné rozdielne aktivity. Aby s nami zostali dlhšie, ale možno si aj odpočinuli od bežných bojov pri niečom sviežom.“
Nie je to však len o tom. V každej takejto hre sú eventy skvelou príležitosťou, aby si vývojári mohli niečo otestovať. Wargamingu to nie je cudzie a napríklad ponorky vo World of Warships prišli najskôr v obmedzenom evente a až neskôr sa dočkali plného zaradenia do hry. Michal prezradil, že aj tu si skúšajú niečo nové, ale nebude to marsové vozidlo. Tu si skúšajú veci na pozadí celej hry, napríklad nové rozhranie, kde už nemáte hangár, ale pekné menu plné informácií a aj dynamických prvkov: „Presne tak. Je to krásny testovací event, v ktorom je kopa nových technológií, ktoré nie sú na prvý pohľad viditeľné. Je tam úplne od základov prekopané rozhranie z Flashu do Gameface. Taktiež tu prvý raz naplno beží vizuálny scripting. A jedna vec, o ktorej sme ani veľmi nehovorili, lebo to nie je veľmi vidno, je fakt, že celý tento režim je vytvorený ako rozšírenie do hry. Takže neprepisujeme základnú verziu hry, ale vytvárame akoby plugin, ktorý môžeme zapínať a vypínať kedykoľvek budeme chcieť.“ Uvidíme teda, kde tieto veci začne Wargaming ďalej nasadzovať, vývojárom ale podľa ich slov veľmi pomáhajú.
A čo ďalej pre Wargaming a hlavne pražskú vetvu? Saša nemohla prezradiť veľa, ale aspoň niečo naznačila: „Nedávno sme priniesli vývojársky denník, ktorý sa nakrúcal tu v Prahe a v ňom sme ukázali, čo tento rok prinesieme – z pohľadu eventov sa vrátia Mirny a Waffenträger. Mirny sa nevráti v podobe ako minulý rok, ale vrátime sa do pôvodného Mirny, ale aj s nejakými novinkami, ktoré vývojári prinesú. A čo sa týka nás, možno opäť zamierime ku hviezdam a budúci rok prinesieme niečo podobné.“
Samotný Call to Mars sme si mohli vyskúšať v troch súbojoch, dvakrát dokonca aj proti vývojárom, ktorí síce dali najavo, že hru ovládajú aj poslepiačky, ale nedal som sa ľahko. Čakajte len jeden stroj, jednu mapu, ale slušnú porciu zábavy. Na Marse funguje upravená fyzika, vďaka čomu môžete súperov likvidovať nielen strelami, ale aj narážaním (a ich vyhodením z krátera). Mapa je pritom menšia, hráčov na nej ale môže byť až 10, takže o strety nie je núdza a neustále musíte byť v strehu.
V boji vám pomôžu tri powerupy, ktoré sa spawnujú po mape a viete nimi vhodne doplniť svoju hlavnú zbraň a Boost schopnosť. Tá sa hodí v situácii, keď chcete súperov vytlačiť z krátera, prípadne z miesta, kde sa aktuálne zbierajú bodu. To sa postupne presúva po mape, aby hráči nebojovali len o jedno miesto. Powerupy vám dodajú silnejšie strely, štít alebo gravitačnú studňu. Štít sa hodí v situáciách, keď po vás niekto páli, ale aj vtedy, keď vás niekto vytláča. Pripevní vás totiž na krátky moment k zemi. Gravitačná studňa zase predstavuje centrum gravitácie nad zemou, ktoré začne vťahovať tanky a potom ich rozhodí preč. Oplatí sa pekne si počkať, použiť ju a rýchlo aktivovať aj štít, ak ho máte.
Už z popisu je jasné, že to bude úplne iný herný zážitok. Na mape pôsobí nižšia gravitácia, takže sa tu viac lieta aj skáče. Rovnako nárazy pôsobia trochu inak. Všetko je tu upravené tak, aby to pôsobilo rýchlo, jednoducho, intuitívne a zábavne. Nečakajte tankový zážitok a budete príjemne prekvapení. Nepotrvá dlho a sami si to budete môcť vyskúšať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One PS5 Free2play Vývoj: Wargaming.Net / Wargaming.Net Štýl: Akcia / MMO Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|