Gamescom 2024: Remaster Broken Swordu sa chce otvoriť aj novému publiku |
Hra dostane nielen vizuálne vylepšenia, ale aj mnoho opráv a nový režim.
Prvé dve časti Broken Sword patria medzi moje najobľúbenejšie hry vôbec a Charles Cecil v nich dokázal napísať skvelé postavy v pútavom príbehu, ktorý navyše doplnil aj dobre nadizajnovanými hádankami. Ak ste to nezažili, čoskoro si to budete môcť užiť v celej remastrovanej kráse. Reforged verzia prvej časti vychádza už 19. septembra a nechce len zväčšiť rozlíšenie zo 640x480 na 4K, ale aj otvoriť hru novému publiku. Na Gamescome som si to mohol vyskúšať.
Hra sa chce otvoriť novému publiku aj tým, že oproti klasickému režimu prinesie nový príbehový režim. Ten má pomôcť s hraním ľuďom, ktorí možno adventúry až tak často nehrávajú. Na obsahu hry nič nemení, ale častejšie vám bude servírovať pomôcky, aby ste sa dostali cez hádanky. A keď už nejaké hotspoty nemajú v hre význam, lebo ste ich využili, hra ich už nebude mať aktívne. Nemusíte sa tak vracať k veciam, ktoré už pre vás v rámci hrania nemajú význam. Ale môžete hrať aj po starom. Ako z pohľadu týchto pomôcok, tak aj z pohľadu vizuálu. Kedykoľvek sa totiž z remastrovanej 4K grafiky môžete prepnúť na pôvodnú.
Asi nemá zmysel opisovať hru ako takú. To už si počkajte tých pár dní na recenziu. Je to klasická adventúra s postavami, ktoré si naozaj zamilujete, v príbehu, ktorý prináša napätie, zvraty a aj vtipné situácie, nie však v podobe nejakej grotesky. Teraz vám chcem ale predstaviť všetky tie novinky a vylepšenia, ktoré som si na Gamescome mohol vyskúšať. Ďalším z nich je napríklad kurzor, ktorý sa teraz automaticky pritiahne k aktívnym bodom na obrazovke a ponúkne vám možnosti, čo môžete robiť. Opäť je to hlavne pomôcka pre hráčov, ktorí možno adventúram až tak neholdujú. Ale veľmi to pomáha aj pri ovládaní gamepadom.
V mojom rozhovore s Charlesom Cecilom ste si mohli prečítať, že remaster nie je len o vylepšení, ale aj o miernych opravách. Ak nejaká scéna v pôvodnej hre nebola úplne dokonalá, tu ju opravili, ako je napríklad výbuch v kaviarni hneď v úvode, kedy sa pri výbuchu nepohla stolička. Keď si ale v priebehu hrania budete prepínať medzi novou grafikou a originálom, zistíte viacero zmien a vylepšení, napríklad zmenené obrazy v múzeu a podobne. Sú tu ale aj rozšírené scény, ktoré boli vystrihnuté, prípadne sa v pôvodnej hre z nejakého dôvodu neodohrali. Nie je to ale nič, čo by menilo hru samotnú.
Graficky je Reforged naozaj krásne modernizovaný a vylepšený, pričom stále zachováva ducha originálu. Akurát teda vyzerá krajšie. Zaujímavé je, že v mojej hlave presne nejako takto vyzeral aj originál. To je ten milosrdný aspekt ľudskej pamäte, ktorá má tendenciu si veci pamätať krajšie, než v skutočnosti boli. Zvuk zostáva po starom a trošku to už na ňom badať. Novinkou sú však mnohé nastavenia prístupnosti – automatické hinty, ich frekvencia, veľkosť fontu a mnohé ďalšie drobnosti, ktoré môžu pomôcť rôznym hráčom. A hráčom u nás zas môže pomôcť, že bude hra podporovať češtinu, keďže ju vlastne už originál dostal kedysi dávno. Na tých pár chvíľ sa to na Gamescome hralo krásne a už sa neviem dočkať plnej verzie Broken Sword - Shadow of the Templars: Reforged.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 294
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Revolution Software / Revolution Software Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|