Vedieme vojnu vo dvojici |
Koľko potrebujete vojakov na vedenie skutočnej vojny? Tisíc, desaťtisíc, milión? EA používa jednoduchú matematiku: 1 + 1 = 2. V kooperačnej akcii Army of Two vám postačí na vykosenie stoviek čínskych vojakov, diverzné operácie a zvrhnutie režimu dvojica žoldnierov - hromotĺkov. Nepýtajú sa prečo, ale koľko núl im pribudne na konte. Krátka zastávka v Číne má síce niečo spoločné s ich nevybavenými súkromnými účtami, ale čo nespravia pre úsmev sympatickej operátorky na druhom konci vysielačky. Vyhodiť most práve v momente, keď po ňom bude prechádzať kolóna áut vysoko postaveného pohlavára? Žiaden problém!
Army of Two je primárne koncipovaná ako kooperačná akcia a v takomto duchu aj prebehla prezentácia. Hneď v úvode bola predstavená jedna z noviniek - GPS navigácia. Po aktivácii sa prostredie ponorí do modrej farby, pričom oranžová pulzujúca linka so smerom vyznačeným šípkami ukazuje, kadiaľ treba ísť k najbližšiemu checkpointu, cieľu. Takto nezablúdite, ani nestratíte prehľad o aktuálnej situácii. Ďalšie novinky vyšperkovali HUD. Každý hráč má svoje konto, na ktoré pribúda počet zabitých nepriateľov. Ak sa vám darí rozdávať hlavy a kosiť rad radom každého, AI sa sústreďuje iba na vás, čo signalizuje AGGRO meter.
Ľahko môžete iba slepou paľbou strhnúť na seba pozornosť, zatiaľ čo druhý hráč si nájde výhodnú pozíciu a zaútočí na nič netušiacich nepriateľov zboku. Táto technika sa dá vhodne kombinovať so schopnosťou hrať mŕtveho. Akcia na chvíľu utíchne, ale keď sa vám otočia chrbtom, začnete páliť ako zmyslov zbavený. Treba sa mať však na pozore, aby vás nikto z protivníkov nevidel ako simulujete smrť, inak do vás bude sypať olovo s pokrikom: „Mňa neoklameš!" Stavba prostredí počíta s množstvom úkrytov a relatívne bezpečných miest, ktoré treba (vďaka neustále pohybujúcej sa AI) často meniť. Ak sa vám podarí naplniť AGGRO meter, postava sa dostane do krátkeho tranzu a spôsobuje dvojnásobné zranenia.
Výborným príkladom kooperácie bolo vyhodenie spomínaného mostu do vzduchu. Pod nosníkmi boli umiestnené nádrže, ktoré bolo nutné raketometmi odpáliť naraz, keď sa kolóna áut nachádzala presne medzi nimi. Oba ciele sa úspešne zamerali, pričom každý hráč videl v splitscreene, ako sa ďalekohľadom snaží cieľ zamerať druhý hráč. Keď bolo všetko pripravené, pozreli sa na seba, odpočítali si 3, 2, 1 a v ďalšej sekunde sa most zosypal ako domček z karát. Misia bola splnená iba z časti, ešte bolo nutné podniknúť útek z oblasti zamorenej vojakmi na vznášadle.
Opäť prišla k slovu kooperácia. Jeden hráč riadil, druhý kosil všetko živé na brehoch a vode. Táto časť však nebola priamočiara, ale nasekaná do úsekov, pretože bolo nutné otvárať a zdvíhať hladinu vody v priehrade. Kým jeden otváral veľké oceľové vráta, druhý už sedel vo vznášadle a po kúskoch sa posúval komorami, pričom sa musel vracať na bojisko a pomáhať druhému hráčovi. Sila Army of Two spočíva v kooperácii a bude ju hriech hrať sólo. Autori myslia aj na tradičné online režimy, avšak o nich sme sa nič nedozvedeli, iba to, že budeme veľmi prekvapení ďalším online obsahom.
Prekvapení sme už teraz a netrpezlivo očakávame príchod Army of Two koncom tohto roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 312
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
PS3 Vývoj: EA / EA Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|