Česká verzia Zaklínača tesne pred dokončením |
CD Projekt začiatkom tohto týždňa usporiadal akciu v sugestívnych priestoroch funkčného kláštora, kam verejnosť nemá prístup, venovanú len a len netrpezlivo očakávanej RPG Zaklínač. Na prezentácii a následnej párty so stolmi prehýbajúcimi sa pod mäsitými dobrotami, chutným vínom, penivým pivom, jedným čarodejníkom, veštkyňou, Geraltom s dvomi pohľadnými prostitútkami a kapelou Ready Kirken, sme nechýbali ani my.
Prezentáciu Zaklínača si odkrútil hlavný dizajnér Michal Madej, ktorý apeloval na mohutnú story, vetvenie príbehu a rozhodovanie hráča ovplyvňujúceho nielen udalostí, ale aj celého sveta, kam vás hra zavedie. Takto sa nám poskytol pohľad na prekrásne slnkom zaliate mesto Wyzima, ktoré ku koncu hry môže byť zachvátené v plameňoch, jeho obyvatelia v panike a ulice naplnené monštrami. V hre sa budete predovšetkým rozhodovať medzi menším a väčším zlom, čo bolo demonštrované na už niekoľko krát prezentovanej scéne s ochranou dôležitého tovaru pre zadávateľa úlohy.
Počas nočnej stráže vás prekvapí zopár kreatúr z bažín a následne za nimi sa objaví tlupa elfov, ktorí ako isto viete, sú v Sapkowskeho knihách vykreslení ako bojovníci za slobodu, teroristi. To najlepšie na vašom rozhodovaní je, že nech sa akokoľvek rozhodnete, dostanete odmenu, ale následky budete znášať až o niekoľko hodín neskôr. Takto autori šikovne obišli cheatovanie, kedy sa pri nepriaznivom vývoji udalostí dala nahrať pozícia pred rozhovorom a pokračovať tak, ako by sa nič nestalo a ako vyhovovalo hráčovi. V Zaklínačovi sa takto nebude dať pozrieť do budúcnosti.
Prvý krát skončil rozhovor s elfami bitkou, neskôr dohodou, kedy si poodnášali debny so zbraňami. Výsledok? Aby sme zbytočne nespoilovali, v jednom prípade dôjde k posilneniu odporu a zabíjaniu nevinných a v druhom stratíte dôležitého spojenca. Tak či onak, obe rozhodnutia sa odrazia v smrti (pre príbeh) kľúčovej postavy, čo nahráva do karát znovuhrateľnosti. Takýchto rozhodnutí má byť v Zaklínačovi oveľa, oveľa viac. Ovplyvnia, kto vás bude sprevádzať na cestách, kto pri súboji s bossmi atď.
Tam, kde nepomáha meč ani znamenia (kúzla), pomôže krčmová kultúra. Geralt sa môže zúčastniť súťaže v pití alkoholu (až do odpadnutia), hraním pokru s kockami či obyčajnej bitky. Tieto minihry majú rozptýliť, ale na druhej strane vám môžu pomôcť presvedčiť niektoré NPC postavy k spolupráci. Konkrétne počas rozhovorov sa dajú postavy uplácať a ak stratíte nervy, pohrozíte im päsťami a vypáčite tak z nich dôležitú informáciu.
Na prezentácii sa okrem anglickej verzie mihla aj česká mutácia, na adresu ktorej môžeme zodpovedne prehlásiť, že obsahuje sprosté slová, je šťavnatá, hovorí presne takou rečou, na akú môžete naraziť v knihách o Zaklínačovi. Nie nadarmo sa hra bude pýšiť ratingom 18+. K nám sa hra dostane v necenzúrovanej verzii vrátane nadávok, nahoty a iných dospeláckych vychytávok! Lokalizácia o rozsahu takmer 1000 stránok je podľa Milana Czarnowskeho tesne pred dokončením. Tím finišuje posledné detaily a dabing.
Zaklínač sa začne predávať 26. októbra v mimoriadne bohatom balení presahujúc ponuku niektorých limitovaných edícií za cenu 1299,- Sk.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Atari / CD Projekt Red Štýl: RPG / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|