Nový Prince of Persia v otvorenom svete |
Zajtra v Paríži odpaľuje Ubisoft svoju akciu Ubidays, kde budú predstavené všetky prichádzajúce, ale aj absolútne herné novinky. Serveru IGN sa podarilo v predstihu pozrieť na nové pokračovanie série Prince of Persia a priniesť niekoľko zaujímavých informácií.
Princ na začiatku nie je vôbec princom, ale nomádom potuľujúcim sa po krajine a vyhľadávajúc dobrodružstvo. Jedného dňa sa mu stratí jeho spoločník - somár, pri jeho hľadaní sa stratí v púštnej búrke a ocitne sa pred bránami do Raja, kde rastie Strom Života. Sem pre mnohými rokmi uväznil Ohrzmad svoje zlé dvojča Ahrimana a po 200 generácií čakal na príležitosť ako sa z tohto väzenia dostať von. Strom bol kedysi chránený armádou, no jej počty boli čoraz redšie a redšie a tak sa princ stal svedkom zničenia stromu.
Steny Raja dokážu ešte udržať Ahrimana vo vnútri, no cez škáry sa derie von tmavá antihmota - korupcia. Pohlcuje všetko v krajine a postupne silnie. Predstavuje (ne)živého nepriateľa, pasce, jednoducho všetko, čo môže ukončiť váš život, teda žiadne cirkulárky zo stien a kopije na dne priepastí. Korupcia môže prekvapiť explóziou zo stien, vo forme bezodných mlák, alebo vás zdrapí, ak sa k nej priblížite.
Úvodná oáza sa stáva východiskovým bodom. Z tohto miesta podnikáte dobrodružstvá do iných skorumpovaných lokalít. Môžete si vybrať, ktorú zachránite skôr, no obtiažnosť v ostatných sa automaticky po jej vyliečení zvýši a zmenia sa napríklad aj podmienky boja s bossmi. Ubisoft si veľa sľubuje od dynamických zmien korupcie, od jej chovania sa má meniť aj gameplay, to znamená, že ak budete prechádzať druhýkrát cez rovnakú lokalitu, mala by byť iná.
Prehľad o vyliečených a skorumpovaných lokalitách vám sprostredkujú vyhliadky na vysokých útesoch, odkiaľ vidíte na celú krajinu. Je to podobné ako Eagle Eye v Assassins's Creed, kde ste týmto systémom z vysokých veží odkrývali misie. IGN hovorí, že svet v Prince of Persia je rovnako otvorený ako v Assassins's Creed s tým rozdielom, že je tu stále veľa priestoru pre akrobaciu.
Novinkou vo výbave princa je rukavica, ktorá je poistkou pri nežiadúcich pádoch, pretože už nemáte za pásom dýku času. Rukavicou sa môžete zachytiť o akúkoľvek vertikálnu prekážku a spomaliť tak pád, ale ju použiť aj v bojoch, teda v dueloch jedného proti jednému. Súbojový systém počíta s veľmi plynulým kombinovaním úderov (namapovaných na tlačítka so symbolmi) a intuitívnym rozdávaním komb. 15-zásahové kombo vraj nemá robiť vôbec žiadne problémy. Duely majú byť vyzývavé, s dramatickými zmenami kamery, protivníci ťažkí.
A teraz pozor, v hre nebude vôbec žiadny ukazovateľ zdravia, resp. takmer žiadna životná energia pre hrdinu. Tak ako v originále z roku 1989 môžete nakúpiť jeden, maximálne dva údery, potom prichádza k niečomu, z čoho sa dá vysekať (autori o tom mlčia), inak nasleduje koniec.
Prince of Persia vychádza koncom roka, viac sa o hre dočítate v preview.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 293
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|