Ako laguje ovládanie na PS3? |
Zdalo sa vám ovládanie Killzone 2 prispaté? Mali ste správny pocit. Digital Foundry sa pustilo do testovania lagu v PS3 tituloch.
Zdalo sa vám ovládanie Killzone 2 prispaté? Mali ste správny pocit. Digital Foundry sa po Xbox360 testoch pustilo do testovania lagu ovládania v PS3 tituloch a Killzone 2 skončil najhoršie, mal lag vysoko nad priemer a to 150 ms - 183 ms s viac ako 50 % spomalením oproti bežným FPS hrám. Spomalenie ovládania definuje čas, za ktorý sa váš pohyb z ovládača prenesie na obrazovku.
Minimálny teoreticky lag, aký sa dá dosiahnuť, je 50 ms pri 60 fps tituloch, to sa väčšinou zobrazí v hre v čase okolo 66 ms, ktorý je prakticky ideálnym. Pri 30 fps tituloch je vhodné oneskorenie od 100 do 133 ms, maximum v náročných scénach býva 150 ms, to už môžete cítiť a to hlavne v akčných hrách, kde sú potrebné rýchle reflexy. V Killzone 2 je taký stále, v náročnejších scénach pri framedropoch ide aj do 183 ms. Jediný titul, ktorý sa s ním z testov dá porovnávať, je GTA IV, ktorý pri vyťažených scénach mal oneskorenie aj 200 ms. Nakoniec to nie je hra na rýchlosť ani presnosť.
PS3:
BioShock 2 Frame-rate Locked - 133 - 150 ms
BioShock 2 Frame-rate Unlocked - 100 - 150 ms
Call of Duty: World at War - 66 - 100 ms
Dante's Inferno - 100 ms
Killzone 2 - 150 - 183 ms
LittleBigPlanet - 100 ms
Mirror's Edge - 133 ms
MotorStorm: Pacific Rift - 116 - 133 ms
Resident Evil 5 - 100 - 150 ms
Ridge Racer 7 - 66 ms
Street Fighter IV - 66 ms
Unreal Tournament III - 100 - 133 ms
WipEout HD - 84 ms
Minulorčné testy pri Xbox360 ukazujú prakticky podobné čísla:
Xbox360:
Burnout Paradise - 67 ms
BioShock (frame-locked) - 133 ms
BioShock (unlocked) as low as - 67 ms
Call of Duty 4: Modern Warfare - 67 ms - 84 ms
Call of Duty: World at War - 67 - 100 ms
Call of Juarez: Bound in Blood - 100 ms
Forza Motorsport 2 - 67 ms
Geometry Wars 2 - 67 ms
Guitar Hero: Aerosmith - 67 ms
Grand Theft Auto IV - 133 - 200 ms
Halo 3 - 100 - 150 ms
Left 4 Dead - 100 - 133 ms
LEGO Batman - 133 ms
Mirror's Edge - 133 ms
Street Fighter IV - 67 ms
Soul Calibur IV - 67 - 84 ms
Unreal Tournament 3 - 100 - 133 ms
X-Men Origins: Wolverine - 133 ms
Digital Foundry sa zameralo aj na PS3 Motion systém Arc, ktorému zatiaľ odmeralo spomalenie Playstation Eye kamery a ta mala v 60 fps aplikácii oneskorenie 100 - 133ms. Kamera sníma v rozlíšeni 640x480 pri 60 fps, alebo 320x240 pri 120 fps. Zrejme túto kameru bude používať aj finálny systém Arc, ako sa prejaví oneskorenie pri ňom a spracovaní jeho dát v hrách, to ešte uvidíme. Pre porovnanie Natal by mal podľa meraní na MTV fungovať na 80 ms až 133 ms, podľa iných meraní aj 150 ms. Reálne výsledky odmeráme až koncom roka, kedy sa objavia oba systémy, ale ak ste si mysleli, že Natal nejako výrazne laguje, už si to viete porovnať.
Ale pozor, toto sú namerané hodnoty, vaše doma sa môžu líšiť a ísť hlavne smerom hore, záleží od vášho TV a oneskorenia jeho obrazu. Niektoré signály vo vybraných TV môžu zdržiavať dlhšie, niekedy si TV dolaďuje farby, niekedy prispôsobuje rozlíšenie, upravuje aj zvuk a snaží sa to synchronizovať. Tam vždy najlepšie použiť zabudovaný Game mod, ktorý by mal lagy samotného TV eliminovať na minimum.
Samozrejme sú to oneskorenia konzol. Lagy na PC sú iné a záležia od vašej zostavy a komponentov Môžu byť aj trikrát menšie (alebo na šunkách aj trikrát väčšie). Podľa nových oficiálnych informácií, terminálový systém OnLive dokáže vraj fungovať pri oneskorení 80ms. To ale bude najlepšie odmerať po ukončení betatestu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 330
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 82
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >