Journey od tvorcov Flower |
Žiadni nepriatelia, žiadne mená, žiadny jazyk, iba cesta vpred za svetlom cez nekonečnú púsť.
Thatgamescompany nás už zaviedli do sveta prvokov, ukázali nám, aké to je byť lupeňom vo vetre a teraz nás zoberú na cestu a ukážu, akí sme maličkí. Malá kreatívna sila stojaca za flOw a Flower nikdy nemala v láske konvenčné herné prvky a mechanizmy, ale vždy sa snažili o emočný atak s brnkaním na inú strunu. Thatgamecompany ako jedno z mála štúdií tvorí zážitky.
Journey je novou víziou Jenova Chena, ktorý sa raz rozprával s astronautom o tom, ako jeho kolegovia vstupujú na palubu po prechádzke po Mesiaci úplne zmenení. Vnútorne, duševne. Byť tak ďaleko od všetkého, čo máte radi a vidieť Zem ako malé teleso v nekonečnom vesmíre, asi TO na vás doľahne a poviete si, akí ste v skutočnosti maličkí.
Chen nechce prostredníctvom svojich hier vysielať do sveta názory ani nikoho ovplyvňovať skrytými odkazmi, aj z toho dôvodu boli veterné elektrárne vo Flower pozmenené tak, aby vytvárali len kulisy ako by mali odovzdať posolstvo o výhodách zelenej energie. V Journey nejde o náboženstvo ani o cestu vesmírom, ale o to, aby ste si pripadali malí.
Zobúdzate sa na púšti, neviete prečo, neviete, kto ste, ani ako ste sa sem dostali. Viete však, že musíte nasledovať svetlo v diaľave vyžarujúc z vrcholkov hôr týčiacich sa k nebesám. Ale medzi vami a skalami sa rozkladá nekonečná púšť. A teraz to začína byť zaujímavé, v Journey je nepriateľom prostredie, nestretnete tu ani živú nohu, ktorá by vám chcela ublížiť.
Tu a tam prídete do kontaktu s iným cestovateľom ako pri turistike. Podľa Thatgamecompany pôjde o živých hráčov, pričom hra nebude zobrazovať jeho nick ani meno. Autori sa snažia zachovať absolútnu anonymitu, dokonca zakážu aj Voice chat. Ako bude fungovať potom kooperatívne prekonávanie prekážok? Jednoducho, postavička nepozná žiadnu reč, ale dokáže spievať. Je to šialený nápad, podľa preview na IGN sa dokonca uvažuje, že hra bude fungovať iba v online a že v hre naraz budete iba vy a jeden iný turista.
V Journey budete cestovať po piesku a iba po púšti. Má sa presýpať podľa fyzikálnych zákonov, ale v hernom svete sa budú dvíhať aj vlny, ktoré sa budú dať surfovať. Do piesku sa bude dať aj kresliť, čo je ďalší komunikačný nástroj. Realisticky má byť spracovaná aj simulácia látok. V púšti narazíte na kusy handier, na ktorých sa dá lietať, ale aj na plachty, ktoré poslúžia ako mosty.
Journey pôsobí značne experimentálne, uvidíme budúcu jar, či si nebudeme musieť dávať na tvár šatku od toľkého chodenia po púšti. Thatgamecompany zatiaľ nikdy nesklamali.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 228
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 48
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 30
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 77 zobraziť viac článkov >
PS3
PS4 Vývoj: SCEE / Thatgamecompany Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|