História Battlefield série |
Po Call of Duty sa pozrime aj na Battlefield sériu, ktorá budúci rok oslávi dvadsiate výročie.
Po Call of Duty sa pozrime aj na Battlefield sériu, ktorá budúci rok oslávi dvadsiate výročie. Hra teraz dostala svoje nové pokračovanie a spolu s expanziami a paralelnými sériami už má cez 20 titulov.
2002 - Battlefield 1942 - PC (Refractor 1 engine) (recenzia 9.1, priemer hodnotení 8.9)
Pred takmer dvadsiatimi rokmi prinieslo DICE v Battlefield 1942 jedinečný Conquest multiplayerový mód, na ktorom stojí séria dodnes. Dokonale v ňom spojili boje pechoty a vozidiel 2. svetovej vojny so 64 hráčmi na veľkých mapách, pridali aj classy hráčov a týmto spojením oslovili milióny hráčov.
Postupne sa hra rozširovala o Battlefield 1942: The Road to Rome s novými mapami a aj o tajné zbrane v Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII DLC
2004 - Battlefield Vietnam - PC (Refractor 1) (recenzia 8.5, priemer 8.4)
V samostatnom titule následne DICE vymenilo 2. svetovú vojnu za Vietnam a ukázalo džungľové prostredia, ponúklo modernejšie zbrane a vozidlá. Pridalo historické mapy ako Ho Chi min Trail, Battle of Hue alebo Fall of Saigon.
2005 - Battlefield 2 - PC (Refractor 2) (recenzia 9.0, priemer 9.1)
Po troch rokoch vychádza nové pokračovanie série, tentoraz presunuté do modernej vojny, kde vojská stredného východu bojovali proti Číne a USA. Hra rozšírila mapy, pridala nové classy, Commandera, squady.
Hra sa postupne rozširovala o Battlefield 2: Special Forces, ktoré ponúklo viac intenzívne boje s novým vybavením, Battlefield 2: Euro Force s podporou od európskych jednotiek, ako aj Battlefield 2: Armored Fury zameraná na tankové boje.
Hra bola mimoriadne obľúbená a veľmi vzhľadom na dobré modovacie možnosti z nej vyrástli aj samostatné hry.
2005 - Battlefield 2: Modern Combat - Xbox, PS2, Xbox360 (RenderWare)
Keďže pôvodná séria bola dizajnovaná len na PC, autori chceli skúsiť niečo nové na konzoly, vytvorili slabší a menej otvorený Modern Combat, ale niečím sa začať muselo. Hra ponúkala singleplayer a multiplayer pre 24 hráčov.
2006 - Battlefield 2142 - PC (Refractor 2 engine) (priemer hodnotení 8.0)
Akoby to nestačilo, ešte v roku 2006 stihlo DICE vydať aj ďalší samostatný titul, kde boje presunuli do futuristickej vojny roku 2142 s masívnymi mechmi a Titanmi. O rok neskôr dostala futuristická vojna ľadové mapy v Battlefield 2142: Northern Strike expanzii.
2008 - Battlefield: Bad Company - Xbox360, PS3 (Frostbite 1.0) (7.5, priemer 8.9)
Ďalší pokus na konzolách už vyšiel tak ako mal a autori dokázali vytvoriť novú podsériu s novým enginom zameraným na deštrukciu. Hra tu prvýkrát dostala skutočnú kampaň a celkom sa vydarila. Ponúkla humor a akciu. Multiplayer bol stále len pre 24 hráčov.
2009 - Battlefield Heroes - PC (Refractor 2)
Pred rokmi DICE skúsilo aj free 2 play hru so zábavnou komiksovou grafikou a na prekvapenie zo začiatku zaujala. Firma však hru nedržala dostatočne dlho a nestihla vlnu Fortnitu, na ktorom sa mohli zviesť.
2009 - Battlefield 1943 - Xbox360, PS3 (Frostbite 1.5) (8.5)
Na konzolách autori skúsili oživiť prvú Battlefield 1942 hru s updatovaným enginom a napriek zníženiu počtu hráčov (stále len 24) a zjednodušeniu celého bojového modelu, zaujala. Nikdy sa nedostala na PC, kde bola sľubovaná s väčším počtom hráčov na bojisku a ďalšími vylepšeniami, autori sa však radšej preorientovali na tieto vylepšenia v BC 2.
2010 - Battlefield: Bad Company 2 - PC, Xbox360, PS3 (Frostbite 1.5) (8.5)
Bad Company 2 nasledovalo úspech jednotky a teraz prišla rovno aj na PC. Pokračovala so slušnou kampaňou a nechýbal ani multiplayer, aj keď stále menší ako v štandardných Battlefield hrách. Vizuálne bol pôsobivý a autori zapracovali na deštrukcii prostredia.
2010 - Battlefield: Bad Company 2: Vietnam - PC, Xbox360, PS3 (Frostbite 1.5) (9.0)
Po rokoch sa autori znovu rozhodli vrátiť do Vietnamu a spravili tak v expanzii pre Bad Company 2, ktorá úplne zmenila prostredie a zbrane. Pridala 5 multiplayerových máp, ako aj vozidlá a zbrane.
2011 - Battlefield Play4Free - PC (Refractor)
Po úspechu Battlefield Heroes chceli v DICE skúsiť niečo podobné pre Battefield 2 hráčov, zobrali jeho základ a ponúkli ho zadarmo. Žiaľ zo 6 rokov starou hrou už nezaujali. Hráči zostali pri Bad Company alebo pri pôvodnom Battlefielde 2 a jeho modoch.
2011 - Battlefield 3 - PC, Xbox360, PS3 (Frostbite 2) (9.0, priemer 8.9)
Dlho ohlasovaný, prezentovaný a očakávaný Frostbite 2 konečne prišiel spolu s Battlefieldom 3 a skutočne prekvapil. Síce nebol dokonalý, ale posunul atmosféru a grafiku vojnových hier o generáciu dopredu. Autori sa nenechali obmedzovať konzolami a dosiahli podobného skoku ako Crytek pri Crysis 1.
V hre sme sa dostali do modernej vojny, kde po vzore Bad Company prišla aj príbehová kampaň a samozrejme nechýbal ani rozsiahly multiplayer. Na PC znovu priniesol 64 hráčov, na konzolách boli mapy zmenšené a počty hráčov obmedzené. Pribudol aj kooperačný režim. Hru si za polroka kúpilo 15 miliónov hráčov.
Hra bola ďalej rozširovaná ešte vtedy platenými expanziami s novými mapami. Battlefield 3: Back to Karkand - Spolu s hrou vyšla prvá expanzia s remakom klasických máp do nového enginu s vyššími detailmi a deštrukciou. Battlefield 3: Close Quarters - Druhá expanzia vyšla neskôr a presunula boje do budov a zintenzívnila ich mikrodeštrukciou, kde sa rozpadá prakticky všetko, do čoho sa vystrelí. Battefield 3 sa ešte dočkal Armored Kill, Aftermath a End Game expanzií, plus ďalších bonusových nočných máp. Celkovo sa hra veľmi pekne rozrástla a postupne si získala komunitu.
2014 - Battlefield 4 - PC, Xbox One, PS4, Xbox360, PS3 (Frostbite 3) (recenzia 9.0, priemer 8.1)
Pri štvorke DICE prešlo na nový Frostbite 3 enigne a hru posunuli do modernejšej vojny, mierne v budúcnosti, kedy vzniká konflikt medzi Čínou a USA. Nový engine nebol ešte veľmi dobre dotiahnutý a celkovo singleplayer, multiplayer a kooperácia bola až trochu moc naraz a DICE chvíľu trvalo, kým všetko dotiahlo do vhodnej formy. Na druhej strane hra sa drží do dodnes.
2015 - Battlefield Hardline - PC, Xbox One, PS4, Xbox360, PS3 (Frostbite 3) (recenzia 8.0)
Hardline bol taký medzititul, ktorý bol trochu mimo vojnovej témy Battlefield série. Bol totiž o bojoch polície a drogových gangov a rovnako aj príbeh bol zasunutý do tohto prostredia. Bolo to také vlažné, nevýrazne a s chybami. Hráčov síce zaujal multiplayer, v ktorom sa bojovalo viac štandardnejšími zbraňami a bez tankov.
2016 - Battlefield 1 - PC, Xbox One, PS4 (Frostbite 3) (recenzia 9.5, priemer 8.8)
Ďalší veľký skok vpred v sérii bol pri vypustení Battlefield 1, kedy je už Frostbite 3 engine pekne doladený a vyberá si atraktívnu prvý svetovú vojnu. Vďaka tomu, že Call of Duty si vybralo už zunovanú futuristickú vojnu, dokázala hra zlákať množstvo hráčov a DICE sa mohlo realizovať. Hra mala veľmi dobré ohlasy a síce sa nie každému páčila kampaň rozdelená na misie a viac postáv, multiplayer oslovil a ďalej sa rozširoval DLC obsahom.
2018 - Battlefield V - PC, Xbox One, PS4 (Frostbite 3) (recenzia 9.0, priemer 8.1)
Battlefield V sa vrátil späť do druhej svetovej vojny, kde síce začal tak zvláštne s prezentáciou orientovanou na casual hráčov, ale postupne to napravil a ponúkol kvalitný zážitok z druhej svetovej vojny na veľkých bojiskách. Pridal podobnú kampaň ako mal Battlefield 1, a teda rozdelenú na misie rôznych vojakov. Ponuku hry neskôr doplnil aj Battle royale režim a prichádzali free updaty za rôzne strany.
Prvýkrát sa v sérii objavil aj ray tracing, kde na to, že hra bola jedna z prvých, ktorá ho zapracovala, bol veľmi slušný.
2021 - Battlefield 2042 - PC, Xbox One, PS4, Xbox Series XS, PS5 (Frostbite) (recenzia 5.5, priemer 7.1)
Tento rok autori skúsili niečo nové a zaujímavé a využili ešte neobsadený rok 2042, k tomu pridali prvý veľký skok v počte hráčov a ponúkli 128 hráčov v bojoch. Pričom vojna v neďalekej budúcnosti zaujala a ešte v lete bol titul najočakávanejšou hrou. Nakoniec to však nevypálilo tak ako sa čakalo a zrejme pre koronu vyšla nedotiahnutá s chybami a zvláštnymi dizajnovými rozhodnutiami. Opravy budú potrebné.
V každom prípade umiestnenie je zaujímavé, moderná vojna má niečo do seba a rozšírenie počtu hráčov na 128 nie je zlé, ale veľké rozťahané mapy nie sú práve ideálne. Popritom základná časť hry s Conquest a Breakthrough režimami je akoby príliš zautomatizovaná a autori nedali ani možnosť výberu mapy. Novinkou v hre je kooperačný režim Hardzone v štyle Tarkova, ako aj parádna časť Portal, ktorá ťahá celú hru a v ktorej sa spája Battlefield 1942, Bad Company 2 a Battlefield 3, pričom hráči môžu vytvárať kombinované boje rôznych armád a aj určovať vlastné pravidlá.
Hlavne Portal má do budúcnosti veľmi veľký potenciál, ale autori musia poopravovať základnú hrateľnosť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 264
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 94
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >