Hráči sa podieľali na vývoji Gran Turismo 6 |
Bez pomoci zo strany užívateľov by si Polyphony Digital neporadili s online multiplayerom..
Kazunori Yamauchi odhalil počas skupinového rozhovoru na výstave GamesCom, že online multiplayer Gran Turismo 6 bol navrhnutý pre potreby hráčov na základe ich návrhov.
“Na množstve prvkov online multiplayeru Gran Turismo 5 sme experimentovali,” priznal. Bol to práve online multiplayer, ktorý sa podpísal aj pod dlhý a náročný vývoj. Druhým dôvodom bola komplikovaná architektúra novej platformy. Od vydania GT5 ubehli tri roky a dodnes stále hráva multiplayer 1,5 milióna hráčov.
Polyphony Digital pozorne sledovali správanie hráčov, čo robia online a ako hrajú hru. “Videli sme súťaže organizované užívateľmi na úrovni skutočných pretekov,” spomína Yamauchi. “A podarilo sa im toho dosiahnuť s veľmi limitovanými nástrojmi v hre.” V Gran Turismo 6 im tak umožnia nastaveniami ešte viac personalizovať preteky a špecifikovať ich oveľa jednoduchšie.
V multiplayeri pôjde organizovať celé šampionáty aj s kvalifikačnými kolami, nastavovať parametre trate, počasia aj to, v ktorú dennú dobu sa bude štartovať. Pribudnú Online Lobby Trials, Drift Trials a všetky nastavenia sa budú dať zdieľať a ukladať pre ďalšie použitie. GT6 bude naďalej podporovať 16 hráčov online pri 60 fps.
“Môžeme povedať, že sú to hráči, ktorí vyvinuli online multiplayer v GT6,” hovorí Yamauchi o dôležitosti zbierania informácií a počúvania komunity. Akoby aj nie, Gran Turismo sa stalo platformou pre regrútovanie skutočných pilotov do stajne Nissan cez úspešný program Gran Turismo Academy a výrobcovia automobilov využívajú prostredia hry na predstavenie nových modelov, ktoré plánujú predávať. “Kedysi sme museli chodiť my za nimi,” objasňuje vzťah s automobilkami. “Dnes nás častokrát kontaktujú sami.”
Polyphony Digital sa pri príležitosti 15. výročia série vybrali k vybraným výrobcom a dizajnérskym dielňam a požiadali ich o návrhy áut, ktoré majú reprezentovať budúcnosť. Z oslovených prikývli Alfa Romeo, Alpine, Aston Martin, Audi, BMW, Bertone, GM Design, Honda, Infiniti, Italdesign Guigiaro, Jordan, Mercedes-Benz, Nike, Nissan, Peugeot, SRT, Volkswagen, Zagato a vznikol projekt Vision Gran Turismo predstavený na výstave GamesCom v Nemecku.
“Gran Turismo je simulátorom a ako taký môže byť použitý aj ako testovacie prostredie pre nové technológie,” popisuje Yamauchi filozofiu nového projektu a ako príklad uvádza automobilku Audi, ktorá prototyp nenavrhuje iba po dizajnérskej stránke. Yamauchi verí, že mnohé z návrhov sa dostanú v určitej forme aj do sériovej výroby.
Jednotlivé vozidlá z Vision GT budú do hry pribúdať na mesačnej báze po vydaní Gran Turismo 6. Zatiaľ nie je rozhodnuté o forme distribúcie ani o ich cene. Tradičné DLC sú však už naplánované, majú obsahovať ako trate, tak aj ďalšie autá, ktoré budú rozširovať garáž s 1200 vozidlami. Mnohé z nich budú prenesené z GT5 (kompletný zoznam nájdete na oficiálnej stránke).
Polyphony Digital bude o ďalších novinkách týkajúcich sa napríklad aj vizuálnej úpravy áut hovoriť na Tokyo Game Show.
Gran Turismo 6 vychádza 6. decembra.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 315
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PS3
Vývoj: SCEE / Polyphony Digital Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|