V akom stave je tretí Zaklínač? |
Pár novinárov si mohlo zahrať demo The Witcher 3: Wild Hunt
Vďaka vášmu hlasovaniu v ankete Čitateľská hra roka 2014 vieme, že na žiadnu inú hru sa netešíte tak, ako na RPG The Witcher 3: Wild Hunt. Ten má kvôli odkladu vyjsť až 19. mája, ale pár novinárov už dostalo privilégium zahrať si demo. Vďaka nim vieme, kde sú zaklínačové silné stránky aj dôvod odkladu.
So silnými stránkami je to zrejme presne tak, ako sa predpokladalo – Witcher 3 môže byť najúžasnejšou hrou na svete a je silný (s jednou výnimkou) v každej oblasti. Už samozrejmosťou sa stala úchvatná grafika, ktorá vyráža dych už pri sledovaní gameplay záberov a na verejnosť sa dostalo aj intro:
Skvelá grafika je veľkým prísľubom hlavne preto, že nebude použitá v tuneli, ktorým hráč prebehne za jedno odpoludnie a dokonca ani nie v polo-otvorených lokalitách prvých dvoch dielov. Nový zaklínač má byť plnohodnotným open-world titulom. Novinári v deme namiesto veľmi pekných, no prázdnych priestranstiev našli fungujúci svet s množstvom postranných úloh, aj keď ich “sloboda“ bola v preview ukážke samozrejme obmedzená a videli iba jeden malý výrez veľkého sveta.
Úlohy nepôsobia v žiadnom prípade “generovane“, príjemne a logicky sa vetvia a reťazia. Príkladom je časť pátrania po Yennefer. Jej stopa sa v jednom mieste stráca a Geralt potrebuje informácie, ktoré má určitá osoba, ale nedá mu ich zadarmo. Potrebuje iba službičku, ale jej splnenie si vyžiada pomoc od inej osoby, no a tá samozrejme tiež niečo chce a z krátkej odbočky sú nakoniec 3 misie.
Vychutnávať si budeme aj prípravu na boss-fighty proti smrteľne nebezpečným fantasy príšerám. Pri love na griffina šiel Geralt najprv hľadať lovca, ktorý našiel netvorove obete. Potom, vyzbrojený základnými informáciami, ešte potreboval navštíviť obchodníčku s bylinkami. Rastlina vylučujúca zápach vábiaci griffinov je však úzkoprofilovým tovarom a bylinkárka ju nemá, no je ochotná ísť ju v zaklínačovom sprievode pohľadať do lesa...
Pre nových hráčov je už na každom kroku pripravený tutorial a fanúšikov zaklínačových príbehov poteší, že súčasťou príbehu sú tentokrát aj Yennefer a Ciri. Vzťah medzi druhou menovanou a Geraltom bol v knihách prakticky (trochu komplikovanejším) vzťahom dcéry a otca a už teraz sme zvedaví, aké to medzi nimi bude po rokoch. Prísľubom, že Ciri dostane dostatok priestoru je už fakt, že miestami z nej bude hrateľný charakter. Už štandardom je dôležitosť dialógov a rozhodnutí, keďže aj tie drobné sa môžu ku Geraltovi vrátiť ako bumerang, ale (narozdiel od austrálskeho vynálezu) v nečakanej chvíli.
Zaklínačov kôň Roach (Klepna) bude pre Geralta dôležitým “partnerom“ a zaklínač vďaka svojim zmyslom dokáže vycítiť jeho strach. V praxi to znamená, že počas bojov na konskom chrbte bude treba dávať pozor, aby zásobník strachu nepretiekol, inak môže striebrovlasý bojovník zostať ležať v prachu uprostred presily nepriateľov. Svoje zmysly a vnímavosť využije aj vo chvíľach, keď sa bude musieť zahrať na detektíva. Hráč môže spustiť "witcher vision“, ktorá zvýrazní stopy v mäkkom teréne, roztrhané mŕtvoly i stratený náhrdelník.
Geralt bude vyzbrojený rovnakými magickými znameniami ako v druhom dieli a podobný zostal aj súbojový systém, ale Geralt pri úhybnom skoku skáče viac do strany a na zemi môže pokračovať “váľaním sudov“. To sa určite bude hodiť pri súbojoch s protivníkmi s dlhými rukami, rohmi, chápadlami...
Napriek veľkému nadšeniu však museli všetci novinári priznať, že už chápu prečo CD Projekt vydanie posledného Geraltovho príbehu odložil o celého štvrť roka. Keby to neurobil, ľahko by získal rovnakú povesť ako Assassin's Creed: Unity. Aj zážitok z iste poctivo pripravovaného dema kazilo priehrštie bugov, tak v akom stave sa asi momentálne nachádza zvyšok otvoreného sveta? Griffin počas súboja vlietal do hory, kde sa stal nezraniteľným, kôň sa zasekával na nerovnostiach terénu, stráže po prestrihovej scéne bezdôvodne zaútočili na Geralta a konzolové verzie mali nepekný problém s tearingom. CD Projekt teda určite neurobil chybu, keď Wild Hunt niekoľkokrát odložil a nechal si mesiace času na doladenie. Nezostáva nič iné, iba poľskému štúdiu držať všetky palce.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 325
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bandai Namco / CD Projekt Red Štýl: RPG / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|