CD Projekt je hrdý na šestnásť kusov DLC do Zaklínač 3: Divoký Hon |
Na PAX East porozprával CD Projekt viac o svojej už blížiacej sa hre, ako aj o plánovaných DLC.
Už skoro mesiac sme tu nemali ani jeden článok o tom, akou úžasnou hrou bude Zaklínač 3: Divoký Hon a aký má CD Projekt RED skvelý prístup k hráčom, tak si doprajme trochu z obidvoch súdkov.
CD Projekt nechýba na PAX East, kde sa vedúci herný dizajnér Damien Monnier pustil do vysvetľovania výhod vývoja iba na 3 najvýkonnejšie platformy (Xbox One, PlayStation 4 a PC) a koľkými spôsobmi dokážu ten výkon využiť. Na jednej strane je to fyzika a "rozpadanie" predmetov. Je to jedna z vecí, ktorú chceli dať už do predchádzajúcej hry, pretože už vtedy to vyzeralo neuveriteľne dobre, ale bolo to príliš "drahé" (skôr v zmysle náročnosti na hardvér než z hľadiska nákladov na výrobu, alebo možno oboje) a tak túto myšlienku hodili cez palubu a sústredili sa na iné oblasti. Vo Witcher 3 pri potulkách pustinou narazíte na ruinu a môžete ju kompletne zničiť. Nemá to žiadny zmysel, ale dá sa to.
Ďalšou dôležitou oblasťou je umelá inteligencia. Už v januári sme sa dopočuli o pokročilej AI bossov aj dočasných spoločníkov, viac výkonu však využijú aj bežní nepriatelia. Keď NPC prepočítava kam má ísť a čo má urobiť, potrebuje k tomu iba takmer bezvýznamné množstvo výkonu, ale pri tridsiatich alebo štyridsiatich NPC už ide o nezanedbateľné nároky. Aj preto sa až na súčasných PC a dvoch nových konzolách bude počítať aj s potvorami ďaleko od Geralta. Keď teda zaklínač zabije napríklad jeleňa, hra prepočíta "zápach", ktorý sa môže dostať až k týmto vzdialeným NPC. Takto by sa mohla dať efektívne "vyčistiť" veľká oblasť.
V súvislosti s umelou inteligenciou Monnier spomenul aj nečakaný zážitok z testovania hry. Geralt behom jazdy na koni narazil na skupinu banditov. Táto banda mala tiež kone, a tak sa začal boj. Potom sa však z húštin vyrojili príšery, vystrašili kone (Geralt musí tiež v takýchto situáciách dávať pozor na svoju Klepnu) a banditi popadali na zem. Nakoniec z toho bol veľký boj banditi verzus príšery a zaklínač sa mohol proste iba prizerať. Toto by sa iste malo dostať aj do finálnej hry, rôzne druhy NPC nepriateľov budú voči sebe agresívne.
A čo sa prvotriednych služieb hráčom týka, CD Projekt je "naozaj k*revsky hrdý", že hráčom poskytne 16 free DLC. Tieto DLC nebudú na diskoch krabicovej verzie, pretože ešte neexistujú, štúdio sa momentálne venuje dolaďovaniu hry a jej otvoreného sveta.
Okrem toho Monnier počas diskusie odhalil pár ďalších zaujímavostí:
- O niektoré úlohy môže hráč prísť kvôli meniacemu sa svetu, ale nič nie je časovo limitované
- Trailer "Sword of Destiny" bol vyrobený v 56 verziách, až potom dostal finálnu podobu
- Zvažovali zakomponovanie korčuľovania spojeného s bojom, ale nakoniec to vypustili
- O možnosti urobiť port prvých dvoch dielov na nové konzoly sa už samozrejme diskutovalo, ale momentálne to nemajú v pláne
- Pri hľadaní hraníc možností hardvéru zlepšujú grafiku a pridávajú funkcie až pokým to nepreženú, a potom sa buď vrátia o krok späť, alebo skúsia nájsť lepšie riešenia
- Pri navrhovaní príšer sa začína so zhrnutím informácií o lokalite, kam ich chcú umiestniť, až potom premýšľajú, čo by tam mohlo žiť. Snažia sa pritom čo najviac vychádzať zo slovanskej mytológie
- Užívateľské prostredie je do veľkej miery prispôsobiteľné, ale neobsahuje foto mód
- Správy o Geraltových skutkoch sa môžu šíriť, ale nemusí sa zachovať informácia, že to urobil Geralt, čo zodpovedá stredovekému šíreniu správ (aj keď nie iba stredovekému, pozn. red.)
Zaklínač 3: Divoký Hon by mal vyjsť 19. mája 2015.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 336
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 83
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bandai Namco / CD Projekt Red Štýl: RPG / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|