Firewatch ohromuje svojou nádherou, zakladá nový žáner? |
Hra nezapadá medzi open-world sandbox hry o prežitie ani medzi pevným príbehom poháňané adventúry. Prijíma výzvu a kombinuje oboje.
Nové malé štúdio Campo Santo vedené skúsenými veteránmi celú zimu makalo na vývoji svojho prvého diela. Firewatch má byť adventúra v otvorenom svete s množstvom miest na objavovanie, pútavým príbehom a tonami dabovaných dialógov. Pár novinárov dostalo možnosť zahrať si vylepšenú verziu dema predvedeného vlani v septembri.
Hráč sa obúva do topánok Henryho, ktorému sa práve rozpadlo manželstvo a všetky osobné problémy sa rozhodol dostať z hlavy pomocou brigádovania v hlbokých lesoch Wyomingu. V najbližších týždňoch bude jeho domovom strážna veža, z ktorej bude dohliadať na okolitý les a kontrolovať nebezpečenstvo požiaru. Okolo chatky je široký otvorený priestor, ale Henry nebude klasickým osamelým hrdinom snažiacim sa nejako prežiť v divočine. Udalosti bude vpred hnať príbeh, ktorý však nebude nalinkovaný a zostáva v ňom mnoho slobody, na ktorú sme zvyknutí skôr z RPG titulov. Henryho charakter si navyše hráč sám vymodeluje pomocou rozhovorov s druhou dôležitou postavou, Henryho šéfkou Delilah.
Na svet sa pozeráme Henryho očami a Delilah je iba hlas vo vysielačke. Autori si vďaka tomu nemusia robiť starosti s animáciami a pohybom pier a získali tak možnosť vložiť do hry obrovské množstvo dialógov. Takmer čokoľvek, s čím sa Henry stretne, môže nahlásiť svojej šéfke a vypýtať si vysvetlenie či počkať na rozkazy. Protagonisti neakčných adventúr sa často rozprávajú sami so sebou alebo rovno s hráčom, aby ho tak zapojili do diania, Henry však vedie dialóg a takmer vždy má na výber aspoň dve možnosti. Ak nič iné, tak môže svojej šéfke niektoré informácie zatajiť a aj to ovplyvní ďalší vývoj ich vzťahu.
V príbehu sú však určité body, ku ktorým sa hráč skôr-či neskôr musí dostať. V prvý deň si musí všimnúť ohňostroj a musí sa ho ísť vybrať skontrolovať a musí nájsť študentky užívajúce si prázdniny a osviežujúci kúpeľ v jazere bez plaviek. Môže sa k nim však dostať niekoľkými cestami a cestou možno narazí na ich tábor plný alkoholu, niekde ho môže niečo zaujať a môže sa zatúlať hlbšie do lesa. Dostupná lokalita nie je zas tak veľká, nenápadne ju ohraničuje hustá vegetácia a členitosť terénu, má to však ďaleko od presúvania sa po vyznačených chodníkoch a rýchleho odklikávania dialógov.
S Henrym budeme dlhšiu dobu, a tak museli autori vyriešiť aj striedanie dňa a noci. Vyriešili to nerovnomerným plynutím času. Ak má Henry v piaty deň svojej, stále podivnejšej a viac záhadnej, brigády urobiť 3 dôležité veci, tak večer proste nenastane, pokým tie veci neurobí. Medzitým sa však môže túlať v novootvorených lokalitách, objavovať ďalšie záhady a hľadať odpovede. Tempo si teda do veľkej miery určí hráč sám.
Úspech hry bude zrejme záležať predovšetkým od toho, či sa malému štúdiu naozaj podarí naplniť otvorené priestranstvá zaujímavými miestami a témami k rozhovorom a či vývoj vzťahu Henry - Delilah bude naozaj pod kontrolou hráča a v neposlednom rade od príbehu postaveného okolo veľkého tajomstva ukrytého v hlbokých lesoch. Campo Santo chce dostať Firewatch k hráčom už v druhej polovici roka 2015.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 416
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 59
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 106
- Novembrové hry 30
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 45
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 84
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 32
- PS5 Pro už bola rozobraná 214 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Panic Inc. / Campo Santo / Campo Santo Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|