LORDS OF THE FALLEN |
LORDS OF THE FALLEN |
“Smrť nie je zlyhaním, ale súčasťou učenia sa, ako premôcť nepriateľa,” stihne povedať Tomasz Gop, výkonný producent akčnej RPG Lords of the Fallen na úvod prezentácie tesne predtým, než ho prvý nahnevaný protivník prepichne. “Aspoň vidíte, že to nie je naskriptovaná ukážka,” zavtipkuje a ukážkovo temného rytiera zabije po vylákaní na horné poschodie, kde má viacej priestoru pre manévrovanie a prečítanie oponenta.
“Rúbanie do tlačidiel hra tvrdo trestá,” čím jasne dáva najavo, že Lords of the Fallen nie je hack’n’slash. Hra je však akčná, dynamická, ale od hráča vyžaduje, aby sa naučil rešpektovať to, čomu bude čeliť.
Lords of the Fallen vzniká v úzkej kolaborácii medzi varšavským City Interactive a štúdiom Deck 13 sídliacim v nemeckom Frankfurte. Je druhý rok vo vývoji a ešte sa nedostali ani do pre-alpha štádia, dodá Gop, ktorý dlhé roky pracoval v CD Projekt RED a viedol vývoj Zaklínača 2.
“Nesnažíme sa vytvoriť hru, akú ste nikdy predtým nehrali,” skromne sa vyhýba odpovedi, čím chcú zaujať hráčov, keď na trhu je kopec iných fantasy RPG. “Cieľom je, aby Lords of the Fallen bola tá najlepšia hra, akú ste hrali.” Deck 13 aj City Interactive vymenili päť prototypov, než sa dostali do bodu, kedy môžu hru ukázať verejnosti. “Nehovorím, že sme sa neinšpirovali v iných hrách,” vysvetľuje Gop a bleskovo dodáva, že ak majú kopírovať prvky, urobia všetko preto, aby boli spracované poriadne.
“Keď sa pozriete na akčné skilly v Lord of the Fallen, tak v nich môžete vidieť Borderlands,” vyberá jeden z príkladov. Keď vám horí za zadkom, môžete sa spoľahnúť na to, že vás dostanú z kaše. V Lords of the Fallen sa môžete vydať cestou bojovníka, zlodeja alebo klerika. Na výber povolania však investovanie do skillov nemá vôbec žiaden vplyv ani výber brnenia, výzbroje alebo preferovaných zbraní.
Akčný skill v prípade zlodeja je schopnosť vypariť sa a na krátky čas sa pohybovať rýchlejšie ako nepriateľ, čo vám umožní dostať sa za jeho chrbát a dvojicou dýkou mu uštedriť critical, ktorý ho prinajlepšom zabije, alebo zraní natoľko, že vykrváca. Klerik dokáže počas boja vyvolať vlastnú projekciu pre zmätenie nepriateľov a bojovník zase prejsť do zúrivého útoku (Berserk).
Súboje pripomínajú strety v Dark Souls, kedy hrdinu zabije zlá pozícia alebo chybné načasovanie útoku, ktorý má nepriateľa zraniť z výskoku. Údery aj kotúle si ukrajujú z energie a ak ju vyčerpáte, postava sa nedokáže pohnúť. A nepomôže ani rúbanie do tlačidiel, pretože sa energia minie oveľa rýchlejšie. Na druhej strane, ak údery presne na seba nadväzujú, je efektivita útokov vyššia a smrteľnejšia. Gop popisuje súboje ako taktické, inšpirované bojovkami Street Fighter a Tekken.
Nepriatelia môžu na vás prichystať pascu po vstupe na relatívne pokojné nádvorie, silnejší ide priamo do útoku, zatiaľ čo je istený ľahko odeným strelcom, ktorý využíva slnko za chrbtom, aby ste nevedeli presne identifikovať, odkiaľ prilietajú šípy z kuše. Počas celej prezentácie, ktorá sa odohráva v odľahlom kláštore, neboli na obrazovke viac ako tri postavy vrátane hrdinu. Akonáhle sa ocitnete v situáciách, kde je viac ako jeden nepriateľ, je to signál, že sa zvyšuje obtiažnosť, vysvetľuje Gop.
“Predstavte si modelovú situáciu,” čiste teoreticky špekuluje o výzvach. “Môžete si otvoriť skratku, ktorá vás dostane na koniec levelu a možno ňou obídete aj bossa, ale na to musíte zlikvidovať troch nepriateľov v úzkej miestnosti.” Ak ste zruční, môžete si ušetriť kopec času a autori sú si vedomí, že na koniec sa dostanú len tí najvytrvalejší, nie nadarmo sa riadia mantrou: “Výzva v hrách je tak veľká, ako je vzdialenosť medzi náhodou a zručnosťou”.
Zatiaľ ešte nie je rozhodnuté, či Lords of the Fallen bude obsahovať New Game+ a či bude mať hrdina obmedzenú výšku levelu. Svet, ktorý opustili bohovia, nebude presne nalinajkovaný, ale nebude ani otvorený, aby vám dovolil blúdiť. Do už navštívených lokalít sa budete môcť vrátiť a objaviť v nich povedzme novú výzvu alebo dvere, ktoré predtým nešli otvoriť vám otvoria cestu k silnému nepriateľovi. Hľadanie tajných miestností a artefaktov je veľkou slabosťou autorov.
Mnohé z nich vysvetľujú históriu sveta a k ďalším budete musieť získať návod, ako ich vôbec použiť. Jedným z takých tajuplných predmetov je Shard of Hero, ktorý v úplnom závere ukážky dokáže oslobodiť silnú zbraň z jedného z troch monolitov. Tento akt však prebudí bossa (v hre ich nazývajú Lordi) a až po jeho likvidácii si užijete nové kladivo, meč alebo dýky. “Gameplay nonlinearity” ako nazývajú tieto rozhodnutia, budú hrať veľkú rolu v Lords of the Fallen.
Príchod Lorda na scénu sprevádza oheň, ktorý je sprievodným efektom nasávania energie z jednej dimenzie do druhej. A zvláda ho aj engine Fledge. Vo vzduchu zostávajú visieť tepelné stopy, pri švihaní žeravej čepele z nej odletujú tisícky particle efektov, ktoré dopadajú na podlahu. Každý z Lordov má svoj vlastný štýl boja a niekoľko fáz útokov. Čím je bližšie k smrti, tým sú jeho útoky silnejšie a nepredvídateľnejšie.
Veľa informácií o Lords of the Fallen si zatiaľ autori nechávajú pre seba, napríklad nehovoria vôbec o príbehu ani svete a obyvateľoch, ktorí si nevedia vysvetliť príchod armády Rhogor. Vie sa iba toľko, že nadprirodzené úkazy budete vyšetrovať a Lordov posielať do horúcich pekiel v koži Harkyna už budúci rok na PC, PS4 a Xbox One. A ešte jedna vec, Tomasz Gop nemá rád sudy. “Jedného dňa nebudeme sudy rozbíjať, ale predmety z nich vyberať,” vtipkuje. “Nie som si istý, či je herný biznis na to pripravený."
PC
PS4 Xbox One Vývoj: City Interactive / Comgad / Deck 13 Štýl: Akcia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|