TITANFALL |
TITANFALL |
Aký je Titanfall? Keby ste sa ma to spýtali vo chvíli, keď som si skladal z uší slúchadlá, asi by som vás bez slov nasmeroval k radu, pred ktorým sa zo žartu zamestnanci EA provokačne premávali s tabuľkou, že od hrateľného dema delí hráčov osem hodinové čakanie. O Titanfall bol taký veľký záujem a nebolo to len mechom v životnej veľkosti pred stánkom.
Respawn Entertainment pri tvorbe Titanfall opäť používajú magickú formulu, ktorá z Call of Duty urobila neprehliadnuteľnú superstar. Na GamesCom bola po prvýkrát prezentovaná formou multiplayerového zápasu 24 vs 24. Dá sa označiť iba ako pohlcujúci zážitok. Iba máloktorá hra ma nechala stáť pri stojane s trasúcimi sa rukami. Bitku som s tímom prehral, ale mal som z nej fantastický pocit, že som odviedol kus práce, už len z toho dôvodu, že zápas nekončí tabuľkou, ale poľovačkou, kedy členovia víťazného tímu poľujú na porazených, ktorí sa snažia dostať do výsadkových modulov. Výsledok to už nezmení, ale ide o jedinečná príležitosť, ako prísť k množstvu EXPov.
Titanfall vďačí za mieru pozornosti, akej sa jej dostáva od svojho debutu na E3, predovšetkým za odklon od autenticky vyzerajúcich moderných akcií. Sci-fi prostredie a bitky robotov a ľudí už len podčiarkujú zaslúžené tituly hra výstavy, ktoré jej pribúdajú na konto.
Čo potrebujete vedieť o Titanfall, je, že ide o rýchlu FPS akciu a to napriek tomu, že sa v nej budete pohybovať aj v kokpite obrovských mechov. Roboti - titani nie sú nemotorné stroje - vedia šprintovať, svižne sa hýbať napriek svojej majestátnosti a navonok pôsobiacej nezraniteľnosti. Titan je súčasťou výzbroje a po nabití je k dispozícii každému hráčovi. Môže ho privolať na bojisko a zoslať presne tam, kam chce.
Titan je len a len váš, nedochádza ku kradnutiu alebo boju, kto do stroja zasadne, kto ho bude pilotovať a kto obhospodarovať zbraňové systémy. Na to nie je čas. V Titanfall nikdy nestojíte na mieste, ale ste neustále v pohybe, bežíte, skáčete, šprintujete a pálite po nepriateľoch. A je jedno, či preferujete ľudí alebo stroje, každý má na bojisku rovnakú šancu.
Naposledy boli takto na prvý pohľad nevyrovnané strany výborne vybalansované a odprezentované v racingu MotorStorm, kde sa na štart postavili ťahače proti motorkám - dve odlišné kategórie vozidiel. Každá jedna silná stránka má ale svoje nedostatky. Špeciálna pištoľ patriaca do výzbroje classu Tactical dokáže strieľať za roh až na tri ciele naraz. Ale na to, aby ste niekoho trafili, ho potrebujete zamerať. Platí to aj o anti-titan raketách, ktoré má po ruke povolanie Assault, tretím classom je CQB s brokovnicou.
Výzbroj by nebola kompletná bez Jump Jet technológie, ktorou disponuje každý, a tá úplne mení pohyb po bojisku. Jump Jet je jetpack, ale narozdiel od levitovania vo vzduchu umožňuje dvojité skoky ako v skákačkách aj beh po stenách. Vďaka tomu má hra obrovský spád. Už nie je nutné chodiť po schodoch na horné poschodie alebo strechu. Nič nie je nedostupné, cez billboardy prebehnete na protiľahlú budovu a z nej po komínoch na ďalšiu. Vidíte okno na hornom poschodí? Vyskočte tam.
Titanfall má rýchle tempo, ale nikdy nemáte pocit, že by ste strácali kontrolu nad strojom alebo vojakom. Aj pri wall rune môžete páliť, rovnako aj keď pristanete na chrbte Titana vášho kolegu. Hra navyše nevyžaduje žiadne kontextové akcie pre tieto kúsky, robíte ich úplne prirodzene. Vo výsledku to vyzerá efektne a frajersky, ak vytrhnete plech na záhlaví Titana, odhalíte elektroniku, našijete do nej zásobník a potom pomocou Jump Jetu preskočíte na strechu, odkiaľ sledujete, ako robot, z ktorého sa katapultuje pilot, exploduje.
Voľnosť na bojisku má veľmi blízko k prvej implementácii mouse looku v Terminator: Future Shock. Po odohraní dema už niet cesty späť k tradičnejším bojiskám a už vonkoncom nie k modernej vojne, teda aspoň nie pre mňa. Titanfall mení pohľad aj na stavbu máp a veľkosť bitiek. Keď sa po prostredí preháňa tucet titanov a páli po sebe raketami a rotačákom, už nebudete žasnúť nad riadeným pádom mrakodrapu.
Titani sú rovnako ako vojaci rozdelení do troch classov podľa základnej zbrane a schopností, medzi ktoré patrí elektrický dym poškodzujúci elektroniku alebo magnetické pole umožňujúce vrátiť vystrelené projektily naspäť.
Keď sa o Titanfall hovorí ako o hre výstavy, verte tomu. Respawn Entertainment pišú novú históriu FPS hier. Tam kde sa dvaja bijú, niekto ďalší musí otvárať horizonty. Tím 70 ľudí zo Sherman Oaks pracuje na najimpresívnejšej FPS nastupujúcej generácie a do line-upu Xbox One pridáva mimoriadne dôležitý exkluzívny titul.
Xbox One
PC Xbox 360 Vývoj: EA / EA Czech / Respawn Entertainment Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|