ASTRAL CHAIN |
ASTRAL CHAIN |
PlatinumGames v súčasnosti patria medzi najviac rešpektované herné štúdiá v žánri akčných hier a na túto pozíciu sa vypracovali vďaka tomu, že prinášali naozaj kvalitné tituly naprieč rôznymi platformami, v ktorých ste si mohli užívať frenetickú akciu s parádnym štýlom. Poskladali sa z bývalých zamestnancov Capcomu, čo je na nich badať dodnes, no zároveň si už našli vlastnú identitu. MadWorld, Bayonetta, Vanquish a Nier: Automata sú toho všetkého dôkazom. Teraz chcú túto pozíciu potvrdiť ďalším titulom, ktorý bol predstavený len 13. februára, no vydanie je naplánované už na 30. augusta.
Je naozaj príjemné čakať na vydanie hry od jej oznámenia len pár mesiacov a toto čakanie vám teraz pomôžeme skrátiť dojmami. Nintendo si nás spolu s ďalšími novinármi pozvali za zatvorené dvere svojej európskej centrály, kde sme si mohli vyskúšať mnohé z ich hier z E3, no práve túto jednu nie. O informácie sme však ukrátení neboli. Pred nás sa postavili Kaveh Moussavian a Filippo Ghisolfi, aby nám hru predviedli. Zobrali do rúk ovládač a priamo zo Switchu na veľkom plátne ukázali, čo nás v hre čaká. Potešujúce je, že hra nešla z predpripraveného videa, prípadne z PC, ale priamo zo Switch konzoly, takže to, čo sme videli teraz, uvidíme aj v auguste.
Astral Chain sa odohráva v roku 2043, no v príbehu hry vývojári ľuďom príliš nefandia. Zem totiž zasiahol asteroid a ľudstvo takmer vyhynulo. Pozostatky civilizácie sa uchýlili do umelého ostrovného mesta Ark, kde sa všetko zdalo v poriadku, až kým sa neobjavili malé červie diery, ktoré vedú do dimenzie Astral Plane. Odtiaľ ale pochádzajú mimozemšťania zvaní Chiméra, ktorí zvyšky ľudstva unášajú. Navyše svet znečisťujú Červenou hmotou. To je problém, proti ktorému môžete bojovať len vy. A kto vlastne ste?
Na začiatku si môžete vybrať či hráte za mužskú, alebo ženskú postavu. Tá je členom špeciálnej jednotky Neuron task force, ktorá proti Chiméram bojuje ich vlastnými zbraňami. Vytvorila totiž systém Legion, ktorý neutralizuje Chiméru a neurologicky ju spája s ľudským operátorom. Ste nováčikom v tejto jednotke, a tak vás čaká nielen postupný boj proti hrozbe z inej dimenzie, ale aj vyšetrovanie a rôzne ďalšie úlohy. Ľudia v tomto svete Legionov nevidia, len agentov. Navyše ich ani nemajú radi, čo sa určite nejako pretaví do vášho pohybu po meste. Demo, ktoré nám v Nintende predviedli, sa skladalo z dvoch častí a dostali sme sa do Harmony Square, čo je najväčšia časť mesta. Je pekná, veľká, s množstvo vedľajších aktivít, ktoré tu môžete plniť. Dokonca aj zbierať odpadky po uliciach, za čo máte kredity.
Prvá časť dema bola zameraná na vyšetrovanie, čo v Platinum hrách nie je práve bežná súčasť, no prekvapivo dobre tu sadla. Vyšetrujete nejaký zločin, v prostredí hľadáte stopy, postupne dostávate ďalšie indície o tom, ako ďalej postupovať. Dokonca môžete využívať svojho Legiona, aby odpočúval v situáciách, kde sa vy nedostanete. Režim vyšetrovania pritom vyzerá inak ako bežný pohyb po meste. Využívate tu Iris systém, ktorý vám odhaľuje stopy, no v boji zase ukáže život nepriateľov. Na záver vyšetrovania vyberáte z jednotlivých dôkazov v dialógoch, aby ste vytvorili záver. Prevedením to celé pripomína Batmana, čo je rozhodne len a len plus. Zaujímavosťou je, že je vyšetrovanie skórované rovnako ako boj, čo je tak typické pre Platinum hry.
Celá ukážka však nebola len o vyšetrovaní. To je síce zaujímavé a úvodný prípad bol jednoduchší a kratší, no užili sme aj boj. To je oblasť, v ktorej Platinum dominujú. Ukázal sa nám tu najskôr obrovský boss. Spomínaným Iris systémom sme mohli kontrolovať, ako je na tom, pričom sme naňho útočili. Každý level v hre bude pozostávať z vyšetrovania, súbojov a aj z bossov, takže si tu všetkého užijete do sýtosti.
Všetky schopnosti postáv majú uplatnenie ako vo vyšetrovaní, tak aj v súbojoch. Využívate tu útoky ako v iných akčných hrách od PlatinumGames, no nechýbajú ani úskoky a hlavne countery, aby ste sa vedeli súperom efektívne brániť. Súboje sú na pohľad naozaj parádne. Ak sa vám páčila Bayonetta a Nier: Automata, tu budete vo svojom živle. Okrem toho však nebojujete sami, ale spolu so svojim Legionom. Toho priamo neovládate a bojuje automaticky. Míňa však staminu, ktorú si musíte vedieť manažovať. V boji váš Legion míňa staminu rýchlejšie, dopĺňať ju môžete červenou hmotou.
Ku klasickému súbojovému systému si tak musíte pripočítať aj útoky naviazané na Legiona. Sú tu špeciálne útoky, synchronizované útoky, no aj zakončovacie útoky, ak chcete súpera štýlovo doraziť. Nepriateľov môžete tiež zviazať a vlastne ich tak prikovať dočasne na mieste. Taktiež môžete preseknúť puto nepriateľa s jeho Chimérou, čím v boji získate výhodu. Naopak si musíte dávať pozor na schopnosti nepriateľov, ktorí vás dokážu omráčiť, čo z vás spraví veľmi ľahký cieľ. Podivným rozhodnutím je, že sa v hre klasicky neskáče, čo k takýmto hrám patrí. Namiesto toho vás do vzduchu vynesie vás Legion. A taktiež vás zachráni, ak niekam spadnete.
Prezentované demo nás tiež zaviedlo do štvrtej kapitoly, kedy už hlavná postava mala dvoch Legionov. Každý do boja vstupuje s vlastnými schopnosťami a môžu bojovať aj naraz. S jedným sekáte, druhý zas v boji využíva luk. Ak chcete lukom sami presne mieriť, môžete, no veľmi rýchlo tieto strely míňajú staminu. Podľa predvedenej ukážky to však často bude potrebné. Rovnako s druhým Legionom viete presne sekať, čo pripomenulo Raidena z Metal Gear Rising: Revengeance, taktiež od PlatinumGames.
Dostali sme sa tiež do Astral Chain dimenzie, ktorá sa vizuálne výrazne líši. Bojom sa tam taktiež nevyhnete, no toto bolo zároveň miesto, kde nám zástupcovia Nintenda ukázali aj nejaké tie jednoduchšie puzzly a hlavne platforming. Už nám však nemohli detailne ukázať stromy schopností, ktoré v hre zohrajú nemalú rolu a budete si prostredníctvom nich vylepšovať Legionov. Vieme len to, že si takto budeme môcť upravovať spôsob, ako v hre sami budeme bojovať. Štýl boja v hre tak môže odrážať štýl, aký sami preferujete.
V úvode som spomínal to, že prezentované demo bežalo na Switchi, čo je dôležité, nakoľko hra vyzerala perfektne. Nechceli sme veriť tomu, že takto parádna akcia a ešte aj v otvorených prostrediach beží takto dobre, ale je to pravda. Hra je v zásade jednoduchá, no maskuje to parádnym výtvarným štýlom. Bohužiaľ nám zatiaľ nemohli odpovedať a otázky ohľadne plánovaných rozlíšení a snímkovania v plnej verzii. Čo sa týka zvuku, rozhodne potešila dynamická hudba v súbojoch, ktorá znie parádne. Pripomína Nier: Automata, ktorý ponúkol jeden z najlepších soundtrackov posledných rokov. A taktiež poteší duálne audio, teda hra ponúkne nielen anglický, ale aj japonský dabing. Ak mi v tejto oblasti niečo prekážalo, tak to, že kamera občas neposlúchala, čo je klasický neduh takýchto akčných hier.
Dojmy z Astral Chain sú možno až trochu príliš pozitívne a neverím, že pri vydaní bude všetko také dokonalé, ako sa to zatiaľ javí. Potenciál hrateľnosti, príbehu a aj multiplayeru tu ale je obrovský a treba veriť, že to tento skúsený tím dotiahne do úspešného konca. Vývoj hry totiž vedie Takahisa Taura, ktorý bol hlavným dizajnérom Nier: Automata. Pracuje na nej tiež Hideki Kamiya a dizajn postáv má na svedomí Masakazu Katsura, známy manga výtvarník. To sú všetko mená, ktoré nám dávajú veľké nádeje. Teraz už len čakať, či sa ich podarí naplniť.
Switch Vývoj: Nintendo / Platinum Games
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|