HITMAN - PRVÁ SEZÓNA |
HITMAN - PRVÁ SEZÓNA |
IO Interactive a Square Enix sa minulý rok rozhodli vydávať nového Hitmana v novom štýle, a to epizodicky. Bolo to na akčnú hru nečakané riešenie, ale k samotnému Hitmanovi sa hodilo. Misie totiž boli aj v predošlých hrách prakticky samostatné a tu to padlo veľmi dobre. Autori sa mohli každej misii venovať samostatne, a zároveň celý mesiac nechali hráčov, nech sa na danej lokalite zabavia.
Spolu so zmenou štýlu spravili autori aj reštart príbehu a do postavy nájomného zabijaka č.47 sa znovu dostávame v čase, keď prichádza do ICA agentúry. Tu stretáva svoju kontaktnú osobu Dianu Burnwoodovú a púšťa sa na svoje prvé misie. Zároveň sa rozbieha príbeh v pozadí, ktorý s agentom priamo nesúvisí, ale chtiac či nechtiac je do toho zapletený. Začína sa boj v podsvetí, ktorý sa ho postupne dotýka viac, ako by čakal. Jeho minulosť sa odkrýva. Ale neodkryje sa úplne. Nestihne sa.
Prvá sezóna Hitmana je skôr ako úvod k väčšiemu príbehu, kde len spoznávame prostredie a aj to iba v krátkych videách medzi šiestimi hlavnými epizódami hry. Tie ešte dopĺňa siedma bonusová epizóda a úvodný tréning. Nie je to veľká ponuka, ale záleží na tom, akým štýlom budete hrať jednotlivé misie. Môžete ich prejsť rýchlo alebo v každej strávite hodiny získavaním ďalších informácii a skúšaním stále iného zabitia nepriateľov. Nakoniec v Hitmanovi ide práve o to - tichý postup a diverzia pri zabíjaní cieľov. Pravý nájomný zabijak nezabíja zbraňami, nezabíja vôbec. Len nastraží zdanlivú nehodu.
Hitman začína svoju púť prvými tréningovými misiami v Intro Packu (recenzia). Ten obsahuje ako tréning na lodi, tak aj na vojenskej základni. Obe sú inak ladené a zatiaľ čo jedna vás naučí používať veci a nástrahy na tiché likvidovanie cieľov, druhá vás naučí používať zbrane, a zároveň spoznávate bojovú AI protivníkov. Umelá inteligencia je slabá, ale napriek tomu zbrane sú silné a po pár ranách ste dole. Vždy si na to bude treba dávať pozor.
Prvá ostrá misia Showstooper vás zavedie do Paríža. Presnejšie na módnu prehliadku, kde má číslo 47 skutočné ciele. Autori tu ukázali, aká hustá môže byť zaľudnenosť máp a význam počúvania rozhovorov ľudí, prezliekania sa, infiltrácie, ako aj rozsiahlosť prostredí, akú môžeme čakať. Je to však len predkrm pred Sapienzou (recenzia), najlepšou misiou z ponuky World of Tommorow, ktorá je umiestnená v talianskom mestečku. Síce to vyzerá ako dovolenka, ale číslo 47 čaká úloha. Je tu vila jedného zločinca, ktorého je potrebné zlikvidovať. Mapa ponúkla ulice mestečka, rozsiahle prostredie vily, podzemné priestory a množstvo možností zabitia.
Tretia misia Gilded Cage v Marrákéši (recenzia), ktorý je rozporuplný, ponúka ako veľké davy na klasickom arabskom trhu, tak aj budovu plne osadenú policajnými zložkami. Musíte prejsť obomi časťami a prispôsobiť sa podmienkam. Mierne lepšia je misia Club 27 v Bangkoku (recenzia). Tá nás zavedie do hotela, v ktorom je ubytovaná rocková skupina, kde je síce pekné prostredie, ale hotel je slabší. Zaujímavé je však Colorado, ktoré vystrieda oddychové lokality a v ňom sa 47 v misii Freedom Fighters dostane priamo do výcvikového kempu amerických militaristov. Síce je škoda menšej rozlohy misie, ale rôzne smrti a rozhovory postáv oživujú postup. Celé to uzavrela Hokkaido (recenzia) misia Situs Inversus, ktorá priniesla súkromnú kliniku v Japonsku a v ktorej sa dá pohrať ako s AI osadenstva nemocnice, tak aj operačnými prístrojmi.
Celé to ešte doplnila bonusová epizóda, ktorá zobrala už známe prostredia a upravila ich. Tu sa dvakrát dostanete do parádnej Sapienzy, raz pri natáčaní filmu s masívnym robotom v meste, druhýkrát na predstavenie speváčky znovu s mierne zmeneným prostredím. Tretia misia sa vrátila do Marrákešu. Síce je slabšia, ale aj tak obohatila hru. Pekným prekvapením bol aj bonusový vianočný event, kde sme sa s číslom 47 pustili po stopách dvoch najslávnejších vianočných zločincov z filmov Sám doma.
Ak ste ešte Hitmana nehrali, rátajte s tým, že je to pomalá taktická hra. Musíte sa predierať davmi, sledovať stráže, vyhýbať sa im, zistiť, s akým prevlekom sa cez ne dostanete a hlavne ako sa dostanete k svojmu cieľu. Ak chcete hrať čo najčistejšie, musíte ho sledovať a zisťovať kadiaľ chodí, či mu niekde môžete nastaviť pascu, prípadne ako ho odlákať preč od stráží. Je tam toho veľa, k tomu je vždy viac postáv, ktoré musíte zlikvidovať, a teda musíte sledovať aj iné ciele. Niekedy sa ťažko dá odhadnúť, ako ich najlepšie zlikvidovať, a preto tu je malá nápoveda. Tú ponúkli autori v zozname výziev. Ukazuje sa vám tam, ktoré možnosti zabití ste už splnili alebo nesplnili, aké veci ste už v danom leveli objavili. Označujú sa aj zaujímavé veci, ktoré ste našli, za koho ste sa prezliekli. Je to tu pekne vypísané a ľahko tak nájdete, na čo sa máte orientovať.
Ak by sa vám zdala hra príliš ľahká, zvoliť si môžete vyššiu obťažnosť a teraz po vydaní kompletnej edície pribudlo aj Professional nastavenie, ktoré je už pre hardcore hráčov. Napríklad tam môžete ukladať hru len raz za misiu, nepočujete žiadne rozhovory, musíte sa vyhýbať kamerám, AI je aktívnejšia a boje viac smrtiace, rovnako misie boli mierne upravené, aby boli náročnejšie. Môžete si tak hru zahrať ešte raz a mierne inak.
Samotné misie ale nepredstavujú celý obsah hry. Obohacujú ho doplnkové úlohy v prostrediach, Escalation misie, kde vám hra dáva stále ďalšie ciele v rovnakom prostredí - najskôr jeden, následne dva, tri, štyri. Priebežne to celé oživujú Elusive misie, ktoré vychádzali minulý rok a pokračujú v tom aj tento rok. Sú však prísne časovo limitované a svoj cieľ musíte splniť do dvoch-troch dní. Vždy máte len jeden pokus. Nie je to zlý nápad, ale obmedzenie na čas je mierne zbytočné, staré misie si totiž nezahráte. Nakoniec je tu možnosť vytvárania vlastných misii a ich zdieľania s ostatnými hráčmi. Je to však len jednoduchý editor, v ktorom označíte jednu alebo viac osôb, ktoré je potrebné zlikvidovať a určíte špecifické podmienky zabitia. Možno do ďalšej sezóny by mohli autori ponúknuť niečo väčšie aj so zmenou osadenia mapy a pridávaním stráží, aby sa skutočne dala nadefinovať vlastná úloha.
Celé to dopĺňajú ešte štatistiky, bodovanie za splnenie misii a levelovanie. Za toto si postupne odomkýnate ďalšie možnosti pri štarte misii, sú to však len doplnky. Možno tu chýba štandardné vylepšovanie schopností postavy, ktoré by mohlo byť pekným prídavkom do hry, hlavne keď sme začínali prakticky od začiatku kariéry čísla 47.
Ak zhodnotíme prvú sériu vizuálne, je pôsobivá, miestami neoptimalizovaná, ale stále pekná. Na PC vám k plným detailom stačí GTX 970, na konzolách je to mierne problematickejšie, keďže AI dáva slabým procesorom zabrať a framerate môže kedykoľvek klesať aj k 20 fps. Popritom grafika ponúka pôsobivú a veľkú rozmanitosť, každá misia je na inom mieste, má iný štýl, nechýbajú veľké davy ľudí a hlavne rozmanité animácie pri smrtiach vašich cieľov. Dopĺňa to veľká interakcia v leveloch, kde sa môžete skryť na mnohých miestach, veľa vecí viete použiť a náležite na všetko reaguje aj AI. Tá je síce prísne skriptovaná, ale aspoň vždy viete, čo od nej môžete čakať. To je pre plánovanie najdôležitejšie.
To, čo by sa malo ešte dotiahnuť, sú boje, kde ak ujdete prvému útoku nepriateľov, ľahko si ich počkáte za ďalším rohom a budú vám vbiehať do rany. Síce sa hra na akciu primárne neorientuje a strháva vám za zbytočne zabitia body, ale ak chcete skúsiť akčnú cestu, ktorá tiež nie je jednoduchá, ničí to zážitok. Možno hre ešte chýba multiplayer alebo kooperácia, tá by s tu pekne dala využiť a dúfajme, že ju autori v niektorej ďalšej sezóne zapracujú. Boj jeden na jedného, súperenie, kto skôr zlikviduje cieľ alebo spolupráca dvoch agentov, by mohli byť pekným oživením.
Celkovo je prvá sezóna Hitmana prekvapivá. Epizodické vydávanie dopadlo lepšie, ako sa čakalo a aj kompletný balík vôbec nie je zlý. Vracia herný štýl Hitmana k taktickým základom a ponúka veľa možností a zaujímavé misie. Misií možno mohlo byť ešte viac a rovnako aj príbehu, ale stále prináša desiatky hodín taktickej hry a úvodný rozbeh s hlbším pozadím. Dnes to však už neberte za plnú cenu a oplatí sa počkať minimálne na polovičnú zľavu.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Square Enix / IO Interactive Štýl: Akcia / Stealth Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|