Hra bežiaca na 240fps uspokojí aj elitného stíhacieho pilota.

Vidí hráč 240fps?

PC
pridal batchdriver 25.9.2020 o 18:51 pod používateľské články

Odmyslime si teraz všetky možné faktory, ktoré majú vplyv na „input lag“ v hrách a s tým spojený zážitok, pocit plynulosti vnímaného pohybu na zobrazovacom zariadení. Zameriame sa len na jeden z týchto faktorov a tým je často skloňované fps (frames per second). 

Ľudské oko nevníma v fps. Len prepočtom sa dá stanoviť približný rozsah od 0 (nevidiaci) až niekam okolo 220fps (napr. elitný pilot F-35 Lightning II). To to je ten pravý dôvod, prečo sa vedú stále dookola tie vášnivé debaty na túto tému.

Oblasť vedy zaoberajúca sa zachytením viditeľného spektra slnečného žiarenia okom a následné spracovanie obrazu a pohybu v mozgu človeka, je veľmi komplexná a komplikovaná. Zoberme teda jednoducho na vedomie fakt, že celá ľudská populácia na súčasnom stupni fyziologického vývoja vrátane nevidiacich s rôznymi formami poškodenia zraku, sa pohybuje v celom “prepočítanom” približnom rozsahu 0 – 240fps. Hovoríme tu o rozsahu, v ktorom rôzne skupiny populácie vnímajú plynulosť pohybu rozdielne. Ľudské oko je samozrejme schopné zachytiť ďaleko rýchlejší okamih (niekde na úrovni 1000fps).

Sústreďme sa len na oblasť hrania video hier a konzum multimediálnej zábavy. Pretože počas dňa, všetci bez rozdielu prijímame v určitých situáciach podnety na prepočítaný rozsah hlboko pod 24fps a nikomu nepríde, že by príprava rannej kávy v polo-bdelom stave bola takpovediac „trhaná“. Pričom práve 24fps je vedecky podloženými argumentami, tou pomyselnou hranicou, nad ktorú už väčšina populácie vníma pohyblivý obraz ako plynulý. 

Aby to nebolo tak jednoduché, treba vziať na vedomie aj fakt, že nech konkrétne vy reprezentujete ktorúkoľvek skupinu tohto rozsahu t.j. napr. (24-30fps), (30-60fps), (60-120fps), …atď, musí sa u všetkých skupín zohľadniť aj skutočnosť, že každý mozog človeka je unikátny a spracováva vstupné informácie rozdielne, čo je spôsobené napr. mierne odlišnou štruktúrou a hustotou neurónovej siete, hormonálnou rovnováhou, tréningom zraku v špecifických oblastiach ľudských činností ako napr. piloti, lekári, profesionálni hráči, pretekári atď. 

Tak si to pekne zosumarizujme z pohľadu bežného hráča, bez bolestivého vedeckého poznania: 

 

  1. Skupina populácie (väčšina), ktorej sa hry bežiace na 30fps javia už ako plynulé a nemajú s tým problém. Gratulujem. Nemusíte ďalšie navyšovanie fps v hrách riešiť. U niektorých sa môže naopak v dôsledku ďalšieho  navyšovania  fps prejaviť efekt, že budú vnímať pohyb už ako mierne zrýchlený. Tu nie je problém a pomôže „lock“ (uzamknutie fps) na požadovanú / vyhovujúcu úroveň.
  2. Skupina populácie (menšina), pre ktorú sú hry bežiace na 30fps nevyhovujúce a potrebujú vyššie fps. V tejto skupine budú vždy nespokojní jedinci až do doby, kedy herné tituly budú bežať štandardne na 240fps a viac. Ale 240fps by už malo skutočne uspokojiť aj elitného stíhacieho pilota. 

 

Z uvedeného vyplýva, čím viac fps, tým lepšie, ale zároveň treba podotknúť, že len samotné vysoké fps nie je zárukou plynulo bežiacich hier a výsledného dojmu z nich. Je len jedným z mnohých faktorov, ktoré majú vplyv na tú beštia menom “input lag”. 

A do ktorej skupiny patríte vy?


napísal batchdriver 25.9.2020



Páči sa mi! (+9)

HRA BEŽIACA NA 240FPS USPOKOJÍ AJ ELITNÉHO STÍHACIEHO PILOTA.

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29316)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk