Koniec Mass Effect 3 |
Mass Effect 3 - koniec pod lupou
Tento clanok som napisal preto, lebo mam rad ME seriu. Ak ste sa dostali k tomuto clanku, znamena to ze aj vy ste s ME nejakym sposobom spriazneni. ME3 si hraci oblubili. Az na koniec, ktory sa stal priam slavny. Este nikdy sa nestalo ze by sa hraci tak vzburili. Je to preto lebo miluju ME a nedostali kvalitny koniec. Ucel tohto clanku nie je dokazat ze koniec je dobry. Ale ze ma potencial byt dobry. Ja som pevne presvedceny ze je hlupe odsudit ME3 a cely ME len koli tomu ze sme sa stratili v konci. Ano je lahke sa v nom stratit, ale skusim nas naviest na tu spravnu cestu, ktora je najviac pravdepodobna. V case ked teoria indoktrinacie bola v plnom prude, som v zopar threadoch na BSN pisal a vyvratil teoriu indoktrinacie, ale vsetci hovorili ze je nemozne ju vyvratit. Nakoniec to spravilo Bioware. Niektori fanusikovia si tu pravdu nechcu doteraz pripustit. Snilci, ale oni sa prebudia, casom. Ked som neskor pisal ako je mozne aby koniec daval zmysel aj bez teorie indoktrinacie, ostatni zareagovali rovnako, ze spekulujem a nikdy nedojdem na tu logiku, lebo ziadna tam nieje. Bolo to 2:0 pre mna ked Bioware zacali vypustat na BSN a na twitteroch ako to oni mienia spravit aby to davalo logiku, bol som ohromeny ked to bolo vo vela veciach to iste co som hovoril ja. Samozrejme nie vsetko. A samozrejme neprezradili vsetko, to si nechaju na leto. Tak som si povedal, ze kazdy fanusik si to zasluzi vediet, mozno mu to pomoze zbadat suvislosti ktore pred tym nevidel. Proste iny uhol pohladu nikdy nikomu neuskodil Staci pridat par veci.. par cutscen, mozno par dialogov a je to hotovo. Netreba dokonca ani nic menit. Bioware to nechce a si myslim ze viem aj preco.
Dolezita vec: ME je sci-fi. Je zalozena na predstavivosti a fantazii, nie na skutocnosti. Prvky zo sveta v ME nebudu fungovat v realnom svete, tak ako v hazdej hre (okrem simulatorov, ale ani tie niesu dokonale). Avsak treba dodrzat narativnu koherenciu aby to bolo uveritelne a podlozit to vymyslom ktory je uveritelny a aspon z casti zalozeny na realnych principoch. Dalsia dolezita vec - My sme si kupili produkt ktory oni vyrobili a nemame pravo ziadat zmeny len preto ze to chceme my. Je to ich hra, nie nasa. Ak ju hrame, musime sa stotoznit s ich fantaziou. Fanusik rodinnych komedii, nebude chciet pozerat sci-fi horor. Lebo sa nedokaze stotoznit s tym co sa tam deje. Ak pozeram film Predator, musim byt stotozneny s tym ze vsetka jeho technologia je pre ten dany film realna, ale zaroven si uvedomit ze v skutocnosti by to tak nefungovalo. Ked vydaju DLC a koniec zrazu zacne davat zmysel, neznamena to ze sa nam to bude pacit. Proti gustu ziaden disputat.
Teraz zabudnime na to ze milujeme alebo nenavidime ME, zahodme iluzie a emocie a budeme cisto pragmaticky. To je jediny sposob ako sa udrzat v realite. Podme si teda zrnut zopar tych faktov. Niektore veci su indukcia (vacsina), lebo su z priameho zdroju, ine su zasa dedukcia, lebo o nich nie je zatial ziadne info, ale ME ponuka solidne predpoklady na ich pravdepodobnost. Ak niekto postrehne ze sa v niecom mylim a ma dokaz, prosim nech napise, budem rad. Rad si vypocujem kazdy plodny nazor. Lebo mame radi ME a chceme sa pokusit, aby sme z neho mali co najlepsie spomienky a dojmy.
! Chcem aby ste si precitali vsetky body, az potom mi napisali nazor.
1. Vizia Drewa Karpyshyna o ME. "Od zaciatku je Mass Effect o organikoch proti syntetikom, Reaperoch a mass relays. Hoci jeden cas sme mali na stole teoriu o Temnej energii, nakoniec sme sa vratili k tej povodnej".
2. Zacalo to v ME1 ked nam Sovereign vravel ze nastoluje poriadok na chaos organickej evolucie. Vtedy este nikto nevedel co to znamena. V ME2 to spominal Harbinger. A v ME3 ten mensi Reaper na planete Rannoch.
3. V ME3 nam vysvetlil Catalyst co to znamena. Umela inteligencia sa vzdy vzburi proti organikom. Bodka. Co je v podstate logicka pravda. Javik aj vysvetlil preco to tak je a je ocitym svedkom ze v ich cycle to nebolo inak. Svedkov z este starsich cyklusov nemame, Prothean nam musi vystacit. Nebyt Javika, nemame dovod Reaperom verit. To ze AI sa vzdy vzburi, nemusime implementovat do realneho sveta, lebo ked hrame ME, ocitame sa alternativnej realite, kde platia zakony vesmiru ktore vymysleli v Bioware.
4. Reaperi sa nevracaju presne kazdych 50.000 rokov. Protheanom to trvalo cca 48.000 rokov kym vytvorili AI. Predoslej civilizaci to mohlo trvat 3000 rokov, 800.000 rokov…Oni nestriehnu ako besne psy kedy konecne mozu prist. Oni len cakaju, hybernuju v medzigalaktickom priestore a ked sa zjavi AI, tak idu do prace.
5. Reaperi nie su syntetici. Su to byvali organici zachovani v synteticom tele. Mysle byvalych ras su spojene do 1 konsenzusu pridelene 1 Reaperovi. Su hybrid organik/syntetik. Ich povod je neznamy. Jedine co o nich vieme ze maju vlastnu hlavu aj napriek tomu ze ich priority su ovladane vyssiou mocou. Alebo ze Reaperi a Catalyst ju jedno a to iste (pokrac. v bode 7). Su nezavysli jeden od druheho, kazdy z nich je samostatna jednotka "We are each a nation, independent", 1 mysel - 1 Reaper. Ich opakom su Gethi, ktory maju 1 centralny sofware pre vsetky platformy. 1 mysel - x Gethou. Gethi niesu samostatni.
6. Reaperi v ME1 zahajili svoj cyklus po tom ako sa preukazalo ze Quariani vytvorili AI. Nahoda? V hrach niesu nahody, vsetko je predom dane a v tomto pripade poukazujem na 1. bod. Takze nebyt Quaranov, tak Reaperi nepridu. Ale neskor by urcite jedna z ras AI vytvorila lebo je prirodzene pre organikov vytvarat nahradu pracovnej sily a zdokonalovat samych seba. A vo svete ME, AI sa vzdy vzburi. Bud to vyvolaju oni, alebo organici, ale raz sa to musi stat. Ved uz aj organici s organikmi maju tendenciu so sebou bojovat. Len v tom pripade aspon nehrozi riziko kompletneho vyhynutia.
7. Stvoreni sa vzdy postavia proti stvoritelom. Preco sa Reaperi nepostavili proti Catalystovi? Je to za 1) chyba v narativite. 2) Fakt ze Quariani su 1 narod, Gethi su 2. narod. Reaperi a Catalyst fungju ako 1 spolocny narod, lebo Catalyst nehovori Ja Catalyst a Oni Reaperi. Hovori "My" o oboch. Co znaci su 1 narod. To by chcelo tazku AI schyzofreniu aby sa postavili Catalystovi :)
8. Reaperi (a Catalyst) su velmi stari, nevie sa kedy vznikli. Sitce je lakave vediet to, ale nie je to podstatne. Tak isto nevieme ake stare su nase atomy z ktorych sa skladame alebo sucastou akej molekuli boli pred 5000 rokmi, no aj napriek tomu to neriesime a neoplyvnuje to nas zivot.
9. Od ME1 nas Reaperi upozornovali ze bojovat proti nim je nemozne. Neverili sme. Mali sme ale nadej. Harbinger opakoval ze nadej je irelevantna. ME3 nam vysvetlilo preco. Quarinska flotila je najviacsia v celej galaxii. Aj napriek tomu, cela tato flotila mala problem zlozit jedneho maleho Reapera na Rannochu. Ten Reaper mal 160 metrov. Klasicky ma 2 kilometre. A je ich VELMI vela.
10. Rozhodnutia nemaju ziaden vplyv na koniec hry. Presne tak. A tym narazam na predosly bod. Presne na toto chceli autori poukazat si myslim, to bola asi cast tej ich "umeleckej vizie". Znamena to ze je jedno ci sa organici potrhaju, postavia na hlavu, spoja vsetky sily a budu bojovat. Proti Reaperom memaju najmensiu sancu. Miliony predoslych vyspelych civilizaci proti nim nemalo najmensiu sancu. Za miliardy rokov vyhubili miliony civilizaci a stratili len minimum Reaperov. Leviathan pri sustave Dis stary 1,000,000,000 rokov, dalsi z ME2, stary 37,000,000 rokov v sustave Thorne, Sovereign pri Citadele (iked to bola ciganska ferovka). A mozno par dalsich neobjavenych. Je to az sialene aki su mocni. A my cakame ze Shepard s puskou a warpom ich vsetkych da dole alebo ta nasa flotila ich znici. Je to ako strielanie vzduchovkou na vlak. A je jedno ci na zaciatku cyklu odstavia mass relays alebo nie. Aj tak organikov nakoniec dostanu, len bez vyradenych relatok to ide pomalsie. Ale isto.
11. Treba si tiez uvedomit ze ich cielom nieje vyhubit vsetok organicky zivot. V predoslom cykle nechali zit ludi spolu so vsetkymi rasami ktore nam ME predstavil. Akurat vtedy boli este primitivne, takze nemali dovod ich nicit. Salariani boli jastericky, ludia zili v jaskyniach atd. A ti AI vyrobit nedokazu :)
12. Crucible je deus ex machina bez ktorej by sme proti Reaperom nemali najmensiu sancu. Bola to jedina nadej galaxie a bol cielom hry ju postavit, cely ME3 sa tocil okolo neho. Tajnymi odkazmi tradovana z civilizacie na civilizaciu v nadeji ze jedna ju bude mat cas dokoncit, pouzit a ukoncit hrozbu. Civilizacie nevedeli preco ich Reaperi zabijaju. Nikto im to nevysvetlil, jediny a prvy komu to bolo vysvetlene je Shepard. Keby Bioware nevymyslelo tuto superzbran, nebol by ani ME3. Galaxia by skoncila hned ako prisli. Mozno by sme sa branili, ale marne. Myslite ostatne civilizacie sa vzdali bez vystrelu?
13. Postavenie flotil na porazenie Reaperov nebolo cielom. Aj Hackett povedal ze neexistuje aby sme ich porazili konvencne, ked to nahodou nedoplo hracovi. Cielom EMS bolo ziskat hlavne vedcov na postavenie Crucible a flotila bola sekundarny ciel. Ak ste si vsimli boli 2 flotily. Sword a Shield. Sword mala ucel odlakat pozornost Reaperov aby opustili povrch zeme aby sa mohol pozemny Hammer team infiltrovat do Citadely skrz “teleport” (ano, je to sci-fi) ktorym Reaperi zaplnali Citadelu genetickym materialom – ludmi. Ked uz ju maju na orbite, tak preco nevyzit jej priestory? Hammer team mal otvorit ramena Citadely aby mohlol Shield vsunut Crucible.
14. Priestory Citadely z konca hry sme nikdy pred tym nevideli. Z Citadely sme pocas ME navstivili len presidium a wards. To je ako povedat ze na Zemi existuje len Praha a Bratislava, lebo inde som nebol. Dalsia vec, ani organici nepoznaju citadelu, lebo ju nepostavili.
15. Illusive man sa neteleportoval k Shepardovi a Andersonovi, ale do tej miestnosti viedli lesenia. Takze ani Anderson sa neteleportoval. A tie panely podobajuce sa na tie z lode Shadow Brokera? Je znamy fakt ze Reaperi predavaju svoje technologie. Mohli mu ich predat za informaciu o tom kde Shepard stroskotal na zaciatku ME2. Shadow Broker si upgradol s nimi svoju lod, tak ako si Illusive man upgradol svoju zakladnu s reaktorom z mrtveho jadra ludskeho Reapera z ME2.
16. Illusive man bol z casti indoktrinovany. Prezradil Reaperom co proti nim organici chystaju, ze maju Crucible a uvedomili si ze to je pre nich hrozba. Illusive man potom odisiel na Citadelu ktoru Reaperi preventivne zatvorili. Ako ju tam dostali? Su to Reaperi. Nizsie sa dozvieme coho napriklad su schopni. Fakt ze illusive man isiel do Citadely, je jeden z moho dokazov ze teoria indoktrinacie je nepravdiva.
Illusive man bol z casti indoktrinovany, ano, alet to neznamena ze nemal svoj rozum. Tak indoktrinacia nefunguje. Bol posadnuty mocou. Az natolko ze sa nechal implantovat od svojej vedkyne Reaperskou technologiu, odhovarala ho, ale on veril ze Reaperi ho nebudu vediet ovladat, lebo experiment v Sanctuary potvrdil ze aj on dokaze ovladat ich. Preto vlastne Reaperi napadli toto vyskumne centrum. Na konci vyzeral ako polovicny husk vdaka tejto technologi. Ci to urobil dobrovolne alebo pod natlakom indoktrinacie je irelevantne. Nadobudol nove schopnosti. Nie space magic ale tie ktore pouzival Shepard v ME2. Pamatate sa na skill Neural shock, alebo Dominate? Illusive man pouzil na Andersona a Sheparda nieco podobne.
17. Prisli Reaperi. Nastastie pre nas nepouzili to ich mass relay mimo nasej galaxie, lebo Shepard v ME1 hackol signal Keeperov. Ako sme videli v Arrival, boli velmi daleko od nasej Galaxie, mali ju az na dlani. Aj klasickym pohonom FTL by tvralo miliardy rokov, ale im to trvalo len pol roka. Vieme teda ze Reaperi maju pokrocile technologie. Postavili mass relays, citadelu. Tato technologia im umoznuje pohybovat sa rychlo aj bez pomoci mass relays, hoc nie instantne. Ked sa na konci hry znicia mass relays, neznamena to ze organici teraz nebudu moct cestovat mimo svoj system. Vyuziju technologiu reaperov na vybudovanie tohto pokrocileho FTL a budu moct cestovat tak rychlo ze mass relays ani nebudu zapotreby. A keby ich aj chceli postavit tak s tou technologiou rychlo mozu.
18. Preco im Catalyst neotvoril v ME1? 1)chyba v narativite. 2)Mozno nemohol. Catalyst je pravdepodobne takmer bezmocny. Jedine co vie je rozpravat a posuvat Reaperom priority, tak aby si mysleli ze su ich vlastne (nieco na sposob indoktrinacie). Alebo ich ovladat priamo. Alebo ich ani neovlada, mozno je sucat Reaperov a Reaperi sucast jeho. To je vlastne jedno. Catalyst nemoze robit ocividne nic ine. Tak isto na konci hry, povedal Shepardovi ze to musi spravit sam, lebo on to urobit nedokaze (I cant make them happen). Vyzera to tak ze Catalyst je v jednom z pripadov cast Reaperskej mysle, alebo software ach chcete. Keeperi a Reaperi su jeho ruky.
19. Mass relays vybuchli a galaxia je vraj znicena, lebo ked vybucho Alpha relay v DLC Arrival, zniclio cely system. Majte oci. Alpha relay vybuchlo ako supernova, no ostatne rele po ziasahu crucible nevybuchli, ale sa iba rozpadli. V pripade zeleneho a cerveneho konca vybuchli asi tak silno ako pirat oproti atomovej bombe. Ziskali energiu z Crucible, vypustili jej cast do priestoru, potom ju poslali do dalesieho relay a znicili sa. Ci je ta energia niciva alebo nie, zalezi na tom ako kvalitne bolo crucible postavene. Pri nizkom EMS vidime ako nici zem, cize znici aj vsetky planety. Pri vysokom EMS vidime ako je neskodna, cize v galaxy nenarobila ziadne skody. Mozno len pretazila niektore elektronicke zariadenia.
20. Explozia Citadely. Tak isto ako mass relays nevybuchli klasicky, tak isto ani Citadela. Resp. len veza prezidia vybuchla, ktora sluzila ako hlaven pre ten luc. Vacsina obyvatelstva Citadely v zelenom a cervenom konci prezila (v modrom sa citadele vobec nic nestalo, prezili vsetci) - to potvrdilo Bioware, iked ten vybuch nebol najslabsi a odtrhol niektore ramena. Teoreticky je velka sanca ze vacsina zijucich na ramenach prezili. Toto nam este budu muset vysvetlit. Tak isto budu mat dost vela prace s vysvetlovanim ako prezil Shepard tu exploziu. Dobre dajme tomu ze ju prezil, let space magic happen. Jedine co ho mohlo zabit bola energia z Crucible. Jej efekt som popisal vyssie. Takze preto len pri vysokom EMS prezil. A Catalyst nepovedal ze Shepard pri cervenom umrie. Povedal ze "Gethi budu zniceni. Ti si tiez z casti synteticky..." Ako keby si nebol isty a zaroven mal obavy o Sheparda, ale nechcel mu to povedat priamo. Pri zelenom a modrom konci nemohol samozrejme vobec prezit, lebo jeho telo bolo rozlozene na molekuly. Cize preto sme nevideli tu "dychovu scenu" pri tychto koncoch.
21. Teraz necham nech si to overite vlastno-usne. Pustite si na youtube tu scenu kde sa Shepard prebudi, dajte si sluchatka, zvyste hlasitost a pocuvajte zvuky v pozadi. Zvuk neomylne charakteristicky pre vesmirne lode. Dokazuje ze je to na Citadele a nie v Londyne. Tak isto tie hi-tech kable a daky kus kovoveho valca co lezi v pozadi. A keby niekto pochyboval ci to je alebo nieje Shepard - ak hrate za Shepardku, nadychne sa zensky hlas.
22. Catalyst netuzi po moci, len nechce vidiet galaxiu navzdy mrtvu koli AI. Je jedno preco, proste to nechce, hra je postavena na tom. Doteraz si myslel ze jediny sposob ako tomu zabranit je odstranit tych ktori AI vytvoria s heslom ucel svati prostriedky. Tu sa bavime nie len o case kedy sa odohravalo ME, ale miliardy rokov pred a po tom. V tomto intervale je cas pribehu ME ako kvapka v mori. Ked zistil kam az sa dostali organici tym ze vytvorili Crucible a coho je samotne zariadenie schopne, napadli ho nove riesenia (The Crucible changed me. Created new... possibities) ktore zasadne zmenia osud celej galaxie.
23. Mass Effect 3 je s velkou pravdepodobnostou drama, konretnejsie tragedia. Preco?
úvod (expozícia) – uvedenie postáv, miesta a času -> ME1, ME2 + Vancouver
zápletka (kolízia) – rozpor dvoch súperov, vznik konfliktu -> Vancouver + Mars
vyvrcholenie (kríza) – prekvapujúci obrat v deji; vstup napätia do deja -> Thessia + Horizon + Cerberus HQ
obrat (peripetia) – ďalší obrat v deji, spomalenie deja pred záverom -> Citadela
rozuzlenie (katastrofa) – tragický, nešťastný koniec obratu, ku ktorému došlo v peripetii -> Citadela
Tragédia končí smrťou hlavného hrdinu.
Takze v technicky vzato sme happyend nakoniec dostali. V cervenom konci ked sa Shepard prebral. Akurat skoda ze Bioware neukazalo nic viac. Velka skoda, velkaaaa. Snad v DLC.
24. 3 konce - 3 farby. Nie. 1 koniec - 3 farby - 3 osudy. Vzhladom na to ze autori hry nam neukazali fyzicky v ziadnej scene co sa stalo po konci, mame natolko dost indicii ze je viacmenej zrejme ako to cele zhruba skonci v najblizsich niekolko tisic miliard rokov. Niesom sitce jasnovidec, ale ked vidim padat lietadlo, viem so 100% istotou povedat ze spadne az na zem. Pri konci ME3 nemame tolko indicii, ale percento je aj tak vysoke, iked nie 100%ne. Takze teraz vynecham fakty, lebo tu ziadne zatial nie su, idem spekulovat a vy mozte so mnou.
Defaultne mame EMS 5000+
-Modry koniec...Shepard sa rozlozil na castice, jeho mysel bola absorbovana a nahradila Catalystovu. Catalystov pohlad pred tym nez sa navzdy vypol - Verim ti a dufam ze to zvladnes lepsie ako ja. Shepard teda umiera aby sa obetoval pre zachranu tisicok miliard ostatnych a dalsich nekonecne vela nenarodenych. Umiera ako hrdina. Citadelu sme videli ze ostala neporusena takze vsetci na nej prezili. Vseky planety a zivocichy ostali tiez nedotknute (pri malom EMS to nicilo akurat len budovy). Moznost ze bola poskodena niektora elektronika (Normandy). Mozno aj vsetka, ale nechcem tolko spekulovat. Mass relays su znicene. To ale nie je velky problem, lebo Shepard moze nastavit Reaperov nech postavia nove. Alebo moze poskytnut organikom technologiu na to super-ultra rychle FTL. Shepard teraz bude s armadou spasy a sokolim okom dohliadat na to aby nikto nevytvoril AI a aj keby vytvoril, Reaperi s nimi urobia kratky proces. Zavladol mier, galaxia sa zotavuje a prichadza nekonecna era pokoja.
-Zeleny koniec..."Vsetko z coho sa skladas (vratane syntetickych implantatov) bude absorbovane a potom vyslane von. Retazova reakcia skombinuje vsetky organizmy a "syntetizmy" do novej struktury... do noveho DNA" Presne ako to znie. Organici uz nebudu mat nutkanie vytvarat syntetikou, lebo sami budu (z polovice) synteticki. 1 stvorenie bude synergia jeho povodnej mysli a individualnej umelej inteligencie do 1 konsenzusu. Kazda 1 bytost bude mat svoj vlastny konsenzus. Bytosti ostanu dusevne sami sebou, akurat im to bude kazdemu palit jak 1000 Einsteinom dokopy. Mozno sa sem tam vyskytne daka schyzofrenia :) Citadela je poskodena, cast jej populacie prezila. Reaperi sa stanu nasimi prerastenymi sudruhmi a "kamaratmi". Ostatne plati ako pri modrom. S rozdielom ze kada bytost je teraz nesmrtelna a na spicke evolucie. Takze posadka si moze kludne pockat aj milion rokov kym pre nich dojdu.
-Cerveny koniec...Vsetko co ma nieco spolocne so syntetickym bytim a AI umiera. Ostava otazne ci energia rozozna Shepardove impantaty ako syntetiku, alebo len obycajnu elektroniku. Tak ci onak, pri nizkom EMS (teda nekvalitne postavenom Crucible) shepard neprezije lebo energia nie je neskodna. Ak je EMS uplne nizke, Zem je totalne znicena so vsetkym zivotom a kedze tato niciva energia sa siri skrz mass relays po galaxi, tak rovnaky osud caka kazu jednu planetu, takzeho jedneho zivocicha. Ak mame naopak vysoke EMS, nic taketo sa nedeje a nastava situacia ako v zelenom konci (az na to ze organici su stale organici a syntetika pre tento moment neexistuje). Takze mame tak isto mier ako pri modrom a zelenom, ale nie je vecny, lebo stale je tu osud ze niekto to AI raz uricite spravi a to sa postupom casu dostane do konfliktu s organikmi. Vysledok bude totalne vyhynutie organickeho druhu. A uz nebude mat kto zasiahnut. Je to pravdepobny scenar a s vyhliadkami do tak dalekej buducnosti je takmer iste ze raz nastane. Mozno to nebude po prvej vojne, ale po miliontej asi urcite.
Takze 3 odlisne osudy, 3 moznosti ako zachovat mier a z toho 1 "happyend" kde Shepard prezije. Iked podla mna je happyend uz len to ze Galaxia bude zit v mieri. Takze v podstate mame len 1 koniec ako taky. Vyhrali sme na Reapermi. Ale je normalne ze ked nieco ukoncujem, tak vsetko uzatvaram.
25. Shepardove oci v modrom a zelenom konci. Ako sa mu postupne rozkladala koza, jeho implantaty ostali odhalene. Tie oci nie su indoktrinovane oci, to su protezi oci. Matriarch Benezia, aj Amanda Kensen boli plne indoktrinovane a mali normalne oci.
26. Shepardove sny a chlapec. Pamatate sa kolko mrvych kamaratov stratil Shepard vdaka jeho rozhodnutiam? Tam ich pocujeme sepkat, ako sa mu prihovaraju. Shepard ma velke vycitky svedomia. To dieta na zaciatku to zaklincovalo, lebo je to dieta a Shepard ho nevedel zachranit. To bola rana pod pas pre jeho svedomie. Vzdy ked ho dobehne tak zhori. To moze znamenat len jedine, ze Shepardove podvedomie ho varuje ze chlapcovi nemohol nijako pomoct. A v scene kde ho dobehne a zrazu sa pozera ako horia spolu. Podvedomie ho upozornuje ze ak bude mat aj nadalej taketo vycitky svedomia, tak ho to zlomi. Musi ostat silny. Vancouver - chlapec bez rodicov a naokolo su nepriatelia. Neni to mozne? Ked vo filme Aliens pobehovalo po stanici plnej votrelcov dievcatko Newt, nikto nespochybnoval logiku toho ako to mohla prezit. Opakujem, nemozme spochybnovat autorov scenar, lebo film bez scenara je reality-show a hra bez scenara je Sims. Mimochodom na Citadele medzi fotkami mrtvych ludi lezi dole v strede aj fotka toho chlapca.
27. Nekonecne vela municie do pistole. Toto je podla mna urobene naschval. Vedie ma k tomu fakt, ze na zaciatku hry vo Vancouveri sme mali tak isto do polovice misie nekonecno vela nabojov. Tam bol ucel tutorial. V konci hry je pravdepodobne ucel prave ta peripetia z bodu 23. Autori nechceli hraca obtazovat subojmi, cela hra sa vtedy sustredila na zvrat v deji.
28. Deus ex machiny a "Crucible este stravime ale Catalyst to uz bolo moc". Tam len tolko ze urcite nebudete vediet spocitat kolko ste hrali hier a kolko ste pozerali fimov kde nastal zvrat. Kde sa zrazu zmenil dej a "zrazu uz nebol vrah ten zly, ale ten o ktorom sme si mysleli ze je dobry". Klasika. Nikde nam to nevadilo, tak preco by nam to malo vadit v ME3?
29. Stroskotanie Normandy. Tu sa da len spekulovat, takze musime pockat do leta. Bioware pisali ze Joker urcite neopustil Zem bez dovodu. Akurat mozme komentovat ze ta scena na konci s tym dedkom a chlapcom bola v buducnosti a ta planeta sa silno podobala na tu kde Normandy stroskotala. Alebo nam chcelo Bioware ukazat ze cely ME je vlastne jedna velka rozpravka ktoru rozprava dedko svojmu vnukovi :)
Hotovo :) To je asi tak vsetko co som mal v hlave. Za pripadne gramaticke chyby sa ospravedlnujem, za pisanie bez diaktritiky tiez. Tento clanok bol cisto informacny. Niektore fakty ste mozno vedeli, ine zasa nie, niekto mozno vsetky, iny zasa ziadne.. diskutujte, opravujte ma. Dakuem za pozornost. Ak ste to docitali cele, znamena to ze chcete aby sa vam koniec pacil. A to je dobre :) Uz ostava len dodat jednu vec - Bioware, spoliehame na teba v lete, tak nas nezrad.
Zdroje: Mass Effect 1, Mass Effect 2, Mass Effect 3, Mass Effect wikia, Wikipedia, Bioware (Patrick Weekes, Allan Schumacher, Michael Gamble) https://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/11154234&lf=8
,Drew Karpyshyn https://www.gameranx.com/updates/id/5557/article/former-mass-effect-lead-writer-defends-series-conclusion/
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / BioWare Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|