Borderlands |
Ak by si v tomto roku mala nejaká hra odniesť cenu za inováciu žánra tak by som určite nominoval Borderlands.
PC
pridal m1sso 11.11.2009 o 20:22 pod používateľské preview
Ak by si v tomto roku mala nejaká hra odniesť cenu za inováciu žánra tak by som určite nominoval Borderlands.
Je to naozaj podarené skĺbenie sandbox FPS a RPG žánrov. Niečo podobné už bolo aj v Hellgate London. Možno by sa dalo povedať, no skôr určite sa da povedať, že v Hellgate je to viac RPG, respektíve Hellgate je čisté RPG s možnosťou hrať aj ako FPS. Borderlands je FPSka s perfektne zapracovanou RPG časťou.
Strom skúseností je síce menši ako v klasických RPG, ale skillov je pomerne veľké množstvo, da sa povedať, že na pomery takejto hry viac než dosť. V podstate som ani všetke neriešil, držal som sa svojho pravidla radšej menej poriadne vylevelovaných jak viac a o ničom:). Jediná nevýhoda skillov je, že všetké do jedného su pasívne (hral som za Huntera, neviem ako to je u ostatných charakterov, ale predpokladám, že to bude rovnaké), takže skill v podstate akurát ovplyvňuje štatistiku úspešnosti zabíjania vášho avatara.
Každému charakteru je od začiatku pridelený len jeden aktívny skill, v mojom prípade možnosť vypustiť neakého vtáka (dajme tomu orla), ktorého vlastnosti sa samozrejme tiež dali v príslušnom strome so skúsenosťami zlepšovať, a okrem toho mu pridávali rôzne vlastnosti aj nájdené artefakty.
Kedže hra je hlavne o strieľaní (v tomto prípade aj o levelovani ) ešte poviem niečo málo o zbraniach...fuuf, kokos, akože viem, že s tým bazilionom si Gearbox robil prdel, ale aj tak, neviem či sa mi do rúk dostala dva krát rovnaká zbraň a to, že som ich poctivo všetké do jednej syslil a predával, je síce môj problém, no aspoň som mal prísun stále lepších a lepších kvérov. Inak oplatí sa otvárať každú bedňu so zbraňami, alebo sa aj niekam vyštverať, lebo z pravidla sa na takom mieste nachádza nejaká bedňa s extra matrošom. Ale aj tak u mňa platilo, že tie naj kúsky som získal plnením rôznych vedľajších úloh z bounty boardov.
Inak ak hrá niekto za Huntera, odporúčam zobrať quest na zabitie nejakého týpka s menom začínajúcim na R ?? teda aspoň dúfam:), (presne neviem vďaka full sedmičkam som si zmazal kompletne všecke save hier proste fan-****ing-tastic:)) ). Ten quest sa berie v middle of nowhere a ta sniperka čo z neho vypadne ma meno po tom týpkovi, strašná mašina, v podstate som ju nedal z rúk do konca hry, aj keď som našiel zopár ešte silnejsich kusov, ale aj tak sa jej nič nevyrovnalo...proste čo výstrel to kritický zásah/headshot:).
Teraz ešte trocha o tom o čom by to malo byť a o čom to v skutočnosti je...malo by to byť o hľadaní nejakého tajomného vaultu, lenže celý príbeh je taký slabučký, že niekedy ani neviete prečo ste sa vlastne ocitli na planéte Pandora, takže sa to celé zvrtáva na jednu obrovitánsku strelnicu a toto je v Borderlands urobené skutočne na jedničku. A keď už hovorím o Pandore ako o obrovskej strelnici tak už len doplním, že skutočne "Damn looking GOOD" strelnici, cell-shading tejto hre nenormálne pasuje. Ak mal niekto obavu z toho, že by snaď vďaka cell-shadeovej grafike mohla stratiť Borderlans na vážnosti (asi sa aj nájdu ľudia u ktorých to tak bude), tak môžem len povedať, netreba sa vôbec obávať. Skôr by som povedal, že hra je miestami aj celkom dosť brutálna, veď také rozstrelené či odstrelené hlavy, prípadne odstrelené ruky, alebo po granátoch odtrhnuté ruky, nohy sú tu úplne bežné a vôbec to nepôsobí nijako detsky ani cez ten všetok cell-shading a dosť silnou mierou tomu napomáha aj perfektne zvládnutý ragdoll, kde animácie postáv a aj samotnej smrti su veľmi dobre stvárnene. Jedinou chybou sú občasné zmätky priamo pri animačke smrti, keď je postava prikrčená a dostane heada a príde o hlavu, niekedy sa nezmyselne pred tým ako sa skáca k zemi postaví na nohy:).
Jediné grafické neduhy, ktorými trpí hra, tak ako takmer každá hra postavená na UE3 sú absencia AA a tearing, ktorého je tu aj na pomery UE3 viac než je zdravé, našťastie v prípade PC vezrie sa da tearing úpne odstrániť vďaka nastaveniam v ovládačoch (dik ????), škoda, že AA nefunguje.
No a keď už som na začiatku spomenul sandbox, tak ešte máličko okolo toho...celá hra je rozkúskovaná na veľa jednotlivých lokácii, ktoré sú ale dosť veľké na to, aby sa človek po nich pohyboval po vlastých (česť výnimkám ako som napr. ja, vždy som bol tripper:)) ) a teda na urýchlenie slúžia vozídka, pripadne rýchla preprava, ktorú si časom v hre spojazdníte.
Ak sa pýtate, že kde je jako ten sandbox?...už idem na to:). Takže, máme vozídka, máme veľkú mapu síce je rozdrobená na veľa častí, ale ako vravím sú pomerne veľke a hlavne ten sandbox vidim v tom, že hra vám nekladie nejaké zásadné mantinely v tom čo, kedy a ako máte urobiť, aj keď tiež nie úplne, pretože... Pretože, do niektorých častí sa nedostanete od samého začiatku, ale až keď sa posuniete v hlavnom príbehu a teda tam budete mať cestu a odvtedy sa vám sprístupnia ďalšie nové úlohy na rôznych bounty boardoch. Aj keď sa možno zdá , že by v tom všetkom mohol byť zmatok, lebo tých boardov je celkom dosť, tak nie, robot claptrap vás vždy pekne informuje o tom kde sú aké nové úlohy a na mapke máte všetko pekne vyznačené. Vždy sa da dať iba jedna úloha ako aktívna a formou checkpointov zobrazených na mape vás hra vždy zavedie tam kde je potrebné splniť zadaný quest. Hra taktiež trpí jedným sandboxovym neduhom známym už z Far Cry 2, a to neustály respawn nepriateľov na svojich pozíciach, ale je tu jeden zásadný rozdiel, a to, že v Borderlands sa enemáci respawnuju, až keď opustíte lokáciu a znova sa tam vrátite, a toto už záleží od vás ako sa na danú vec chcete pozerať, v mojom prípade som to prijal vysoko kladne, za jedno aspoň som sa pri prechádzaní lokáciou nenudil, a za druhé, veď ide o expenie, každá odstrelená hlava sa počíta.
Osobne som dlhú dobu od Borderlands čakal kvalitnú akciu v postapokalyptickom svete, no a nakoniec som sa dočkal parádnej akcie poriadne mixnutej RPG prvkami, ktorej ani cell-shadeova grafika neuberá na važnosti, skôr ju robí hodne zvláštou a neprehliadnuteľnou v návale iných hier.
U mňa maximalna spokojnosť.
A ešte aby som nezabudol, úprimne ľutujem všetkých čo toto chcú, alebo musia hrať na konzolách, heh skúšal som to chvíľku hrať s xpadom a to je jedna katastrofa:). O niečo sa to zlepšilo, keď som zapol asistenta, no ale už len ta myšlienka, že vraj asistent...no proste klava a myš je na toto jak stvorená a keď si predstavím ako by to vyzeralo, keby mám behať okolo troch či štyroch "badass" pavúkokrabov a dávať ich od zadu, prípadne čo strela to headshot... brrr...
Je to naozaj podarené skĺbenie sandbox FPS a RPG žánrov. Niečo podobné už bolo aj v Hellgate London. Možno by sa dalo povedať, no skôr určite sa da povedať, že v Hellgate je to viac RPG, respektíve Hellgate je čisté RPG s možnosťou hrať aj ako FPS. Borderlands je FPSka s perfektne zapracovanou RPG časťou.
Strom skúseností je síce menši ako v klasických RPG, ale skillov je pomerne veľké množstvo, da sa povedať, že na pomery takejto hry viac než dosť. V podstate som ani všetke neriešil, držal som sa svojho pravidla radšej menej poriadne vylevelovaných jak viac a o ničom:). Jediná nevýhoda skillov je, že všetké do jedného su pasívne (hral som za Huntera, neviem ako to je u ostatných charakterov, ale predpokladám, že to bude rovnaké), takže skill v podstate akurát ovplyvňuje štatistiku úspešnosti zabíjania vášho avatara.
Každému charakteru je od začiatku pridelený len jeden aktívny skill, v mojom prípade možnosť vypustiť neakého vtáka (dajme tomu orla), ktorého vlastnosti sa samozrejme tiež dali v príslušnom strome so skúsenosťami zlepšovať, a okrem toho mu pridávali rôzne vlastnosti aj nájdené artefakty.
Kedže hra je hlavne o strieľaní (v tomto prípade aj o levelovani ) ešte poviem niečo málo o zbraniach...fuuf, kokos, akože viem, že s tým bazilionom si Gearbox robil prdel, ale aj tak, neviem či sa mi do rúk dostala dva krát rovnaká zbraň a to, že som ich poctivo všetké do jednej syslil a predával, je síce môj problém, no aspoň som mal prísun stále lepších a lepších kvérov. Inak oplatí sa otvárať každú bedňu so zbraňami, alebo sa aj niekam vyštverať, lebo z pravidla sa na takom mieste nachádza nejaká bedňa s extra matrošom. Ale aj tak u mňa platilo, že tie naj kúsky som získal plnením rôznych vedľajších úloh z bounty boardov.
Inak ak hrá niekto za Huntera, odporúčam zobrať quest na zabitie nejakého týpka s menom začínajúcim na R ?? teda aspoň dúfam:), (presne neviem vďaka full sedmičkam som si zmazal kompletne všecke save hier proste fan-****ing-tastic:)) ). Ten quest sa berie v middle of nowhere a ta sniperka čo z neho vypadne ma meno po tom týpkovi, strašná mašina, v podstate som ju nedal z rúk do konca hry, aj keď som našiel zopár ešte silnejsich kusov, ale aj tak sa jej nič nevyrovnalo...proste čo výstrel to kritický zásah/headshot:).
Teraz ešte trocha o tom o čom by to malo byť a o čom to v skutočnosti je...malo by to byť o hľadaní nejakého tajomného vaultu, lenže celý príbeh je taký slabučký, že niekedy ani neviete prečo ste sa vlastne ocitli na planéte Pandora, takže sa to celé zvrtáva na jednu obrovitánsku strelnicu a toto je v Borderlands urobené skutočne na jedničku. A keď už hovorím o Pandore ako o obrovskej strelnici tak už len doplním, že skutočne "Damn looking GOOD" strelnici, cell-shading tejto hre nenormálne pasuje. Ak mal niekto obavu z toho, že by snaď vďaka cell-shadeovej grafike mohla stratiť Borderlans na vážnosti (asi sa aj nájdu ľudia u ktorých to tak bude), tak môžem len povedať, netreba sa vôbec obávať. Skôr by som povedal, že hra je miestami aj celkom dosť brutálna, veď také rozstrelené či odstrelené hlavy, prípadne odstrelené ruky, alebo po granátoch odtrhnuté ruky, nohy sú tu úplne bežné a vôbec to nepôsobí nijako detsky ani cez ten všetok cell-shading a dosť silnou mierou tomu napomáha aj perfektne zvládnutý ragdoll, kde animácie postáv a aj samotnej smrti su veľmi dobre stvárnene. Jedinou chybou sú občasné zmätky priamo pri animačke smrti, keď je postava prikrčená a dostane heada a príde o hlavu, niekedy sa nezmyselne pred tým ako sa skáca k zemi postaví na nohy:).
Jediné grafické neduhy, ktorými trpí hra, tak ako takmer každá hra postavená na UE3 sú absencia AA a tearing, ktorého je tu aj na pomery UE3 viac než je zdravé, našťastie v prípade PC vezrie sa da tearing úpne odstrániť vďaka nastaveniam v ovládačoch (dik ????), škoda, že AA nefunguje.
No a keď už som na začiatku spomenul sandbox, tak ešte máličko okolo toho...celá hra je rozkúskovaná na veľa jednotlivých lokácii, ktoré sú ale dosť veľké na to, aby sa človek po nich pohyboval po vlastých (česť výnimkám ako som napr. ja, vždy som bol tripper:)) ) a teda na urýchlenie slúžia vozídka, pripadne rýchla preprava, ktorú si časom v hre spojazdníte.
Ak sa pýtate, že kde je jako ten sandbox?...už idem na to:). Takže, máme vozídka, máme veľkú mapu síce je rozdrobená na veľa častí, ale ako vravím sú pomerne veľke a hlavne ten sandbox vidim v tom, že hra vám nekladie nejaké zásadné mantinely v tom čo, kedy a ako máte urobiť, aj keď tiež nie úplne, pretože... Pretože, do niektorých častí sa nedostanete od samého začiatku, ale až keď sa posuniete v hlavnom príbehu a teda tam budete mať cestu a odvtedy sa vám sprístupnia ďalšie nové úlohy na rôznych bounty boardoch. Aj keď sa možno zdá , že by v tom všetkom mohol byť zmatok, lebo tých boardov je celkom dosť, tak nie, robot claptrap vás vždy pekne informuje o tom kde sú aké nové úlohy a na mapke máte všetko pekne vyznačené. Vždy sa da dať iba jedna úloha ako aktívna a formou checkpointov zobrazených na mape vás hra vždy zavedie tam kde je potrebné splniť zadaný quest. Hra taktiež trpí jedným sandboxovym neduhom známym už z Far Cry 2, a to neustály respawn nepriateľov na svojich pozíciach, ale je tu jeden zásadný rozdiel, a to, že v Borderlands sa enemáci respawnuju, až keď opustíte lokáciu a znova sa tam vrátite, a toto už záleží od vás ako sa na danú vec chcete pozerať, v mojom prípade som to prijal vysoko kladne, za jedno aspoň som sa pri prechádzaní lokáciou nenudil, a za druhé, veď ide o expenie, každá odstrelená hlava sa počíta.
Osobne som dlhú dobu od Borderlands čakal kvalitnú akciu v postapokalyptickom svete, no a nakoniec som sa dočkal parádnej akcie poriadne mixnutej RPG prvkami, ktorej ani cell-shadeova grafika neuberá na važnosti, skôr ju robí hodne zvláštou a neprehliadnuteľnou v návale iných hier.
U mňa maximalna spokojnosť.
A ešte aby som nezabudol, úprimne ľutujem všetkých čo toto chcú, alebo musia hrať na konzolách, heh skúšal som to chvíľku hrať s xpadom a to je jedna katastrofa:). O niečo sa to zlepšilo, keď som zapol asistenta, no ale už len ta myšlienka, že vraj asistent...no proste klava a myš je na toto jak stvorená a keď si predstavím ako by to vyzeralo, keby mám behať okolo troch či štyroch "badass" pavúkokrabov a dávať ich od zadu, prípadne čo strela to headshot... brrr...
napísal m1sso 11.11.2009
Páči sa mi!
BORDERLANDS
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Take Two / Gearbox Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|