Dojmy: Midnight Ghost Hunt - Alpha Test |
Sedíte si len tak vo svojej pracovni čakajúc na nejakú tú prácu. O chvíľu vám však zazvoní telefón a v ňom povie hlas, že jednu z oblastí zaplavili nejakí duchovia a máte sa o to so svojimi troma priateľmi postarať.
Sedíte si len tak vo svojej pracovni čakajúc na nejakú tú prácu. O chvíľu vám však zazvoní telefón a v ňom povie hlas, že jednu z oblastí zaplavili nejakí duchovia a máte sa o to so svojimi troma priateľmi postarať. Naštartujete dodávku, zoberiete výbavu a ide sa na lov. Avšak vy nie ste tí svetoznámi Krotitelia duchov, ale iba obyčajní lovci.
Na výber máte z troch miest - Asylum, Mansion a Warehouse. Všetky tieto oblasti obsadili štyria duchovia, ktorí sa dokážu premeniť na rôzne veci alebo ich po vás hodiť. Ale je tam jedna podmienka: Musíte ich stihnúť zabiť do polnoci, ináč sa oživia a začne sa ich pomsta (ktorú môžete ako Hunter prežiť).
Hra bola predstavená krátkym reveal trailerom na tohtoročnej E3 s tým, že sa môžete prihlásiť do alpha testovania, ktoré sa posledne konalo koncom augusta. Hru vyvíja indie štúdio Vaulted Sky Games, pre ktorého je toto debut. Ich publisherom je Coffee Stain Publishing, pod ktorým vznikli hry ako Satisfactory, Deep Rock Galactic či A Story About My Uncle.
Medzi aký žáner môžeme Midnight Ghost Hunt zaradiť? Je to multiplayer Hide-And-Seek hra zameraná na lov duchov.
Už od prvej ukážky som vedel, čo od hry očakávať - čistá H&S hra, pri ktorej ide v prvom rade o zábavu a nie o žiadnu komplexitu, čo sa vývojárom celkom dobre podarilo.
Prvá časť hry trvá 4 minúty a dovtedy musíte nájsť všetkých duchov a zneškodniť ich. Pokiaľ to nestihnete, tak odbije polnoc a začína sa ten pravý lov - pomstychtivých duchov, ktorí prahnú po krvi lovcov. Ten taktiež trvá zo 4 minúty.
Samotných Hunters si môžete customizovať, čo sa týka skinov. Tie si postupne hraním odomykáte. Taktiež sú na výber rôzne emotes (prístupné všetky) a sprays (alá spreje). Na strane Ghosts máte tie sprays a taunty, ktorými môžete dávať nápovedy lovcom.
Na začiatku kola si vyberiete za určitú stranu svoju rolu alebo vybavenie (to záleží od strany).
Hunters majú na výber z dvoch zbraní: Spectral Canoon a Ghostsmasher.
Tá prvá zbraň je kanón, ktorým rozbijete ducha na malé kúsky a potom ho vysajete ako vysavačom, čím mu zabránite sa oživiť. Avšak nefunguje nekonečne dlho, ale musí sa dobíjať. Tá druhá je klasický obušok, ktorým duchov ubijete a tým pádom zneškodníte. Avšak ich samozrejme nevysajete.
Ako ďalšou súčasťou vybavenia máme na výber rôzne predmety. Prvým z nich je Radar, ktorým detekujete prítomnosť duchov.
Druhým je Pathfinder, ktorým sledujete ich stopy. Ako tretí predmet tu máme Trap, čiže pascu. Tú môžete hocikde položiť a protihráč sa do nej chytí a tá ho na chvíľu zastaví.
Predposledným predmetom je Shield, čím sa môžete brániť útoku nepriateľov, ktorí na vás môžu zaútočiť.
A tou poslednou je Grenade, ktorý hodíte k prípadnému duchovi a tlaková vlna ho oslabí.
Ako posledné na výber tu máme perky, ktoré akosi dopomôžu hráči, no za určitú cenu.
Sprint - Umožní dlhšie bežať, avšak za cenu menšieho života.
Juggernaut - To je presný opak Sprintu, kedy máte viac života, ale nemôžete tak dlho bežať.
Coldblooded - Vďaka tomuto perku vás po polnoci duchovia neuvidia cez stenu.
Fast Recharge - Tento posledný perk vám umožní to, že sa vaše baterky obnovujú dvakrát rýchlejšie.
Duchovia majú na výber len z troch typov, ktoré majú svoje vlastné schopnosti.
DOPPELGANGER - Môžete sa na chvíľu zamaskovať do kože lovca s tým, že môžete nepriateľa zadusiť.
PHANTOM - Tento typ má takú schopnosť, ktorá ducha na nejaký čas skoro úplne zneviditeľný. Je to dobré vtedy, keď potrebujete rýchlo utiecť.
POLTERGEIST - Vďaka tomuto typu môžete hádzať rôzne predmety po lovcoch a udelíte im tým nejaký damage.
Ďalšou vecou, ktorú rozoberiem, je zvuková stránka hry. Tá tu nie je až tak podstatná, čo pri multiplayerovke ani neočakávam. Sú to základné zvuky či už výbuchov alebo streľby. Keďže je to len alpha verzia, tak by málokto očakával dobrú optimalizáciu hry.
Avšak moje skúsenosti sú pozitívne. Hra mi občas zalagovala, avšak bolo to zapríčinené viacerými objektami a výbuchmi. Toto však verím, že do bety/finále aspoň doladia. Načítania a prihlasovania sa na servery sú rýchle a plynulé, takže sa nemusíte báť niekoľkominútových loadingov.
Hra nie je až tak komplexná. Máte na výber len už vyššie spomenuté tri mapy, ktoré ani nie sú najväčšie, avšak pre 8 hráčov sú dostačujúce.
Čo sa týka grafiky, tak tá nie je na zahodenie. Beží na Unreal Engine 4 a môžem povedať, že ide dobre aj na starších zariadeniach, avšak špecifikácie vám povedať neviem.
Gameplayovo hra nijak zvlášť nevytŕča, ale ani neurazí. Beží to takmer plynulo, avšak vyskytli sa nejaké menšie bugy. U mňa som objavil len jeden a to zaseknutie sa v stene, čo sa ale rýchlo vyriešilo.
Celkovo je to dosť zábavná hra, ktorú čaká ešte nejaká ta cesta. Zatiaľ sú plány vydať hru do konca 2020 spolu s nejakými zmenami, ktoré teraz v hre nie sú. Konkrétne sa plánujú dedikované servery, podpora workshopu a map editor, ktorý za mňa veľmi obohatí hru a môže ju udržať dosť dlho nažive, ak sa nič nestane, čo sa nemá. Avšak po menšej debate s vývojármi, ktorí sú aktívni na Discorde, tak môžem veselo skonštatovať, že sú do vývoja zapálení a hlavný z nich je z toho celého nadšený.
Dúfam len, že budú v tomto pokračovať aj naďalej, keďže takéto typy hier dosť často vyhoreli na úkor mikrotransakcií alebo nesúvislých update-ov, ktoré hru dokážu zabiť.
PC
Vývoj: Coffee Stain Publishing / Vaulted Sky Games Štýl: Akcia / Multiplayer | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|