F.E.A.R. |
PC
pridal peter5number 30.7.2005 o 10:28 pod používateľské preview
10
Veľmi výstižný a originálny názov sa skrýva pod iniciálkami F,E,A,R. Jedná sa o špeciálnu jednotku F.irst E.ncounter A.ssault and R.econ, zaoberajúcu sa paranormálnymi javmi. Monolith vypustili niekoľko svižných a zaujímavých videí, a musím uistiť všetkých milovníkov akcie a napätia, že práve pre nich bude táto hra ako sen. Nedávno sa spustil verejný betatest multiplayera, no nemám možnosť ho vyskúšať a tak Vám stručne opíšem svoje názory na S.T.R.A.C.H.
Mali by sme začať pekne od príbehu, no na také veci ja nie som a tak si to prečítajte niekde inde. Pripadá mi to už klišé, že zas sa nevydaril nejaký projekt, v tomto prípade sa jedná o projekt Origin a keď k nemu prirátate bývalého vojaka Paxtona Fettlea, ktorý dokáže myšlienkami ovládať klonovaných vojakov tak určite ich bude využívať na nekalé úmysly, no a F.E.A.R., teda vy, mu v tom musíte zabrániť. Mňa osobne však bude veľmi zaujímať osud malého dievčatka:).
Čo som ale za ten krátky čas postrehol je lineárnosť, ktorá bohužiaľ ponúka len jednu správnu cestu. Bol by som rád, keby máte voľnosť, veď hra sa odohráva v budove a iných zariadeniach a všade okolo je plno dverí a je trošku divné, že otvorené sú vždy len jedni. Možno na tom autori ešte popracujú a dočkáme sa prekvapenia ale toho času je už veľmi málo. Na druhej strane, strieľačky sú zvyčajne založené na základe lineárnosti (česť výnimkam) a skriptov, ktorých tu bude podľa môjho názoru taktiež požehnane. Ja však mám skripty rád, vytvárajú super atmosféru, no len pri prvom hraní.
Asi najviac Vám vbije do očí pekelne krásna grafika, ktorá je podľa mňa minimálne na úrovni Doom 3 a to už je čo povedať. Prináša to ale aj vysoké hardwérové požiadavky a keď vidím tie efekty bullet-timu, špicové tiene, rozpadajúce sa steny počas prestrelky...autori síce sľubujú poriadnu optimalizáciu, no ja tomu neverím. Ak by som to mal úplne prirovnať k Doom 3, je to na rovnako skvelej úrovni, boje asi taktiež budú prebiehať v uzavretých priestoroch, no rozdiel spoznáte po zapnutý príručnej baterky. Zatiaľ čo v D3 bolo prevedenie baterky na tej najvyššej a najreálnejšej úrovni s akou sme sa mohli v PC hrách stretnúť, vo F.E.A.R. to už nie je taká sláva, ale stále je to veľmi slušné. Vaše oči si budú musieť zvyknúť na presýtenie obrazovky červenou farbou, je to teda poriadna maľovačka ako sa patrí:) a ten kto psychicky nezvládol Doom 3, nech na túto hru zabudne.
Fyzika pracuje ruka v ruke s grafikou, teda je taktiež absolútne geniálna. Zistíte to najmä pri prestrelkách, keď budete mať naozaj pocit, že strieľate naživo a všetko sa rozstreľuje, rozdrobuje a rozbíja presne tak ako by sa malo v skutočnosti. Pekne vypadá aj zemská príťažlivosť, ktorá určuje ako má nepriateľ padnúť na zem:).
O nepriateľoch toho moc neviem, no v najväčšom počte to budú asi klonovaní super vojaci, ktorý však určite budú mať v rukáve nejaký ten trik naviac (napríklad neviditeľnosť). Autori sa všade chvália svojou prepracovanou AI (ako v každej hre ) a tak majú nepriatelia dokonale využívať prostredie a perfektne spolupracovať a....zase klišé, jednoducho si domyslite čo si predstavujete pod prepracovanou AI a je to:). Zo zbraní je to taktiež zatiaľ záhada, dozvedel som sa len o pištoloch, brokovnici, samopaloch (aj s optikou) a plazmovej puške, samozrejme tu budú granáty no a Vaša postava môže využiť svoje schopnosti, napr. bullet-time.
Ešte som nespomenul posledný ťahák tejto hry a to je multiplayer. V tomto sa ja moc nevyznám, no dopočul/dočítal som sa, že má byť v niečom originálny, inde preberie zaužívané princípy, no a jeden z najväčších lákadiel má byť práve bullet-time.
Takže po týchto mojich slovách nevidím dôvod prečo by sme sa nemali tešiť na túto super akciu, kombinovanú so všelijakými inými prvkami a dúfam, že čoskoro vyjde plná hra a herné servery sa zaplnia recenziami s upútavkou: TAK TO TU EŠTE NEBOLO! (F.E.A.R.)
Mali by sme začať pekne od príbehu, no na také veci ja nie som a tak si to prečítajte niekde inde. Pripadá mi to už klišé, že zas sa nevydaril nejaký projekt, v tomto prípade sa jedná o projekt Origin a keď k nemu prirátate bývalého vojaka Paxtona Fettlea, ktorý dokáže myšlienkami ovládať klonovaných vojakov tak určite ich bude využívať na nekalé úmysly, no a F.E.A.R., teda vy, mu v tom musíte zabrániť. Mňa osobne však bude veľmi zaujímať osud malého dievčatka:).
Čo som ale za ten krátky čas postrehol je lineárnosť, ktorá bohužiaľ ponúka len jednu správnu cestu. Bol by som rád, keby máte voľnosť, veď hra sa odohráva v budove a iných zariadeniach a všade okolo je plno dverí a je trošku divné, že otvorené sú vždy len jedni. Možno na tom autori ešte popracujú a dočkáme sa prekvapenia ale toho času je už veľmi málo. Na druhej strane, strieľačky sú zvyčajne založené na základe lineárnosti (česť výnimkam) a skriptov, ktorých tu bude podľa môjho názoru taktiež požehnane. Ja však mám skripty rád, vytvárajú super atmosféru, no len pri prvom hraní.
Asi najviac Vám vbije do očí pekelne krásna grafika, ktorá je podľa mňa minimálne na úrovni Doom 3 a to už je čo povedať. Prináša to ale aj vysoké hardwérové požiadavky a keď vidím tie efekty bullet-timu, špicové tiene, rozpadajúce sa steny počas prestrelky...autori síce sľubujú poriadnu optimalizáciu, no ja tomu neverím. Ak by som to mal úplne prirovnať k Doom 3, je to na rovnako skvelej úrovni, boje asi taktiež budú prebiehať v uzavretých priestoroch, no rozdiel spoznáte po zapnutý príručnej baterky. Zatiaľ čo v D3 bolo prevedenie baterky na tej najvyššej a najreálnejšej úrovni s akou sme sa mohli v PC hrách stretnúť, vo F.E.A.R. to už nie je taká sláva, ale stále je to veľmi slušné. Vaše oči si budú musieť zvyknúť na presýtenie obrazovky červenou farbou, je to teda poriadna maľovačka ako sa patrí:) a ten kto psychicky nezvládol Doom 3, nech na túto hru zabudne.
Fyzika pracuje ruka v ruke s grafikou, teda je taktiež absolútne geniálna. Zistíte to najmä pri prestrelkách, keď budete mať naozaj pocit, že strieľate naživo a všetko sa rozstreľuje, rozdrobuje a rozbíja presne tak ako by sa malo v skutočnosti. Pekne vypadá aj zemská príťažlivosť, ktorá určuje ako má nepriateľ padnúť na zem:).
O nepriateľoch toho moc neviem, no v najväčšom počte to budú asi klonovaní super vojaci, ktorý však určite budú mať v rukáve nejaký ten trik naviac (napríklad neviditeľnosť). Autori sa všade chvália svojou prepracovanou AI (ako v každej hre ) a tak majú nepriatelia dokonale využívať prostredie a perfektne spolupracovať a....zase klišé, jednoducho si domyslite čo si predstavujete pod prepracovanou AI a je to:). Zo zbraní je to taktiež zatiaľ záhada, dozvedel som sa len o pištoloch, brokovnici, samopaloch (aj s optikou) a plazmovej puške, samozrejme tu budú granáty no a Vaša postava môže využiť svoje schopnosti, napr. bullet-time.
Ešte som nespomenul posledný ťahák tejto hry a to je multiplayer. V tomto sa ja moc nevyznám, no dopočul/dočítal som sa, že má byť v niečom originálny, inde preberie zaužívané princípy, no a jeden z najväčších lákadiel má byť práve bullet-time.
Takže po týchto mojich slovách nevidím dôvod prečo by sme sa nemali tešiť na túto super akciu, kombinovanú so všelijakými inými prvkami a dúfam, že čoskoro vyjde plná hra a herné servery sa zaplnia recenziami s upútavkou: TAK TO TU EŠTE NEBOLO! (F.E.A.R.)
napísal peter5number 30.7.2005
Páči sa mi!
10
F.E.A.R.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Vivendi / Monolith Štýl: Akcia / Triler Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|