Call of Duty Black Ops 3 |
Beta test pri Call of Duty hre. Nikdy by som to nečakal. Pred nejakým tým rôčkom sám Treyarch povedal (alebo skôr surovo fanúšikom odkázal), že beta test je zbytočný, nakoľko majú všetko odladené. A po nejakej tej hodinke hrania môžem súhlasiť. V podstate si len naháňajú predobjednávky. No zopár tých múch sa predsa len nájde.
Beta test pri Call of Duty hre. Nikdy by som to nečakal. Pred nejakým tým rôčkom sám Treyarch povedal (alebo skôr surovo fanúšikom odkázal), že beta test je zbytočný, nakoľko majú všetko odladené. A po nejakej tej hodinke hrania môžem súhlasiť. V podstate si len naháňajú predobjednávky. No zopár tých múch sa predsa len nájde.
Začnem asi obsahom. Mohol by som vypísať čo všetko beta obsahuje, ale zbytočne. Z každého rožku trošku. Nejaké tie zbrane, nejaké tie mapy, nejaké tie módy... Po stránke obsahu nemám moc čo vyčítať, na betu prekvapivo bohatý. Len tá trojica máp sa rýchlo obohrá.
Čo vopred treba uznať je fakt, že Treyarchu sa podarila fantastická hrateľnosť. Nemôžete to prirovnávať k minulým dielom. To proste nejde. Nie je to mlynček na mäso ako Advanced Warfare. Ani camperov tu nenájdete ala Ghosts. Našťastie hra nezdedila ani ten príšerný hit-detection z black ops II. Treba byť opatrný, nakoľko guľka môže prísť naozaj nečakane. Preto nehrozí žiadne nezmyselné pobehovanie po mape. No krčenie sa v rohoch mapy neexistuje nakoľko stačí jediný ladný úskok a je po vás. A čo ten pohybový systém? Nečakajte žiaden jumpfest. Z počiatku vám môže prísť dokonca do počtu. Thrustery vás ľahko nadnášajú prípadne umožňujú power-slide. To všetko veľmi rýchlo vyčerpáva ukazovateľ, takže moc dlho nepoletíte. No po pár hodinách už môžete v boji reťaziť a predvádzať kúsky hodné videa na youtube. Pokiaľ sa vám nepáčil pohybový systém z predošlého dielu nemusíte mať vôbec strach. Black Ops III totiž ním hru okoreňuje a nezakladá sa surovo na ňom.
Medzi výraznú novinku patria tzv. špecialisti. Spočiatku som mal z toho trochu strach. V podstate každý špecialista má nejakú abilitu, ktorá sa pri skórovaní aktivuje. Niečo ako druhý killstreak. Avšak ani vaša smrť vám nazbierané skóre nepreruší a po aktivovaní (R1+L1) sa veľmi rýchlo spáli. Vždy je lepšie prípadné použitie premyslieť. Občas sa vám vydaria pekné veci, no zvyčajne možnosť premárnite. Navyše nie sú to žiadne presílené veci. Avšak trochu mi liezol na nervy vision, čo je vlastne krátkodobý wallhack.
V hre si možno všimnúť viacero drobných zmien. Po skončení hry ukáže troch top hráčov ako vidieť na obrázku. Nožík si musíte navoliť ako zbraň, ak nemáte nič tak vám ostanú holé päste. Každá úprava má na zbraň aj vizuálny dopad a tým nemyslím tlmič či grip, ale aj taký rapid fire, úprava nábojov a podobne. Každý špecialista má mimo hry iné menu a všetky sú veľmi pekne spravené. Počas loadingu ukazuje kto hrá proti komu. Mohol by som pokračovať ďalej, je toho celkom dosť. Za zmienku stojí aj nový skin editor. Ak ste hrali Black Ops II, tak vytváranie vlastných skinov na zbraň je veľmi podobné vytváraniu emblemu. V budúcnosti však určite budú aj tie platené, o trochu krajšie ako vaše.
Ako som už spomínal v bete sú tri mapy. Všetky sú pomerne kvalitné, neobsahujú silné campspoty. Každá má nejaké wallrun či podvodné pasáže. Tie opäť okoreňujú hru, no k wallruningu sa vrátim neskôr. Najkrajšia z nich je bezpochyby Hunted. Najviac ma bavilo hrať na Evac, ktorá vizuálom pripomínala mapu z Titanfall. Najslabšia mi prišla Combine. Nechápte ma zle, jedná sa o dobrú mapu, avšak obsahuje jedno miesto... Neviem či to má nejaký oficiálny názov ale osobne to nazývam bod zápchy. Čiže miesto, kde je často veľa hráčov a hra sa zmení na nepríjemný mlynček na mäso. Taktiež táto mapa nemá vodnú pasáž, zato wallrun časť je poriadne veľká. Prečo by to malo vadiť? Prejdem na nepodarky a veci ktoré treba vychytať.
Začnem teda wallrunom. Nápad je to pekný, prevedenie... Problém je ten, že keď bežíte po stene ste ľahký cieľ, vy ťažko niekoho zabijete a často to vedie iba k nepekným pádom. Keď môžem, radšej sa vždy vyhnem takýmto častiam. Wallrun je fajn, ak je niekde na okraji mapy (Evac), prípadne nie je vôbec taká pasáž a kto chce nech si behá po budovách. Ale keď je na takej veľkej časti mapy ako v prípade Combine to už je problém. V konečnom dôsledku sa hráči vždy tej časti vyhnú, idú po druhom okraji mapy a tam je zbytočne husto. Spawny. Mňa ako hráča FPS hier nič nedokáže vytočiť viac ako keď ma respawne a dostanem guľku do čela. Black Ops III respawn systém funguje 90% času dobre a veľké plus je, že nie sú chaotické a vždy viete kde treba ísť. No neraz ma spawnlo dokonca viackrát po sebe pred hlaveň súpera, prípadne mne niekoho hodilo poza môj chrbát. Na tomto by mal Treyarch určite popracovať. Hit register je našťastie spravený, ale ešte stále to občas zaškrípalo. Ako je možné, že starý Ghosts to má doteraz najlepšie vyriešené? Podobne ako spawny aj hitdetekcia funguje 90% času veľmi dobre, o to viac zamrzí tých zvyšných desať percent. Špecialisti majú jeden model, alebo inak povedané vzhľad postavy sa nedá upravovať. Povedzte mi prečo? V Black Ops to bolo možné, v Ghosts to bolo možné, prečo nie tu? Beta bežala celkom dobre, no raritne sa objavili framedropy a hra mi prišla jemne rozmazaná. Bohvie aký AA tvorcovia použili, alebo beta beží v nižšom rozlíšení, no hádam to do vydania spravia. Nepotešili ani problémy keď som chcel hrať s kamarátom. Zakaždým napísalo „the lobby is not joinable“ . Nedá mi neokomentovať použitie MLG 420 snajperiek. Na kieho riť trepú odstreľovačské pušky do každého dielu Call of Duty. Veď na tak malých mapách je to nonsens. V kampani? V poriadku. Ale takto musia ostatný hráči trpieť wannabe FaZe deti krčiace sa v rohu. Našťastie quickscope opadol. Za to má Treyarch veľký palec nahor.
Audiovizuálne spracovanie je na dobrej úrovni, hudba hrá tak ako sa patrí, zvuky zbraní sú fajn, hra vyzerá slušne opäť vďaka veľmi kvalitným textúram. Vizuál je podobný s Black Ops II, no hra nemá až tak príšerne silné oranžové odtiene a nie je ani tak umelá. Tu ani nemám moc čo vyčítať. Engine je každým dielom od duchov vylepšovaný a momentálne už nepôsobí tak zastarano.
Veľa ľudí určite preskočilo na tento záver tak si to zhrnieme. Black Ops III má reálnu šancu stať sa najlepším COD, teda aspoň po multiplayerovej stránke. Beta je veľmi odladená, neobsahuje snáď jediný bug no nejaké tie muchy sa vždy nájdu. Pohybový systém nie je tak násilný a iba okoreňuje hru tak ako všetky ostatné novinky. Ak nemáte radi Advanced Warfare nového Black Ops III sa určite nemusíte báť. Mám však menšie obavy, či sa mapy v hre neobohrajú prirýchlo. Už po pár hodinách som sa ponúknutej trojice značne presýtil. Activision rozosielal po tri kódy každému predobjednávateľovi. To znamená, že si beta test vyskúšate pri troche snahy aj vy ostatný. K Black Ops III sa ešte vrátim na xbox one, stav danej verzie napíšem do komentárov.
Čo sa im podarilo:
-pohybový systém,
-familiárne aj keď neexistujúce zbrane,
-vizuál a ozvučenie,
-krátke načítavania,
-tvorba classy z black ops II,
-nôž je braný ako zbraň, žiaden "panic knifing",
-rôzne menšie zmeny.
Čo treba vychytať:
-respawn systém,
-technické problémy,
-niektoré ability špecialistov sú slabé.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Activision / Treyarch Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|