F.E.A.R. |
PC
pridal Rainbow 8.10.2005 o 8:14 pod používateľské preview
10
Síce sa už ochvíľu dočkáme plnej verzie, no ja vám opíšem svoje dojmy z dema, ktoré sa mi dostalo do rúk tak pred týždňom. Čo je na tejto hre také úžasné? Čím môže počítačového hráča zaujať? Na prvý pohľad sa jedná o obyčajnú prachsprostú 3d akciu. Aká je však pravda?
Po spustení hry vás čaká efektívne video, z ktorého mi celú dobu behal mráz po chrbte. Chlapík sa v ňom plíži po budove a jedným úderom rozrazý krk povedľa stojacemu ochrankárovi. Žalúdok mi trošku naskočil vtedy, keď som videl ako jedného z ochrankárov konzumuje. Odtiaľ som pochopil, že dotyčná osoba sa volá Paxton Fetell. A práve o chytení tohto,hmm, vlastne ani neviem ako ho mám nazvať, bude celé toto demo. Vaši nadriadení si vás zavolajú a oboznámia vás s celou situáciou. Ste členom jednotky F.E.A.R: First Encounter Assault and Recon a vašou špecialitou je skúmanie paranormálnych javov. Ste najlepší z najlepších a teraz je čas, aby ste to dokázali opäť. Jedinou nevýhodou je, že ste na to sám vrhnutý do temnoty.
Prostredia sú navrhnuté naozaj geniálne. Pohybujete sa po tmavých chodbách, a nesustále sa bojíte vykuknúť za roh. Priznám sa vám, nebolo mi všetko jedno, keď mi pred nosom prebehlo malé dievčatko. Pozriem sa tam, kde som ju videl a čo nezistím? Dievčatko vbehlo do steny. Priznám sa, kroky neboli moc odvážne a ani moje zistenie ma príliš nepotešilo. V tomto duchu prebiehala celá úroveň. Atmosféra sa uvolnila až vtedy, keď som narazil na nejakého nepriateľa. Vtedy sa vám však napumpuje adrenalín do žíl. Celú dobu som rozmýšlal aj nad tým: Ako veľa to preboha budem môcť hrávať? Po dvoch hodinách bude mať človek myslím, že dosť a nervy si budú musieť chvíľu vydýchnuť.
Dá sa povedať, že výber zbraní bol pestrý a každá bola svojím spôsobom efektívna. Na moje prekvapenie, aj pištol sa celkom uplatnila, ale najskôr vám k srdci neprirastie. Ďalej tam máme klasický samopal, o ktorom vám toho moc nového asi nepoviem. Brokovnica svoje uplatnenie v úzkych uličkách určite nájde. Potom tu máme ešte akýsi ďalší samopal, ktorému sa asi najviac hodí meno zošívačka. Posledným kúskom je energetické delo.Zbraň so stopercentnou efektívnosťou. Vystrelí akýsi impulz ktorý vášho nepriateľa spáli. Prvýkrát budete asi hodnú chvílu obdivovať kostričku čo po ňom ostala. Samostatný opis si zaslúžia granáty, ktoré určite vyskúšajte, stoja totiž za to. Pohľad na tlakovú vlnu čo sa po ich výbuchu vytvorí je neuveriteľne geniálny.Ak ste sa navyše dosť nevzdialili, vlna o pár metrov odhodí aj vás nevraviac o nepriateľovi, ktorý si trošku zaletí. Nemôžem zabudnúť ani na bullet time. Dalo by sa povedať, že je to otrepaná vec, ale v skutočnosti je neuveriteľne prepracovaný a podľa môjho názoru lepší a ak nie lepší tak určite efektívnejší ako bullet time v Max Paynovi. Samozrejme, nemáte ho nonstop, postupne sa vám dobíja. No viete si predstaviť ako tak pôsobí tlaková vlna po granáte v bullet time? To pohladí vaše oči a takmer zabije vaše počítače.
Hmm, umelá inteligencia. Kameň úrazu, väčšiny hier. Musím vás však upokojiť, nepriatelia sú inteligentní, aj keď je to hlavne dielom skriptov, takže akéhosi samostatného rozmýšlania typu toho vo Far Cry sa určite nedočkáte. Vlastne sa ani nieje čomu diviť, keď celé demo na mňa pôsobilo ako film. Mne to vlastne až tak vadiť nemusí, lebo hry mi stačí prejsť raz, možno dvakrát, ale neviem, neviem či vás to bude baviť hrať šiestykrát. Na druhú stranu, nepriatelia sa dosť inteligentne kryjú, tak prečo nie? Hra je urobená tak dobre, že väčšina hráčov (ak nie všetci) jej skripty odpustí. Musím však priznať, že sa raz nepriateľ odovzdal aj napospas osudu. To som si však nejako uvedomil len v jednej časti, kde bol opancierovaný nepriateľ so zošívačkou v ruke. Nebolo to však zasa až task nebezpečné, keď ste sa dobre kryli. Vtedy chlapec na vás nemá príliš veľa šancí.Najviac ma však uchvátil asi koniec dema, kde som sa ocitol v akejsi obrovskej hale (vtedy som prvýkrát pochopil, že snaď som v nejakej tovrárni), príde tam opancierovaný kamarát a pošle za mnou pár pozdravou. Chceli by ste vedieť ako toto blízke stretnutie dopadlo? To sa dozviete až v plnej hre keďže hneď nato naskočili titulky.
Konečne som sa dostal k tomu aby som vám do detailov opísal grafiku. Neuveriteľne sa mi páčila práca svetla a tieňov, ktorá konkuruje tej zo Splinter Cell Chaos Theory. Činnosť lampy si budete môcť vychutnať na stene(toto bola ťažká myšlienka:). Určite sa tam chvílu zdržíte a budete sledovať ako sa tam budú realisticky vrhať svetlo a tiene. Potom si poviete(už by som mal ísť ďalej). Rovnaké pocity som zažil aj pri vode, ktorá sa nachádza nazačiatku v kanáloch a určite sa pri nej zdržíte. V tej chvíli som mal u také tiky, že keď som plával pod vodou, zazdalo sa mi, že nad hladinou sa opäť objavilo milé dievčatko (ale to boli asi naozaj len moje tiky:). Neuveriteľne sa mi však páčilo, ako ste mohli vidieť aj svoje odrazy na vodnej hladine. Akokoľvek bol Half Life 2 dokonalý, toto tam chýbalo, samozrejme v mimike sa božskému Halfu F.E.A.R nvyrovná. V takom videu ma však uchvátilo, ako sa postavám krčilo oblečenie podľa toho ako sa hýbali. Skoro som zabudol na jednu vec. Na stopy po nábojoch. Steny budú často dobité od guliek, ktoré ste do nich nastrieľali. Celkom mi to pripomenulo deštrukciu z poslednej fáze prvého filmového Matrixu, keď Neo a Trinity zažili prestrelku so strážnikmi. Na zemi však boli tieto ryhy nerealistické. Veď povedzte sami. Vystrelil som do zeme jeden náboj a zostali po ňom dve asi 20cm od seba vzdialené ryhy. Berem však, že je to len demo a určite nebude každý druhý hráč strieľať do zeme.
Dabing postáv, ktorý si užijete hlavne vo videu (pár slov a smiech začujete aj od dievčatka) síce nie je nič geniálne, ale pre túto hru ako stvorené a musím povedať, že autori po tejto stránke urobili dobrú prácu. Rovnako vás určite uchvátia (alebo možno aj zabijú) impulzy, ktoré počas celého levelu hrajú na nervy. Poviem vám, závidím tomu, kto to vydrží hrať v noci (ja to asi budem musieť hrať s vytiahnutými roletami a pozapínanými všetkými svetlami :). Hudba bola tušim len pri titulkoch a bola vyslovene na efekt. Po skončení dema (koniec som vám opísal vyššie) plno vyhovuje a vlastne ma navnadila, aby som sa na celý F.E.A.R tešil ešte viac než doteraz.
Práve sme sa dostali na koniec preview a môžem vám teda ešte raz v skratke opísať čo si o deme myslím. Ak hra nebude strácať dych, bude efektívna a zábavná ako demo a naviac ak bude mať takú úžasnú atmosféru, nevidím dôvod, prečo by nemohla prekonať aj božský Half Life 2. Hlavným dôvodom je to, že keď chcete nájsť na hre niečo zlé, vyslovene to musíte hladať. Problémy budú najmä s hardwarovými nárokmi (ja som sa napríklad pevne rozhodol, že keď to nejako slušne môj hardware nerozbehne určite kúpim novú grafiku a ramku:). Ľudia sa určite neokašlú s nákupmi grafických tak, ako tomu bolo s Doom 3, ktorý sa dal vpohode spustiť aj na slabších grafických kartách (a hlavne aj herný zážitok by nemusel zoslabnúť ako tomu bolo v spomínanom Doomovi).
Po spustení hry vás čaká efektívne video, z ktorého mi celú dobu behal mráz po chrbte. Chlapík sa v ňom plíži po budove a jedným úderom rozrazý krk povedľa stojacemu ochrankárovi. Žalúdok mi trošku naskočil vtedy, keď som videl ako jedného z ochrankárov konzumuje. Odtiaľ som pochopil, že dotyčná osoba sa volá Paxton Fetell. A práve o chytení tohto,hmm, vlastne ani neviem ako ho mám nazvať, bude celé toto demo. Vaši nadriadení si vás zavolajú a oboznámia vás s celou situáciou. Ste členom jednotky F.E.A.R: First Encounter Assault and Recon a vašou špecialitou je skúmanie paranormálnych javov. Ste najlepší z najlepších a teraz je čas, aby ste to dokázali opäť. Jedinou nevýhodou je, že ste na to sám vrhnutý do temnoty.
Prostredia sú navrhnuté naozaj geniálne. Pohybujete sa po tmavých chodbách, a nesustále sa bojíte vykuknúť za roh. Priznám sa vám, nebolo mi všetko jedno, keď mi pred nosom prebehlo malé dievčatko. Pozriem sa tam, kde som ju videl a čo nezistím? Dievčatko vbehlo do steny. Priznám sa, kroky neboli moc odvážne a ani moje zistenie ma príliš nepotešilo. V tomto duchu prebiehala celá úroveň. Atmosféra sa uvolnila až vtedy, keď som narazil na nejakého nepriateľa. Vtedy sa vám však napumpuje adrenalín do žíl. Celú dobu som rozmýšlal aj nad tým: Ako veľa to preboha budem môcť hrávať? Po dvoch hodinách bude mať človek myslím, že dosť a nervy si budú musieť chvíľu vydýchnuť.
Dá sa povedať, že výber zbraní bol pestrý a každá bola svojím spôsobom efektívna. Na moje prekvapenie, aj pištol sa celkom uplatnila, ale najskôr vám k srdci neprirastie. Ďalej tam máme klasický samopal, o ktorom vám toho moc nového asi nepoviem. Brokovnica svoje uplatnenie v úzkych uličkách určite nájde. Potom tu máme ešte akýsi ďalší samopal, ktorému sa asi najviac hodí meno zošívačka. Posledným kúskom je energetické delo.Zbraň so stopercentnou efektívnosťou. Vystrelí akýsi impulz ktorý vášho nepriateľa spáli. Prvýkrát budete asi hodnú chvílu obdivovať kostričku čo po ňom ostala. Samostatný opis si zaslúžia granáty, ktoré určite vyskúšajte, stoja totiž za to. Pohľad na tlakovú vlnu čo sa po ich výbuchu vytvorí je neuveriteľne geniálny.Ak ste sa navyše dosť nevzdialili, vlna o pár metrov odhodí aj vás nevraviac o nepriateľovi, ktorý si trošku zaletí. Nemôžem zabudnúť ani na bullet time. Dalo by sa povedať, že je to otrepaná vec, ale v skutočnosti je neuveriteľne prepracovaný a podľa môjho názoru lepší a ak nie lepší tak určite efektívnejší ako bullet time v Max Paynovi. Samozrejme, nemáte ho nonstop, postupne sa vám dobíja. No viete si predstaviť ako tak pôsobí tlaková vlna po granáte v bullet time? To pohladí vaše oči a takmer zabije vaše počítače.
Hmm, umelá inteligencia. Kameň úrazu, väčšiny hier. Musím vás však upokojiť, nepriatelia sú inteligentní, aj keď je to hlavne dielom skriptov, takže akéhosi samostatného rozmýšlania typu toho vo Far Cry sa určite nedočkáte. Vlastne sa ani nieje čomu diviť, keď celé demo na mňa pôsobilo ako film. Mne to vlastne až tak vadiť nemusí, lebo hry mi stačí prejsť raz, možno dvakrát, ale neviem, neviem či vás to bude baviť hrať šiestykrát. Na druhú stranu, nepriatelia sa dosť inteligentne kryjú, tak prečo nie? Hra je urobená tak dobre, že väčšina hráčov (ak nie všetci) jej skripty odpustí. Musím však priznať, že sa raz nepriateľ odovzdal aj napospas osudu. To som si však nejako uvedomil len v jednej časti, kde bol opancierovaný nepriateľ so zošívačkou v ruke. Nebolo to však zasa až task nebezpečné, keď ste sa dobre kryli. Vtedy chlapec na vás nemá príliš veľa šancí.Najviac ma však uchvátil asi koniec dema, kde som sa ocitol v akejsi obrovskej hale (vtedy som prvýkrát pochopil, že snaď som v nejakej tovrárni), príde tam opancierovaný kamarát a pošle za mnou pár pozdravou. Chceli by ste vedieť ako toto blízke stretnutie dopadlo? To sa dozviete až v plnej hre keďže hneď nato naskočili titulky.
Konečne som sa dostal k tomu aby som vám do detailov opísal grafiku. Neuveriteľne sa mi páčila práca svetla a tieňov, ktorá konkuruje tej zo Splinter Cell Chaos Theory. Činnosť lampy si budete môcť vychutnať na stene(toto bola ťažká myšlienka:). Určite sa tam chvílu zdržíte a budete sledovať ako sa tam budú realisticky vrhať svetlo a tiene. Potom si poviete(už by som mal ísť ďalej). Rovnaké pocity som zažil aj pri vode, ktorá sa nachádza nazačiatku v kanáloch a určite sa pri nej zdržíte. V tej chvíli som mal u také tiky, že keď som plával pod vodou, zazdalo sa mi, že nad hladinou sa opäť objavilo milé dievčatko (ale to boli asi naozaj len moje tiky:). Neuveriteľne sa mi však páčilo, ako ste mohli vidieť aj svoje odrazy na vodnej hladine. Akokoľvek bol Half Life 2 dokonalý, toto tam chýbalo, samozrejme v mimike sa božskému Halfu F.E.A.R nvyrovná. V takom videu ma však uchvátilo, ako sa postavám krčilo oblečenie podľa toho ako sa hýbali. Skoro som zabudol na jednu vec. Na stopy po nábojoch. Steny budú často dobité od guliek, ktoré ste do nich nastrieľali. Celkom mi to pripomenulo deštrukciu z poslednej fáze prvého filmového Matrixu, keď Neo a Trinity zažili prestrelku so strážnikmi. Na zemi však boli tieto ryhy nerealistické. Veď povedzte sami. Vystrelil som do zeme jeden náboj a zostali po ňom dve asi 20cm od seba vzdialené ryhy. Berem však, že je to len demo a určite nebude každý druhý hráč strieľať do zeme.
Dabing postáv, ktorý si užijete hlavne vo videu (pár slov a smiech začujete aj od dievčatka) síce nie je nič geniálne, ale pre túto hru ako stvorené a musím povedať, že autori po tejto stránke urobili dobrú prácu. Rovnako vás určite uchvátia (alebo možno aj zabijú) impulzy, ktoré počas celého levelu hrajú na nervy. Poviem vám, závidím tomu, kto to vydrží hrať v noci (ja to asi budem musieť hrať s vytiahnutými roletami a pozapínanými všetkými svetlami :). Hudba bola tušim len pri titulkoch a bola vyslovene na efekt. Po skončení dema (koniec som vám opísal vyššie) plno vyhovuje a vlastne ma navnadila, aby som sa na celý F.E.A.R tešil ešte viac než doteraz.
Práve sme sa dostali na koniec preview a môžem vám teda ešte raz v skratke opísať čo si o deme myslím. Ak hra nebude strácať dych, bude efektívna a zábavná ako demo a naviac ak bude mať takú úžasnú atmosféru, nevidím dôvod, prečo by nemohla prekonať aj božský Half Life 2. Hlavným dôvodom je to, že keď chcete nájsť na hre niečo zlé, vyslovene to musíte hladať. Problémy budú najmä s hardwarovými nárokmi (ja som sa napríklad pevne rozhodol, že keď to nejako slušne môj hardware nerozbehne určite kúpim novú grafiku a ramku:). Ľudia sa určite neokašlú s nákupmi grafických tak, ako tomu bolo s Doom 3, ktorý sa dal vpohode spustiť aj na slabších grafických kartách (a hlavne aj herný zážitok by nemusel zoslabnúť ako tomu bolo v spomínanom Doomovi).
napísal Rainbow 8.10.2005
Páči sa mi!
10
F.E.A.R.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Vivendi / Monolith Štýl: Akcia / Triler Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|