Need for Speed: Carbon |
PC
pridal czerwik 22.7.2006 o 16:23 pod používateľské preview
10
A je to tu...takmer do roka a do dňa nám EA chystá ďalší diel svojej úspešnej série
o pouličných závodoch, Need For Speed a to s prívlastkom Carbon. Základom nového
dielu, budú opäť preteky potuningovaných tátošov a ako keby na striedačku opäť v noci.
Možno sa pýtate: "Prečo ten názov Carbon? To tam bude všetko z karbónových vlákien?"
Nie, nie nebojte sa. Carbon je vlastne najobľúbenejšie miesto tuningových maniakov v USA,
kde sa odohrávajú preteky po cestách lemujúcich skalnaté útesy v okolí kaňonov. A práve
to bude hlavná náplň nového NFS. Je neuveriteľné že sa objavovali správy o tom, že bude
možné v hre jazdiť aj na motorkách, lodiach a dokonca vraj aj na lietadlách. Ale nebojte sa,
to boli len fámy a tak nečakajte žiadne GTA: Carbon ale pravé čistokrvné NFS.
Čo sa týka grafiky, zatiaľ čo NFS: Most Wanted (predchodca) bol vytváraný primárne pre
old-geny a verzia pre XBox 360 bola viacmenej len graficky vylepšená, Carbon je vyvíjaný
primárne pre next-geny s tým, že pre old-geny pôjde o určitý "downgrade" next-gen verzií.
PC verzia bude niečo medzi tým.
Na nedávnej prezentácii hry v Prahe, bolo hneď na úvod rázne ohlásené, že sa nejadná
o pokračovanie Underground-u alebo Most Wanted-u, ale že sa jedná o vskutku nový
"svojbytný" titul, ktorý bol vystavaný celý nanovo. Samozrejme, že to treba brať kus
s nadhľadom, pretože podľa obrázkov to tak úplne nieje pravda.
Ako som už spomenul, základ hry bude tvoriť tzv. "canyon racing" po odľahlých cestách
v kopcoch mimo mesta. Pojde o súboj dvoch jazdcov na trase z bodu A do bodu B s tým,
že jeden závodník vyzve druhého s tým, že sa ho musí čo najbližšie držať a v správnom
čase sa ho samozrejme pokúsiť predbehnúť. Pritom sa počíta skóre ktoré dosiahnete.
Potom sa rola otočí a štartovať budete prvý vy a musíte svoje dosiahnuté skóre obhájiť.
Autori pri tvorbe konzultujú s ľuďmi z tejto "netradičnej" brandže, takže to tak funguje
aj v skutočnom svete. Samozrejme to neni jediný mód hry, takže sa nebojte, že by ste
rozľahlosť 3-dielneho mesta (mimochodom s názvom City of Pamont) nevyužili dostatočne.
Do hry sa vracia toľko obĺúbený "drift" a okrem neho samozrejme sprinty a klasické preteky.
Zo zoznamu tentokrát vypadáva "drag" (môj najobľúbenejší mód) ;( a taktiež poklesne počet
naháňačiek s políciou. Síce polícia v Carbon-e bude, ale bude tvoriť len cca. 20% hry(v Most
Wanted to bolo 60-70%). Taktiež klesne počet "civilných" vozidiel na uliciach. Je to jednak
v záujmu hrateľnosti a jednak dôsledok toho, že v noci predsa toľko áut nejazdí.
Je zaujímavé, že vo verzii pre XBox 360 proti vám bude stáť ať sedmička protivníkov, čo dodá
hre na akcii. Vrátim sa ešte kus k režímu drift, ktorý bude teraz založený viacej na rýchlosti.
Preto zabudnite na pomalé šmykovanie. Budete si musieť švihnúť, lebo čas je ukrutný. Ďalej
budú po trati špeciálne vyznačené žlté zóny, v ktorých dostanete za šmyk viacej bodov, avšak
výskit týchto zón bude na tých najhorších miestach po okraji vozovky, odkiaľ to k zvodilám
budete mať až pekelne blízko a kontakt s nimi bude samozrejme znamenať stratu bodov.
Čo sa týka tuningu, čakajte razantné zmeny. Vozidlá budú rozdelené do troch kategórií
a tým padá možnosť "univerzálneho" tuningu a tak nebudete mocť prenášať prvky z jednej
kategórie do druhej. ďalej už nebudete limitovaný niekoľkými prednastavenými bodykitmi.
Práve naopak, budete mať možnosť upraviť každú časť auta podľa svojich predstáv vďaka
metóde zvanej "autosculpt". Skrátka si nastavíte veľkosť výfuku, šírku spojleru, nasávače
v kapote, výšku strechy, či mnoho ďalších súčiastok auta pomocou jednoduchých
posuvníkov. Keď už hovorím o garáži, nesmiem zabudnúť na výber správneho mechanika.
Lebo len so správnym týmom dokážete dobyť celé mesto. To je vlastne opäť cieľ celej hry,
aby ste sa vy a vaša parta stali vládcami všetkých troch častí mesta.
Čo sa týka hrateľnosti, podľa videí ktoré som mal možnosť vidieť a podľa slov ľudí ktorí už
Carbon hrali (na prezentačke), nejde o nič nové a tak opäť čakajte arkádovú záležitosť, nie
žiadny super reálny simulátor. Proste pár krát si to zahráte a už to budete mať v rukách.
Tvorci však veľmi propagujú novú fyziku, čo by mohlo priniesť do hrateľnosti viac vzrušenia.
Need For Speed: Carbon teda vychádza na všetky možné platformy až na jeseň, ale už teraz
je jasné že EA opäť postaví hru ktorá sa bude dobre predávať, dobre hrať, ale nepôjde o nič
prevratové. Proste ďalší úspešný diel série Need For Speed.
ORIGINAL BY ME for
www.xbox360.mih-team.com
o pouličných závodoch, Need For Speed a to s prívlastkom Carbon. Základom nového
dielu, budú opäť preteky potuningovaných tátošov a ako keby na striedačku opäť v noci.
Možno sa pýtate: "Prečo ten názov Carbon? To tam bude všetko z karbónových vlákien?"
Nie, nie nebojte sa. Carbon je vlastne najobľúbenejšie miesto tuningových maniakov v USA,
kde sa odohrávajú preteky po cestách lemujúcich skalnaté útesy v okolí kaňonov. A práve
to bude hlavná náplň nového NFS. Je neuveriteľné že sa objavovali správy o tom, že bude
možné v hre jazdiť aj na motorkách, lodiach a dokonca vraj aj na lietadlách. Ale nebojte sa,
to boli len fámy a tak nečakajte žiadne GTA: Carbon ale pravé čistokrvné NFS.
Čo sa týka grafiky, zatiaľ čo NFS: Most Wanted (predchodca) bol vytváraný primárne pre
old-geny a verzia pre XBox 360 bola viacmenej len graficky vylepšená, Carbon je vyvíjaný
primárne pre next-geny s tým, že pre old-geny pôjde o určitý "downgrade" next-gen verzií.
PC verzia bude niečo medzi tým.
Na nedávnej prezentácii hry v Prahe, bolo hneď na úvod rázne ohlásené, že sa nejadná
o pokračovanie Underground-u alebo Most Wanted-u, ale že sa jedná o vskutku nový
"svojbytný" titul, ktorý bol vystavaný celý nanovo. Samozrejme, že to treba brať kus
s nadhľadom, pretože podľa obrázkov to tak úplne nieje pravda.
Ako som už spomenul, základ hry bude tvoriť tzv. "canyon racing" po odľahlých cestách
v kopcoch mimo mesta. Pojde o súboj dvoch jazdcov na trase z bodu A do bodu B s tým,
že jeden závodník vyzve druhého s tým, že sa ho musí čo najbližšie držať a v správnom
čase sa ho samozrejme pokúsiť predbehnúť. Pritom sa počíta skóre ktoré dosiahnete.
Potom sa rola otočí a štartovať budete prvý vy a musíte svoje dosiahnuté skóre obhájiť.
Autori pri tvorbe konzultujú s ľuďmi z tejto "netradičnej" brandže, takže to tak funguje
aj v skutočnom svete. Samozrejme to neni jediný mód hry, takže sa nebojte, že by ste
rozľahlosť 3-dielneho mesta (mimochodom s názvom City of Pamont) nevyužili dostatočne.
Do hry sa vracia toľko obĺúbený "drift" a okrem neho samozrejme sprinty a klasické preteky.
Zo zoznamu tentokrát vypadáva "drag" (môj najobľúbenejší mód) ;( a taktiež poklesne počet
naháňačiek s políciou. Síce polícia v Carbon-e bude, ale bude tvoriť len cca. 20% hry(v Most
Wanted to bolo 60-70%). Taktiež klesne počet "civilných" vozidiel na uliciach. Je to jednak
v záujmu hrateľnosti a jednak dôsledok toho, že v noci predsa toľko áut nejazdí.
Je zaujímavé, že vo verzii pre XBox 360 proti vám bude stáť ať sedmička protivníkov, čo dodá
hre na akcii. Vrátim sa ešte kus k režímu drift, ktorý bude teraz založený viacej na rýchlosti.
Preto zabudnite na pomalé šmykovanie. Budete si musieť švihnúť, lebo čas je ukrutný. Ďalej
budú po trati špeciálne vyznačené žlté zóny, v ktorých dostanete za šmyk viacej bodov, avšak
výskit týchto zón bude na tých najhorších miestach po okraji vozovky, odkiaľ to k zvodilám
budete mať až pekelne blízko a kontakt s nimi bude samozrejme znamenať stratu bodov.
Čo sa týka tuningu, čakajte razantné zmeny. Vozidlá budú rozdelené do troch kategórií
a tým padá možnosť "univerzálneho" tuningu a tak nebudete mocť prenášať prvky z jednej
kategórie do druhej. ďalej už nebudete limitovaný niekoľkými prednastavenými bodykitmi.
Práve naopak, budete mať možnosť upraviť každú časť auta podľa svojich predstáv vďaka
metóde zvanej "autosculpt". Skrátka si nastavíte veľkosť výfuku, šírku spojleru, nasávače
v kapote, výšku strechy, či mnoho ďalších súčiastok auta pomocou jednoduchých
posuvníkov. Keď už hovorím o garáži, nesmiem zabudnúť na výber správneho mechanika.
Lebo len so správnym týmom dokážete dobyť celé mesto. To je vlastne opäť cieľ celej hry,
aby ste sa vy a vaša parta stali vládcami všetkých troch častí mesta.
Čo sa týka hrateľnosti, podľa videí ktoré som mal možnosť vidieť a podľa slov ľudí ktorí už
Carbon hrali (na prezentačke), nejde o nič nové a tak opäť čakajte arkádovú záležitosť, nie
žiadny super reálny simulátor. Proste pár krát si to zahráte a už to budete mať v rukách.
Tvorci však veľmi propagujú novú fyziku, čo by mohlo priniesť do hrateľnosti viac vzrušenia.
Need For Speed: Carbon teda vychádza na všetky možné platformy až na jeseň, ale už teraz
je jasné že EA opäť postaví hru ktorá sa bude dobre predávať, dobre hrať, ale nepôjde o nič
prevratové. Proste ďalší úspešný diel série Need For Speed.
ORIGINAL BY ME for
www.xbox360.mih-team.com
napísal czerwik 22.7.2006
Páči sa mi!
10
NEED FOR SPEED: CARBON
PC
PS2 PS3 PSP Xbox Xbox 360 Wii Gamecube DS Vývoj: EA / EA Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|