Pariah |
PC
pridal ace 9.8.2006 o 16:50 pod používateľské recenzie
8.7
Rozhodol som sa napísať recenziu na túto hru lebo som úplne nesúhlasil s názorom na ňu v recenzii na tejto stránke. Podobnosť názvu s filmom z roku 1998 čisto náhodná.
Nechcem zbytočne všetkých (ak sa to vôbec niekto rozhodne čítať)zaťažovať zbytočnými číslami o počte levelov, zbraní a pomaly aj nepriateľov, ktoré tu už boli spomínané veľakrát.
Prvé, čo ma milo prekvapilo bolo, že hra má príbeh. A dokonca je to veľmi dobrý príbeh aj s drobnými motanicami. Ani ten nejdem rozoberať. Niektorí možno na mňa teraz nadávajú (dobrý príbeh???!!!) ale na hru je veľmi dobrý. Síce sa nemôže rovnať Tolkienovej trilógii, ale o to v hrách nejde. Je síce písaný Hollywoodskymi scenáristami, ale asi čerstvo vyštudovanými.
Garfická stránka hry je ešte aj dnes na vysokej úrovni a ukazuje, že Unreal engine 2.5 by ešte chvíľu dokázal držať krok so špičkou v tejto oblasti. Zvlášť vychytané sú efekty výbuchov granátov, z ktorých mi kedysi spadla sánka.
Fyzika ma tiež milo prekvapila. Chcel som svoje prekvapenie demonštrovať na niektorom z obrázkov, ale nenašiel som vhodný. V hre to vyzeralo nasledovne: blížili ste sa k nepriateľskému stanovisku, okolo plotu bolo obrnené kovovými panelmi s priezorom (asi aby na mňa priemerná AI videla). Jeden s nepriateľov ale nebol taky zbabelý a zbehol pod vyvýšené stanovisko. Ja som ale strelil do kovového panelu nad ním a ten z nešťastníka spravil odpad pozbieratelný do igelitového vrecka .
Pri fyzike sa musím zmieniť a vozidlách (no, dajme tomu), ktoré v hre sem-tam využijete. Ich počet je dostačujúci a vyskytnú sa práve vtedy, keď potrebujete. Sú medzi nimi trojkolesová motorka (neviem ako to nazvať), Džíp podobný tomu v Halo a tank (sú to len traja zástupcovia, ostatné sú ale hlavne v MP). Ovládanie je arkádovité a veľmi príjemné, problémy by sa vyskytnúť nemali. Vyváženosť vozidiel pomerne dobrá (zatiaľ čo tank Dozer je pomalý a silný, Wasp je pravý opak).
Zbraní je pramálo, kvantitu ale vyvažujú kvalitou/silou. Už základný samopal (Bulldog, ó, aký poetický názov) by pôsobil v rukách jedného zo siedmych trpaslíkov veľmi nebezpečne. Zbrane ponúkajú možnosť apgrejdu (upgradeu .Nečakajte nič veľlké, ale stačí (sila, veľkosť zásobníku...). Ďalej zaujímava brokovnica, málo kedy využiteľný (ale dobrý) granátomet, vynikajúca plazmovka (mnou najviac využívaná), raketomet a sniperka (zatiaľ). Zábavne pôsobí malé uzdravovátko, pri ktorého použití sa obraz mierne rozbluruje. Zdravie sa ale v rámci malého kosoštvorca regeneruje. Škoda, že najsilnejšia zbraň (Titan ´s fist) sa nachádza iba v poslednom kole.
Hratelnosť je vynikajúca, ani raz som nezažil pocit frustrácie z miesta, ktorého prechod je nemožný. Tak plynulé hranie som často nevídal. Škoda je jedine krátka doba prechádzania (cca 10 hodín).
Zvuky sú klasický štandard, až moc klasický. O hudobnom doprovode škoda písať, zbytočne zodriem prsty.
Jediné, čo som tu zatial nenapísal a rozhodol som sa o tom napísať je multiplayer. Nemal som možnosť ho vyskúšať, ale myslím, že to je niečo na štýl UT/2004. Samozrejmosťou je možnosť osedlať jeden z mnohých (ako pre koho, mne stačili) vozítiek. Čo som ale vyskúšal bol vynikajúci "user friendly" editor máp do MP. Ovládanie tohto editoru je trápne jednoduché a mapu v ňom zvládnete spraviť aj kebyže nechcete . Možnosť odskúšania vlastnej mapy je samozrejmosť. Sám som ich pár spravil (ak by bola možnosť, tak by som ich tu dal). Táto drobnosť aj človeku bez internetu (možno nejaký jaskyniar dokáže predĺžiť čas strávený pri jednom z najväčších prekvapení minulého roku (podľa môjho názoru). Komunita okolo hry je veľká, módy, mapy a podobné blbostičky sú samozrejmosťou. A keď chcete tak je k dicpozícii aj fansite kit, ak si budete chcieť spraviť vlastnú fansite.
+hrateľnosť
+grafika
+fyzika
+prostredie
+príbeh a iné
-málo zbraní
-trápny indikátor odkiaľ ste boli zranení
-pre niekoho nelineárnosť
Jednoznačne odporúčam kúpiť.
Nechcem zbytočne všetkých (ak sa to vôbec niekto rozhodne čítať)zaťažovať zbytočnými číslami o počte levelov, zbraní a pomaly aj nepriateľov, ktoré tu už boli spomínané veľakrát.
Prvé, čo ma milo prekvapilo bolo, že hra má príbeh. A dokonca je to veľmi dobrý príbeh aj s drobnými motanicami. Ani ten nejdem rozoberať. Niektorí možno na mňa teraz nadávajú (dobrý príbeh???!!!) ale na hru je veľmi dobrý. Síce sa nemôže rovnať Tolkienovej trilógii, ale o to v hrách nejde. Je síce písaný Hollywoodskymi scenáristami, ale asi čerstvo vyštudovanými.
Garfická stránka hry je ešte aj dnes na vysokej úrovni a ukazuje, že Unreal engine 2.5 by ešte chvíľu dokázal držať krok so špičkou v tejto oblasti. Zvlášť vychytané sú efekty výbuchov granátov, z ktorých mi kedysi spadla sánka.
Fyzika ma tiež milo prekvapila. Chcel som svoje prekvapenie demonštrovať na niektorom z obrázkov, ale nenašiel som vhodný. V hre to vyzeralo nasledovne: blížili ste sa k nepriateľskému stanovisku, okolo plotu bolo obrnené kovovými panelmi s priezorom (asi aby na mňa priemerná AI videla). Jeden s nepriateľov ale nebol taky zbabelý a zbehol pod vyvýšené stanovisko. Ja som ale strelil do kovového panelu nad ním a ten z nešťastníka spravil odpad pozbieratelný do igelitového vrecka .
Pri fyzike sa musím zmieniť a vozidlách (no, dajme tomu), ktoré v hre sem-tam využijete. Ich počet je dostačujúci a vyskytnú sa práve vtedy, keď potrebujete. Sú medzi nimi trojkolesová motorka (neviem ako to nazvať), Džíp podobný tomu v Halo a tank (sú to len traja zástupcovia, ostatné sú ale hlavne v MP). Ovládanie je arkádovité a veľmi príjemné, problémy by sa vyskytnúť nemali. Vyváženosť vozidiel pomerne dobrá (zatiaľ čo tank Dozer je pomalý a silný, Wasp je pravý opak).
Zbraní je pramálo, kvantitu ale vyvažujú kvalitou/silou. Už základný samopal (Bulldog, ó, aký poetický názov) by pôsobil v rukách jedného zo siedmych trpaslíkov veľmi nebezpečne. Zbrane ponúkajú možnosť apgrejdu (upgradeu .Nečakajte nič veľlké, ale stačí (sila, veľkosť zásobníku...). Ďalej zaujímava brokovnica, málo kedy využiteľný (ale dobrý) granátomet, vynikajúca plazmovka (mnou najviac využívaná), raketomet a sniperka (zatiaľ). Zábavne pôsobí malé uzdravovátko, pri ktorého použití sa obraz mierne rozbluruje. Zdravie sa ale v rámci malého kosoštvorca regeneruje. Škoda, že najsilnejšia zbraň (Titan ´s fist) sa nachádza iba v poslednom kole.
Hratelnosť je vynikajúca, ani raz som nezažil pocit frustrácie z miesta, ktorého prechod je nemožný. Tak plynulé hranie som často nevídal. Škoda je jedine krátka doba prechádzania (cca 10 hodín).
Zvuky sú klasický štandard, až moc klasický. O hudobnom doprovode škoda písať, zbytočne zodriem prsty.
Jediné, čo som tu zatial nenapísal a rozhodol som sa o tom napísať je multiplayer. Nemal som možnosť ho vyskúšať, ale myslím, že to je niečo na štýl UT/2004. Samozrejmosťou je možnosť osedlať jeden z mnohých (ako pre koho, mne stačili) vozítiek. Čo som ale vyskúšal bol vynikajúci "user friendly" editor máp do MP. Ovládanie tohto editoru je trápne jednoduché a mapu v ňom zvládnete spraviť aj kebyže nechcete . Možnosť odskúšania vlastnej mapy je samozrejmosť. Sám som ich pár spravil (ak by bola možnosť, tak by som ich tu dal). Táto drobnosť aj človeku bez internetu (možno nejaký jaskyniar dokáže predĺžiť čas strávený pri jednom z najväčších prekvapení minulého roku (podľa môjho názoru). Komunita okolo hry je veľká, módy, mapy a podobné blbostičky sú samozrejmosťou. A keď chcete tak je k dicpozícii aj fansite kit, ak si budete chcieť spraviť vlastnú fansite.
+hrateľnosť
+grafika
+fyzika
+prostredie
+príbeh a iné
-málo zbraní
-trápny indikátor odkiaľ ste boli zranení
-pre niekoho nelineárnosť
Jednoznačne odporúčam kúpiť.
napísal ace 9.8.2006
Páči sa mi!
8.7
PARIAH
PC
Xbox Vývoj: Groove games / Digital Extreme Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|