El Matador |
PC
pridal eXzi 25.9.2006 o 23:05 pod používateľské recenzie
6.0
Max Payne po česky, ale trochu inak ...
Je pravda, že po Max Payne 2 nevyšla doteraz žiadna poriadna TPS strielačka. Zato shitov vyšlo neskutočne množstvo. Kedže, akosi Remedy zatratili sériu Max Payne a teraz pracujú mimochodom na zaujímavej hre – Alan Wake, rozhodli sa hoši z Plastic Reality, tvorcovia pár hier, medzi nimi Korea Forgotten Conflict, že si spravia svoj vlastný MP. Zo začiatku je jasné, že češi majú vždy dve vetvy hier. Tá dobrá a tá zlá. Tá dobrá Vietcong, Mafia, Hiddeny a tá zlá Vietcong 2, Korea a ďalšie ... El Matador by som zaradil asi do stredu. Prečo ? To sa dozviete v recenzií.
Technické spracovanie ...
Uh ... poviem, že ak je dačo naozaj pozitívne na El Matadorovi, tak je to jeho technická stránka a predovšetkým, jeho grafické spracovanie. Hra plne používa Shadery 3.0 a to veľmi. Až tak, že Vám to na priemernom PC bude bohužiaľ sekať. Máte tu dynamické tiene, HDR a veľmi detailné textúry. No je to naprd platné, keď už aj na GeForce 6600 si musíte vypnúť všetky tieto vychytávky, aby ste si vôbec hru mohli aj hrať. No avšak je veľkým kladom nespomenúť jednu, ech veľmi zábavnú vec. Je totálne jedno či máte medium a high nastavenia. Vyzerá to rovnako. A ako čerešnička na torte, je úplne jedno či máte zapnuté efekty, ako HDR alebo vypnuté tiene, hra to proste skoro ignoruje.
A tak nieje problém mať dynamické tiene, aj pri ich vypnutí a veľmi detailnú grafiku aj napriek tomu, že ste dali dole totálne všetko. Vážne nesrandujem. Úspešne som dokázal, ako tak rozbehať hru pri 1024x768 a Medium detailoch. Na mojom Semprone 64 – 3700+ s 512 MB ramkou a GeForce 6600. Tu sa hra pohybovala na rozmedzí 35-80 FPS, čo je slušné a grafika aj napriek vypnutiu všetkého možného vyzerá rovnako. Grafike, niet čo vytknúť hanbú si nerobí a pôsobí dosť Next-Gen. Dopredu však varujem. Minimálnu konfiguráciu na spustenie berte, ako vtip. Proste, kto nemá aspoň 6600GT poriadne si hru naozaj nezahrá.
Hrateľnosť ... bugovosť
Takže príbeh si zvláštnu pozornosť veľmi nezaslúži, ale čo to poviem. Ako agent v službách DEA – protidrogovej jednotky, ste poverený čistkou všetkej tej drogovej hávedi. V priebehu 6tich kapitol príbehu, si zastrieľate v mestskom prostredí, pozriete si veľmi pekne vymodelovaný prístav a zastavíte sa v Kolumbijskej džungli, ktorá ako by s oka vypadla Far Cry. Čo vás neprekvapí je, že El Matador je ukrutná strielačka. Proste nič iné tam fakt nerobíte. Jedinou vašou úlohou, je tak proste všetko rozstrieľať na rešeto a na konci zabiť drogového bossa. Pink ... Ende. To je fakt všetko. Čo čumíte ? Oh ešte nieje koniec ? Tak sorry. Týmto sme snáď uzavreli všetko dobré, čo na tejto hre je. Začíname s kritikou.
Bug. To je to správne slovo na túto hru. Je neskutočné, že v dobe takej premakanej grafiky, sa ešte v hre vyskytujú tie Najfátalnejšie chyby, po ktorých Vás hra fakt prestane baviť. O tom, že je možné sa zaseknúť o predmety. OK to beriem. Je to normálka. Ale prepadnúť sa cez ventilačnú šachtu, pod celý level, to je vrchol. Špičku ľadovca, tvorí asi tej Najsprostejší bug v hre. Za celý svoj život, som nevidel hru, kde by sa kurzor, s ktorým mierite mohol ZASEKNÚŤ na mieste a postavičkou ste voľne pohybovali, ale kamera stále snímala len to miesto, kde je ten kurzor !!! No ty kokso. Ďalšou geniálnosťou je ,že to nezmizne ani po Loade hry, a tak jak debil musíte hru vypať, zapať, aby Vám to zase spravilo pri dakej prestrelke znova. Môžem povedať, že ak Vás toto nenasere, ste buď dement, alebo nesvojprávny. Toto je naozaj to, prečo by som neuvažoval o kúpe tejto hry.
Takže si prejdete 6 kapitól, ktoré majú zopár levelou a koniec. Do konca hry sa dostanete prekvapivo rýchlo. Dokonca aj na bugové scénky, som hru došiel za 5 hodín. Krátkosť je ďalšie mínus hry. No vlastne aj plus. Kedže je hra zabugovaná, budete len radi, že to skončíte tak rýchlo. Plusom by som nazval veľmi veľké množstvo zbraní, ktoré sú slušne spracované. Proste si vynásobte arzenál s Max Payne 2 asi 2x.
AI, to ostatné ...
Umelá inteligencia. Neviem či tu dáka je, ale rozhodne nie vo veľmi veľkej miere. Áno je síce pekné, že vojaci sa skrývajú a, že sú až Neskutočne presný v mierení, ale čo sa týka spolupráce, nula bodov. Jedinou ich výhodou je, že ich je furt presila. A tak je čo aspoň zabíjať. Zvuk, tam je všetko v poriadku, prestrelky znejú ako majú. Čo sa týka dabingu nieje to nič svetového, ale dá sa. Hru bohužiaľ od priemeru nezachránia, ani české titulky a lokalizácia. Jednak sú veľmi sprosto čitateľné a podruhé je úplne jedno čo sa tam píše. Veľký zmysel to nedáva.
Záver a Verdikt.
Nuž pokiaľ čakáte od El Matadora len, akčnú strielačku s tretej osoby, budete sa tu cítiť ako doma. Arzenál je dostatočný a grafika výborná. Ale povedzme si pravdu, hrať sa to veľmi nedá a bugovosť hru kazí až až. Vysoká náročnosť grafiky nepoteší najme majiteľov GeForce FX a Radeonov 96xx. Budete len s veľkými obtiažami rozbehávať túto hru. Pokiaľ však máte nadupanú hernú mašinu, nebudete sklamaný. Veľmi veľká krátkosť je pre niekoho doslova vyslobodením – recenzent a pre niekoho možno dôvod vykašlať sa na hru rovno. Vzhľadom k tomu, že tu niesu ANI bonusy a MultiPlayer to nemá, niet naozaj o čo stáť. Hodnotenie 60% dostáva hra preto, čo som už spomenul. Bugy, bugy a bugy. 30% grafické spracovanie a 30% za slušnú avšak krátku zábavu.
+ Next-Gen pôsobiaca grafika
+ Slušná porcia akcie
+ Zvukové efekty
+ České titulky a čiastočná lokalizácia
+/- Krátkosť hry
- Bugy
- Krátke
- Nuda
- Vysoká Hardvérová náročnosť
- Absolútne žiadna znovuhrateľnosť
- Stereotypná strielačka
- Debilne presná AI
Je pravda, že po Max Payne 2 nevyšla doteraz žiadna poriadna TPS strielačka. Zato shitov vyšlo neskutočne množstvo. Kedže, akosi Remedy zatratili sériu Max Payne a teraz pracujú mimochodom na zaujímavej hre – Alan Wake, rozhodli sa hoši z Plastic Reality, tvorcovia pár hier, medzi nimi Korea Forgotten Conflict, že si spravia svoj vlastný MP. Zo začiatku je jasné, že češi majú vždy dve vetvy hier. Tá dobrá a tá zlá. Tá dobrá Vietcong, Mafia, Hiddeny a tá zlá Vietcong 2, Korea a ďalšie ... El Matador by som zaradil asi do stredu. Prečo ? To sa dozviete v recenzií.
Technické spracovanie ...
Uh ... poviem, že ak je dačo naozaj pozitívne na El Matadorovi, tak je to jeho technická stránka a predovšetkým, jeho grafické spracovanie. Hra plne používa Shadery 3.0 a to veľmi. Až tak, že Vám to na priemernom PC bude bohužiaľ sekať. Máte tu dynamické tiene, HDR a veľmi detailné textúry. No je to naprd platné, keď už aj na GeForce 6600 si musíte vypnúť všetky tieto vychytávky, aby ste si vôbec hru mohli aj hrať. No avšak je veľkým kladom nespomenúť jednu, ech veľmi zábavnú vec. Je totálne jedno či máte medium a high nastavenia. Vyzerá to rovnako. A ako čerešnička na torte, je úplne jedno či máte zapnuté efekty, ako HDR alebo vypnuté tiene, hra to proste skoro ignoruje.
A tak nieje problém mať dynamické tiene, aj pri ich vypnutí a veľmi detailnú grafiku aj napriek tomu, že ste dali dole totálne všetko. Vážne nesrandujem. Úspešne som dokázal, ako tak rozbehať hru pri 1024x768 a Medium detailoch. Na mojom Semprone 64 – 3700+ s 512 MB ramkou a GeForce 6600. Tu sa hra pohybovala na rozmedzí 35-80 FPS, čo je slušné a grafika aj napriek vypnutiu všetkého možného vyzerá rovnako. Grafike, niet čo vytknúť hanbú si nerobí a pôsobí dosť Next-Gen. Dopredu však varujem. Minimálnu konfiguráciu na spustenie berte, ako vtip. Proste, kto nemá aspoň 6600GT poriadne si hru naozaj nezahrá.
Hrateľnosť ... bugovosť
Takže príbeh si zvláštnu pozornosť veľmi nezaslúži, ale čo to poviem. Ako agent v službách DEA – protidrogovej jednotky, ste poverený čistkou všetkej tej drogovej hávedi. V priebehu 6tich kapitol príbehu, si zastrieľate v mestskom prostredí, pozriete si veľmi pekne vymodelovaný prístav a zastavíte sa v Kolumbijskej džungli, ktorá ako by s oka vypadla Far Cry. Čo vás neprekvapí je, že El Matador je ukrutná strielačka. Proste nič iné tam fakt nerobíte. Jedinou vašou úlohou, je tak proste všetko rozstrieľať na rešeto a na konci zabiť drogového bossa. Pink ... Ende. To je fakt všetko. Čo čumíte ? Oh ešte nieje koniec ? Tak sorry. Týmto sme snáď uzavreli všetko dobré, čo na tejto hre je. Začíname s kritikou.
Bug. To je to správne slovo na túto hru. Je neskutočné, že v dobe takej premakanej grafiky, sa ešte v hre vyskytujú tie Najfátalnejšie chyby, po ktorých Vás hra fakt prestane baviť. O tom, že je možné sa zaseknúť o predmety. OK to beriem. Je to normálka. Ale prepadnúť sa cez ventilačnú šachtu, pod celý level, to je vrchol. Špičku ľadovca, tvorí asi tej Najsprostejší bug v hre. Za celý svoj život, som nevidel hru, kde by sa kurzor, s ktorým mierite mohol ZASEKNÚŤ na mieste a postavičkou ste voľne pohybovali, ale kamera stále snímala len to miesto, kde je ten kurzor !!! No ty kokso. Ďalšou geniálnosťou je ,že to nezmizne ani po Loade hry, a tak jak debil musíte hru vypať, zapať, aby Vám to zase spravilo pri dakej prestrelke znova. Môžem povedať, že ak Vás toto nenasere, ste buď dement, alebo nesvojprávny. Toto je naozaj to, prečo by som neuvažoval o kúpe tejto hry.
Takže si prejdete 6 kapitól, ktoré majú zopár levelou a koniec. Do konca hry sa dostanete prekvapivo rýchlo. Dokonca aj na bugové scénky, som hru došiel za 5 hodín. Krátkosť je ďalšie mínus hry. No vlastne aj plus. Kedže je hra zabugovaná, budete len radi, že to skončíte tak rýchlo. Plusom by som nazval veľmi veľké množstvo zbraní, ktoré sú slušne spracované. Proste si vynásobte arzenál s Max Payne 2 asi 2x.
AI, to ostatné ...
Umelá inteligencia. Neviem či tu dáka je, ale rozhodne nie vo veľmi veľkej miere. Áno je síce pekné, že vojaci sa skrývajú a, že sú až Neskutočne presný v mierení, ale čo sa týka spolupráce, nula bodov. Jedinou ich výhodou je, že ich je furt presila. A tak je čo aspoň zabíjať. Zvuk, tam je všetko v poriadku, prestrelky znejú ako majú. Čo sa týka dabingu nieje to nič svetového, ale dá sa. Hru bohužiaľ od priemeru nezachránia, ani české titulky a lokalizácia. Jednak sú veľmi sprosto čitateľné a podruhé je úplne jedno čo sa tam píše. Veľký zmysel to nedáva.
Záver a Verdikt.
Nuž pokiaľ čakáte od El Matadora len, akčnú strielačku s tretej osoby, budete sa tu cítiť ako doma. Arzenál je dostatočný a grafika výborná. Ale povedzme si pravdu, hrať sa to veľmi nedá a bugovosť hru kazí až až. Vysoká náročnosť grafiky nepoteší najme majiteľov GeForce FX a Radeonov 96xx. Budete len s veľkými obtiažami rozbehávať túto hru. Pokiaľ však máte nadupanú hernú mašinu, nebudete sklamaný. Veľmi veľká krátkosť je pre niekoho doslova vyslobodením – recenzent a pre niekoho možno dôvod vykašlať sa na hru rovno. Vzhľadom k tomu, že tu niesu ANI bonusy a MultiPlayer to nemá, niet naozaj o čo stáť. Hodnotenie 60% dostáva hra preto, čo som už spomenul. Bugy, bugy a bugy. 30% grafické spracovanie a 30% za slušnú avšak krátku zábavu.
+ Next-Gen pôsobiaca grafika
+ Slušná porcia akcie
+ Zvukové efekty
+ České titulky a čiastočná lokalizácia
+/- Krátkosť hry
- Bugy
- Krátke
- Nuda
- Vysoká Hardvérová náročnosť
- Absolútne žiadna znovuhrateľnosť
- Stereotypná strielačka
- Debilne presná AI
napísal eXzi 25.9.2006
Páči sa mi!
6.0
EL MATADOR
PC
Vývoj: Cenega / Plastic Reality Štýl: Akcia / Taktická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|