Half-Life 2: Episode One |
PC
pridal Rainbow 23.10.2006 o 21:52 pod používateľské recenzie
8.5
Nie je to zas až tak davno čo sa v našich mechanikách zohrievalo pokračovanie slávneho Half Lifu, tentokrát s priňom magickou číslicou 2. Určite si mnohí z vás pamätajú ako chceli všetci zniesť valve zo sveta vďaka večne odkladaným termínom, pričom sa chválila do nebies pripravovaná hra S.T.A.L.K.E.R, ktorá ako vieme doteraz neuvidela svetlo sveta. Nakoniec, v posledných mesiacoch roku 2004 dlho očakávaný titul vyšiel a môžem povedať, že prekonal všetky moje očakávania. Samozrejme, očakával som od titulu veľa, ale vývojári nám priniesli skutočne skvelý herný zážitok. Hra mala naviac veľmi nejasný koniec, ktorý si priam pýtal pokračovanie. Toho sme sa dočkali tento rok v júni, hoci mne sa dostal do rúk až tento víkend. Jeho názov je Half Life 2 Episode One a je to prvý z rady pripravovaných prídavkov.
Určite si všetci čo ste half life 2 hrali, pamätáte na posledné okamihy z hry. Gordon spôsobil menšie rošambo v citadele, po ktorom si ho G-Man odložil do istej temnej miestnosti niekde medzi dimenziami. Alyx ostala sama opustená v citadele, pričom jej osud nám bol v tej chvíli veľmi nejasný. Priamo niekde tu sa nám začína toto pokračovanie. Vortiguanti zablokujú cestu G-Menovi a zachránia Alyx. Taktiež prepustia Gordona, ktorého potom Alyx nájde zahádzaného v ruinách a za pomoci svojho verného priateľa, mechanického psa Doga Gordona zachránia. Teraz je vaša úloha jasná. Stabilizovať jadro v citadele, aby ste mali aj s Alyx dostatok času na útek z mesta. Ako malinkú poznámku si dovolím povedať, že spôsob akým sa dostanete do citadely pôsobil veľmi vtipne a bol to taktiež posledný okamih keď ste v hre uvideli tohto rodinného miláčika.
Jedno za čo musím autorov pochváliť a na čom naozaj kvalitne zapracovali sú prostredia. Nepôsobia stereotypne a dizajn levelov je tak prispôsobený, aby bola hra čo najviac akčná. Jediná škoda, že na vás čaká len 5 síce docela dlhých úrovní, ale zrovna nejaký zázrak to nie je, takže nadobudnete pocit, že ledva ste nainštalovali hru a už na vás čakajú titulky. Kde sa vlastne budete pohybovať? Prvé dva leveli budú viesť vaše kroky v citadele. Hra tam bola naozaj zábavná a čaká tu na vás množstvo fyzikálnych minihlavolamov, ktoré nijakým spôsobom nebrzdili hru, takže sa nemusíte báť, že by ste sa niekde zasekli na dlhšiu dobu. Všetky sú hlavne na spestrenie hry a ich striedanie s bojovými časťami je nadmieru príťažlivé. Hlavne v prvých dvoch leveloch v citadele sú hry typu, že s gravity gunom pritiahnete energetické častice a vystrelíte ich do reaktoru, docela častou záležitosťou. Neskôr sa dostanete do akýchsi podzemných garáží. Táto časť dýchala obrovskou hororovou atmosférou. Častou bola jediným zdrojom svetla Gordonova baterka, ktorou ste hlavne svietili Alyx na boj, keďze munície bolo veľmi málo a Alyx ako sa zdalo mala munície neobmedzene ( to by bolo „perfektné“ keby sme sa museli starať ešte aj o stav jej zásobníkov :P). Síce to mohlo byť jasné a ako sa zdá, Gordon bol a bude jediná hratelná postava v Half Life ( ak nerátame napríklad blueshift :) ) . Túžená hra za Alyx sa teda nekoná. Nič si z toho však nerobte toto pôvabné akčné dievča je prakticky celú hru po vašom boku a niekedy som sa až nechutne prizeral ako sa jej darilo zabíjať miestnych zombíkov. Čo je však najhlavnejšie slúži vám v hre ako výpomoc, nie ako brzda. Nemôžem taktiež ani zabudnúť na nemocnicu. Naháňať sa so zombíkmi po nemocničných priestoroch a občas vidieť nejaké to rozporcované telo na nemocničnom lôžku bolo naozaj povznášajúce. Avšak tie úplne najlepšie boje, boli v exteriéroch. Nemôžem si pomôcť, ale na dennom svetle sa mi Páčil už praotec half lifu, najstarší prvý diel. Pocit z bojmi rozbitého City 17 tieto moje dojmy ešte viac posilnili. Naviac som si mohol dosýtosti užiť boje s combine jednotkami, ktoré boli na voľných priestranstvách nadmieru zábavné.
Nepriatelia ma celkom milo prekvapili ich štýlom boja. Síce pokorenie combine jednotiek nebolo nijak zvlášť komplikované, boj s nimi bol veľmi zábavný. Pekne sa dokázali kryť, odbiehali od hodených granátov a vo väčšine prípadov sa nenechali rozstrieľať len tak. Občas som si dokonca všimol znaky spolupráce medzi nimi, aj keď jedinou vadou na kráse toho všetkého je to, že sú to pekne krásne nascriptované scény, takže pri opakovanom hraní nastane stereotyp. Ďalej sa v hre stretnete s klasickými zombíkmi, teda bývalými obyvateľmi mesta, ktorým sa na hlavu pricucli akési kraby známe už z prvého dielu ale dodnes ich meno vlastne nepoznám. Tak ako v rok a pol starom half life 2, stretnete sa aj s ich zrýchlenými formami. Niektorí z nich vstúpili dokonca do kamikadze jednotiek a z času na čas si budete musieť dať pozor na ich odistený granát v rukách. V žiadnom prípadne nejednajte ukvapene, pretože to s vami nemusí skončiť zrovna najlepšie. K ďaľším nepriateľom patria spomínaní krabí nepriatelia a akási vyššia forma pavúkov ktorá z času na čas vychrlí na vás ich tráviace šťavy, takže si budete musieť počkať kým zmiznú jej účinky. Nazáver musím spomenúť starých dobrých antilionov, obrie chrobáky ovládané prevažne ich matkou s ktorou si budete môcť tiež užiť jeden menší boj. Vlastne, skoro som zabudol, nazáver datadisku vám autori prichystali bonus v podobe stridera, niekoľko poschodí vysokého robota s nohami tenkými ako pavúk. Ako vidno, nové typy nepriateľov vás v boji neprekvapia, možno sa to dalo aj očakávať vzhľadom nato, že hra sa odohráva ešte stále v tých istých priestoroch. Ktovie, možno sa v chystanom episode 2.
Taktiež pri zbraniach sme sa žiadnych nových kúskov nedočkali a asi polovicu z nich si užijete najviac hodinu a pol z hry. Medzi zbraňami nemohlo chýbať staré dobré páčidlo, dva typy pištolí, dva typy samopalov, kušu, bazooku, brokovnicu. Schválne som si nakoniec nechal gravity gun, s ktorým nám autori ako som už vyššie spomínal, pripravili ďalšie staré dobré fyzikálne hrátky. K začiatku hry opäť dojde omylom k upgradu vašej obľúbenej hračky. Takže sa môžete tešiť na odhadzovanie bezmocných vojakov. Boj so zbraňami pôsobí dosť realisticky. Teda skôr scifi realisticky. Chcem tým povedať, že nejak tak by zbrane v budúcnosti mohli vyzerať. Zbrane majú naviac aj sekundárne módy. Pri bazooke môžete riadiť trasu vášho vyslaného projektilu, či pri jednom zo samopalov máte v sekundárnom móde k dispozícii plazmové strely. Nanešťastie všetko ste už mohli vidieť v minulom diely.
Po grafickej stránke je hra aj v súčasnej dobe nadmieru atraktívna. Síce už nevyráža dych ako kedysi, stále však patrí medzi elitu. Naviac si myslím, že čo sa týka mimiky tvárí, tam sa polovičnému životu nemôže rovnať nikto. Nadmieru sympaticky (ešte viac ako predtým :P) pôsobila na mňa Alyx, ktorá ako sa zdá, začína mať ku Gordonovi stále silnejšie puto (ako vidno má rada mlčanlivých mužov činu :P). Často na nášho hrdinu hádzala milé úsmevy a z času na čas vykrikovala ódy o hrdinovi Gordonovi.
Tým sa už dostávam k zvukovej stránke hry, Tam nemam hre naozaj čo vytknúť. Skvelý je najmä hudobný doprovod, ktorý graduje na základe vzniknutej situácie. V jednej chvíli je hudba rýchla potom sa zrazu spomalí. Dialógy sú tiež zvládnuté najednotku a postavy vám dajú pocit, že ste sa dostali do filmu.
Hodnotiť datadisk je naozaj ťažká situácia. Hra nepriniesla vlastne nič nové, len nové prostredia a hlavne spolupráca s Alyx. Taktiež je veľmi krátky 4 hodiny herného času niesú žiadny zázrak. Ak sa vám však páčil aj predchádzajúci diel neostáva mi nic iné ako odporučiť vám aj túto hru. Je to jednoznačne vydarená fps.
Určite si všetci čo ste half life 2 hrali, pamätáte na posledné okamihy z hry. Gordon spôsobil menšie rošambo v citadele, po ktorom si ho G-Man odložil do istej temnej miestnosti niekde medzi dimenziami. Alyx ostala sama opustená v citadele, pričom jej osud nám bol v tej chvíli veľmi nejasný. Priamo niekde tu sa nám začína toto pokračovanie. Vortiguanti zablokujú cestu G-Menovi a zachránia Alyx. Taktiež prepustia Gordona, ktorého potom Alyx nájde zahádzaného v ruinách a za pomoci svojho verného priateľa, mechanického psa Doga Gordona zachránia. Teraz je vaša úloha jasná. Stabilizovať jadro v citadele, aby ste mali aj s Alyx dostatok času na útek z mesta. Ako malinkú poznámku si dovolím povedať, že spôsob akým sa dostanete do citadely pôsobil veľmi vtipne a bol to taktiež posledný okamih keď ste v hre uvideli tohto rodinného miláčika.
Jedno za čo musím autorov pochváliť a na čom naozaj kvalitne zapracovali sú prostredia. Nepôsobia stereotypne a dizajn levelov je tak prispôsobený, aby bola hra čo najviac akčná. Jediná škoda, že na vás čaká len 5 síce docela dlhých úrovní, ale zrovna nejaký zázrak to nie je, takže nadobudnete pocit, že ledva ste nainštalovali hru a už na vás čakajú titulky. Kde sa vlastne budete pohybovať? Prvé dva leveli budú viesť vaše kroky v citadele. Hra tam bola naozaj zábavná a čaká tu na vás množstvo fyzikálnych minihlavolamov, ktoré nijakým spôsobom nebrzdili hru, takže sa nemusíte báť, že by ste sa niekde zasekli na dlhšiu dobu. Všetky sú hlavne na spestrenie hry a ich striedanie s bojovými časťami je nadmieru príťažlivé. Hlavne v prvých dvoch leveloch v citadele sú hry typu, že s gravity gunom pritiahnete energetické častice a vystrelíte ich do reaktoru, docela častou záležitosťou. Neskôr sa dostanete do akýchsi podzemných garáží. Táto časť dýchala obrovskou hororovou atmosférou. Častou bola jediným zdrojom svetla Gordonova baterka, ktorou ste hlavne svietili Alyx na boj, keďze munície bolo veľmi málo a Alyx ako sa zdalo mala munície neobmedzene ( to by bolo „perfektné“ keby sme sa museli starať ešte aj o stav jej zásobníkov :P). Síce to mohlo byť jasné a ako sa zdá, Gordon bol a bude jediná hratelná postava v Half Life ( ak nerátame napríklad blueshift :) ) . Túžená hra za Alyx sa teda nekoná. Nič si z toho však nerobte toto pôvabné akčné dievča je prakticky celú hru po vašom boku a niekedy som sa až nechutne prizeral ako sa jej darilo zabíjať miestnych zombíkov. Čo je však najhlavnejšie slúži vám v hre ako výpomoc, nie ako brzda. Nemôžem taktiež ani zabudnúť na nemocnicu. Naháňať sa so zombíkmi po nemocničných priestoroch a občas vidieť nejaké to rozporcované telo na nemocničnom lôžku bolo naozaj povznášajúce. Avšak tie úplne najlepšie boje, boli v exteriéroch. Nemôžem si pomôcť, ale na dennom svetle sa mi Páčil už praotec half lifu, najstarší prvý diel. Pocit z bojmi rozbitého City 17 tieto moje dojmy ešte viac posilnili. Naviac som si mohol dosýtosti užiť boje s combine jednotkami, ktoré boli na voľných priestranstvách nadmieru zábavné.
Nepriatelia ma celkom milo prekvapili ich štýlom boja. Síce pokorenie combine jednotiek nebolo nijak zvlášť komplikované, boj s nimi bol veľmi zábavný. Pekne sa dokázali kryť, odbiehali od hodených granátov a vo väčšine prípadov sa nenechali rozstrieľať len tak. Občas som si dokonca všimol znaky spolupráce medzi nimi, aj keď jedinou vadou na kráse toho všetkého je to, že sú to pekne krásne nascriptované scény, takže pri opakovanom hraní nastane stereotyp. Ďalej sa v hre stretnete s klasickými zombíkmi, teda bývalými obyvateľmi mesta, ktorým sa na hlavu pricucli akési kraby známe už z prvého dielu ale dodnes ich meno vlastne nepoznám. Tak ako v rok a pol starom half life 2, stretnete sa aj s ich zrýchlenými formami. Niektorí z nich vstúpili dokonca do kamikadze jednotiek a z času na čas si budete musieť dať pozor na ich odistený granát v rukách. V žiadnom prípadne nejednajte ukvapene, pretože to s vami nemusí skončiť zrovna najlepšie. K ďaľším nepriateľom patria spomínaní krabí nepriatelia a akási vyššia forma pavúkov ktorá z času na čas vychrlí na vás ich tráviace šťavy, takže si budete musieť počkať kým zmiznú jej účinky. Nazáver musím spomenúť starých dobrých antilionov, obrie chrobáky ovládané prevažne ich matkou s ktorou si budete môcť tiež užiť jeden menší boj. Vlastne, skoro som zabudol, nazáver datadisku vám autori prichystali bonus v podobe stridera, niekoľko poschodí vysokého robota s nohami tenkými ako pavúk. Ako vidno, nové typy nepriateľov vás v boji neprekvapia, možno sa to dalo aj očakávať vzhľadom nato, že hra sa odohráva ešte stále v tých istých priestoroch. Ktovie, možno sa v chystanom episode 2.
Taktiež pri zbraniach sme sa žiadnych nových kúskov nedočkali a asi polovicu z nich si užijete najviac hodinu a pol z hry. Medzi zbraňami nemohlo chýbať staré dobré páčidlo, dva typy pištolí, dva typy samopalov, kušu, bazooku, brokovnicu. Schválne som si nakoniec nechal gravity gun, s ktorým nám autori ako som už vyššie spomínal, pripravili ďalšie staré dobré fyzikálne hrátky. K začiatku hry opäť dojde omylom k upgradu vašej obľúbenej hračky. Takže sa môžete tešiť na odhadzovanie bezmocných vojakov. Boj so zbraňami pôsobí dosť realisticky. Teda skôr scifi realisticky. Chcem tým povedať, že nejak tak by zbrane v budúcnosti mohli vyzerať. Zbrane majú naviac aj sekundárne módy. Pri bazooke môžete riadiť trasu vášho vyslaného projektilu, či pri jednom zo samopalov máte v sekundárnom móde k dispozícii plazmové strely. Nanešťastie všetko ste už mohli vidieť v minulom diely.
Po grafickej stránke je hra aj v súčasnej dobe nadmieru atraktívna. Síce už nevyráža dych ako kedysi, stále však patrí medzi elitu. Naviac si myslím, že čo sa týka mimiky tvárí, tam sa polovičnému životu nemôže rovnať nikto. Nadmieru sympaticky (ešte viac ako predtým :P) pôsobila na mňa Alyx, ktorá ako sa zdá, začína mať ku Gordonovi stále silnejšie puto (ako vidno má rada mlčanlivých mužov činu :P). Často na nášho hrdinu hádzala milé úsmevy a z času na čas vykrikovala ódy o hrdinovi Gordonovi.
Tým sa už dostávam k zvukovej stránke hry, Tam nemam hre naozaj čo vytknúť. Skvelý je najmä hudobný doprovod, ktorý graduje na základe vzniknutej situácie. V jednej chvíli je hudba rýchla potom sa zrazu spomalí. Dialógy sú tiež zvládnuté najednotku a postavy vám dajú pocit, že ste sa dostali do filmu.
Hodnotiť datadisk je naozaj ťažká situácia. Hra nepriniesla vlastne nič nové, len nové prostredia a hlavne spolupráca s Alyx. Taktiež je veľmi krátky 4 hodiny herného času niesú žiadny zázrak. Ak sa vám však páčil aj predchádzajúci diel neostáva mi nic iné ako odporučiť vám aj túto hru. Je to jednoznačne vydarená fps.
napísal Rainbow 23.10.2006
Páči sa mi!
8.5
HALF-LIFE 2: EPISODE ONE