Prince of Persia: The Two Thrones |
PC
pridal Rainbow 29.10.2006 o 22:07 pod používateľské recenzie
9.0
V súčasnej dobe sú to už približne 3 roky čo sa na monitoroch objavil prvý diel z novodobej série Prince of Persia s podtitulom Sands of Time, ktorý mohol hráčov zaujať najmä s prepracovaným systémom pascí a hádaniek. Pokračovanie s podtitulom Warrior Within ukázalo predovšetkým prepracovaný bojový systém a ukázalo tú zápornejšiu egoistickejšiu stránku princovej duše. Množstvu hráčov vadila práve táto zmena chovania, ale keby vás naháňal démon, ktorý chce za každú cenu vašu dušu, ako by ste sa asi správali vy? Fakt však je, že mňa pokračovanie chytilo zas o kúsok viac ako jeho predchodca. Momentálne mi na monitore svietil však už tretí diel z tejto viac ako vydarenej série. Reklamná kampaň bola viac ako mohutná ako však dopadla hra v skutočnosti?
Príbeh nadväzuje priamo na koniec druhej časti, keď ste porazili Démona spomínaného v úvode, mocného Daahaku a aj s kráskou Kaileenou ste sa vracali do svojho rodného kráľovstva, Babylonu. Po návrate vás však čaká nemilé prekvapenie keď vás privíta salva nepriateľlských šípov ktoré urobia z vašej lode horiace trosky. Princovi sa naskytne pohľad na horiaci Babylon a pocit zúfalstva z toho v akej situácii sa to zas raz ocitol. Príbeh sa vám viac neodvážim priblížiť pretože by som vás pripravil o veľa príjemných (možno niektorých menej príjemných) prekvapení.
Ako vám už mohlo byť z predchádzajúcich riadkov jasné, v hre sa budete pohybovať v Babylone. Schválne hovorím v Babylone pretože zavítate nielen do ulíc, ale aj do kanalizácie,rôznych chrámov, či dokonca, posledné leveli sa pozriete aj do Babylonskej veže. Mňa osobne najviac chytili za srdce klaustrofobicke ulice Babylonu, kde si už princ v jednej chvíli sťažoval na neustále behanie po strechách budov. Pri boji dokonalo využijete všetky možnosti, ktoré vám prostredie poskytne, aby ste nepriateľovi zasadili rany pekne fisherovsky odzadu. Celkovo pôsobí prostredie oveľa svetlejšie a rozprávkovejšie ako tomu bolo v druhom dieli a hra sa po tejto stránke približuje skôr k Sands of time ako Warrior Within. Výnimkou sú zrejme najmä kanalizácie Babylonu, ktoré vám dovolia zaspomínať na temné prostredie z Warrior Within. Taktiež vás čakajú nové vychytávky v prostredí, ktoré vám pomôžu pri prekonávaní pascí. Medzi niektoré patrí fisherovska roznožka medzi dvoma stenami, či rôzne štrbiny do ktorých sa budete môcť zachytiť vašim nožom. Taktiež zaujímavou novinkou je akýsi obdĺžnikový výčnelok v stene, ktorý vám umožní robiť vertikálne skoky a verte, že práve na tom bude postavené prekonávanie mnohých pascí. Taktiež sa môžete tešiť na nejaké tie hlavolamy, ktoré sú síce omnoho jednoduchšie ako v Sands of time, slúžia hlavne na pobavenie nie na zakysnutie ako sa občas v Sands of time mohlo stať. Asi najzábavnejšie bolo posúvanie obrovskej sochy s podobizňou princovho otca, ktorá mala byť záchranou pre obyvateľov horiacej budovy. Najväčšou škodou je, že vás nečaká voľný pohyb po Babylone ako to vývojári pôvodne sľubovali, ale hra je, ako sa to možno aj dalo čakať, prísne lineárna, takže pri opakovanom hraní na prekvapenia nečakajte.
Čo sa týka bojového systému, pribudlo pár nových komb čo určite hráčov poteší. Nie je to však to, čo určite každého zaujme najviac. Veľmi pekným spestrením sú speed killy, ktoré rozširujú množstvo možností, ako zlikvidovať princových nepriateľov. Pred aktivovaním speed killu sa vám zmení sfarbenie obrazovky monitora, čo je znakom, že ho môžete použíť. Nemusíte sa však obávať, že ak speed kill pokazíte, nastane váš koniec. S nepriateľmi si to môžete rozdať aj v priamom boji hoci s niekoľkočlennou presilou to občas môžete mať ťažké, ale vďaka širokému výberu komb by vám nemal robiť problém ani priamy boj. Pôsobí však oveľa elegantnejšie, keď sa dostanete vďaka využitiu prostredia za chrbát všetkým piatim strážcom a všetkých bleskovo zlikvidujete bez toho aby vás vôbec videli. Ďalším perfektným plusom v hre je princovo alter ego alebo ako bol občas pomenovaný v hre, Sand Monster. Princ sa vďaka infikácii, ktorá ho postihla po pár leveloch pravidelne mení na temného princa, pri ktorom sa výrazne rozširujú herné možnosti. Narozdiel od princa ktorý je vo svojom vnútri dobrák od kosti, jeho alter ego je prinútené zabíjať všetko naokolo a je smrťou jeho nepriateľov doslova posadnutý. Dôvodom je možno aj to, že sa mu neustále míňa zdravie a dopĺňa sa mu keď niekoho zabije, z nepriateľov totiž zbiera piesky času, ktoré mu ho dopľňajú. Okrem dýky času, ktorá sa zas raz v princovi objaví, v druhej ruke sa temnému princovi vyníma reťaz, ktorá funguje ako bič a je jeho veľmi dôležitá pomôcka. Pomôže mu dostať sa aj na inak neprístupné miesta, a mimoriadne brutálne vyzerá uškrtenie nepriateľa pomocou tejto peknej pomôcky. Keď už som sa zmienil o dýke času, zrejme vám už došlo, že v hre sa zas stretnete s vracaním času pri nepodarených pokusoch či, spomalením času. Spomalenie je veľmi praktická pomôcka, ktorá vám pomôže prekonať niektoré rýchlo pohybujúce sa pasce. Naproti tomu princ má k dispozícii okrem dýky času všetky zbrane ktoré vypadnú z nepriateľov. Má to však jednu nevýhodu, tieto zbrane sa rýchlo zničia, až do doby kým ku koncu hry si nezoberiete meč z pre princa“neznámeho“ pána. Vtedy strácate možnosť zbierania zbraní z vašich nepriateľov, určite vám to však vadiť nemusi, ten mečík je totiž v kombinácii s dýkou času skutočne pekný „corpsemaker.“
V hre na vás čaká nespočetné množstvo kreatur či ľudských nepriateľov. O nejakej extra prepracovanej umelej inteligencii asi nemôže byť ani reč, respektive nejako veľmi si ju asi všímať nebudete. Len možno trochu zamrzí, že prechádzajúca hliadka si nevšimne, že jeho druhý spoločník na stráži chýba. Na druhú stranu, keď sa pred nepriateľom zvesíte na brvno, nečakajte že to nechá len tak a ak je nepriateľ lučišník pošteklí vás s nejakým z jeho projektilom. Ak sa však deje niečo za ich chrbtom, máte čistú cestu, ale pozor každý hluk zvýši jej pozornosť! Celkom špecifické a odlišné sú súboje s bossmi, ktorí vydržia „trochu“ viac ako ostatní nepriatelia a pri nich budete musieť trochu pohnúť aj s tým sivým čudom v hlave. Tieto súboje zas až také zložité niesú, teda až na súboj s dvoma väčšími rytiermi, pri ktorom som skoro prišiel o nervy, skutočne, tí dvaja ma potrápili oveľa viac ako finálny boss, ktorého pokorenie je skôr zábava. Ďalším spestrením sú taktiež konské záprahy, v ktorých sa preženiete v hre celkovo síce len dvakrát, niesú to príliš dlhé úseky, ale určite hráča potešia a je to príjemné spestrenie hry. Vašou úlohou bude vyhýbať sa všetkým strastiam ktoré vám ulice Babylonu prinášajú, vrátane sfanatizovaných vojakov, ktorí naskakujú za vami do voza, takže okrem jazdy sa z času na čas budete musieť venovať aj im, nemusíte sa však báť, princ je viac ako zručný. Nebojte sa okrem konských záprahov si na vás prichystali v jednom leveli na krátku chvílu ešte jeden dopravný prostriedok, ale to si už zistite sami.
Po grafickej stránke hra určite nepôsobí nijak neskutočne dokonalo, celé je to poňaté v takom rozprávkovejšom duchu, ako sme si to už pri princovi zvykli. Na druhú stranu, aspoň to môj stroj zvládal aj na plných detailoch čo je pri súčasných hrách skutočná rarita. Animácie, hlavne tie viac filmové však hráčov určite nadchnú a vďaka ním som sa aspon nachvílu cítil, že niesom v hre.
Po zvukovej stránke hra jednoznačne exceluje. Dabingy sú skutočne úchvatné, postavy majú prepožičané výborné hlasy, ktoré im skvelým spôsobom sadli. Hudobný doprovod je výborný čakajú na vás predovšetkým perzské motívy ktoré fanúšikov princa určite chytia za srdce.
Keď to vezmem v celku, stojí tu pred nami skutočne výborné zakončenie celej tejto trilógie, ktoré posunulo hranice z predchádzajúcich dvoch dielov o kúsok ďalej a hratelnosťou schová svojich predchodcov do vrecka. Čaká na vás skutočne skvelá zábava na dlhé zimné večeri, síce nejako dlho vám pokorenie hry zrejme trvať nebude čo je asi najväčšie mínus hry, to však platí asi pri všetkých kvalitných tituloch.
Príbeh nadväzuje priamo na koniec druhej časti, keď ste porazili Démona spomínaného v úvode, mocného Daahaku a aj s kráskou Kaileenou ste sa vracali do svojho rodného kráľovstva, Babylonu. Po návrate vás však čaká nemilé prekvapenie keď vás privíta salva nepriateľlských šípov ktoré urobia z vašej lode horiace trosky. Princovi sa naskytne pohľad na horiaci Babylon a pocit zúfalstva z toho v akej situácii sa to zas raz ocitol. Príbeh sa vám viac neodvážim priblížiť pretože by som vás pripravil o veľa príjemných (možno niektorých menej príjemných) prekvapení.
Ako vám už mohlo byť z predchádzajúcich riadkov jasné, v hre sa budete pohybovať v Babylone. Schválne hovorím v Babylone pretože zavítate nielen do ulíc, ale aj do kanalizácie,rôznych chrámov, či dokonca, posledné leveli sa pozriete aj do Babylonskej veže. Mňa osobne najviac chytili za srdce klaustrofobicke ulice Babylonu, kde si už princ v jednej chvíli sťažoval na neustále behanie po strechách budov. Pri boji dokonalo využijete všetky možnosti, ktoré vám prostredie poskytne, aby ste nepriateľovi zasadili rany pekne fisherovsky odzadu. Celkovo pôsobí prostredie oveľa svetlejšie a rozprávkovejšie ako tomu bolo v druhom dieli a hra sa po tejto stránke približuje skôr k Sands of time ako Warrior Within. Výnimkou sú zrejme najmä kanalizácie Babylonu, ktoré vám dovolia zaspomínať na temné prostredie z Warrior Within. Taktiež vás čakajú nové vychytávky v prostredí, ktoré vám pomôžu pri prekonávaní pascí. Medzi niektoré patrí fisherovska roznožka medzi dvoma stenami, či rôzne štrbiny do ktorých sa budete môcť zachytiť vašim nožom. Taktiež zaujímavou novinkou je akýsi obdĺžnikový výčnelok v stene, ktorý vám umožní robiť vertikálne skoky a verte, že práve na tom bude postavené prekonávanie mnohých pascí. Taktiež sa môžete tešiť na nejaké tie hlavolamy, ktoré sú síce omnoho jednoduchšie ako v Sands of time, slúžia hlavne na pobavenie nie na zakysnutie ako sa občas v Sands of time mohlo stať. Asi najzábavnejšie bolo posúvanie obrovskej sochy s podobizňou princovho otca, ktorá mala byť záchranou pre obyvateľov horiacej budovy. Najväčšou škodou je, že vás nečaká voľný pohyb po Babylone ako to vývojári pôvodne sľubovali, ale hra je, ako sa to možno aj dalo čakať, prísne lineárna, takže pri opakovanom hraní na prekvapenia nečakajte.
Čo sa týka bojového systému, pribudlo pár nových komb čo určite hráčov poteší. Nie je to však to, čo určite každého zaujme najviac. Veľmi pekným spestrením sú speed killy, ktoré rozširujú množstvo možností, ako zlikvidovať princových nepriateľov. Pred aktivovaním speed killu sa vám zmení sfarbenie obrazovky monitora, čo je znakom, že ho môžete použíť. Nemusíte sa však obávať, že ak speed kill pokazíte, nastane váš koniec. S nepriateľmi si to môžete rozdať aj v priamom boji hoci s niekoľkočlennou presilou to občas môžete mať ťažké, ale vďaka širokému výberu komb by vám nemal robiť problém ani priamy boj. Pôsobí však oveľa elegantnejšie, keď sa dostanete vďaka využitiu prostredia za chrbát všetkým piatim strážcom a všetkých bleskovo zlikvidujete bez toho aby vás vôbec videli. Ďalším perfektným plusom v hre je princovo alter ego alebo ako bol občas pomenovaný v hre, Sand Monster. Princ sa vďaka infikácii, ktorá ho postihla po pár leveloch pravidelne mení na temného princa, pri ktorom sa výrazne rozširujú herné možnosti. Narozdiel od princa ktorý je vo svojom vnútri dobrák od kosti, jeho alter ego je prinútené zabíjať všetko naokolo a je smrťou jeho nepriateľov doslova posadnutý. Dôvodom je možno aj to, že sa mu neustále míňa zdravie a dopĺňa sa mu keď niekoho zabije, z nepriateľov totiž zbiera piesky času, ktoré mu ho dopľňajú. Okrem dýky času, ktorá sa zas raz v princovi objaví, v druhej ruke sa temnému princovi vyníma reťaz, ktorá funguje ako bič a je jeho veľmi dôležitá pomôcka. Pomôže mu dostať sa aj na inak neprístupné miesta, a mimoriadne brutálne vyzerá uškrtenie nepriateľa pomocou tejto peknej pomôcky. Keď už som sa zmienil o dýke času, zrejme vám už došlo, že v hre sa zas stretnete s vracaním času pri nepodarených pokusoch či, spomalením času. Spomalenie je veľmi praktická pomôcka, ktorá vám pomôže prekonať niektoré rýchlo pohybujúce sa pasce. Naproti tomu princ má k dispozícii okrem dýky času všetky zbrane ktoré vypadnú z nepriateľov. Má to však jednu nevýhodu, tieto zbrane sa rýchlo zničia, až do doby kým ku koncu hry si nezoberiete meč z pre princa“neznámeho“ pána. Vtedy strácate možnosť zbierania zbraní z vašich nepriateľov, určite vám to však vadiť nemusi, ten mečík je totiž v kombinácii s dýkou času skutočne pekný „corpsemaker.“
V hre na vás čaká nespočetné množstvo kreatur či ľudských nepriateľov. O nejakej extra prepracovanej umelej inteligencii asi nemôže byť ani reč, respektive nejako veľmi si ju asi všímať nebudete. Len možno trochu zamrzí, že prechádzajúca hliadka si nevšimne, že jeho druhý spoločník na stráži chýba. Na druhú stranu, keď sa pred nepriateľom zvesíte na brvno, nečakajte že to nechá len tak a ak je nepriateľ lučišník pošteklí vás s nejakým z jeho projektilom. Ak sa však deje niečo za ich chrbtom, máte čistú cestu, ale pozor každý hluk zvýši jej pozornosť! Celkom špecifické a odlišné sú súboje s bossmi, ktorí vydržia „trochu“ viac ako ostatní nepriatelia a pri nich budete musieť trochu pohnúť aj s tým sivým čudom v hlave. Tieto súboje zas až také zložité niesú, teda až na súboj s dvoma väčšími rytiermi, pri ktorom som skoro prišiel o nervy, skutočne, tí dvaja ma potrápili oveľa viac ako finálny boss, ktorého pokorenie je skôr zábava. Ďalším spestrením sú taktiež konské záprahy, v ktorých sa preženiete v hre celkovo síce len dvakrát, niesú to príliš dlhé úseky, ale určite hráča potešia a je to príjemné spestrenie hry. Vašou úlohou bude vyhýbať sa všetkým strastiam ktoré vám ulice Babylonu prinášajú, vrátane sfanatizovaných vojakov, ktorí naskakujú za vami do voza, takže okrem jazdy sa z času na čas budete musieť venovať aj im, nemusíte sa však báť, princ je viac ako zručný. Nebojte sa okrem konských záprahov si na vás prichystali v jednom leveli na krátku chvílu ešte jeden dopravný prostriedok, ale to si už zistite sami.
Po grafickej stránke hra určite nepôsobí nijak neskutočne dokonalo, celé je to poňaté v takom rozprávkovejšom duchu, ako sme si to už pri princovi zvykli. Na druhú stranu, aspoň to môj stroj zvládal aj na plných detailoch čo je pri súčasných hrách skutočná rarita. Animácie, hlavne tie viac filmové však hráčov určite nadchnú a vďaka ním som sa aspon nachvílu cítil, že niesom v hre.
Po zvukovej stránke hra jednoznačne exceluje. Dabingy sú skutočne úchvatné, postavy majú prepožičané výborné hlasy, ktoré im skvelým spôsobom sadli. Hudobný doprovod je výborný čakajú na vás predovšetkým perzské motívy ktoré fanúšikov princa určite chytia za srdce.
Keď to vezmem v celku, stojí tu pred nami skutočne výborné zakončenie celej tejto trilógie, ktoré posunulo hranice z predchádzajúcich dvoch dielov o kúsok ďalej a hratelnosťou schová svojich predchodcov do vrecka. Čaká na vás skutočne skvelá zábava na dlhé zimné večeri, síce nejako dlho vám pokorenie hry zrejme trvať nebude čo je asi najväčšie mínus hry, to však platí asi pri všetkých kvalitných tituloch.
napísal Rainbow 29.10.2006
Páči sa mi!
9.0
PRINCE OF PERSIA: THE TWO THRONES
PC
PS2 Xbox Gamecube Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|