Need for Speed: Carbon |
PC
pridal Eduardo 17.11.2006 o 16:11 pod používateľské recenzie
8.2
Kto by to bol čakal? Prešiel rok a zas je tu ďalší diel milovanej ale aj v poslednej dobe nenávidenej série Need for Speed tentoraz s podtitulom Carbon ktorá sa znova odohráva v noci takže na denné svetlo z Most Wanted môžete zabudnúť. Kvôli tomuto sa na hru začalo nadávať, že to bude len ďalšia kópia Undergroundov. Či to tak naozaj je sa dočítate tu.
Čo je nového? Možno to tak na prvý pohľad nevyzerá ale zmien nie je práve najmenej. Dosť ma prekvapil príbeh, ktorý dá sa povedať nadväzuje na Most Wanted. Dokonca stretnete aj starého známeho Crossa z ktorého sa stal lovec odmien. Celé dejstvo sa odohráva okolo pretekov v ktorých išlo o veľké peniaze. Preteky prebiehali v poriadku až kým z jednej z uličiek nevybehli policajti s EMP búchačkami a nepochytali všetky autá okrem vášho. Možno si teraz hovoríte slová "ako inak" ale tato vec je jedna z hlavných otázok príbehu, ďalšou je strata peňazí, ktoré taktiež zmizli počas týchto istých pretekov. Aké bude rozuzlenie si nechám pre seba :) Tou najhlavnejšou zmenou sú autá typu MUSCLE. Sem patria autá ako Dodge Charger, Challenger, Cuda a mnoho ďalších. Ich ovládateľnosť nieje práve najlepšia ale to sa už nedá povedať o ich akcelerácii. Taká jedna jazda na Dodge Challenger Concept bola pre mňa zážitok. Ďalšou z hlavných zmien je možnosť vytvorenia vlastnej party s ktorou sa budete snažiť ovládnuť mesto. Pri ich získavaní sa budete dozvedať ďalšie detaily ohľadom už spomínaných pretekov. Rozdeľujú sa do viacerých tried - stíhač, bloker a skaut. Bloker sa stará o blokovanie (kto by to bol čakal :) ) súperových vozidiel, Skaut vám zas vyhľadáva ťažko viditeľné skratky a stíhač vám tvorí vzduchovú clonu pre lepšiu akceleráciu. Ďalej sa rozdeľujú na mechanika, fabrikátora a kutila. Mechanik sa vám stará o auto, fabrikátor pomáha s tuningom a kutil..... to keby som vedel :) Škoda je, že počas pretekov môžete používať len jedného z nich takže to nebude až také ľahké ako sa to na prvý pohľad zdalo. Ich inteligencia nieje práve na najlepšej úrovni, pretože vám v niektorých prípadoch budú prekážať bezdôvodným spomaľovaním často vo vašom jazdnom pruhu ale na druhej strane keď ich aktivujete tak vedia narobiť pekný bodrel :) Keď sme už pri tej inteligencií tak musím spomenúť polišov, ktorí sú teraz ťažšie zvládnuteľnejší ako v MW. Dokážu vás rýchlo predbehnúť a v momente zablokovať takže ich už nebudete naháňať ako v predošlom NFS :) Ďalšou zmenou je nový typ túnovania auta zvaný autosculpt vďaka ktorému si môžete dá sa povedať vytvárať karosériu auta takže môžete zväčšovať/zmenšovať nárazníky, spojler, sania, výfuky a tak podobne. Dosť veľkých zmien sa dočkal aj fyzikálny model. Autá sa ovládajú inak ako v predošlých dieloch a musím povedať že oveľa lepšie. Je rozdiel keď riadite muscle, cestné(tuner) alebo športiaky(exotic). Muscle sú strašne živé ale ťažšie ovládateľné, cestné zas pomalé ale dobre ovládateľné a športiaky rýchle ale pri vyžších rýchlostiach je vyberanie zákrut bez ručnej brzdy takmer nemožné. Fyzikálnych zmien sa dočkala aj premávka takže po kolíziách nebudú autá lietať vzduchom ako v MW ale vás pekne spomalia a musíte sa znova rozbiehať...Pribudli aj nové disciplíny. K tým hlavným patria jazdy v kaňonoch ale o tých neskôr. Pribudol aj drift ktorý sa dočkal veľkých zmien pretože ako som už spomínal každé auto má inú ovládateľnosť a tak aj inak reaguje v zákrutách. Je síce strašne nereálny ale mimoriadne zábavný. U mňa patril k tomu najobľúbenejšiemu v Carbone. Škoda je len, že odbudla asi najlepšia disciplína - drag. To by bolo asi všetko k tým väčším zmenám. Menších zmien sa dočkal aj štýl kariéry. Mesto Plamont City je rozdelené na 4 územia ktoré ovládajú 4 gangy. Po získaní každého z týchto území si to rozdáte s bosom v meste a v už spomínaných kaňonoch - tieto závody prebiehajú v dvoch kolách. V prvom naháňate súpera a musíte sa držať v jeho tesnej blízkosti čím sa vám pripočítavajú body. Čím ste bližšie tým rýchlejšie. V druhom kole súper naháňa vás a musíte si ho držať čo naďalej lebo vám odpočítava body, ktoré ste nahrali v prvom kole. Musíte si ale dávať veľký pozor aby ste neprerazili zvodidla a nespadli z kopca. Toto sa dá využiť aj vo váš prospech a to tak že súper vytlačíte z kopca. Nieje to tak jednoduché ako to na prvý pohľad vyzerá, napríklad mne sa to podarilo len raz za celú kariéru. Môžete ho poraziť ešte jedným spôsobom a to tak že ho predbehnete a vydržíte pred nim 10 sekúnd. V hre nechýba ani Challenge mód kde plníte určité úlohy. Jeho štýl plnenia sa tak trocha zmenil. Hneď na začiatku máte na vyber niekoľko závodov ktoré musíte splniť na troch tratiach – bronzovej, striebornej a zlatej. Po splnení zlatej trati získate bonusi typu spoiler, elektróny a tak podobne. Keď sme sa už dostali k bonusom tak v hre pribudli bonusové karty ktoré odomykáte plnením určitých úloh typu "Nahraj v kariére 1 000 000" alebo "Vyhraj v Quick Race 25 závodov“ atd. Splniť ich vôbec nieje ľahké. To by hádam aj o novinkách stačilo, poďme sa pozrieť na grafickú stránku.
Grafická stránka hry nieje na dnešnú dobu práve na najlepšej úrovni aj keď musím povedať, že spracovanie mesta a konečne aj vozovky je zvládnuté perfektne, taktiež je vidieť ostrejšie texturi na cestách a vozidlách. Tak ako to už v poslednom čase v NFS hrach býva sa všetko leskne a to viac ako kedykoľvek predtým. V MW sa mi lesk auta a okolia páčil ale tu to už dosť prehnali a tak vaše auto vyzerá ako pojazdne zrkadlo. Taktiež sa zhoršil aj motion blur ktorý vyzerá fakt odporne, stačí len trocha zvýšiť rýchlosť a už ani neviete po čom pretekáte, vidíte maximálne tak vozidla a trocha okolie. HW náročnosť samozrejme narástla ale je na dosť priateľnej úrovni. Minimálne HW nároky sú PC 1,7 GHz, 512 RAM a 64 MB grafická s podporou DX8. Na mojom A64 2800+, 1 GB RAM, GF 6600 GT hra bežala takmer na plných detailoch. Zvuková stránka hry je tiež na slušnej úrovni. Auta znejú asi rovnako dobre ako v Underground 2 a Most Wanted, problém je ale že pneumatiky pišťia viac ako by sa patrilo. Stačí keď pri vyššej rýchlosti ťuknete na šípku a kolesá už revú ako šialene... Čaká na Vás niečo cez 30 pesničiek rozdelených do 3 skupín - hip-hop, rock a electro. Môžete si v hlavnom menu pozapínať/povypínať pesničky, ktoré sa Vám nepáčia/páčia takže každý si nájde svoje. Veľmi sa mi páči, že pri závodoch je iná hudba ako keď sa pohybujete volne po meste. Pri pretekoch sa dočkáte rýchlej hudby, pri checkpointovych dohodovej hudby a pri zjazde kaňonu napínavej muziky ktorá neuveriteľne dotvára atmosféru.
Taaakže musím povedať, že Carbon nie je ani zďaleka kópiou predošlých dielov pretože zmien je viac ako dosť. Zostala maximálne tak grafika a voľnosť behania po meste. Hra má síce dosť veľa chýb ale ma aj napriek tomu dokázala vynikajúco pobaviť. Dĺžka hry mohla byť tiež väčšia. Prejsť Carbona mi trvalo asi rovnako dlho ako prvého Undergrounda ale aspoň sa nedočkáte nudy ako to bolo v prípade Underground 2. Musím spomenúť že v hre je hneť od začiatku čeština takže anglicky nehovoriaci si môžu hru užiť naplno. Carbon rozhodne stojí za vyskúšanie!!!
Čo je nového? Možno to tak na prvý pohľad nevyzerá ale zmien nie je práve najmenej. Dosť ma prekvapil príbeh, ktorý dá sa povedať nadväzuje na Most Wanted. Dokonca stretnete aj starého známeho Crossa z ktorého sa stal lovec odmien. Celé dejstvo sa odohráva okolo pretekov v ktorých išlo o veľké peniaze. Preteky prebiehali v poriadku až kým z jednej z uličiek nevybehli policajti s EMP búchačkami a nepochytali všetky autá okrem vášho. Možno si teraz hovoríte slová "ako inak" ale tato vec je jedna z hlavných otázok príbehu, ďalšou je strata peňazí, ktoré taktiež zmizli počas týchto istých pretekov. Aké bude rozuzlenie si nechám pre seba :) Tou najhlavnejšou zmenou sú autá typu MUSCLE. Sem patria autá ako Dodge Charger, Challenger, Cuda a mnoho ďalších. Ich ovládateľnosť nieje práve najlepšia ale to sa už nedá povedať o ich akcelerácii. Taká jedna jazda na Dodge Challenger Concept bola pre mňa zážitok. Ďalšou z hlavných zmien je možnosť vytvorenia vlastnej party s ktorou sa budete snažiť ovládnuť mesto. Pri ich získavaní sa budete dozvedať ďalšie detaily ohľadom už spomínaných pretekov. Rozdeľujú sa do viacerých tried - stíhač, bloker a skaut. Bloker sa stará o blokovanie (kto by to bol čakal :) ) súperových vozidiel, Skaut vám zas vyhľadáva ťažko viditeľné skratky a stíhač vám tvorí vzduchovú clonu pre lepšiu akceleráciu. Ďalej sa rozdeľujú na mechanika, fabrikátora a kutila. Mechanik sa vám stará o auto, fabrikátor pomáha s tuningom a kutil..... to keby som vedel :) Škoda je, že počas pretekov môžete používať len jedného z nich takže to nebude až také ľahké ako sa to na prvý pohľad zdalo. Ich inteligencia nieje práve na najlepšej úrovni, pretože vám v niektorých prípadoch budú prekážať bezdôvodným spomaľovaním často vo vašom jazdnom pruhu ale na druhej strane keď ich aktivujete tak vedia narobiť pekný bodrel :) Keď sme už pri tej inteligencií tak musím spomenúť polišov, ktorí sú teraz ťažšie zvládnuteľnejší ako v MW. Dokážu vás rýchlo predbehnúť a v momente zablokovať takže ich už nebudete naháňať ako v predošlom NFS :) Ďalšou zmenou je nový typ túnovania auta zvaný autosculpt vďaka ktorému si môžete dá sa povedať vytvárať karosériu auta takže môžete zväčšovať/zmenšovať nárazníky, spojler, sania, výfuky a tak podobne. Dosť veľkých zmien sa dočkal aj fyzikálny model. Autá sa ovládajú inak ako v predošlých dieloch a musím povedať že oveľa lepšie. Je rozdiel keď riadite muscle, cestné(tuner) alebo športiaky(exotic). Muscle sú strašne živé ale ťažšie ovládateľné, cestné zas pomalé ale dobre ovládateľné a športiaky rýchle ale pri vyžších rýchlostiach je vyberanie zákrut bez ručnej brzdy takmer nemožné. Fyzikálnych zmien sa dočkala aj premávka takže po kolíziách nebudú autá lietať vzduchom ako v MW ale vás pekne spomalia a musíte sa znova rozbiehať...Pribudli aj nové disciplíny. K tým hlavným patria jazdy v kaňonoch ale o tých neskôr. Pribudol aj drift ktorý sa dočkal veľkých zmien pretože ako som už spomínal každé auto má inú ovládateľnosť a tak aj inak reaguje v zákrutách. Je síce strašne nereálny ale mimoriadne zábavný. U mňa patril k tomu najobľúbenejšiemu v Carbone. Škoda je len, že odbudla asi najlepšia disciplína - drag. To by bolo asi všetko k tým väčším zmenám. Menších zmien sa dočkal aj štýl kariéry. Mesto Plamont City je rozdelené na 4 územia ktoré ovládajú 4 gangy. Po získaní každého z týchto území si to rozdáte s bosom v meste a v už spomínaných kaňonoch - tieto závody prebiehajú v dvoch kolách. V prvom naháňate súpera a musíte sa držať v jeho tesnej blízkosti čím sa vám pripočítavajú body. Čím ste bližšie tým rýchlejšie. V druhom kole súper naháňa vás a musíte si ho držať čo naďalej lebo vám odpočítava body, ktoré ste nahrali v prvom kole. Musíte si ale dávať veľký pozor aby ste neprerazili zvodidla a nespadli z kopca. Toto sa dá využiť aj vo váš prospech a to tak že súper vytlačíte z kopca. Nieje to tak jednoduché ako to na prvý pohľad vyzerá, napríklad mne sa to podarilo len raz za celú kariéru. Môžete ho poraziť ešte jedným spôsobom a to tak že ho predbehnete a vydržíte pred nim 10 sekúnd. V hre nechýba ani Challenge mód kde plníte určité úlohy. Jeho štýl plnenia sa tak trocha zmenil. Hneď na začiatku máte na vyber niekoľko závodov ktoré musíte splniť na troch tratiach – bronzovej, striebornej a zlatej. Po splnení zlatej trati získate bonusi typu spoiler, elektróny a tak podobne. Keď sme sa už dostali k bonusom tak v hre pribudli bonusové karty ktoré odomykáte plnením určitých úloh typu "Nahraj v kariére 1 000 000" alebo "Vyhraj v Quick Race 25 závodov“ atd. Splniť ich vôbec nieje ľahké. To by hádam aj o novinkách stačilo, poďme sa pozrieť na grafickú stránku.
Grafická stránka hry nieje na dnešnú dobu práve na najlepšej úrovni aj keď musím povedať, že spracovanie mesta a konečne aj vozovky je zvládnuté perfektne, taktiež je vidieť ostrejšie texturi na cestách a vozidlách. Tak ako to už v poslednom čase v NFS hrach býva sa všetko leskne a to viac ako kedykoľvek predtým. V MW sa mi lesk auta a okolia páčil ale tu to už dosť prehnali a tak vaše auto vyzerá ako pojazdne zrkadlo. Taktiež sa zhoršil aj motion blur ktorý vyzerá fakt odporne, stačí len trocha zvýšiť rýchlosť a už ani neviete po čom pretekáte, vidíte maximálne tak vozidla a trocha okolie. HW náročnosť samozrejme narástla ale je na dosť priateľnej úrovni. Minimálne HW nároky sú PC 1,7 GHz, 512 RAM a 64 MB grafická s podporou DX8. Na mojom A64 2800+, 1 GB RAM, GF 6600 GT hra bežala takmer na plných detailoch. Zvuková stránka hry je tiež na slušnej úrovni. Auta znejú asi rovnako dobre ako v Underground 2 a Most Wanted, problém je ale že pneumatiky pišťia viac ako by sa patrilo. Stačí keď pri vyššej rýchlosti ťuknete na šípku a kolesá už revú ako šialene... Čaká na Vás niečo cez 30 pesničiek rozdelených do 3 skupín - hip-hop, rock a electro. Môžete si v hlavnom menu pozapínať/povypínať pesničky, ktoré sa Vám nepáčia/páčia takže každý si nájde svoje. Veľmi sa mi páči, že pri závodoch je iná hudba ako keď sa pohybujete volne po meste. Pri pretekoch sa dočkáte rýchlej hudby, pri checkpointovych dohodovej hudby a pri zjazde kaňonu napínavej muziky ktorá neuveriteľne dotvára atmosféru.
Taaakže musím povedať, že Carbon nie je ani zďaleka kópiou predošlých dielov pretože zmien je viac ako dosť. Zostala maximálne tak grafika a voľnosť behania po meste. Hra má síce dosť veľa chýb ale ma aj napriek tomu dokázala vynikajúco pobaviť. Dĺžka hry mohla byť tiež väčšia. Prejsť Carbona mi trvalo asi rovnako dlho ako prvého Undergrounda ale aspoň sa nedočkáte nudy ako to bolo v prípade Underground 2. Musím spomenúť že v hre je hneť od začiatku čeština takže anglicky nehovoriaci si môžu hru užiť naplno. Carbon rozhodne stojí za vyskúšanie!!!
napísal Eduardo 17.11.2006
Páči sa mi!
8.2
NEED FOR SPEED: CARBON
PC
PS2 PS3 PSP Xbox Xbox 360 Wii Gamecube DS Vývoj: EA / EA Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|