Warcraft III |
PC
pridal Giri 9.12.2006 o 19:51 pod používateľské recenzie
9.0
Prvý Warcraft vznikol v roku 1993 a preslavil sa po celom svete a tak autori neváhali a pustili sa do tvorby druhého dielu - Warcraft II: Tides of Darkness. Tu pribudli nové budovy, postavičky, editor map a samozrejme nové možnosti hry. Tento diel rovnako získal velké úspechy a hral sa až do vydania tretieho dielu, ktorý vyšiel v lete roku 2002. Warcraft III: Reign of Chaos vyšiel v Česku v dvoch verziách a to v anglickej verzii (anglický dabing a titulky) a vďaka distributorskej spoločnosti Cenega v kompletnej českej verzii.
Vylepšenia
Oproti minulým dielom pribudli dve nové rasy: Nemrtví a Nočný elfovia a všade prítomné neutrálne jednotky. V hre sú tiež ako novinka hrdinovia, včom sa hra podobá Diablu. Hrdinovia sú vodcovia vašej skupiny, môžu zbierať rôzne artefakty a získavať nové a nové úrovne skúseností (až po desiatý level). Hra je celá v 3D kreslenej grafike (zoomovanie i otáčanie). Na prvý pohľad zaujme detailná grafika napr. vodopády, žblnkajúce vlnky vody atď... Stromy sú už po jednom, nie sú na seba naviazané. Bola tiež vylepšená AI počítača a postavičiek. Už sa vám nestane, že by ste niekoho poslali a on sa zasekol. Na mape sa vyskytujú rôzne kopce, na ktorých tiež môžete stavať v zvýšené formy budov. Z minulého dielu sa stratili lode a ropné škvrny, z ktorých sa ťažila ropa, takže vodu veľmi nevyužijete.
Možnosti hry
Hra má hneď niekoľko rozlíšení, od 640×480 16bitov po 1600×1200 32 bitov a tiež sa dá nastavit veľa úrovní detailov, detaily postavičiek a veľa dalšieho. V hre nájdete Single Player a Multi Player. V Single Playeri máte na výber z kampane alebo map, ktorých je v hre dostatok (a sú tam aj dve špeciálne mapy:v jednej sa vyhýbate zvieratám a druhú máte ako RPG).
1) ORKOVIA (10 misii)
Orkovia sú v tretiom Warcraftovi asi najsilnejšia strana a preto si v hre zaslúžili hneď dve kampane za záchranou svojho rodu spoločne s hrdinom Thrallom a Gromom Hellscreamom. Ich strana pôsobí v hre kladným dojmom oproti Warcraft 2, kde pôsobili ako zlí. Orkom pibudlo niekolko postavičiek. Behom kampane sa k nim pridajú Taureni, co sú najsilnejšie jednotky v hre. Ale aj známe postavičky ako Grunt, Troll (hádže oštepy). Mezi nové jednotky patria šamani, trolí doktori, kobobeasti a wywerny. Staviteľmi sú jednotky zvané Peóni.
2) LUDIA (12 misii)
Národ, ktorý v prvom a druhom dieli slavil úspech, v tretom dieli prakticky vymiera. V ľudskej kampani hrajete za princa Arthrasa, ktorý sa má postarať o zlo ktoré ničí ľudí. Ale postupom času princ Arthras prepadne temnote a sa postaví po boku nemrtvím, čím rozpoúta éru zla. V kampani sa k vám pridajú napr. pištolníci. Ľudské lietadielka už môžu strielať. Pribudli elfskí kúzelníci a niekterí mágovia, Mortar teamy a obrnené tanky. Peaseants,alebo sedliaci vytvárajú u ľudí budovy, tažia a opravujú. I ľúdia sú silná rasa a vďak kúzelníkom a vojakom kľudně môžu poraziť i niekolko stran orkov.
3) NEMRTVÍ (10 misii)
Záporáci v každom slova zmyslu. Ak ste si v StarCrafte oblúbili Zergov, je pre vás táto strana ako vyšitá. V kampani hráte za už nemrtvého Arthrasa a v poslednom kole zničíte hlavné ľudské mesto a zabijete krála (svého otce). Nemrtví ovládajú kúzelné rituály a kúzla vôbec. Drevo tažiaich prvá bojová jednotka. Mezi ich jednotky patia nekromancer, mutant zošitý z niekoľkých tiel atd. Nekromantceri sa nevyznačujú veľkou silou, ale v príslušnom počte dokážu urobit nepriateľom ťažké straty.
4) NOČNÝ ELFOVIA (8 misii)
Nočný Elfovia sú nejstaršou rasou v svete Warcraft, zohrajú v hre konečnú rol v poslednej kampani, kde zastavia hlavného nekromancera pred zničením stromu sveta. Majíňú v noci schopnosť zneviditelňovat sa a sú hlavne rýchli a tichí. Nemajú síce veľmi silné jednotky, ale za to skvelo ovládajú mágiu a ličenie.
Ich niektoré budovy vyzerajú ako stromy a môžu sa rozložiť na stromové jednotky, ktoré môžu útočit a trebarz aj jesť stromy. Základnou jednotkou elfov je určite lukostrelec, ktorý nesmie chýbať pri boji. Nočný Elfovia majú balisty, dryády, huntery, chiméry a dalšie. Pri vyššom počtu s podporou kúzelníkov a liečitelov môžu narobit slušnu paseku.
5) NEUTRÁLNE JEDNOTKY
Tento spolek kreatur netvorí nijakú stranu, ale do hry pekne zapadá. Patrí sem napr. orgovia, trolovia, golemovia, elementálovia, vodní príšery, vlkodlaci, kostry, ďiablici a aj gnollovia a banditi. Neutrálnych jednotek je v hre asi 100. Od prostých ľudí po červených drakov. Neutrálne jednotky majú tendenciu zaspať. A tak ked spia, ich môžete celkom milo prekvapiť. Majú i svoje budovy. Vďaka svojim hrdinom si v niektorých neutrálních domoch môžete kupovať niektoré jednotky, ktoré si vôbec nemôžete vyrobit, napr. vzducholode, orgov, trolov, artefakty, goblin sappery, ale i Goblin Sheddery, co sú úplne unikátne jednotky. Táto jednotka vypadá ako robot s pílou, môže útočit, ale môže i ťažiť drevo. Príde ku stromu párkrát sekne, príjde k ďalším trom, odpíli a vráti sa k píle alebo hale s drevom s celkovou čiastkou 200 jednotek dreva a to za malinkú chvilku. Tak to je ta tajná neutrální jednotka ze StarCraftu v kampani za Temných elfov.
A NAKONIEC VYHRALO DOBRO NAD ZLOM. THE END
Mínusy
-málo kampaní a hrdinov
-max. 90 jednotiek
Plusy
-Grafira
-Dej
-AI
-HW nároky
-Mnoho hodín zábavy
-Boje
Vylepšenia
Oproti minulým dielom pribudli dve nové rasy: Nemrtví a Nočný elfovia a všade prítomné neutrálne jednotky. V hre sú tiež ako novinka hrdinovia, včom sa hra podobá Diablu. Hrdinovia sú vodcovia vašej skupiny, môžu zbierať rôzne artefakty a získavať nové a nové úrovne skúseností (až po desiatý level). Hra je celá v 3D kreslenej grafike (zoomovanie i otáčanie). Na prvý pohľad zaujme detailná grafika napr. vodopády, žblnkajúce vlnky vody atď... Stromy sú už po jednom, nie sú na seba naviazané. Bola tiež vylepšená AI počítača a postavičiek. Už sa vám nestane, že by ste niekoho poslali a on sa zasekol. Na mape sa vyskytujú rôzne kopce, na ktorých tiež môžete stavať v zvýšené formy budov. Z minulého dielu sa stratili lode a ropné škvrny, z ktorých sa ťažila ropa, takže vodu veľmi nevyužijete.
Možnosti hry
Hra má hneď niekoľko rozlíšení, od 640×480 16bitov po 1600×1200 32 bitov a tiež sa dá nastavit veľa úrovní detailov, detaily postavičiek a veľa dalšieho. V hre nájdete Single Player a Multi Player. V Single Playeri máte na výber z kampane alebo map, ktorých je v hre dostatok (a sú tam aj dve špeciálne mapy:v jednej sa vyhýbate zvieratám a druhú máte ako RPG).
1) ORKOVIA (10 misii)
Orkovia sú v tretiom Warcraftovi asi najsilnejšia strana a preto si v hre zaslúžili hneď dve kampane za záchranou svojho rodu spoločne s hrdinom Thrallom a Gromom Hellscreamom. Ich strana pôsobí v hre kladným dojmom oproti Warcraft 2, kde pôsobili ako zlí. Orkom pibudlo niekolko postavičiek. Behom kampane sa k nim pridajú Taureni, co sú najsilnejšie jednotky v hre. Ale aj známe postavičky ako Grunt, Troll (hádže oštepy). Mezi nové jednotky patria šamani, trolí doktori, kobobeasti a wywerny. Staviteľmi sú jednotky zvané Peóni.
2) LUDIA (12 misii)
Národ, ktorý v prvom a druhom dieli slavil úspech, v tretom dieli prakticky vymiera. V ľudskej kampani hrajete za princa Arthrasa, ktorý sa má postarať o zlo ktoré ničí ľudí. Ale postupom času princ Arthras prepadne temnote a sa postaví po boku nemrtvím, čím rozpoúta éru zla. V kampani sa k vám pridajú napr. pištolníci. Ľudské lietadielka už môžu strielať. Pribudli elfskí kúzelníci a niekterí mágovia, Mortar teamy a obrnené tanky. Peaseants,alebo sedliaci vytvárajú u ľudí budovy, tažia a opravujú. I ľúdia sú silná rasa a vďak kúzelníkom a vojakom kľudně môžu poraziť i niekolko stran orkov.
3) NEMRTVÍ (10 misii)
Záporáci v každom slova zmyslu. Ak ste si v StarCrafte oblúbili Zergov, je pre vás táto strana ako vyšitá. V kampani hráte za už nemrtvého Arthrasa a v poslednom kole zničíte hlavné ľudské mesto a zabijete krála (svého otce). Nemrtví ovládajú kúzelné rituály a kúzla vôbec. Drevo tažiaich prvá bojová jednotka. Mezi ich jednotky patia nekromancer, mutant zošitý z niekoľkých tiel atd. Nekromantceri sa nevyznačujú veľkou silou, ale v príslušnom počte dokážu urobit nepriateľom ťažké straty.
4) NOČNÝ ELFOVIA (8 misii)
Nočný Elfovia sú nejstaršou rasou v svete Warcraft, zohrajú v hre konečnú rol v poslednej kampani, kde zastavia hlavného nekromancera pred zničením stromu sveta. Majíňú v noci schopnosť zneviditelňovat sa a sú hlavne rýchli a tichí. Nemajú síce veľmi silné jednotky, ale za to skvelo ovládajú mágiu a ličenie.
Ich niektoré budovy vyzerajú ako stromy a môžu sa rozložiť na stromové jednotky, ktoré môžu útočit a trebarz aj jesť stromy. Základnou jednotkou elfov je určite lukostrelec, ktorý nesmie chýbať pri boji. Nočný Elfovia majú balisty, dryády, huntery, chiméry a dalšie. Pri vyššom počtu s podporou kúzelníkov a liečitelov môžu narobit slušnu paseku.
5) NEUTRÁLNE JEDNOTKY
Tento spolek kreatur netvorí nijakú stranu, ale do hry pekne zapadá. Patrí sem napr. orgovia, trolovia, golemovia, elementálovia, vodní príšery, vlkodlaci, kostry, ďiablici a aj gnollovia a banditi. Neutrálnych jednotek je v hre asi 100. Od prostých ľudí po červených drakov. Neutrálne jednotky majú tendenciu zaspať. A tak ked spia, ich môžete celkom milo prekvapiť. Majú i svoje budovy. Vďaka svojim hrdinom si v niektorých neutrálních domoch môžete kupovať niektoré jednotky, ktoré si vôbec nemôžete vyrobit, napr. vzducholode, orgov, trolov, artefakty, goblin sappery, ale i Goblin Sheddery, co sú úplne unikátne jednotky. Táto jednotka vypadá ako robot s pílou, môže útočit, ale môže i ťažiť drevo. Príde ku stromu párkrát sekne, príjde k ďalším trom, odpíli a vráti sa k píle alebo hale s drevom s celkovou čiastkou 200 jednotek dreva a to za malinkú chvilku. Tak to je ta tajná neutrální jednotka ze StarCraftu v kampani za Temných elfov.
A NAKONIEC VYHRALO DOBRO NAD ZLOM. THE END
Mínusy
-málo kampaní a hrdinov
-max. 90 jednotiek
Plusy
-Grafira
-Dej
-AI
-HW nároky
-Mnoho hodín zábavy
-Boje
napísal Giri 9.12.2006
Páči sa mi!
9.0
WARCRAFT III
PC
Vývoj: Blizzard Entertainment / Blizzard Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|