Need for Speed: Carbon |
PC
pridal ace 12.12.2006 o 21:28 pod používateľské recenzie
8.9
Herné série si nachádzajú v našom srdci špecifické miesto. Sú ale aj medzi nimi legendy, na ktoré sa nedá zabudnúť a to ich miesto je priam výnimočné. Medzi ne určite patrí séria Need For Speed, dlhú dobú kráľ počítačových ciest. Kedysi dávno v roku 1995 vyšla od (vtedy ešte nie) gigantu Electronic Arts hra Road & Track, Need For Speed. Hra zožala obrovský úspech, a tak sa pokračovalo ďalej. A dnes už máme na trhu výročný, desiaty diel s názvom Carbon. Výročný iba pre Európu, keďže v Amerike vyšlo aj Motor City Online (ktoré by sa tiež dalo zaradiť do tejto série) a v tomto prípade je Carbon diel jedenásty. Séria to je veľmi úspešná a nesmierne kvalitná, avšak tu platilo jedno pravidlo, podľa ktorého boli niektoré diely slabšie, presnejšie párna časť. Po vynikajúcej prvej časti, ktorá ponúkla rýchle jazdenie v športových autách luxusných značiek prišiel diel druhý, ktorý už iba zopakoval prvý diel s úpravou v grafike a pár autami navyše. Potom prišli geniálne naháňačky s policajtmi v časti tretej a štvorka zas nepriniesla nič nové. Piata časť sa stala reklamou (vynikajúcou) a poctou firme Porshe. Šestka sa vrátila k policajtom, ale išlo o najslabší diel série. Potom, do sveta inšpirovaného filmom Rýchlo a Zbesilo vtrhol Underground, jedna z najprevratnejších častí. Jazdný model už úplne upustil od akejkoľvek reality a hra bola čistou arkádou. Hlavným prínosom bol svet tuningu, ktorý dovtedy vo väčšej miere bol známy iba hŕstke vyvolených. Spolu s ôsmym dielom prestalo platiť spomínané pravidlo, lebo svojho predchodcu prekonal. Nepriniesol žiadnu výraznú zmenu, čo sa týka hry, ale rozšíril možnosti tuningu a dovolil voľne jazdiť po meste. Očakávaný deviaty diel bol pre mnohých veľkým sklamaním, ktoré majú ešte čerstvo v pamäti. Priniesol obrovský grafický pokrok, ale to bolo asi tak všetko. Zas sme sa stretli s policajtmi, ale už to nebolo to, čo kedysi a nezachránil to ani (gýčový) príbeh. Okolo Carbonu bol už od oznámenia obrovský rozruch a očakávania stále len stúpali, dokázal ich teda naplniť? Dupnite na plyn a nasledujte ma....
Carbon začína tam, kde skončil jeho predchodca. Na svojom čerstvo vyhratom BMW z Most Wanted prichádzate do Palmont City. Rútite sa vysokou rýchlosťou, keď sa zrazu objavuje starý známy čierny policajt seržant Cross (Dean McKenzie) vo svojej Corvette. Po chvíli naháňania svoje milované autíčko prichystáte pre šrotovisko a objavuje sa nový zloun – Darius. Spolu s ním aj nova Need for Speed girl – Nikki na svojom Forde GT. Tú teraz hrá kočica Emanuelle Vaugier. Tá sa o vás zo začiatku postará (tak ako poslednú dobu vždy) a vy ako nováčik v meste teraz začínate odznova. Najpr si vyberiete auto. Tie sú rozdelené do 3 tried: Muscle, Exotic a Tuner. V muscle sa stretnete s novými aj starými americkými vehiklov s vysokým počtom koníkov pod kapotov, ktoré je problém udržať na ceste. Tuner sú tradičné európske a ázijské autá vhodné na tuning a Exotic sú luxusné športové ako v počiatkoch série. Pre začiatok je najlepšie vybrať si muscle. Keď si už vyberiete svojho plechového miláčika, tak si vyberáte partiu (pozor, novinka). Do nej sa vám najskôr vtrie trošku obézny Neville. Spolu s Nikki vám predvedú na čo partia slúži. Členovia partie sa delia na skautov, stíhačov a blokerov, podľa toho aká je ich funkcia. Neville je bloker, takže vám odprace z cesty smeti, čo zavadzajú. Začínate na svojom malilinkom území a zisťujete ako to v tomto meste chodí. Stíhači vám poskytnú aerodynamickú krytie tým, že budú prerážať vzduch pred vami...Ako postupujete hrou, tak môžete do partie najať (môže mať max 3 členov) Colina, Sala (fabrikátori), Samsona (mechanik), Yumi a Nikki (mechaničky). Každého až po porazení určitého bossa. S nimi počas preteku komunikujete a pomáhajú vám informáciami o aktuálnom stave a odkiaľ sa vás niekto snaží predbehnúť. Mimo vás sú tu štyria a vašou úlohou je postupne si získavať ich územia, rozdelené ešte na menšie celky v rade rôznych pretekov až sa stanete pánom Palmontu. Muscle boss je ženština Angie (Danielle Kremeniuk) so svojím gangom 21st Street. Tá vás ponaháňa vo svojom Dodge Charger. Aziatov zastupuje mladý šikmooký tuner Kenji (Ken Kirby), ktorý je bossom gangu Bushido. Jeho RX-7 vám dá zabrať. Prachatým rozmaznaným deckám v exotických kárach šéfuje Wolf (Shaw Madson), šéf tFk vo svojom Aston Martin DB9. Poslednému gangu Stacked Deck šéfuje už spomínaný Darius (Tahmoh Penikett), ktorý je vlastníkom najlepšieho vozítka v hre Audi LeMans Quattro. Tí traja sa však ešte vrátia a to na konci, keď prejdú k Dariusovi a fásnu od neho nové autá. Pre každého bossa je v meste príznačný určitý štýl: Angie dáva na silu svojho auta, Kenji vás potrápi v zákerných zákrutách, Wolf využije všetky skratky, ktoré má v dispozícii a Darius je v tejto hre stelesnenie diabla (zistíte sami). Takto si postupne získavate územia v už známych módoch circuit, sprint, checkpoint, pretek medzi radarmi, drift a ešte 2, ktoré sú iba zmenou týchto. Ubudli Dragy, ale zato pribudol kaňon a až v ňom si to poriadne užijete. Prvý krát sa sním zoznámite pri downhill driftoch (už sa objavili aj v prechádzajúcich dieloch). Tu nastáva problém, keďže auto sa v driftoch ovláda úplne inak, ako normálne, a tak budú pre vás sprvu nehrateľné. Okrem toho si v kaňone zajazdíte aj klasický sprint. A keď už toho vyhráte dosť a nejakého toho bossa poriadne nase...štvete, tak vás tam vytiahne aj on prenasledovanie. To je rozdelené na dve časti, kedy najprv sa ho musíte držať čím najbližšie vy a za to sa vám prirátajú body a v druhej fáze zas on prenasleduje vás a vy mu musíte uniknúť. Kaňon sa nachádza v horách a tak zletieť dole nie je žiaden problém a váš doposiaľ veľmi nádejný pretek sa razom môže zmeniť na leteckú hodinu (skôr minútu...pár sekúnd...). Počas preteku sa vám boss v malej obrazovke vysmieva, buzeruje vás a ak mám pravdu povedať, tak vás to dokáže poriadne rozhodiť (až spravíte nejakú chybičku). Čo je pomerne nedotiahnuté je, že sa vám boss vysmieva, aj keď ste pol okruhu pred ním. Sem-tam narazíte aj na bitky všetkých pretekárov v meste. Niekedy prídu aj nejaký zelenáči, ktorí vás vyzvú o vaše územie, zo začiatku to bude iba spestrenie, ale potom poriadne nudná súčasť hry. Do pretekov sa môžu zapliesť aj chlpatí, a to pre vás znamená oživiť princípy z Most Wanted.
Chcem niečo drahé, ale hlavne rýchle...
Autori sa posnažili a licencovali to najlepšie, na čo sa dá vo svete tuningu natrafiť. Veľa aut sa zopakuje, pribudnú aj nové kusy a to všetko iba pre vaše potešenie. Oficiálne hra obsahuje 46 modelov aut. Z toho sú 3 policajné, 1 skryté a niektoré iba v Collectors Edition verzii hry. Tu by som videl ďalšiu chybičku a tou je výrazná nevyváženosť aut. Celá hra sa dá v pohode prejsť s dvoma a tak možnosť vyskúšať v kariére aj ostatné je dosť zbytočná. Na začiatok si jedno zaobstaráte, staráte sa oň, potom pretekáte s bossom, porazíte ho, získate od neho auto a máte postarané do konca hry. Tu autori mohli dať trošku menší rozdiel medzi ich autami a tými v bežných pretekoch. Nejdem všetky vypisovať, lebo by to zabralo strašne veľa, tak len v skratke. Nájdete autá tradičných európskych značiek Renault (Clio V6, múj milááášek , Golf, Alfa Brera...), americkú silu (Chevrolet, Plymouth, Dodge, Ford...), európsku silu (BMW, Porshe, Lamborghini...) a ázijskú zručnosť (Mazda, Mišivbuši, Nissan...) + pár konceptov (2007 Shelby GT500) a špeciálov. No, keď nie v kariére, tak aspoň v Challenge možno využijete a v rýchlej jazde.
A čo všetky tie šrobky, matičky...?
Tuning sa v hre pomerne zovšeobecnil. Vylepšovanie výkonu zostalo pri starom už od Underground 1, ale vylepšenie vzhľadu sú (zatiaľ) na úrovni MW. Žiadne samostatné nárazníky... teraz už iba celé bodykity. Už ani len budíky na palubovke si nemôžete vylepšiť, unique vynilov je tiež už skromnejšie a aj napriek tomu, že sa jazdí cez noc nie sú v hre neóny
Ej...hľa...novinka!
Najospevovanejšou novinkou v hre je možnosť vylepšenia auta AUTOSCULPT. Kto už vytváral hráča v NHL, tak mu to bude veľmi povedomé. Môžete si nastaviť všetko od šírky, výšky, dĺžky až po sklon a podobné blbosti napríklad spojleru. Môžete si znížiť strechu až tesne nad hlavu, namiesto výfukov si môžete dať 100vky rúry...je toho strašne veľa a množstvo kombinácii vás uchváti. Za toto sa dá len chváliť. Takto si môžete zohaviť auto, že by ho ani vlastná mater, ehm, sorry, konštruktér nespoznal.
Ako to vyzerá, ako sa to počúva a ako to vôbec jazdí?
Graficky sme sa dočkali Most Wanted. Je to presne to isté, akurát sa na to lepšie pozerá. Grafika je trocha vyladena, len odporúčam pohrať sa s nastavením, aby ste neoslepli od rôznych odrazov...Neviem, čo mám ešte dodať, grafika MW bola na vysokej úrovni a toto je rovnako, len blur rozmaže obraz už asi pri 90KM/H a tak dosť znepríjemňuje jazdu na slabších strojoch.
Zvuky sú už zas a opäť excelentné, nie je im čo vytknúť, THX certifikácia.... – kvalita. Jediné, čo vás nenadchne je OST. Pesničky sa už viditeľne minuli pri U2 a tak sa poslednou dobou stretávame už iba so slabším odvarom. Hip-hop nuda, nejaký ten speed nie je a electro je tiež veľmi slabé. Táto kompilácia je asi najslabšia z posledných štyroch. Nájdete si obľúbenú, ale už asi iba jednu.
Autori sa podľa mňa až priveľmi inšpirovali Tokio Driftom. Každú zákrutu beriete šmykom a auto stále schádza do driftu. Nech už hráte na gamepade, alebo na klávesnici vždy pôjdete len šmykom (hlavne muscle). Okrem šmyku sa inšpirovali aj samotným kaňonom a horami. Aj napriek tomu mi jazdný model pripadá oveľa hrateľnejší a zábavnejší ako v MW. Vybláznite sa do sýtosti.
Celkovo hra pôsobí veľmi uceleným dojmom, ale jednoznačne sa nejedná o novú značku. Stále je to to isté, ako posledné 3 časti. Hra bola zjednodušená a je aj kratšia. To by bola hádam najväčšia chyba. Celú kariéru prejdete pohodovým hraním za 2 poobedia a to je dosť málo. Tak isto hra (minimálne mne) dosť často padá, ale to sa určite bude dať vyriešiť nejakým patchom. V hre je aj Foto mód, ktorým si môžete odfotiť svoje auto a poslať ho cez net do EA...Hra ponúka aj multiplayer, ktorý som nemal možnosť vyskúšať, ale vraj je veľmi dobrý, niektoré herné módy sú iba v ňom. Hru teda môžem s čistým svedomím odporučiť všetkým racing pozitívnym hráčom, akurát tým skúsenejším to zaberie menej času.
Minimálne požiadavky
1,7 Ghz procesor (P4)
512 MB RAM
Grafická karta vyššia ako GeForce 4Ti / Radeon 8500
A kus miesta na HDD, najlepšie 6 GB
+ príbeh
+ množstvo veľmi dobrých aut
+ partia
+ grafika, zvuky a fyzikálny model
+ Carbon kaňon
+ autosculpt
+ Emanuelle Vaugier (aj keď to už neni Josie Maran )
+ Photo mode
- iba v noci (žiadne neóny)
- padanie
- krátkosť
- HW nároky
- moc jednoduché
- zjednodušený tuning
Carbon začína tam, kde skončil jeho predchodca. Na svojom čerstvo vyhratom BMW z Most Wanted prichádzate do Palmont City. Rútite sa vysokou rýchlosťou, keď sa zrazu objavuje starý známy čierny policajt seržant Cross (Dean McKenzie) vo svojej Corvette. Po chvíli naháňania svoje milované autíčko prichystáte pre šrotovisko a objavuje sa nový zloun – Darius. Spolu s ním aj nova Need for Speed girl – Nikki na svojom Forde GT. Tú teraz hrá kočica Emanuelle Vaugier. Tá sa o vás zo začiatku postará (tak ako poslednú dobu vždy) a vy ako nováčik v meste teraz začínate odznova. Najpr si vyberiete auto. Tie sú rozdelené do 3 tried: Muscle, Exotic a Tuner. V muscle sa stretnete s novými aj starými americkými vehiklov s vysokým počtom koníkov pod kapotov, ktoré je problém udržať na ceste. Tuner sú tradičné európske a ázijské autá vhodné na tuning a Exotic sú luxusné športové ako v počiatkoch série. Pre začiatok je najlepšie vybrať si muscle. Keď si už vyberiete svojho plechového miláčika, tak si vyberáte partiu (pozor, novinka). Do nej sa vám najskôr vtrie trošku obézny Neville. Spolu s Nikki vám predvedú na čo partia slúži. Členovia partie sa delia na skautov, stíhačov a blokerov, podľa toho aká je ich funkcia. Neville je bloker, takže vám odprace z cesty smeti, čo zavadzajú. Začínate na svojom malilinkom území a zisťujete ako to v tomto meste chodí. Stíhači vám poskytnú aerodynamickú krytie tým, že budú prerážať vzduch pred vami...Ako postupujete hrou, tak môžete do partie najať (môže mať max 3 členov) Colina, Sala (fabrikátori), Samsona (mechanik), Yumi a Nikki (mechaničky). Každého až po porazení určitého bossa. S nimi počas preteku komunikujete a pomáhajú vám informáciami o aktuálnom stave a odkiaľ sa vás niekto snaží predbehnúť. Mimo vás sú tu štyria a vašou úlohou je postupne si získavať ich územia, rozdelené ešte na menšie celky v rade rôznych pretekov až sa stanete pánom Palmontu. Muscle boss je ženština Angie (Danielle Kremeniuk) so svojím gangom 21st Street. Tá vás ponaháňa vo svojom Dodge Charger. Aziatov zastupuje mladý šikmooký tuner Kenji (Ken Kirby), ktorý je bossom gangu Bushido. Jeho RX-7 vám dá zabrať. Prachatým rozmaznaným deckám v exotických kárach šéfuje Wolf (Shaw Madson), šéf tFk vo svojom Aston Martin DB9. Poslednému gangu Stacked Deck šéfuje už spomínaný Darius (Tahmoh Penikett), ktorý je vlastníkom najlepšieho vozítka v hre Audi LeMans Quattro. Tí traja sa však ešte vrátia a to na konci, keď prejdú k Dariusovi a fásnu od neho nové autá. Pre každého bossa je v meste príznačný určitý štýl: Angie dáva na silu svojho auta, Kenji vás potrápi v zákerných zákrutách, Wolf využije všetky skratky, ktoré má v dispozícii a Darius je v tejto hre stelesnenie diabla (zistíte sami). Takto si postupne získavate územia v už známych módoch circuit, sprint, checkpoint, pretek medzi radarmi, drift a ešte 2, ktoré sú iba zmenou týchto. Ubudli Dragy, ale zato pribudol kaňon a až v ňom si to poriadne užijete. Prvý krát sa sním zoznámite pri downhill driftoch (už sa objavili aj v prechádzajúcich dieloch). Tu nastáva problém, keďže auto sa v driftoch ovláda úplne inak, ako normálne, a tak budú pre vás sprvu nehrateľné. Okrem toho si v kaňone zajazdíte aj klasický sprint. A keď už toho vyhráte dosť a nejakého toho bossa poriadne nase...štvete, tak vás tam vytiahne aj on prenasledovanie. To je rozdelené na dve časti, kedy najprv sa ho musíte držať čím najbližšie vy a za to sa vám prirátajú body a v druhej fáze zas on prenasleduje vás a vy mu musíte uniknúť. Kaňon sa nachádza v horách a tak zletieť dole nie je žiaden problém a váš doposiaľ veľmi nádejný pretek sa razom môže zmeniť na leteckú hodinu (skôr minútu...pár sekúnd...). Počas preteku sa vám boss v malej obrazovke vysmieva, buzeruje vás a ak mám pravdu povedať, tak vás to dokáže poriadne rozhodiť (až spravíte nejakú chybičku). Čo je pomerne nedotiahnuté je, že sa vám boss vysmieva, aj keď ste pol okruhu pred ním. Sem-tam narazíte aj na bitky všetkých pretekárov v meste. Niekedy prídu aj nejaký zelenáči, ktorí vás vyzvú o vaše územie, zo začiatku to bude iba spestrenie, ale potom poriadne nudná súčasť hry. Do pretekov sa môžu zapliesť aj chlpatí, a to pre vás znamená oživiť princípy z Most Wanted.
Chcem niečo drahé, ale hlavne rýchle...
Autori sa posnažili a licencovali to najlepšie, na čo sa dá vo svete tuningu natrafiť. Veľa aut sa zopakuje, pribudnú aj nové kusy a to všetko iba pre vaše potešenie. Oficiálne hra obsahuje 46 modelov aut. Z toho sú 3 policajné, 1 skryté a niektoré iba v Collectors Edition verzii hry. Tu by som videl ďalšiu chybičku a tou je výrazná nevyváženosť aut. Celá hra sa dá v pohode prejsť s dvoma a tak možnosť vyskúšať v kariére aj ostatné je dosť zbytočná. Na začiatok si jedno zaobstaráte, staráte sa oň, potom pretekáte s bossom, porazíte ho, získate od neho auto a máte postarané do konca hry. Tu autori mohli dať trošku menší rozdiel medzi ich autami a tými v bežných pretekoch. Nejdem všetky vypisovať, lebo by to zabralo strašne veľa, tak len v skratke. Nájdete autá tradičných európskych značiek Renault (Clio V6, múj milááášek , Golf, Alfa Brera...), americkú silu (Chevrolet, Plymouth, Dodge, Ford...), európsku silu (BMW, Porshe, Lamborghini...) a ázijskú zručnosť (Mazda, Mišivbuši, Nissan...) + pár konceptov (2007 Shelby GT500) a špeciálov. No, keď nie v kariére, tak aspoň v Challenge možno využijete a v rýchlej jazde.
A čo všetky tie šrobky, matičky...?
Tuning sa v hre pomerne zovšeobecnil. Vylepšovanie výkonu zostalo pri starom už od Underground 1, ale vylepšenie vzhľadu sú (zatiaľ) na úrovni MW. Žiadne samostatné nárazníky... teraz už iba celé bodykity. Už ani len budíky na palubovke si nemôžete vylepšiť, unique vynilov je tiež už skromnejšie a aj napriek tomu, že sa jazdí cez noc nie sú v hre neóny
Ej...hľa...novinka!
Najospevovanejšou novinkou v hre je možnosť vylepšenia auta AUTOSCULPT. Kto už vytváral hráča v NHL, tak mu to bude veľmi povedomé. Môžete si nastaviť všetko od šírky, výšky, dĺžky až po sklon a podobné blbosti napríklad spojleru. Môžete si znížiť strechu až tesne nad hlavu, namiesto výfukov si môžete dať 100vky rúry...je toho strašne veľa a množstvo kombinácii vás uchváti. Za toto sa dá len chváliť. Takto si môžete zohaviť auto, že by ho ani vlastná mater, ehm, sorry, konštruktér nespoznal.
Ako to vyzerá, ako sa to počúva a ako to vôbec jazdí?
Graficky sme sa dočkali Most Wanted. Je to presne to isté, akurát sa na to lepšie pozerá. Grafika je trocha vyladena, len odporúčam pohrať sa s nastavením, aby ste neoslepli od rôznych odrazov...Neviem, čo mám ešte dodať, grafika MW bola na vysokej úrovni a toto je rovnako, len blur rozmaže obraz už asi pri 90KM/H a tak dosť znepríjemňuje jazdu na slabších strojoch.
Zvuky sú už zas a opäť excelentné, nie je im čo vytknúť, THX certifikácia.... – kvalita. Jediné, čo vás nenadchne je OST. Pesničky sa už viditeľne minuli pri U2 a tak sa poslednou dobou stretávame už iba so slabším odvarom. Hip-hop nuda, nejaký ten speed nie je a electro je tiež veľmi slabé. Táto kompilácia je asi najslabšia z posledných štyroch. Nájdete si obľúbenú, ale už asi iba jednu.
Autori sa podľa mňa až priveľmi inšpirovali Tokio Driftom. Každú zákrutu beriete šmykom a auto stále schádza do driftu. Nech už hráte na gamepade, alebo na klávesnici vždy pôjdete len šmykom (hlavne muscle). Okrem šmyku sa inšpirovali aj samotným kaňonom a horami. Aj napriek tomu mi jazdný model pripadá oveľa hrateľnejší a zábavnejší ako v MW. Vybláznite sa do sýtosti.
Celkovo hra pôsobí veľmi uceleným dojmom, ale jednoznačne sa nejedná o novú značku. Stále je to to isté, ako posledné 3 časti. Hra bola zjednodušená a je aj kratšia. To by bola hádam najväčšia chyba. Celú kariéru prejdete pohodovým hraním za 2 poobedia a to je dosť málo. Tak isto hra (minimálne mne) dosť často padá, ale to sa určite bude dať vyriešiť nejakým patchom. V hre je aj Foto mód, ktorým si môžete odfotiť svoje auto a poslať ho cez net do EA...Hra ponúka aj multiplayer, ktorý som nemal možnosť vyskúšať, ale vraj je veľmi dobrý, niektoré herné módy sú iba v ňom. Hru teda môžem s čistým svedomím odporučiť všetkým racing pozitívnym hráčom, akurát tým skúsenejším to zaberie menej času.
Minimálne požiadavky
1,7 Ghz procesor (P4)
512 MB RAM
Grafická karta vyššia ako GeForce 4Ti / Radeon 8500
A kus miesta na HDD, najlepšie 6 GB
+ príbeh
+ množstvo veľmi dobrých aut
+ partia
+ grafika, zvuky a fyzikálny model
+ Carbon kaňon
+ autosculpt
+ Emanuelle Vaugier (aj keď to už neni Josie Maran )
+ Photo mode
- iba v noci (žiadne neóny)
- padanie
- krátkosť
- HW nároky
- moc jednoduché
- zjednodušený tuning
napísal ace 12.12.2006
Páči sa mi!
8.9
NEED FOR SPEED: CARBON
PC
PS2 PS3 PSP Xbox Xbox 360 Wii Gamecube DS Vývoj: EA / EA Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|