C&C: Red Alert 2 Yuris Revenge |
PC
pridal agent1 9.2.2007 o 15:48 pod používateľské recenzie
9.2
Skôr ako začnem hodnotiť tento skvelý datadisk, zmienim sa ešte o pôvodnej hre a tou je Red Alert 2. V nej sa vrátite o niekoľko rokov dozadu, do čias, keď sa vo vzduchu vznášalo napätie a strach zo Studenej vojny. Bol to konflikt dvoch superveľmocí, USA a ZSSR. V hre ste si mohli vybrať, aký má byť koniec tejto vojny, mohli ste vyhrať kampaň za USA či ZSSR, v oboch prípadoch to boli misie veľmi dobré. No viac sa mi páčila tá za USA, mala v nej svoju rolu aj sexi Tanya a geniálny profesor Einstein. Sovieti napokon kapitulovali a vo svete zavládol mier.
Takže čo sa to zase zomlelo, že armády musia znova tiahnuť do boja? Tentokrát nie sú na vine Američania a napodiv ani Rusi ale Yuri, ktorý doslova šokoval celý svet svojimi trúfalými plánmi na ovládnutie sveta. Ale pekne poporiadku. Všetko sa začalo v ten osudný večer, keď bol v Bielom dome vo Washingtone D.C. vyhlásený DEFCON 2. Bola zvolaná veľká porada a prezident chcel vedieť o čo ide. Vysvetlenie mu ponúkol sám Yuri, ktorý sa naladil na ich frekvenciu. Kým si všetci mysleli, že je mŕtvy, on tvrdo makal na svojich hrôzostrašných vynálezoch, s pomocou ktorých hodlá ovládnuť svet. Na dôležitých miestach sveta rozmiestnil obrovské Psychické Dominátory. V takomto strategickom rozpoložení dokážu prakticky ovládnuť celý svet a všetky ľudské mysle budú podrobené Yurimu. Keďže jeden z týchto Dominátorov sa nachádza priamo na ostrove Alcatraz, prezident neváha ani chvíľu a vyšle elitnú leteckú jednotku, aby obávanú zbraň zničila. Všetko prebieha podľa plánu až do chvíle, kým sa letka nedostane do bezprostrednej blízkosti Gattling kanónov. Tie letku za niekoľko minút rozmetajú na kopu úlomkov. Prezident síce dostal hlásenie, že Dominátor je Out of Order ale vzápätí sa na veľkom plazmovom monitore rozblikali červené bodky, čiže aktívne Psychické Dominátory. Amerika má preto čo robiť, aby zabránila katastrofe.
Tak teda keď nás toto intro uchvátilo natoľko, že vypliešťame oči, pustíme sa do hrania hry. Kampaň je opäť buď Americká alebo Sovietska, čo je škoda, lebo ochotne by som uvítal aj kampaň za Yuriho. Zamrzelo ma tiež, že počet misií je o čosi nižší ako v predošlej hre, no vynahradí vám to ich obtiažnosť. Americká kampaň nadväzuje na situáciu z intra. Znova sa stretneme so starými známymi, no na uvítanie nie je čas, pretože práve v tejto chvíli sa nachádzame uprostred nového vojnového konfliktu. Prvé čo musíte spraviť, je zničiť Psychický Dominátor, ktorý sa nachádza na Alcatraze. Avšak s Tanyou je to hračka. Potom musíte nazbierať dostatok energie na aktivovanie nového vynálezu profesora Einsteina, časostroja. Vrátite sa v ňom do čias, keď Yuri toto všetko ešte len plánoval a nemal takú početnú armádu. Sovietska kampaň je takisto pestrá. Rusi ani naďalej nechcú Amerike pomáhať, práve naopak. Ukradnú stroj času no nedopatrením sa dostanú až do doby dinosaurov. Je to zaujímavá misia, v ktorej musíte opäť spojazdniť stroj času a zároveň sa ubrániť pred útočiacimi dinosaurami. Ešte sa zmienim o oboch happyendoch kampaní. Američania zatvoria Yuriho do špeciálnej komory, v ktorej už nemôže spôsobiť žiadnu škodu a v sovietskej Yuri svoj osud spečatí sám. Ukradne rusom stroj času no aj on sa dostane späť do doby Jurrasic. Nanešťastie pre neho, práve kráčal okolo vyhladovaný tyranosaurus a zvyšok si už domyslíte.
Na rade je Skirmish. Okrem pôvodných národov (USA, Francúzsko, Veľká Británia, Nemecko, Kórea, Rusko, Líbya, Irak a Kuba) je v hre národ nový a síce Yuri. Ten sa od ostatných podstatne líši. Namiesto elektrární Yuri používa Bio Reaktor, do ktorého keď napcháte vojakov, zvýši energiu. Maximálny počet je 5. Barak vyrába veľmi silnú pechotu, obsahujúcu aj Brutov, obrovské svalnaté monštrá, ktoré rozmliaždia krehké telíčka ako nič a ani pancier tanku im nerobí problém. Ostatné budovy fungujú na podobnom princípe, až na Grinder a Slave Miner. Grinder slúži na rozobratie tanku na súčiastky a za to potom dostanete nejaké prachy. Slave Miner je harvester, z ktorého vybehnú niekoľkí mutantíci a začnú lopatami naberať suroviny. Ak zničíte harvester, oslobodení mutanti prejdú na vašu stranu. Yuriho obranné prvky sú taktiež veľmi zaujímavé. Je tam aj môj obľúbený Gattling Cannon, ktorého ničivé účinky už poznáte. Potom je tu Psychic Tower, veža schopná ovládnuť 3 jednotky. Ďalej opevnený bunker pre tank a sú tu ešte aj už klasicky múry a Cloning Vats. Medzi Yuriho super zbrane patrí Genetický Mutátor a Psychický Dominátor. Genetický Mutátor zmutuje nepriateľských vojakov na vašich Brutov a tí potom dokážu narobiť riadnu šarapatu v nepriateľskej základni. Psychický Dominátor ovládne nepriateľské jednotky a zároveň okolo epicentra vznikne menšia tlaková vlna, ktorá zničí okolité budovy. Tanky a ďalšie stroje takisto stoja za zmienku. Je tu Lasher Tank, obyčajný tank, Gattling Tank, ktorý funguje podobne ako Gattling Cannon. Magnetron, tank ktorý vytvorí magnetický lúč a ten zdvihne do vzduchu a pritiahne k sebe nepriateľské vozidlo. Účinné, ak máte nablízku Gattling Tanky a tiež je to dobré na lode, ktoré môžete pritiahnuť na pevninu. Tank Mastermind je mobilná Psychická veža a Chaos Drone vytvorí okolo seba dym, ktorý pomätie nepriateľské jednotky. Floating Disc (UFO) je silná letecká jednotka ktorá strieľa rádioaktívny lúč a dokáže vysať energiu z elektrární. A nakoniec, jediná Yuriho vodná bojová jednotka Boomer, ponorka ktorá strieľa súčasne dva torpéda a strieľa rakety podobne ako Dreadnought. Ani ostatné národy neobišli naprázdno avšak dostali len zopár nových jednotiek, napríklad Spojenci mechanických Robotov a obrnené vozidlo Fortress do ktorého napcháte vojakov a potom už len strieľate. Sovieti dostali špeciálnu jednotku menom Boris, ktorý sa efektivitou ponáša na Tanyu a dokáže na nepriateľský cieľ privolať stíhačky MiG.
Doplnkov sa v hre nachádza ešte mnoho, no nechcem vám pokaziť prekvapenie.
Grafika sa od predchádzajúceho dielu nezmenila no v tomto prípade sa to dá odpustiť. Zvuky sú dobré a najmä hudba v menu. Hra obsahuje drobné vylepšenia ako napríklad farebné označenie začínajúcej pozície na mapke v skirmishi, ďalej vyberanie priateľov (Team Alliance) a množstvo nových máp. Multiplayer opäť nebudem hodnotiť. Na záver poviem asi toľko, že táto hra nemusí baviť všetkých hráčov, no komu sa páčil Red Alert 2, datadisk si rozhodne nesmie nechať ujsť.
+ národ Yuri
+ hudba
+ kvalitné misie
- málo missí v kampani
- chýba mi tam kampaň za Yuriho
- Yuri mohol mať viac typov lodí
napísal agent1 9.2.2007
Páči sa mi!
9.2
C&C: RED ALERT 2 YURIS REVENGE