Warcraft III |
Skalní fanúšikovia Warcraftu si budú zrejme dlho pamätať deň, keď sa im dostalo do rúk tretie pokračovanie tejto legendárnej stratégie. Akoby aj nie, keď ho Blizzard pripravoval dobrých 5 rokov, no nakoniec sme sa mohli presvedčiť, že to čakanie sa vyplatilo a prečo? To vám priblížim v nasledujúcom článku.
PC
pridal agent1 14.3.2007 o 17:30 pod používateľské recenzie
9.5
Skalní fanúšikovia Warcraftu si budú zrejme dlho pamätať deň, keď sa im dostalo do rúk tretie pokračovanie tejto legendárnej stratégie. Akoby aj nie, keď ho Blizzard pripravoval dobrých 5 rokov, no nakoniec sme sa mohli presvedčiť, že to čakanie sa vyplatilo a prečo? To vám priblížim v nasledujúcom článku. Prvá a zároveň aj najväčšia zmena oproti Warcraftu 2 je, že svet tohto nového warcraftu je prevedený kompletne v 3D grafike. Sprvu sa to možno zdalo možno nezvyčajné, no postupne som si na toto nové grafické spracovanie hry zvykol, aj keď sa voči nemu nájdu sem tam nejaké výhrady, napríklad po priblížení pohľadu na postavu zistíte, že je trochu hranatá. No má to aj svoje kladné stránky, hru si môžu dovoliť rozbehať aj majitelia slabších počítačov. Po vstupe do hry si môžete všimnúť, že menu sa presunulo zo strednej časti obrazovky do pravej strany. Ďalej tu máme dve nové rasy. Nebude to už len stereotypný boj orkov a ľudí, v Reign of Chaos sa k nim pripájajú aj Nemŕtvi a Noční elfovia. Odkiaľ sa tu vzali, zistíte, ak si zahráte kampaň. V hre oceníte nový prvok a síce trénovanie hrdinov. Každá rasa má odteraz 3 hrdinov, každého s inými schopnosťami, ktorí vám pomáhajú v obraňovaní vašej základne a útočení na nepriateľa. Sú lepší ako obyčajné jednotky, majú väčší život, väčší útok a vôbec všetky proporcie aké sa v hre vyskytujú a navyše majú svoj vlastný inventár, v ktorom môžu mať maximálne 6 predmetov. Jedná sa o predmety ako fľaštičky, ktoré dopĺňajú život alebo manu, rôzne artefakty, ktoré zvyšujú silu, život alebo niečo iné. Každý hrdina má taktiež 3 základné veličiny, ktorými sa líši od ostatných jednotiek. Je to Sila ( Strength), Obratnosť (Agility) a Inteligencia ( Intelligence). Sila zvyšuje život hrdinu, Obratnosť rýchlosť útoku a Inteligencia veľkosť many hrdinu. Každý hrdina je lepší v niečom inom. Ak je to nejaký mág, tak máva dobrú Inteligenciu, preto za každý získaný bod do Inteligencie sa mu aj o niečo zvýši útok.
Poďme sa teraz ale bližšie pozrieť na tie nové národy. Začnem Nemŕtvymi. Je to temná rasa, vedená mocným Kráľom lichov, Ner Zhulom, ktorá rozsieva po svete zlo a pliagu. V druhom diele Warcraftu disponovali orkovia ich nekromantskou mágiou, avšak po ich neúspechu im bola odobratá. Nemŕtvi sa odlišujú od ostatných rás najmä spôsobom výstavby budov. Stačí ju len načrtnúť a ona sa už dostavia sama. Je to ten istý prípad ako Protossovia v Starcrafte. No menšia nevýhoda je, že Nemŕtvi môžu budovať len na svojom zhnitom území. Toto územie sa rozšíri, ak si postavíte nejakú budovu (toto sa zase podobá na Zergov). Nasledujú moji obľúbení Noční Elfovia. Tí si tiež zachovávajú trocha originality. Tak napríklad, wispovia (pracanti elfov) nerúbu stromy, ale ich len obletujú. Chrániť prírodu je síce pekné, ale takto nevzniká nový priestor medzi vyrúbanými stromami na stavanie ďalších budov a jeden wisp pridá len 5 jednotiek dreva. Wisp sa taktiež spotrebuje pri stavbe niektorých budov, ktoré sú obdarené životom ( je to vlastne aj strom, ktorý sa dokáže vytrhnúť zo zeme a bojovať, poprípade sa liečiť požieraním obyčajných stromov).
Presuňme sa na kampaň, na ktorej si autori tentoraz dali záležať a vymysleli tak jedinečný príbeh, ktorý pokračuje v datadisku. Dej nás zavedie do Lordaeronu, kde prišiel Medivh varovať kráľa Terenasa, aby prestali bojovať s orkami a radšej sa spojili proti spoločnému nepriateľovi, Plamennej Légii, ktorá zahájila inváziu na ich svet. No Terenas ho neposlúchne a to sa jemu aj Aliancii stane osudným. No toto nebola jediná návšteva, ktorú Medivh podnikol. Vydal sa za mocným a prezieravým orkom Thrallom, ktorý tajomného pútnika poslúchol a na jeho radu sa vydal do Kalimdoru, kde mal vzniknúť nový domov orkov. Tak to by bol začiatok. Kampaň obsahuje štyri kampane, každá za jednu rasu. Hrať začínate s Arthasom, synom kráľa Terenasa, ktorý sa snaží udržať odpor orkov na minime a medzitým nájde aj prvé stopy skazy, ktoré po sebe zanechali nemŕtvi. Neskôr zistí, že nemŕtvi otrávili sýpky a stretne sa s Mal Ganisom, ktorého chce zabiť a prenasleduje ho preto až do Northrendu, kde nájde Frostmourne, meč, pomocou ktorého sa začne Ner Zhul prihovárať Arthasovi a začne ho postupne premieňať na nemŕtveho. Následne sa začína kampaň nemŕtvych. Opäť je hlavná postava Arthas, ktorý medzitým zabil kráľa Terenasa a teraz musí znovuzrodiť Kel Thuzada, ktoreho stihol zabiť v predošlej kampani. Cestou stretne aj Uthera Lightbringera, ktorého takisto zabije. Keď už je Kel Thuzad opäť medzi živými (vlastne nemŕtvymi), privolá Archimonda, vodcu Plamennej Légie, ktorý nelení a hneď sa vydá páchať škody. Dejová línia nás zavedie do Kalimdoru, kde sa už vylodil Thrall spolu so svojou armádou. Tam stretne aj Groma Hellscreama, s ktorým na konci kampane zabije obrovské hovado, pardon, obrovského Pit Lorda Mannorotha. Bohužiaľ Mannoroth pri tom Hellscreama zabije ( prečo furt každý dobrá postava zomiera? ) Nakoniec sa tu objavia aj elfovia, s ktorými budete spolu s ľuďmi a orkami vzdorovať Plamennej Légii na hore Hyjal v poslednej misii celej hry. V tejto kampani sa taktiež dostane na slobodu Ilidan Stormrage, ktorý zohrá kľúčovú úlohu v kampani Frozen Throne.
Na záver radím, že ak si túto hru rozhodnete zahrať, nič tým nestratíte, iba ak peniaze v peňaženke (a niektorí z nás možno ani to) a ak dohráte kampaň, rýchlo si zaobstarajte aj datadisk, ktorý je ešte lepší a príbeh v ňom ešte prepracovanejší. A o čom ten príbeh bude? Nechajte sa prekvapiť, stojí to za to!
Poďme sa teraz ale bližšie pozrieť na tie nové národy. Začnem Nemŕtvymi. Je to temná rasa, vedená mocným Kráľom lichov, Ner Zhulom, ktorá rozsieva po svete zlo a pliagu. V druhom diele Warcraftu disponovali orkovia ich nekromantskou mágiou, avšak po ich neúspechu im bola odobratá. Nemŕtvi sa odlišujú od ostatných rás najmä spôsobom výstavby budov. Stačí ju len načrtnúť a ona sa už dostavia sama. Je to ten istý prípad ako Protossovia v Starcrafte. No menšia nevýhoda je, že Nemŕtvi môžu budovať len na svojom zhnitom území. Toto územie sa rozšíri, ak si postavíte nejakú budovu (toto sa zase podobá na Zergov). Nasledujú moji obľúbení Noční Elfovia. Tí si tiež zachovávajú trocha originality. Tak napríklad, wispovia (pracanti elfov) nerúbu stromy, ale ich len obletujú. Chrániť prírodu je síce pekné, ale takto nevzniká nový priestor medzi vyrúbanými stromami na stavanie ďalších budov a jeden wisp pridá len 5 jednotiek dreva. Wisp sa taktiež spotrebuje pri stavbe niektorých budov, ktoré sú obdarené životom ( je to vlastne aj strom, ktorý sa dokáže vytrhnúť zo zeme a bojovať, poprípade sa liečiť požieraním obyčajných stromov).
Presuňme sa na kampaň, na ktorej si autori tentoraz dali záležať a vymysleli tak jedinečný príbeh, ktorý pokračuje v datadisku. Dej nás zavedie do Lordaeronu, kde prišiel Medivh varovať kráľa Terenasa, aby prestali bojovať s orkami a radšej sa spojili proti spoločnému nepriateľovi, Plamennej Légii, ktorá zahájila inváziu na ich svet. No Terenas ho neposlúchne a to sa jemu aj Aliancii stane osudným. No toto nebola jediná návšteva, ktorú Medivh podnikol. Vydal sa za mocným a prezieravým orkom Thrallom, ktorý tajomného pútnika poslúchol a na jeho radu sa vydal do Kalimdoru, kde mal vzniknúť nový domov orkov. Tak to by bol začiatok. Kampaň obsahuje štyri kampane, každá za jednu rasu. Hrať začínate s Arthasom, synom kráľa Terenasa, ktorý sa snaží udržať odpor orkov na minime a medzitým nájde aj prvé stopy skazy, ktoré po sebe zanechali nemŕtvi. Neskôr zistí, že nemŕtvi otrávili sýpky a stretne sa s Mal Ganisom, ktorého chce zabiť a prenasleduje ho preto až do Northrendu, kde nájde Frostmourne, meč, pomocou ktorého sa začne Ner Zhul prihovárať Arthasovi a začne ho postupne premieňať na nemŕtveho. Následne sa začína kampaň nemŕtvych. Opäť je hlavná postava Arthas, ktorý medzitým zabil kráľa Terenasa a teraz musí znovuzrodiť Kel Thuzada, ktoreho stihol zabiť v predošlej kampani. Cestou stretne aj Uthera Lightbringera, ktorého takisto zabije. Keď už je Kel Thuzad opäť medzi živými (vlastne nemŕtvymi), privolá Archimonda, vodcu Plamennej Légie, ktorý nelení a hneď sa vydá páchať škody. Dejová línia nás zavedie do Kalimdoru, kde sa už vylodil Thrall spolu so svojou armádou. Tam stretne aj Groma Hellscreama, s ktorým na konci kampane zabije obrovské hovado, pardon, obrovského Pit Lorda Mannorotha. Bohužiaľ Mannoroth pri tom Hellscreama zabije ( prečo furt každý dobrá postava zomiera? ) Nakoniec sa tu objavia aj elfovia, s ktorými budete spolu s ľuďmi a orkami vzdorovať Plamennej Légii na hore Hyjal v poslednej misii celej hry. V tejto kampani sa taktiež dostane na slobodu Ilidan Stormrage, ktorý zohrá kľúčovú úlohu v kampani Frozen Throne.
Na záver radím, že ak si túto hru rozhodnete zahrať, nič tým nestratíte, iba ak peniaze v peňaženke (a niektorí z nás možno ani to) a ak dohráte kampaň, rýchlo si zaobstarajte aj datadisk, ktorý je ešte lepší a príbeh v ňom ešte prepracovanejší. A o čom ten príbeh bude? Nechajte sa prekvapiť, stojí to za to!
napísal agent1 14.3.2007
Páči sa mi!
9.5
WARCRAFT III
PC
Vývoj: Blizzard Entertainment / Blizzard Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|