Dark Messiah of Might and Magic |
Tak a je tu moja prvá recenzia,takže sa usadte, do ruky nejaký pop-corn a čítajte...
PC
pridal lukas_mesko 10.4.2007 o 20:11 pod používateľské recenzie
8.3
Bojím sa tmy...
Predstavte si, že sa ocitnete uprostred tmavej jaskyne úplne sám, bez akejkoľvek zbrane v ruke a zrazu vám v hlave začne hovoriť nejaký tvrdý chlapský hlas, ktorý poznáte. Áno, je to majster Phenrig, ktorý vás, svojho učňa Saretha, vypravil do katakomb po starodávny artefakt Shantiri Crystal. Samozrejme najprv sa musíme naučiť základy, a práve to je úlohou akéhosi prológu.
Úvod máme za sebou...
Presne taký je úvod do hry Dark Messiah of Might & Magic, vynikajúcej akčnej RPG od Ubisoftu vytvorenej na engine Half – Life 2, čiže je samozrejmé ,že s grafikou sa pohrali a vyšla im až na nejaké detaily, ale o tom potom. Bohužiaľ sa nedá hovoriť naozaj o typickej RPG ako Oblivion alebo Gothic (bohužiaľ preto, lebo som veľký fanda RPG, proste RPG forever), ale to vás nemôže odradiť, naopak, skôr ešte viac nalákať. Z Dark Messiah bude sálať úplne iné čaro. V prvom rade sa nepripravujte na nič ľahké a nudné – to sa naozaj očakávať nedá. Dark Messiah je atmosférický a ak príbeh nezožerete vy, tak on vás určite. Keď sme už začali písať o príbehu, poďme sa naň pozrieť trošku z bližšia.
...
Prológ v tejto hre, slúži hlavne na osvojenie si vlastností boja a veľmi dobre využiteľného kopu a mágie. Niekedy si budete pripadať ako v Mortal Combat, ale bez poriadnych kopaníc by ste rýchlo skončili na cintoríne. Dá sa využiť hlavne, keď je okolo vás zoskupených 5 orkov. Boje sú dynamické a niekedy dosť dlhé, ale svoje čaro nestrácajú. Považujem ich za jedny z najlepších, ktoré v terajších hrách nájdete, čiže očakávať Gothic 3 netreba (najnudnejší RPG systém boja aký som kedy videl a počul). K dispozícii je primerane veľa (pre niekoho možno málo) mečov, dýk, čarodejníckych bakulí a lukov od obyčajných, kde sa musíte spoliehať len na vlastnú obratnosť, až po magické, ktoré dosť pomôžu. Kombá sú taktiež vcelku dobre premyslené. Keď pobijete určitý počet nepriateľov, dostanete akýsi berserker, ktorým zabijete nepriateľa na jednu ranu. Takto to ide stále dookola. Po prejdení prológu dostanete osobného strážcu – krásnu spoločníčku Xanu, ktorá je niečo ako pekelný duch (je vo vás prevtelená – neočakávajte nič hmotné ). Phenrig ju do Saretha prevtelí a posiela vás, spolu s novou spoločníčkou do mestečka Stonehelm, kde máte nájsť čarodeja lorda Menelaga, ktorý vám má pomôcť nájsť Shantiri Crystal. Toho však nečaká moc dobrý osud a vy spoznáte zas peknú slečnu Leannu. Bude vás sprevádzať dosť dlho, takže si ju obľúbte a popri tom aj obdivujte . V Stonehelme sa dozviete aj nejaké veci, o ktorých sa nikomu ani nesnívalo. Neskôr sa dostane cez katakomby až ku pekelným bránam a podobne. Dozviete sa aj o svojom otcovi, ktorý moc pekný teda nie je. Ak sa chcete nechať prekvapiť, nasledujúcu vetu nečítajte, ale ak nie tak vám prezradím jednu jedinú dôležitú vec, a to je tá, že vás čaká veľké rozhodnutie, ktoré ovplyvní koniec. Myslím, že som toho z príbehu veľa neprezradil a ani neprezradím, aby ste nestratili chuť a odhodlanie do DM. Čaká na vás mnoho prekvapení, ale tie už musíte odhaliť sami. Poďme za pozrieť na niektoré zaujímavosti, ktoré vás pri hraní očakávajú.
Zaujímavosti a nezaujímavosti...
Ako každá dobrá hra, má aj táto veľmi zaujímavo prepletenú hrateľnosť. Môžete sa tešiť na Rope Bow (akýsi lanový luk),s ktorým sa dostanete všade, kde poznajú drevo. Zaujímavý nápad, ktorý ocení mnoho hráčov. Inventár je vymyslený výborne, taktiež systém povyšovania magických, bojových a fyzických atribútov. Skill pointov nie je veľa, takže moc s nimi neplytvajte. To je možno najväčšia škoda, pretože body musíte sústrediť hlavne buď na boj meča proti meču, alebo na mágiu. Samozrejme môžete ich aj primerane rozdeľovať, ale nemôžete očakávať, že budete v niečom majstri umenia. Taktiež lektvarov na manu a život nie je nejak hojne, takže všetko s rozumom. Už keď sme pri rozume, tak ho bude treba dosť často použiť, aj keď to nie je žiadna adventúra. Menšie hádanky sú pekne skombinované s bojom. Proste na niektorých miestach bude treba nechať pracovať IQ. Samozrejme je jasné, že máte možnosť dávať si veci z inventáru pod skratku od 1 po 9. Fanúšikov žánru RPG určite nepoteší obrovská linearita. Tá zapríčiňuje hodnotenie pod 90. Proste nemáte skoro vôbec žiadnu voľnosť, až na spomínané rozhodnutie. Ďalším mínusom je dlhé a dosť časté nahrávanie a už ako vždy úplne pohnojená koncová ukážka. Má možno 30 sekúnd a je absolutne o ničom. Zdá sa mi, že vývojári už ani nepočítajú s tým, že nejaký Slovák danú hru aj prejde a očakáva nejakú peknú a prepracovanú ukážku. No keď ja raz budem vývojárom, tak sa určite postarám, aby hry končili dôstojne, tak, ako si dobrý hráč zaslúži.
+ výborný príbeh
+ kombinácia boja a mágie
+ skvelá hrateľnosť
+ krásna grafika
+ rozmanitosť
- dlhé nahrávanie medzi časťami
- linearita
- krátke
Minimum: CPU 2,6 GHz, 512 MB RAM, VGA 128 MB DX9 kompatibilná
Optimum: CPU 3,2 GHz, 1 GB RAM, VGA 256 MB DX9 kompatibilná
Predstavte si, že sa ocitnete uprostred tmavej jaskyne úplne sám, bez akejkoľvek zbrane v ruke a zrazu vám v hlave začne hovoriť nejaký tvrdý chlapský hlas, ktorý poznáte. Áno, je to majster Phenrig, ktorý vás, svojho učňa Saretha, vypravil do katakomb po starodávny artefakt Shantiri Crystal. Samozrejme najprv sa musíme naučiť základy, a práve to je úlohou akéhosi prológu.
Úvod máme za sebou...
Presne taký je úvod do hry Dark Messiah of Might & Magic, vynikajúcej akčnej RPG od Ubisoftu vytvorenej na engine Half – Life 2, čiže je samozrejmé ,že s grafikou sa pohrali a vyšla im až na nejaké detaily, ale o tom potom. Bohužiaľ sa nedá hovoriť naozaj o typickej RPG ako Oblivion alebo Gothic (bohužiaľ preto, lebo som veľký fanda RPG, proste RPG forever), ale to vás nemôže odradiť, naopak, skôr ešte viac nalákať. Z Dark Messiah bude sálať úplne iné čaro. V prvom rade sa nepripravujte na nič ľahké a nudné – to sa naozaj očakávať nedá. Dark Messiah je atmosférický a ak príbeh nezožerete vy, tak on vás určite. Keď sme už začali písať o príbehu, poďme sa naň pozrieť trošku z bližšia.
...
Prológ v tejto hre, slúži hlavne na osvojenie si vlastností boja a veľmi dobre využiteľného kopu a mágie. Niekedy si budete pripadať ako v Mortal Combat, ale bez poriadnych kopaníc by ste rýchlo skončili na cintoríne. Dá sa využiť hlavne, keď je okolo vás zoskupených 5 orkov. Boje sú dynamické a niekedy dosť dlhé, ale svoje čaro nestrácajú. Považujem ich za jedny z najlepších, ktoré v terajších hrách nájdete, čiže očakávať Gothic 3 netreba (najnudnejší RPG systém boja aký som kedy videl a počul). K dispozícii je primerane veľa (pre niekoho možno málo) mečov, dýk, čarodejníckych bakulí a lukov od obyčajných, kde sa musíte spoliehať len na vlastnú obratnosť, až po magické, ktoré dosť pomôžu. Kombá sú taktiež vcelku dobre premyslené. Keď pobijete určitý počet nepriateľov, dostanete akýsi berserker, ktorým zabijete nepriateľa na jednu ranu. Takto to ide stále dookola. Po prejdení prológu dostanete osobného strážcu – krásnu spoločníčku Xanu, ktorá je niečo ako pekelný duch (je vo vás prevtelená – neočakávajte nič hmotné ). Phenrig ju do Saretha prevtelí a posiela vás, spolu s novou spoločníčkou do mestečka Stonehelm, kde máte nájsť čarodeja lorda Menelaga, ktorý vám má pomôcť nájsť Shantiri Crystal. Toho však nečaká moc dobrý osud a vy spoznáte zas peknú slečnu Leannu. Bude vás sprevádzať dosť dlho, takže si ju obľúbte a popri tom aj obdivujte . V Stonehelme sa dozviete aj nejaké veci, o ktorých sa nikomu ani nesnívalo. Neskôr sa dostane cez katakomby až ku pekelným bránam a podobne. Dozviete sa aj o svojom otcovi, ktorý moc pekný teda nie je. Ak sa chcete nechať prekvapiť, nasledujúcu vetu nečítajte, ale ak nie tak vám prezradím jednu jedinú dôležitú vec, a to je tá, že vás čaká veľké rozhodnutie, ktoré ovplyvní koniec. Myslím, že som toho z príbehu veľa neprezradil a ani neprezradím, aby ste nestratili chuť a odhodlanie do DM. Čaká na vás mnoho prekvapení, ale tie už musíte odhaliť sami. Poďme za pozrieť na niektoré zaujímavosti, ktoré vás pri hraní očakávajú.
Zaujímavosti a nezaujímavosti...
Ako každá dobrá hra, má aj táto veľmi zaujímavo prepletenú hrateľnosť. Môžete sa tešiť na Rope Bow (akýsi lanový luk),s ktorým sa dostanete všade, kde poznajú drevo. Zaujímavý nápad, ktorý ocení mnoho hráčov. Inventár je vymyslený výborne, taktiež systém povyšovania magických, bojových a fyzických atribútov. Skill pointov nie je veľa, takže moc s nimi neplytvajte. To je možno najväčšia škoda, pretože body musíte sústrediť hlavne buď na boj meča proti meču, alebo na mágiu. Samozrejme môžete ich aj primerane rozdeľovať, ale nemôžete očakávať, že budete v niečom majstri umenia. Taktiež lektvarov na manu a život nie je nejak hojne, takže všetko s rozumom. Už keď sme pri rozume, tak ho bude treba dosť často použiť, aj keď to nie je žiadna adventúra. Menšie hádanky sú pekne skombinované s bojom. Proste na niektorých miestach bude treba nechať pracovať IQ. Samozrejme je jasné, že máte možnosť dávať si veci z inventáru pod skratku od 1 po 9. Fanúšikov žánru RPG určite nepoteší obrovská linearita. Tá zapríčiňuje hodnotenie pod 90. Proste nemáte skoro vôbec žiadnu voľnosť, až na spomínané rozhodnutie. Ďalším mínusom je dlhé a dosť časté nahrávanie a už ako vždy úplne pohnojená koncová ukážka. Má možno 30 sekúnd a je absolutne o ničom. Zdá sa mi, že vývojári už ani nepočítajú s tým, že nejaký Slovák danú hru aj prejde a očakáva nejakú peknú a prepracovanú ukážku. No keď ja raz budem vývojárom, tak sa určite postarám, aby hry končili dôstojne, tak, ako si dobrý hráč zaslúži.
+ výborný príbeh
+ kombinácia boja a mágie
+ skvelá hrateľnosť
+ krásna grafika
+ rozmanitosť
- dlhé nahrávanie medzi časťami
- linearita
- krátke
Minimum: CPU 2,6 GHz, 512 MB RAM, VGA 128 MB DX9 kompatibilná
Optimum: CPU 3,2 GHz, 1 GB RAM, VGA 256 MB DX9 kompatibilná
napísal lukas_mesko 10.4.2007
Páči sa mi!
8.3
DARK MESSIAH OF MIGHT AND MAGIC
PC
Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: RPG / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|