Prince of Persia: The Two Thrones |
„Je koniec. Konečne sa to skončilo. Konečne sa vraciam domov. Už nikdy sa nebudem zahrávať s časom...“
PC
pridal Persian 15.4.2007 o 18:26 pod používateľské recenzie
9.5
„Je koniec. Konečne sa to skončilo. Konečne sa vraciam domov. Už nikdy sa nebudem zahrávať s časom...“
***
Toto si pre seba hovoril unavený princ z Perzie, ktorý sa vracal do rodného Babylonu z ostrova času, kde zabránil vzniku Pieskov Času. Už sa nič nemôže stať. Je koniec. Alebo...???
Pokračovanie príbehu
Z predchádzajúcich dielov už vieme, že princ pomocou dýky času nevedomky otvoril presýpacie hodiny s pieskami času. Tie premenili všetok život v kráľovstve na hrôzu. Zhrozený a prenasledovaný osudom cestuje časom na ostrov času kde boli stvorené hodiny. Tam však na každom kroku číha obrovský tvor Dahaka, ktorý je stelesnený osud a má za úlohu zabiť princa. Princ sa však svojmu osudu dokáže vyhnúť v podobe zabitia Dahaku. A tak sa s krásnou Kaileenou vracia do Babylonu... ale tu ich čaká nemilé prekvapenie...
Celá oblasť sa zmieta vo vojne. Nato princovu loď napadnú nepriateľský lukostrelci zahalení vo vtáčích maskách a loď sa potopí... Kaileena je preč a čo s pieskami času? Tie sa opäť vysypali, ale tentokrát nie v podobe otvorenia hodín, ale zabitia stvoriteľkyne hodín – Kaileeny. Tú prebodol Vezír a ... nebudem ďalej prezrádzať (myslím, že som nič dôležité neprezradil, tieto veci sa dozviete hneď na začiatku a myslím, že sa to dalo viac-menej očakávať). Počas hry stretnete aj Maharajovu dcéru Farah, s ktorou ste sa stretli už v úvodnom diele. Tá vás už ale pochopiteľne nespozná, keďže ste cestovali v čase. Neskôr však už budete s Farah v kooperatíve a budete spoločne riešiť hlavolamy. Pripravte sa, začína sa lov na Vezíra...
Dva Tróny
Keďže princ odhodil amulet do mora, aby už zabudol na minulosť a zasadol na trón, nemá už silu pieskov času. Zbrane mu taktiež stiahlo more. To by ale nebol až taký problém v porovnaní hlavného problému. Princ musí čeliť svojmu temnému ja, čiže alter egu, nazývanému Dark Prince. Ten sa v ňom prebudil „vďaka“ zahrávaním s časom.. Takže sa naskytuje otázka: Kto zasadne na trón? Princ, v snahe uhasiť vojnu a zachrániť obyvateľov Babylonu, alebo Dark Prince, ktorý myslí iba na seba...?
Technika boja
Nebudem už veľa kecať a preskočím hneď na techniku boja. V prvom diely s podtitulom The Sands of Time (ďalej SoT) boli súboje dosť nudné a zdĺhavé oproti druhému dielu s podtitulom Warrior Within (ďalej WW). Nemôžeme však SoT nič vytýkať, pretože vtedy to bolo niečo nové a prevratné, takže nikto sa nezaujímal o bojovú techniku. Zato vo WW to decká z Ubisoftu vyriešili úchvatne a to v podobe štýlu FFF (free-form fighting). Kua, píšem tu o tom, čo už všetci poznáme, tak sa vrátim k The Two Thrones (ďalej T2T).
Štýl boja v T2T, vlastne ani nemôžeme nazvať bojom, pretože je to robené na štýl Hitmana alebo lepšie povedané „lenivého vraha“ alias zbabelca... proste to môžeme nazvať ako chceme, ide proste o to, že je to postavené na stealth akcii: princ sa potichu prikradne za chrbát nepriateľa alebo z výšky a zakročí. Chlapci z Ubisoftu tento štýl nazvali Speed-Kill. Je to postavené na systéme prikradni sa za nepriateľa- aktivuj speed-kill – a švih-sek-rez! Ale tzv. „švih-sek-rez“ musí byť veľmi správne načasovaný. Zistíte to podľa toho, že záber sa spomalí a v momente, keď zasvieti čepeľ princovej dýky, zaútočiť. Ak stisnete tlačidlo priskoro alebo naopak, neskoro, tak princ dostane po pysku a nasleduje bežný spôsob bitky.
Bossovia a záprahy?
Správne. V treťom pokračovaní Princa z Perzie narazíme na päť pasáži s bossmi. Princípy zabitia sú všade rovnaké (okrem druhého bossa) : speed-killy! Bossovia sa zdajú na prvý pohľad hrôzostrašný a že ich nieje možné zdolať. Ale zdanie klame. Stačí nájsť princíp. Princíp je kľúč k porážke každého bossa a keď poznáte princíp, tak ani 7 metrový obor s mačetou nepredstavuje riziko.
Ďalšou novinkou v T2T sú konské záprahy. Musím uznať – dosť dobre premakané. V hre sú len dve pasáže kde princ fičí na koči, do ktorého sú zapriahnuté kone, ale stojí to zato. Sem-tam na vás vyskočí nejaký t-pek a pokiaľ ho predtým neudupete (teda resp. nie vy, ale vaše kone) alebo mu nezapichnete dýku do lebky, tak skončíte na zemi s mnohopočetnými zlomeninami. Taktiež príde nejaký t-pek na koči a snaží sa vás pritlačiť k stene alebo zhodiť do „jamy levovej“. Ale samozrejme, platí to aj z opačnej strany. Ak si udržíte smer a nedáte sa, bude ňuchať fialky odspodu (alebo konské lajná?). Jazda je rýchla a v prvých pokusoch dosť náročná, pretože nesprávne vybratie zákruty nedopadne dobre. Neskôr to budete ale perfektne zvládať a neviem ako vy, ale ja som si loadoval tieto pasáže niekoľkokrát a vychutnával som si každý skok a takedown cez vodopád a rôzne plošiny. Skrátka, komu by sa nepáčilo brázdenie na koči v úzkych babylonských uličkách?
Arzenál a jeho využitie
Nie, teraz nemám na mysli futbalový klub ale arzenál zbraní. Hlavnou zbraňou princa bude opäť dýka času, ktorú si uchmatne od Vezíra. Takže strata amuletu nepredstavuje absenciu využitia pieskov času. Pieskových nádrží je zostalo rovnako, šesť. Postupne počas hry sa opäť budú otvárať efektívne využitia vrátenia a spomalenia času a taktiež nejakých ďalších efektívnych síl, ako napr. Winds of Sands. Oproti SoT však dýka narástla, čo je čudné, takže už nieje taká maličká a neviem, či sa dá nazvať ešte dýkou. No ale rozhodne by som ju nenazval ani mečom. Tak teda ostaneme pri dýke. Arzenál sekundárnych zbraní sa oproti WW zmenšil, ale nieje to až taká veľká strata. Prirodzene, opäť ich môžeme využívať aj na vrhanie a taktiež sa po čase opotrebujú. V cca ¾ hry však princ nájde otcov dokonalý meč a až tu sa začína efektívny boj.
Čo sa týka vybavenia Dark Princa, s ním porazíte nepriateľa behom 1-3 sekúnd. Môžeme zato vďačiť jeho Daggertrailu. Aby som bol konkrétnejší, je to ostrá a dlhá oceľová reťaz, ktorá je vrastená do princovej ľavej ruky a keď ňou roztočíte... fúú, čo najďalej od nej.
Dark Prince
Priblížim vám konkrétnejšie princove temné ja. Keď princ už stráca nádej, Dark Prince sa zmocní princovho tela, a začína sa boj s časom, pretože Dark Prince rýchlo ubúda princovi zo života a premôcť ho dokáže iba voda. Cesta za premenou (resp. vodou) je dosť náročná a frustrujúca, pretože vás neustále tlačí čas a keď už bude mať princ minimum života, začujete ako Dark Princ šepká „tik-tak Prince, tik-tak...“ Ale hlas Temného Princa vás sprevádza celou hrou a vedie vás na zlé chodníčky.Je však možné si zdravie dobíjať pieskom, či už rozbíjaním okolitých predmetov alebo z nepriateľských pieskových duší. Myslím, že ani nemusím pripomínať, ktorý variant je využívaný častejšie.
Design & music
Veľmi milo ma prekvapila architekúra a dizajn Babylonu. Ako z rozprávky. Kráľovské miestnosti s naleštenou podlahou a vysokými oknami pritiahnú pohľad nejedného hráča. Interiér dosť pripomína prvý diel PoP. Čo sa týka exteriéru, pekne prepracované. Otvorené priestranstvá, kde vidieť v pozadí zničené hradby a domy, z ktorých sa valia kúdole dymu a šľahajúce plamene majú čo ponúknuť. Grafika stále fičí na rovnakom engine ale to nieje žiadna vada, myslím že grafika je plne dostačujúca. Dizajn Babylonskej ríše vás úplne pohltí a vtiahne do deja.
Čo sa týka zvukovej stránky, metalovú a rockovú muzičku vystriedal exotický hudobný motív Perzskej ríše, podobe ako v PoP. Dabing je bezchybný ale sklamala ma absencia titulkov. Pekný zážitok vám doprajú aj CGI filmy, ktoré si budete opäť prehrávať po dohraní hry vo video galérii, v sekcii Extras. Nielen videá ale aj ilustácie a rôzne artworky nielen z T2T ale aj z predošlých dielov.
Konečný verdikt
Prince of Persia: The Two Thrones je dôstojným zakončením pieskovej trilógie Princa z Perzie. Túto trilógiu považujem za jednu z najlepších aká kedy vyšla. Bolo mi až ľúto keď som pozeral posledné video. Je koniec. Avšak verím, že Ubisoft na niečom popracuje a vydá ďalšiu trilógiu o Princovi a pieskoch. Predsa len už vyšla na povrch novinka o PoP 4 s podtitulom „Ghost of the past“... tak len dúfam, že to nieje fake a dočkám sa ďalšej časti.
Plusy
+príbeh
+atmosféra
+speed-killy
+CGI movies
+rozdvojenosť princovej osoby
Mínusy
-absencia titulkov
-koniec trilógie (sakra)
Príjemný zážitok z hry praje Persian.
***
Toto si pre seba hovoril unavený princ z Perzie, ktorý sa vracal do rodného Babylonu z ostrova času, kde zabránil vzniku Pieskov Času. Už sa nič nemôže stať. Je koniec. Alebo...???
Pokračovanie príbehu
Z predchádzajúcich dielov už vieme, že princ pomocou dýky času nevedomky otvoril presýpacie hodiny s pieskami času. Tie premenili všetok život v kráľovstve na hrôzu. Zhrozený a prenasledovaný osudom cestuje časom na ostrov času kde boli stvorené hodiny. Tam však na každom kroku číha obrovský tvor Dahaka, ktorý je stelesnený osud a má za úlohu zabiť princa. Princ sa však svojmu osudu dokáže vyhnúť v podobe zabitia Dahaku. A tak sa s krásnou Kaileenou vracia do Babylonu... ale tu ich čaká nemilé prekvapenie...
Celá oblasť sa zmieta vo vojne. Nato princovu loď napadnú nepriateľský lukostrelci zahalení vo vtáčích maskách a loď sa potopí... Kaileena je preč a čo s pieskami času? Tie sa opäť vysypali, ale tentokrát nie v podobe otvorenia hodín, ale zabitia stvoriteľkyne hodín – Kaileeny. Tú prebodol Vezír a ... nebudem ďalej prezrádzať (myslím, že som nič dôležité neprezradil, tieto veci sa dozviete hneď na začiatku a myslím, že sa to dalo viac-menej očakávať). Počas hry stretnete aj Maharajovu dcéru Farah, s ktorou ste sa stretli už v úvodnom diele. Tá vás už ale pochopiteľne nespozná, keďže ste cestovali v čase. Neskôr však už budete s Farah v kooperatíve a budete spoločne riešiť hlavolamy. Pripravte sa, začína sa lov na Vezíra...
Dva Tróny
Keďže princ odhodil amulet do mora, aby už zabudol na minulosť a zasadol na trón, nemá už silu pieskov času. Zbrane mu taktiež stiahlo more. To by ale nebol až taký problém v porovnaní hlavného problému. Princ musí čeliť svojmu temnému ja, čiže alter egu, nazývanému Dark Prince. Ten sa v ňom prebudil „vďaka“ zahrávaním s časom.. Takže sa naskytuje otázka: Kto zasadne na trón? Princ, v snahe uhasiť vojnu a zachrániť obyvateľov Babylonu, alebo Dark Prince, ktorý myslí iba na seba...?
Technika boja
Nebudem už veľa kecať a preskočím hneď na techniku boja. V prvom diely s podtitulom The Sands of Time (ďalej SoT) boli súboje dosť nudné a zdĺhavé oproti druhému dielu s podtitulom Warrior Within (ďalej WW). Nemôžeme však SoT nič vytýkať, pretože vtedy to bolo niečo nové a prevratné, takže nikto sa nezaujímal o bojovú techniku. Zato vo WW to decká z Ubisoftu vyriešili úchvatne a to v podobe štýlu FFF (free-form fighting). Kua, píšem tu o tom, čo už všetci poznáme, tak sa vrátim k The Two Thrones (ďalej T2T).
Štýl boja v T2T, vlastne ani nemôžeme nazvať bojom, pretože je to robené na štýl Hitmana alebo lepšie povedané „lenivého vraha“ alias zbabelca... proste to môžeme nazvať ako chceme, ide proste o to, že je to postavené na stealth akcii: princ sa potichu prikradne za chrbát nepriateľa alebo z výšky a zakročí. Chlapci z Ubisoftu tento štýl nazvali Speed-Kill. Je to postavené na systéme prikradni sa za nepriateľa- aktivuj speed-kill – a švih-sek-rez! Ale tzv. „švih-sek-rez“ musí byť veľmi správne načasovaný. Zistíte to podľa toho, že záber sa spomalí a v momente, keď zasvieti čepeľ princovej dýky, zaútočiť. Ak stisnete tlačidlo priskoro alebo naopak, neskoro, tak princ dostane po pysku a nasleduje bežný spôsob bitky.
Bossovia a záprahy?
Správne. V treťom pokračovaní Princa z Perzie narazíme na päť pasáži s bossmi. Princípy zabitia sú všade rovnaké (okrem druhého bossa) : speed-killy! Bossovia sa zdajú na prvý pohľad hrôzostrašný a že ich nieje možné zdolať. Ale zdanie klame. Stačí nájsť princíp. Princíp je kľúč k porážke každého bossa a keď poznáte princíp, tak ani 7 metrový obor s mačetou nepredstavuje riziko.
Ďalšou novinkou v T2T sú konské záprahy. Musím uznať – dosť dobre premakané. V hre sú len dve pasáže kde princ fičí na koči, do ktorého sú zapriahnuté kone, ale stojí to zato. Sem-tam na vás vyskočí nejaký t-pek a pokiaľ ho predtým neudupete (teda resp. nie vy, ale vaše kone) alebo mu nezapichnete dýku do lebky, tak skončíte na zemi s mnohopočetnými zlomeninami. Taktiež príde nejaký t-pek na koči a snaží sa vás pritlačiť k stene alebo zhodiť do „jamy levovej“. Ale samozrejme, platí to aj z opačnej strany. Ak si udržíte smer a nedáte sa, bude ňuchať fialky odspodu (alebo konské lajná?). Jazda je rýchla a v prvých pokusoch dosť náročná, pretože nesprávne vybratie zákruty nedopadne dobre. Neskôr to budete ale perfektne zvládať a neviem ako vy, ale ja som si loadoval tieto pasáže niekoľkokrát a vychutnával som si každý skok a takedown cez vodopád a rôzne plošiny. Skrátka, komu by sa nepáčilo brázdenie na koči v úzkych babylonských uličkách?
Arzenál a jeho využitie
Nie, teraz nemám na mysli futbalový klub ale arzenál zbraní. Hlavnou zbraňou princa bude opäť dýka času, ktorú si uchmatne od Vezíra. Takže strata amuletu nepredstavuje absenciu využitia pieskov času. Pieskových nádrží je zostalo rovnako, šesť. Postupne počas hry sa opäť budú otvárať efektívne využitia vrátenia a spomalenia času a taktiež nejakých ďalších efektívnych síl, ako napr. Winds of Sands. Oproti SoT však dýka narástla, čo je čudné, takže už nieje taká maličká a neviem, či sa dá nazvať ešte dýkou. No ale rozhodne by som ju nenazval ani mečom. Tak teda ostaneme pri dýke. Arzenál sekundárnych zbraní sa oproti WW zmenšil, ale nieje to až taká veľká strata. Prirodzene, opäť ich môžeme využívať aj na vrhanie a taktiež sa po čase opotrebujú. V cca ¾ hry však princ nájde otcov dokonalý meč a až tu sa začína efektívny boj.
Čo sa týka vybavenia Dark Princa, s ním porazíte nepriateľa behom 1-3 sekúnd. Môžeme zato vďačiť jeho Daggertrailu. Aby som bol konkrétnejší, je to ostrá a dlhá oceľová reťaz, ktorá je vrastená do princovej ľavej ruky a keď ňou roztočíte... fúú, čo najďalej od nej.
Dark Prince
Priblížim vám konkrétnejšie princove temné ja. Keď princ už stráca nádej, Dark Prince sa zmocní princovho tela, a začína sa boj s časom, pretože Dark Prince rýchlo ubúda princovi zo života a premôcť ho dokáže iba voda. Cesta za premenou (resp. vodou) je dosť náročná a frustrujúca, pretože vás neustále tlačí čas a keď už bude mať princ minimum života, začujete ako Dark Princ šepká „tik-tak Prince, tik-tak...“ Ale hlas Temného Princa vás sprevádza celou hrou a vedie vás na zlé chodníčky.Je však možné si zdravie dobíjať pieskom, či už rozbíjaním okolitých predmetov alebo z nepriateľských pieskových duší. Myslím, že ani nemusím pripomínať, ktorý variant je využívaný častejšie.
Design & music
Veľmi milo ma prekvapila architekúra a dizajn Babylonu. Ako z rozprávky. Kráľovské miestnosti s naleštenou podlahou a vysokými oknami pritiahnú pohľad nejedného hráča. Interiér dosť pripomína prvý diel PoP. Čo sa týka exteriéru, pekne prepracované. Otvorené priestranstvá, kde vidieť v pozadí zničené hradby a domy, z ktorých sa valia kúdole dymu a šľahajúce plamene majú čo ponúknuť. Grafika stále fičí na rovnakom engine ale to nieje žiadna vada, myslím že grafika je plne dostačujúca. Dizajn Babylonskej ríše vás úplne pohltí a vtiahne do deja.
Čo sa týka zvukovej stránky, metalovú a rockovú muzičku vystriedal exotický hudobný motív Perzskej ríše, podobe ako v PoP. Dabing je bezchybný ale sklamala ma absencia titulkov. Pekný zážitok vám doprajú aj CGI filmy, ktoré si budete opäť prehrávať po dohraní hry vo video galérii, v sekcii Extras. Nielen videá ale aj ilustácie a rôzne artworky nielen z T2T ale aj z predošlých dielov.
Konečný verdikt
Prince of Persia: The Two Thrones je dôstojným zakončením pieskovej trilógie Princa z Perzie. Túto trilógiu považujem za jednu z najlepších aká kedy vyšla. Bolo mi až ľúto keď som pozeral posledné video. Je koniec. Avšak verím, že Ubisoft na niečom popracuje a vydá ďalšiu trilógiu o Princovi a pieskoch. Predsa len už vyšla na povrch novinka o PoP 4 s podtitulom „Ghost of the past“... tak len dúfam, že to nieje fake a dočkám sa ďalšej časti.
Plusy
+príbeh
+atmosféra
+speed-killy
+CGI movies
+rozdvojenosť princovej osoby
Mínusy
-absencia titulkov
-koniec trilógie (sakra)
Príjemný zážitok z hry praje Persian.
napísal Persian 15.4.2007
Páči sa mi!
9.5
PRINCE OF PERSIA: THE TWO THRONES
PC
PS2 Xbox Gamecube Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|