Untold Legends |
Aj ja som človek, ktorý veľmi rád skúša nové veci. Inač, tomu nieje ani vo videohernej oblasti, a preto som si vyskúšal RPG žáner vďaka hre "Untold Legends"...jednu z prvých hier pre PSP. Teraz máte možnosť, prečítať si moju exkluzívnu recenziu k tejto hreSmOke.
PSP
pridal Liam Gallagher 18.5.2007 o 13:00 pod používateľské recenzie
8.4
Untold Legends: Brotherhood of the Blade
Aj ja som človek, ktorý veľmi rád skúša nové veci. Inač, tomu nieje ani vo videohernej oblasti , som otvorený naozaj každému hernému žánru. Hra ma musí upútať hneď na prvý pohľad a potom to už ide samo od seba. Dá sa to prirovnať aj k láske . RPG žáner bol pre mňa dlho, dlho niečo nepreskúmané a nebudem sa čudovať, že niekto do mňa kameňom hodí, keď poviem, že v živote som nehral žiadne RPG. Situácia sa už ale zmenila... PSP mi ponúklo tento stav zmeniť. Jedného pekného dňa som totiž zapol „sampler disc for PSP“ a tam som si zhliadol „in game“ video k hre „Untold Legends“ (ďalej už len „UL“), ktorá ešte niesla podtitul „Brootherhood of the Blade“. Hra ma upútala a pritiahla k sebe natoľko, že som si ju zahral a teraz som sa dostal aj k písaniu recenzie, ktorú máte možnosť teraz čítať. A či zvládla táto hra moje herne nároky ? O tom sa dočítate nižšie.
“Sony online Entertainment“ to pri pripravovaní tejto hry nemali určite ľahké. „Untold Legends“ bola totiž jedná z prvých herných titulov pre PSP a to, že to bolo prvé RPG pre naše malé lesklé hračky si domyslite sami. Našlo sa veľa kritikov (alebo neprajníkov), ktorí neverili v úspech kapesnej verzie nejakej RPG hry. Tvorcovia sa však nezľakli a pripravili naozaj husté „slash“ RPG, kde treba vypnúť mozgové bunky (komu chýbajú, tak si môže aspoň rozopnúť gombík na košieľke likvidovať postupne všetko, čo vám príde do cestičky.
Každý správny RPG titul ponúka tvorbu svojho vlastného udatného hrdinu. Inak tomu nieje ani v tomto prípade a máte možnosť si vybrať zo štyroch rôznych charakterov. Rytier, Druid , berserker a alchymista...
Môjmu srdcu bol najsympatickejší Druid, takže dlho som si postavu vyberať nemusel. Musím, ale hneď na začiatku vyzdvihnúť dlhu hrateľnosť tejto hry, pretože každý charakter sa nelíši len vzhľadom ale aj vlastnosťami, kúzlami, zbraňami a výstrojou. Bohužiaľ, už sa mi veľmi nechcelo spoznávať ďalšie charaktery , pretože hru som hral už veľmi dlho a ta neskôr doplatila na stereotyp. Ale o tom neskôr.
Keď si konečne „doladíte“ svojho avatara do vami žiadanej podoby, tak vám neostáva nič iné , len začať spoznávať samotnú hru. Vaša prvá rezačka v hostinci s pavúkmi, ktorá sa perfektne stupňuje, vám natlačí adrenalín do krvi. Hratelnosť a okamžitá návykovosť vás už hneď len tak od tejto hry nepustí. Hru sa ovládať naučíte v príbehu pár minút a už ste plne pripravený na dlhé hodiny strávene behaním po questoch, kúzlením a samozrejme rezaním, ktoré je na tom všetkom to najlepšie.
Keby sa ale niekto chcel so mnou hádať, tak tu v skratke hodím ovládanie tejto hry na samotnom PSP. Takže analog slúži na behanie s vašou postavou, X slúži pre jednoduchý útok (to budete používať asi najčastejšie ,krúžok a trojuholníček slúžia na špeciálne útoky (tzv. kúzla...šípky slúžia na výber žiadaného kúzla), kocka vyvoláva akciu ako napríklad rozhovory s NPC postavami alebo otváranie truhiel a zbieranie zlata. L vám vylepšuje zdravie a podržaním R a následným stlačením L sa vám dobije manu, na používanie kúziel. Tlačidlo R + šípky vám umožňujú rotovať kamerou dookola a používať zoom. Ako som povedal, ovládať hru vám po pár minútach nebude robiť problém.
Och...skoro som zabudol...SELECT vám otvorí inventár, kde si môžete meniť svoje nakúpene brnenie, ktoré sa líši silou a výdržou, volíte si brnenie od hlavy až po päty ... helmy, obuv, atd. V inventári si ďalej uskladňujete zbrane, ktoré si za vyzbierané zlato, môžete nakúpiť tiež. Zbrani je tiež veľmi veľa ... rôzne nože, meče, kópie, luky, sekery, kopije a všeličo iné vám bude slúžiť na ničenie monštier, ktorích si v hre užijete do sýtosti. Ďalej v hre zbierate (kupujete) amulety, ktoré si môžete vložiť do zbrani a to vám zmení a zväčší účinnosť zbrane. Zbrane po zmene môžu dostať horľavý, schladzujúci alebo „poison“ účinok. V inventári si ďalej môžete prečítať o svojich úlohách, ktoré sú väčšinou všetky rovnaké. Budete sa musieť dostať do konkrétneho questu (ktorích je v hre naozaj dosť) a tam zabiť nejakého toho bossa. Ďalej si v inventári môžete za jednotlivé body, ktoré získate po zabití určitého počtu nepriateľov , upgradovať účinnosť svojich kúziel. Upgradovať sa dá aj sila, inteligencia a podobné vymoženosti. Samotný upgrade a level sa mne aj môjmu druidovi v hre vyšplhal až na číslo 41. Kto bude lepši ? .
Teraz si popíšeme trošičku o tom, čo všetko v tejto hre, máme možnosť pozabíjať. Čaká na nás naozaj veľmi rozmanitý výber nepriateľov. Číhajú na nás obrovské pavúky, škorpióny a ich podobní príbuzní, kostlivci s mečmi, kúzelníci, rytieri v zbroji, duchovia a všetko, všetko možné, čo si ani neviete predstaviť . V hre je naozaj veľmi veľké množstvo bossov, ale nemusíte mať strach...tých naozaj tažkých je len pár. Inteligencia nepriateľov je na akej tej priemernej úrovni. Lukostrelci a iní nepriatelia, ktorí na vás strieľajú z diaľky, neustále menia svoje pozície a všetok ten blbý hmyz na vás útočí zblízka. To sa zdá dosť realistické len niekedy, nepriateľ ostane tupo stáť a čaká, pokiaľ ho neprídete killnuť. To mi zase až tak realisticky neprišlo.
Ešte si niečo napíšeme o magických kúzlach. Každý charakter ma tie svoje a ja som si tie druidove naozaj vychutnával. Či už išlo o zmrazenie nepriateľa a následne zabíjanie v nehybnosti alebo privolanie zemetrasenia, ktoré likvidovalo všetko naokolo. Husté bolo ešte aj hádzanie kameňov na hlavy nepriateľov, alebo tornádo, ktoré útočilo na všetko okolo vás. Bolo toho viac ,ale moja hlava deravá, si všetko pamätať nemôže .
Hra ma aj nejaký ten príbeh. Bohužiaľ nečakajte nejaké husté videosekvencie. Príbeh sa vykladá pomocou obrovského množstva textu, čo je dosť na škodu. Ale nato sú hráči RPG hier už asi dosť navyknutí. Príbeh hovorí o útoku na mesto Aven a na jeho záchranu boli zvolaný hrdinovia, ktorí vytvorili bratské spoločenstvo meča. Vy ste jeden z týchto hrdinov a práve vy musíte odhaliť a vyriešiť tajomstvo tohto starého sveta a zbaviť sa hroziaceho nebezpečenstva. Texty sú síce v angličtine, ale ani vám netreba jej poriadnu znalosť nato, aby ste s nej vyčítali umelecky nádych vykladania príbehu. To určite pridáva na atmosfére.
Hra ma v podstate naozaj veľmi peknú a príjemnú grafiku. Len škoda, že samotné prostredia začnú byť po čase stereotypne, pretože ich nieje veľa. Upršané lesy, rôzne katakomby, questy v zimnom prostredí a peklo ... to je v skratke asi všetko. A keď budete dlhé hodiny prechádzať hru v rovnakom prostredí, tak dojde aj na nudu. Grafika sa dosť spája aj so samotnou hratelnostou hry. Je pekná ale omrzí. Priznám sa ... ešte ma na PSP-čku žiadna hra tak rýchlo nenamotala, ako sa to podarilo práve UL. Nikdy nezabudnem, na odpočinkovú nedeľu v CZ na posteli, kde som celý deň drtil túto hru a aj tak som nemal dosť . Nuda a stereotyp zo všetkého toho rezania príde asi po 4 dňoch intenzívneho hrania a potom to už hrajte len tak z povinnosti. Ale tie 4 dni zato rozhodne stoja.
Najsmutnejšou a asi najslabšou zložkou hry je ozvučenie. Hudobná zložka obsahuje asi nejaké tie 3 nevýrazne melódie, ktoré by sa ešte aj k hre hodili. Problémom je ich spracovanie, ktoré sa hodí asi pre tak 12-13 rokov staré hracie konzoly. Zvuky, keď začne váš hrdina zarezávať svoj ostrý nástroj do nepriateľov a oni začnú škriekať sa moc nemení a preto vám zvuky začnú podobne ako aj mne pripadať ploché a gýčové.
Keď máte v okolí kamaráta s PSP-čkom, tak si s ním môžete UL zahrať v kooperatívnom mode, čo môže byť tiež poriadna sranda.
No čo poviem nakoniec? Hodnotenie by mi malo robiť problém, pretože ako môže hodnotiť nejakú RPG hru človek, ktorý sa s históriou tohto žánru ani nestretol ? Veľkí RPG fajnšmekri UL skritizovali za deja vu a v hre vraj nenájdete nič nové, čo sa týka RPG prvkov. Ja som ale práve vďaka tejto hre objavil niečo nové a to samotný herný žáner, ktorý mi bol až do tohto momentu niečím nepreštudovaným. Práve vďaka tejto hre môžem povedať, že RPG-čka sú naozaj silné návykovky a dlho nepotrvá a znova si zahrám niečo podobné .
+ + + + +
- okamžitá hratelnosť a návykovosť
- rozmanitosť nepriateľov
- hra, vďaka ktorej som spoznal žáner RPG
- - - - -
- hudba a zvuky
- po čase stereotyp
- deja vu oproti histórií RPG titulov ? (ten otáznik tam je správne)
P.S. – Venované mojej maličkej a tej najkrajšej na svete...TANIČKE .
LG
Dont Believe The Truth
Aj ja som človek, ktorý veľmi rád skúša nové veci. Inač, tomu nieje ani vo videohernej oblasti , som otvorený naozaj každému hernému žánru. Hra ma musí upútať hneď na prvý pohľad a potom to už ide samo od seba. Dá sa to prirovnať aj k láske . RPG žáner bol pre mňa dlho, dlho niečo nepreskúmané a nebudem sa čudovať, že niekto do mňa kameňom hodí, keď poviem, že v živote som nehral žiadne RPG. Situácia sa už ale zmenila... PSP mi ponúklo tento stav zmeniť. Jedného pekného dňa som totiž zapol „sampler disc for PSP“ a tam som si zhliadol „in game“ video k hre „Untold Legends“ (ďalej už len „UL“), ktorá ešte niesla podtitul „Brootherhood of the Blade“. Hra ma upútala a pritiahla k sebe natoľko, že som si ju zahral a teraz som sa dostal aj k písaniu recenzie, ktorú máte možnosť teraz čítať. A či zvládla táto hra moje herne nároky ? O tom sa dočítate nižšie.
“Sony online Entertainment“ to pri pripravovaní tejto hry nemali určite ľahké. „Untold Legends“ bola totiž jedná z prvých herných titulov pre PSP a to, že to bolo prvé RPG pre naše malé lesklé hračky si domyslite sami. Našlo sa veľa kritikov (alebo neprajníkov), ktorí neverili v úspech kapesnej verzie nejakej RPG hry. Tvorcovia sa však nezľakli a pripravili naozaj husté „slash“ RPG, kde treba vypnúť mozgové bunky (komu chýbajú, tak si môže aspoň rozopnúť gombík na košieľke likvidovať postupne všetko, čo vám príde do cestičky.
Každý správny RPG titul ponúka tvorbu svojho vlastného udatného hrdinu. Inak tomu nieje ani v tomto prípade a máte možnosť si vybrať zo štyroch rôznych charakterov. Rytier, Druid , berserker a alchymista...
Môjmu srdcu bol najsympatickejší Druid, takže dlho som si postavu vyberať nemusel. Musím, ale hneď na začiatku vyzdvihnúť dlhu hrateľnosť tejto hry, pretože každý charakter sa nelíši len vzhľadom ale aj vlastnosťami, kúzlami, zbraňami a výstrojou. Bohužiaľ, už sa mi veľmi nechcelo spoznávať ďalšie charaktery , pretože hru som hral už veľmi dlho a ta neskôr doplatila na stereotyp. Ale o tom neskôr.
Keď si konečne „doladíte“ svojho avatara do vami žiadanej podoby, tak vám neostáva nič iné , len začať spoznávať samotnú hru. Vaša prvá rezačka v hostinci s pavúkmi, ktorá sa perfektne stupňuje, vám natlačí adrenalín do krvi. Hratelnosť a okamžitá návykovosť vás už hneď len tak od tejto hry nepustí. Hru sa ovládať naučíte v príbehu pár minút a už ste plne pripravený na dlhé hodiny strávene behaním po questoch, kúzlením a samozrejme rezaním, ktoré je na tom všetkom to najlepšie.
Keby sa ale niekto chcel so mnou hádať, tak tu v skratke hodím ovládanie tejto hry na samotnom PSP. Takže analog slúži na behanie s vašou postavou, X slúži pre jednoduchý útok (to budete používať asi najčastejšie ,krúžok a trojuholníček slúžia na špeciálne útoky (tzv. kúzla...šípky slúžia na výber žiadaného kúzla), kocka vyvoláva akciu ako napríklad rozhovory s NPC postavami alebo otváranie truhiel a zbieranie zlata. L vám vylepšuje zdravie a podržaním R a následným stlačením L sa vám dobije manu, na používanie kúziel. Tlačidlo R + šípky vám umožňujú rotovať kamerou dookola a používať zoom. Ako som povedal, ovládať hru vám po pár minútach nebude robiť problém.
Och...skoro som zabudol...SELECT vám otvorí inventár, kde si môžete meniť svoje nakúpene brnenie, ktoré sa líši silou a výdržou, volíte si brnenie od hlavy až po päty ... helmy, obuv, atd. V inventári si ďalej uskladňujete zbrane, ktoré si za vyzbierané zlato, môžete nakúpiť tiež. Zbrani je tiež veľmi veľa ... rôzne nože, meče, kópie, luky, sekery, kopije a všeličo iné vám bude slúžiť na ničenie monštier, ktorích si v hre užijete do sýtosti. Ďalej v hre zbierate (kupujete) amulety, ktoré si môžete vložiť do zbrani a to vám zmení a zväčší účinnosť zbrane. Zbrane po zmene môžu dostať horľavý, schladzujúci alebo „poison“ účinok. V inventári si ďalej môžete prečítať o svojich úlohách, ktoré sú väčšinou všetky rovnaké. Budete sa musieť dostať do konkrétneho questu (ktorích je v hre naozaj dosť) a tam zabiť nejakého toho bossa. Ďalej si v inventári môžete za jednotlivé body, ktoré získate po zabití určitého počtu nepriateľov , upgradovať účinnosť svojich kúziel. Upgradovať sa dá aj sila, inteligencia a podobné vymoženosti. Samotný upgrade a level sa mne aj môjmu druidovi v hre vyšplhal až na číslo 41. Kto bude lepši ? .
Teraz si popíšeme trošičku o tom, čo všetko v tejto hre, máme možnosť pozabíjať. Čaká na nás naozaj veľmi rozmanitý výber nepriateľov. Číhajú na nás obrovské pavúky, škorpióny a ich podobní príbuzní, kostlivci s mečmi, kúzelníci, rytieri v zbroji, duchovia a všetko, všetko možné, čo si ani neviete predstaviť . V hre je naozaj veľmi veľké množstvo bossov, ale nemusíte mať strach...tých naozaj tažkých je len pár. Inteligencia nepriateľov je na akej tej priemernej úrovni. Lukostrelci a iní nepriatelia, ktorí na vás strieľajú z diaľky, neustále menia svoje pozície a všetok ten blbý hmyz na vás útočí zblízka. To sa zdá dosť realistické len niekedy, nepriateľ ostane tupo stáť a čaká, pokiaľ ho neprídete killnuť. To mi zase až tak realisticky neprišlo.
Ešte si niečo napíšeme o magických kúzlach. Každý charakter ma tie svoje a ja som si tie druidove naozaj vychutnával. Či už išlo o zmrazenie nepriateľa a následne zabíjanie v nehybnosti alebo privolanie zemetrasenia, ktoré likvidovalo všetko naokolo. Husté bolo ešte aj hádzanie kameňov na hlavy nepriateľov, alebo tornádo, ktoré útočilo na všetko okolo vás. Bolo toho viac ,ale moja hlava deravá, si všetko pamätať nemôže .
Hra ma aj nejaký ten príbeh. Bohužiaľ nečakajte nejaké husté videosekvencie. Príbeh sa vykladá pomocou obrovského množstva textu, čo je dosť na škodu. Ale nato sú hráči RPG hier už asi dosť navyknutí. Príbeh hovorí o útoku na mesto Aven a na jeho záchranu boli zvolaný hrdinovia, ktorí vytvorili bratské spoločenstvo meča. Vy ste jeden z týchto hrdinov a práve vy musíte odhaliť a vyriešiť tajomstvo tohto starého sveta a zbaviť sa hroziaceho nebezpečenstva. Texty sú síce v angličtine, ale ani vám netreba jej poriadnu znalosť nato, aby ste s nej vyčítali umelecky nádych vykladania príbehu. To určite pridáva na atmosfére.
Hra ma v podstate naozaj veľmi peknú a príjemnú grafiku. Len škoda, že samotné prostredia začnú byť po čase stereotypne, pretože ich nieje veľa. Upršané lesy, rôzne katakomby, questy v zimnom prostredí a peklo ... to je v skratke asi všetko. A keď budete dlhé hodiny prechádzať hru v rovnakom prostredí, tak dojde aj na nudu. Grafika sa dosť spája aj so samotnou hratelnostou hry. Je pekná ale omrzí. Priznám sa ... ešte ma na PSP-čku žiadna hra tak rýchlo nenamotala, ako sa to podarilo práve UL. Nikdy nezabudnem, na odpočinkovú nedeľu v CZ na posteli, kde som celý deň drtil túto hru a aj tak som nemal dosť . Nuda a stereotyp zo všetkého toho rezania príde asi po 4 dňoch intenzívneho hrania a potom to už hrajte len tak z povinnosti. Ale tie 4 dni zato rozhodne stoja.
Najsmutnejšou a asi najslabšou zložkou hry je ozvučenie. Hudobná zložka obsahuje asi nejaké tie 3 nevýrazne melódie, ktoré by sa ešte aj k hre hodili. Problémom je ich spracovanie, ktoré sa hodí asi pre tak 12-13 rokov staré hracie konzoly. Zvuky, keď začne váš hrdina zarezávať svoj ostrý nástroj do nepriateľov a oni začnú škriekať sa moc nemení a preto vám zvuky začnú podobne ako aj mne pripadať ploché a gýčové.
Keď máte v okolí kamaráta s PSP-čkom, tak si s ním môžete UL zahrať v kooperatívnom mode, čo môže byť tiež poriadna sranda.
No čo poviem nakoniec? Hodnotenie by mi malo robiť problém, pretože ako môže hodnotiť nejakú RPG hru človek, ktorý sa s históriou tohto žánru ani nestretol ? Veľkí RPG fajnšmekri UL skritizovali za deja vu a v hre vraj nenájdete nič nové, čo sa týka RPG prvkov. Ja som ale práve vďaka tejto hre objavil niečo nové a to samotný herný žáner, ktorý mi bol až do tohto momentu niečím nepreštudovaným. Práve vďaka tejto hre môžem povedať, že RPG-čka sú naozaj silné návykovky a dlho nepotrvá a znova si zahrám niečo podobné .
+ + + + +
- okamžitá hratelnosť a návykovosť
- rozmanitosť nepriateľov
- hra, vďaka ktorej som spoznal žáner RPG
- - - - -
- hudba a zvuky
- po čase stereotyp
- deja vu oproti histórií RPG titulov ? (ten otáznik tam je správne)
P.S. – Venované mojej maličkej a tej najkrajšej na svete...TANIČKE .
LG
Dont Believe The Truth
napísal Liam Gallagher 18.5.2007
Páči sa mi!
8.4
UNTOLD LEGENDS
PSP
Vývoj: SOE / SOE Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|