The Moment of Silence |
Paranoja, sloboda slova, konšpirácie, UFO... Určite sa nájde človek, ktorému tieto vymenované pojmy niečo hovoria. Ste jeden z tých, čo vería, že svetová vláda pred obyčajnými civilistami našej modrej planéty ukrýva veľké množstvo pravdy? Ak áno, tak čítajte ďalej. Ja som totiž pre Vás pripravil recenziu na adventúrku s názvom „The Moment of Silence“. Hra, v ktorej je zobrazená alternatívna budú
PC
pridal Liam Gallagher 20.6.2007 o 16:08 pod používateľské recenzie
8.4
Paranoja, sloboda slova, konšpirácie, UFO... Určite sa nájde človek, ktorému tieto vymenované pojmy niečo hovoria. Keď ste aj Vy jeden z tých, čo veríte, že svetová vláda pred obyčajnými civilistami našej modrej planéty ukrýva veľké množstvo pravdy, tak nepreklikávajte link, ale čítajte ďalej. Ja som totiž pre Vás pripravil recenziu na -point n click- adventúrku s názvom „The Moment of Silence“. Jej vývojári z „House of Tales“ sa v nej pokúsili zobraziť alternatívnu budúcnosť ľudstva, kde je Váš osobný názor, súkromie a konanie kontrolované každý okamih. Čítajte ďalej.
“Okamžik ticha“ (slovenský preklad...jj...hrajem sa na dôležitého ) vznikol okolo roku 2004 a od toho istého roku som sa na túto hru veľmi tešil. Všetko mysteriózne, konšpiráciami obsiahnuté je totiž u mňa ako doma...každý, kto ma dobre pozná nakoniec vie, že nadovšetko milujem Muldera, Scullyovu a seriál Akty X. Ako má Akty X svoju mytológiu, tak aj „Okamžik ticha“ má svoj príbeh. Poďme sa naň teraz trošičku pozrieť. Ale fakt len trošičku, pretože moje dlhšie rozpisovanie by Vás mohlo pripraviť o pôžitok a napätie z hry.
Hlavnou postavou príbehu je Peter Wright. Peter je zamestnaný ako komunikačný špecialista, ktorý pracuje na vládnej kampani „sloboda slova“.
Peter momentálne nejaké radostné obdobie života neprežíva (pri havárii lietadla mu zomrel syn a manželka). Jeden večer, keď Peter opäť utápa svoje útrapy spolu s pohárikom, sa vedľa u susedov niečo stane. SWAT jednotka odniesla muža z bytu. Peter v okamihu zisťuje, že matka s dieťatom ostali bez manžela a otca, a ani im nikto nestihol vysvetliť, prečo. Peter to nenechá tak a navrhne rodine bez otca pomoc. Od tohto okamžiku je vtiahnutý do sveta špionáže, korupcie a sily.
Povedať o príbehu viac by asi nebolo správne, takže už len poznamenám, že Vás čaká príbeh plný napätia, a v podstate mu nie je čo vytknúť. Vízia budúcnosti v tejto hre vyzerá viac reálne, ako fantasticky a to je naozaj podivuhodné. Jedného dňa sa totiž aj podľa mňa už rukou písať nebude a všetko nahradia počítače...ako aj našu komunikáciu, atď.
Postupným prechádzaním titulu na nudu čas nenájdete, pretože hra obsahuje napätie a rýchle zvraty. Poviem už len toľko, že príbeh a myšlienky v hre na mňa urobili dojem a nemám v tomto smere voči hre výhrady.
“Okamžík ticha“ je ináč ďalej klasickou „point n clickovkou“. Budete zbierať predmety, kombinovať ich (samozrejme, že môžete a nemusíte) a potom ukladať na patričné miesta. Ukladanie a zaobchádzanie s predmetmi nie je veľmi zložité a myslím, že keď sa budete trošku lepšie rozhliadať, tak by Vám v hre nemal utiecť žiaden predmet. Ukladanie predmetov na konkrétne miesta má tiež svoju logiku, takže nevidím problém. Problém som mal akurát v hre asi 4x, a to som musel siahnúť po návode...nevedel som rozbehať tie šialené výťahy na Bermudách, a ani posledný rébus so satelitmi mi nič nehovoril. Problém bol ešte aj s hádankou, kde trebalo zadať do jedného stroja bežné podmienky a obsah vzduchu na zemi (78% dusík, 21% kyslík a 1% iné a vzácne plyny), čo ma bohužial nenapadlo. Sem-tam sa nájde aj predmet, ktorý je v hre len tak „do počtu“...je síce nadbytočný, ale svoj účel spĺňa...chce Vás zmiasť . V hre budete ďalej prechádzať cez renderované a animované lokácie (o nich neskôr) a budete absolvovať veľké množstvo dialógov. Keď už sme pri nich, tak si niečo o nich povieme. Peter v dialógoch po celý čas vyzvedá...pýta sa postáv na informácie, súkromie, atď. Dialógy väčšinou nudia nie pre obsah, ale až pre prílišnú dĺžku, čo je trošku škoda. Dialógy sú ale často koreňom a klúčom k pokračovaniu v hre. Častokrát sa s osobami rozpraváte naozaj o všetkom a mali by ste vyskúšať všetky otázky, ktoré za Vás Peter dáva. Pretože vynechanie len tej jednej by znamenalo stratu v dalšom postupe hrania. Ešte by som hru trošku na okraj skritizoval... Hra sa odohráva v roku 2044, ale zatial, čo niektoré veci vyzerajú ako z roku 2500 (Lunar 5), tie druhé ako keby sa nepohli od roku 1998 (novinové stánky, vozidlá, vlaky). Hra neobsahuje žiadne menu. Hneď po zapnutí hry na Vás vyskočí intro a potom samotná hra...stlačením ESC si ale hru možete uložiť alebo nahrať. Poprípade si zmeniť základné nastavenia (hlasitosť, titulky, atď). No a aby som nezabudol...stlačením tlačítka „H“ sa Vám na obrazovke zvýraznia všetky konkrétne body, ktoré by Vám pre ďalší postup v hre nemali byť ukradnuté.
Hra ma ďalej chyby, na ktoré dopláca veľké množstvo adventúr. Prvou je neprijemný pathfinding. Ide o Vami zvolený prechod medzi obrazovkami...na žiadnej obrazovke nie je aktívne miesto, a preto je na Vás, aby ste sa počas hrania naučili, kde máte ísť, aby sa Vám obrazovka prepla. V neskoršej fáze hrania Vám táto chybička v hre môže robiť naozaj nervy (v kanalizácii), kde už začne Vaša postava chybne prebehovať aj cez celé obrazovky. Ďalej v hre chýba rýchly prechod medzi obrazovkami...niektoré obrazovky sú naozaj obšírne a behanie trvá niekedy naozaj dlho. Nahrávanie jednotlivých lokácii tiež potrvá niekedy dlhšie, ako by malo.
Teraz niečo o grafike. V hre na Vás čaká 75 renderovaných a animovaných lokácii, ktoré Vás prekvapia svojou rôznorodosťou. Lokácie sú rozličné...najviac budete hrať v New Yorku, ale pozriete sa aj na Bermudy, na Lunar 5 (vesmírna dovolenková stanica). Budete väzňom na Guvernerovom ostrove a utekať budete aj v kanalizácii, aby sa to všetko nakoniec skončilo na Aljaške. Prepáčte za mierny spojl, ale nemohol som si pomôcť. Obrazovky sú naozaj pekne vydetailované, ale chýba im nejaký ten pohyb. Postavy poväčšinou stále len rovnako postávajú...nikde na oblohe žiaden vtáčik, ani nič podobné. Sem tam síce prebehne vlak, ale tiež len dookola ten istý. Hra obsahuje aj celkom dobré videosekvencie, ktoré ale vačšinou nie sú také akčné, ako hra sľubovala. Až na nejaké tie 3-4 animáčky ide vačšinou o zobrazenie prechodu Petra do inej lokácie, a to je tiež trošku škoda.
Audio-zložka hry tiež nie je zlá...tiež ale mohla byť lepšia. Vyše 35 nadabovaných postáv a 7 hodín dabingu postačí až, až. Dabing je miestami dobrý a miestami slabší. Hudba síce nie je moc chytľavá, ale dosť špionážno-konšpiračne ladená, čo sa do hry hodí....hudba hraje ale pomenej, čo je troška na škodu, lebo sem-tam sa v hre nájdu aj hluché miesta. Ináč...text som mal v Češtine, ktorú pripravili korektori z HYPERMAX. Korektori ale tiež svoju prácu nezvládli na 100% a sem-tam sa najde nejaká ta chyba v texte (čo sa ale velmi nečudujem lebo toho textu je v hre mnoho).
Na rozbehanie tejto hry nemusíte mať žiadne extra delo. Na mojom starom šrote s grafikou geforce FX5200 (nesmejte sa...to moc na smiech nie je) to išlo takmer v pohode. Sem-tam mi nestíhal alebo vypadol zvuk, ale to je zrejme pre tie vírusy, ktoré mám v PC .
Celkovo je „Moment of Silence“ naozaj príjemná hra, ktorá obsahuje príjemné momentky, a dokonca aj malé spestrenia. Spestrením bolo pre mňa potápanie na Bermudách (síce chvíľkové, ale príjemné). Ďalej sa mi velmi páčila animáčka, kde sa strieľa na Sochu Slobody, a veľmi sa mi v hre páčila aj časť na Guvernerovom ostrove (po skončení tejto časti ide tá spomínaná animáčka). Príjemné to bolo aj na Aljaške (len škoda, že nie dlhšie). Chvíľočku si dokonca zahrajete aj za pani Oswaldovú a ešte podotknem, že druhá polovica tejto hry, kde je Peter už po celú dobu na úteku, naozaj veľmi príjemne našlapnutá, yes.
Táák...dostal som sa až nakoniec. Poviem len, že som vdačný za túto adventúrku a malo by sa niečo takého konšpiračne ladeného tvoriť viac. Všetko. Ďakujem za pozornosť.
+ + + + +
- konšpirácie, zvraty v príbehu
- rozličnosť lokácií
- video-sekvencie, príjemná obtiažnosť hádaniek
- - - - -
- pathfinding
- malo života na obrazovkách
- príliš dlhé rozhovory
LG
Don t Believe the Truth
“Okamžik ticha“ (slovenský preklad...jj...hrajem sa na dôležitého ) vznikol okolo roku 2004 a od toho istého roku som sa na túto hru veľmi tešil. Všetko mysteriózne, konšpiráciami obsiahnuté je totiž u mňa ako doma...každý, kto ma dobre pozná nakoniec vie, že nadovšetko milujem Muldera, Scullyovu a seriál Akty X. Ako má Akty X svoju mytológiu, tak aj „Okamžik ticha“ má svoj príbeh. Poďme sa naň teraz trošičku pozrieť. Ale fakt len trošičku, pretože moje dlhšie rozpisovanie by Vás mohlo pripraviť o pôžitok a napätie z hry.
Hlavnou postavou príbehu je Peter Wright. Peter je zamestnaný ako komunikačný špecialista, ktorý pracuje na vládnej kampani „sloboda slova“.
Peter momentálne nejaké radostné obdobie života neprežíva (pri havárii lietadla mu zomrel syn a manželka). Jeden večer, keď Peter opäť utápa svoje útrapy spolu s pohárikom, sa vedľa u susedov niečo stane. SWAT jednotka odniesla muža z bytu. Peter v okamihu zisťuje, že matka s dieťatom ostali bez manžela a otca, a ani im nikto nestihol vysvetliť, prečo. Peter to nenechá tak a navrhne rodine bez otca pomoc. Od tohto okamžiku je vtiahnutý do sveta špionáže, korupcie a sily.
Povedať o príbehu viac by asi nebolo správne, takže už len poznamenám, že Vás čaká príbeh plný napätia, a v podstate mu nie je čo vytknúť. Vízia budúcnosti v tejto hre vyzerá viac reálne, ako fantasticky a to je naozaj podivuhodné. Jedného dňa sa totiž aj podľa mňa už rukou písať nebude a všetko nahradia počítače...ako aj našu komunikáciu, atď.
Postupným prechádzaním titulu na nudu čas nenájdete, pretože hra obsahuje napätie a rýchle zvraty. Poviem už len toľko, že príbeh a myšlienky v hre na mňa urobili dojem a nemám v tomto smere voči hre výhrady.
“Okamžík ticha“ je ináč ďalej klasickou „point n clickovkou“. Budete zbierať predmety, kombinovať ich (samozrejme, že môžete a nemusíte) a potom ukladať na patričné miesta. Ukladanie a zaobchádzanie s predmetmi nie je veľmi zložité a myslím, že keď sa budete trošku lepšie rozhliadať, tak by Vám v hre nemal utiecť žiaden predmet. Ukladanie predmetov na konkrétne miesta má tiež svoju logiku, takže nevidím problém. Problém som mal akurát v hre asi 4x, a to som musel siahnúť po návode...nevedel som rozbehať tie šialené výťahy na Bermudách, a ani posledný rébus so satelitmi mi nič nehovoril. Problém bol ešte aj s hádankou, kde trebalo zadať do jedného stroja bežné podmienky a obsah vzduchu na zemi (78% dusík, 21% kyslík a 1% iné a vzácne plyny), čo ma bohužial nenapadlo. Sem-tam sa nájde aj predmet, ktorý je v hre len tak „do počtu“...je síce nadbytočný, ale svoj účel spĺňa...chce Vás zmiasť . V hre budete ďalej prechádzať cez renderované a animované lokácie (o nich neskôr) a budete absolvovať veľké množstvo dialógov. Keď už sme pri nich, tak si niečo o nich povieme. Peter v dialógoch po celý čas vyzvedá...pýta sa postáv na informácie, súkromie, atď. Dialógy väčšinou nudia nie pre obsah, ale až pre prílišnú dĺžku, čo je trošku škoda. Dialógy sú ale často koreňom a klúčom k pokračovaniu v hre. Častokrát sa s osobami rozpraváte naozaj o všetkom a mali by ste vyskúšať všetky otázky, ktoré za Vás Peter dáva. Pretože vynechanie len tej jednej by znamenalo stratu v dalšom postupe hrania. Ešte by som hru trošku na okraj skritizoval... Hra sa odohráva v roku 2044, ale zatial, čo niektoré veci vyzerajú ako z roku 2500 (Lunar 5), tie druhé ako keby sa nepohli od roku 1998 (novinové stánky, vozidlá, vlaky). Hra neobsahuje žiadne menu. Hneď po zapnutí hry na Vás vyskočí intro a potom samotná hra...stlačením ESC si ale hru možete uložiť alebo nahrať. Poprípade si zmeniť základné nastavenia (hlasitosť, titulky, atď). No a aby som nezabudol...stlačením tlačítka „H“ sa Vám na obrazovke zvýraznia všetky konkrétne body, ktoré by Vám pre ďalší postup v hre nemali byť ukradnuté.
Hra ma ďalej chyby, na ktoré dopláca veľké množstvo adventúr. Prvou je neprijemný pathfinding. Ide o Vami zvolený prechod medzi obrazovkami...na žiadnej obrazovke nie je aktívne miesto, a preto je na Vás, aby ste sa počas hrania naučili, kde máte ísť, aby sa Vám obrazovka prepla. V neskoršej fáze hrania Vám táto chybička v hre môže robiť naozaj nervy (v kanalizácii), kde už začne Vaša postava chybne prebehovať aj cez celé obrazovky. Ďalej v hre chýba rýchly prechod medzi obrazovkami...niektoré obrazovky sú naozaj obšírne a behanie trvá niekedy naozaj dlho. Nahrávanie jednotlivých lokácii tiež potrvá niekedy dlhšie, ako by malo.
Teraz niečo o grafike. V hre na Vás čaká 75 renderovaných a animovaných lokácii, ktoré Vás prekvapia svojou rôznorodosťou. Lokácie sú rozličné...najviac budete hrať v New Yorku, ale pozriete sa aj na Bermudy, na Lunar 5 (vesmírna dovolenková stanica). Budete väzňom na Guvernerovom ostrove a utekať budete aj v kanalizácii, aby sa to všetko nakoniec skončilo na Aljaške. Prepáčte za mierny spojl, ale nemohol som si pomôcť. Obrazovky sú naozaj pekne vydetailované, ale chýba im nejaký ten pohyb. Postavy poväčšinou stále len rovnako postávajú...nikde na oblohe žiaden vtáčik, ani nič podobné. Sem tam síce prebehne vlak, ale tiež len dookola ten istý. Hra obsahuje aj celkom dobré videosekvencie, ktoré ale vačšinou nie sú také akčné, ako hra sľubovala. Až na nejaké tie 3-4 animáčky ide vačšinou o zobrazenie prechodu Petra do inej lokácie, a to je tiež trošku škoda.
Audio-zložka hry tiež nie je zlá...tiež ale mohla byť lepšia. Vyše 35 nadabovaných postáv a 7 hodín dabingu postačí až, až. Dabing je miestami dobrý a miestami slabší. Hudba síce nie je moc chytľavá, ale dosť špionážno-konšpiračne ladená, čo sa do hry hodí....hudba hraje ale pomenej, čo je troška na škodu, lebo sem-tam sa v hre nájdu aj hluché miesta. Ináč...text som mal v Češtine, ktorú pripravili korektori z HYPERMAX. Korektori ale tiež svoju prácu nezvládli na 100% a sem-tam sa najde nejaká ta chyba v texte (čo sa ale velmi nečudujem lebo toho textu je v hre mnoho).
Na rozbehanie tejto hry nemusíte mať žiadne extra delo. Na mojom starom šrote s grafikou geforce FX5200 (nesmejte sa...to moc na smiech nie je) to išlo takmer v pohode. Sem-tam mi nestíhal alebo vypadol zvuk, ale to je zrejme pre tie vírusy, ktoré mám v PC .
Celkovo je „Moment of Silence“ naozaj príjemná hra, ktorá obsahuje príjemné momentky, a dokonca aj malé spestrenia. Spestrením bolo pre mňa potápanie na Bermudách (síce chvíľkové, ale príjemné). Ďalej sa mi velmi páčila animáčka, kde sa strieľa na Sochu Slobody, a veľmi sa mi v hre páčila aj časť na Guvernerovom ostrove (po skončení tejto časti ide tá spomínaná animáčka). Príjemné to bolo aj na Aljaške (len škoda, že nie dlhšie). Chvíľočku si dokonca zahrajete aj za pani Oswaldovú a ešte podotknem, že druhá polovica tejto hry, kde je Peter už po celú dobu na úteku, naozaj veľmi príjemne našlapnutá, yes.
Táák...dostal som sa až nakoniec. Poviem len, že som vdačný za túto adventúrku a malo by sa niečo takého konšpiračne ladeného tvoriť viac. Všetko. Ďakujem za pozornosť.
+ + + + +
- konšpirácie, zvraty v príbehu
- rozličnosť lokácií
- video-sekvencie, príjemná obtiažnosť hádaniek
- - - - -
- pathfinding
- malo života na obrazovkách
- príliš dlhé rozhovory
LG
Don t Believe the Truth
|
Tillary Street - vaše bydlisko
|
tajné komunikačné stredisko na Bermudách
|
budete sa potápať...
|
budú vás väzniť...
|
...ale pojdete aj na luxusnú dovolenku do vesmíru...na *Lunar 5*...
|
...aby sa to potom mohlo všetko skončiť na Aljaške :)
|
Lower East Side - tam je to nebezpečné!
|
vaše pracovisko na dolnom Manhattane
|
napísal Liam Gallagher 20.6.2007
Páči sa mi!
8.4
THE MOMENT OF SILENCE
PC
Vývoj: Digital Jesters / House of Tales Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|