Hopkins FBI |
Keby Quentin Tarantino vyrobil hru, bola by ňou „Hopkins FBI“, bol slogan tejto adventúry. Aký je môj názor nie len na tento slogan, ale aj na celú hru sa dozviete v tejto recenzii
PC
pridal DEMONRaziel 12.10.2007 o 23:08 pod používateľské recenzie
3.5
Keby Quentin Tarantino vyrobil hru, bola by ňou „Hopkins FBI“, bol slogan adventúry z roku 1998, ktorú som mal nedávno možnosť úspešne dohrať.
Ľudia z firmy Kult Edition, ktorí majú túto hru na svedomí tým chceli poukázať na množstvo prestreliek a brutálnych vrážd, ktoré čakajú na a neminú federálneho agenta Hopkinsa.
V intre sa formou novinových správ dozviete o teroristickom útoku atómovou bombou v USA, následnom zatknutí teroristu Bernieho Berksona, zodpovedného za tento útok a jeho odsúdení na smrť... Ale niečo sa pokazí a Berkson, miesto toho, aby sa na elektrickom kresle uškvaril na uhoľ a tak zaplatil za svoje zločiny, popravu prežije a navyše sa mu podarí utiecť.
Následne sa intro končí a hra sa presunie do bytu agenta Hopkinsa, teda hlavnej postavy a ovládanie preberá do rúk hráč. Jeho prvou úlohou je vziať si svoju zbraň a kľúče od auta a vydať sa do práce. Ku tomu vám slúži point-and-click ovládanie a voľby „posunúť“, „prehľadať“, „pozrieť“, „rozprávať“ a „ísť“ a „vziať“ a ešte inventár, v ktorom je možné predmety medzi sebou kombinovať. Osobne mám pocit, že voľby „prehľadať“, „posunúť“ a „pozrieť“ sa čiastočne prekrývajú a vynechanie možnosti „pohnúť“ (ktorá sa v celej hre použila iba asi trikrát) by vôbec nebolo na škodu veci.
Hrateľnosť však oveľa viac, ako prekombinované možnosti vykonávaných činností, zrážajú na kolená akčné minihry, našťastie sa v hre vyskytnú iba trikrát. Pri prvej treba z inventára vybrať pištoľ a na pribiehajúcich nepriateľov ňou rýchlo kliknúť (keďže to nečakáte, pri prvom vstupe do tejto lokácie vás nevyhnutné čaká smrť), druhá je riešená na štýl FPS. Autori tieto minihry zrejme zamýšľali ako spestrenie hry, ale z môjho pohľadu to je pre hráčov akčných hier príliš repetitívne a nezáživné a zase pre vášnivých hráčov adventúr nečakaná komplikácia.
Aj napriek tomu, že Hopkins FBI má už takmer 10 rokov, vďaka peknej kreslenej grafike a sekvenciám v komixovom štýle sa na jej vizuálnej stránke zub času až tak neprejavil. Problémom však občas je pixelhunting, kedy na pozadí niektoré predmety splývajú. Komixová grafika sa naplno prejaví najmä pri výjavoch násilia, ktoré sú tu na každom kroku.
Najväčším kameňom úrazu u tejto hry je ale príbeh a linearita. Sľubný začiatok, vyšetrovanie prepadu banky a hľadanie spojenia medzi rôznymi zločinmi a Berksonom sa za krátko zmení na kombináciu vyšetrovania, naprosto nevhodných sci-fi a fantasy prvkov a riešenie trápnych hádaniek na konci ktorých sa vždy nájde nová zmrzačená mŕtvola. Nemám nič proti násiliu v hrách, v tejto sa to doslova pýtalo, ale určitá fáza hry, kde cesta ďalej bola vydláždená mŕtvolami žien mi pripadala naprosto účelová a ako nečakane prišla, tak aj skončila a dej sa zrazu presunul naprosto inam. Dokonca sa Hopkins ani len neunúval aspoň informovať kolegov o objavených telách. Na druhej strane po tejto časti hry, čiže zhruba po 1/3 celkového hracieho času to ide s hrou dolu vodou a tak zrejme mohli autori skôr popracovať na tom vyšetrovaní masových vrážd a venovať sa iba tomu.
Už spomínaná linearita sa prejavuje celú dobu vo všetkom. Dokonca aj poradie, v akom sa objavujú nepriatelia je nemenné, rovnako ako poradie drôtov na bombe, v akom ich treba prestrihnúť. Dúfať, že by autori premenili poradie vrážd (ktoré na seba naväzovali iba novou hádankou a nikde pri ďalšej vražde sa nezískal nejaký predmet potrebný pre vyriešenie tej novej) je naprostá utópia. Koniec je navyše úplne pritiahnutý za vlasy, vyvrcholenie sa stráca a záverečná animácia bola tak mizerne odvedená, až som s nemým úžasom sledoval ako sa objavili titulky a stále dúfal, že sa po nich ešte niečo zaujímavé stane. Ak však návrat do hlavného menu nepovažujete za zaujímavú udalosť, budete zrejme rovnako ako ja uvažovať, či máte plakať, smiať sa, alebo len mávnuť rukou nad hrou, ktorej potenciál bol zabitý fušerinou tvorcov. Pútavý začiatok, pekná grafika a vcelku veľký hype okolo hry (v dobe jej vydania) ma navnadil, nasledovalo však pomerne veľké sklamanie, za ktoré si odo mňa hra vyslúžila hodnotenie 35%. Úprimne sa priznám, že Tarantinove filmy veru hodnotím lepšími známkami.
Ľudia z firmy Kult Edition, ktorí majú túto hru na svedomí tým chceli poukázať na množstvo prestreliek a brutálnych vrážd, ktoré čakajú na a neminú federálneho agenta Hopkinsa.
V intre sa formou novinových správ dozviete o teroristickom útoku atómovou bombou v USA, následnom zatknutí teroristu Bernieho Berksona, zodpovedného za tento útok a jeho odsúdení na smrť... Ale niečo sa pokazí a Berkson, miesto toho, aby sa na elektrickom kresle uškvaril na uhoľ a tak zaplatil za svoje zločiny, popravu prežije a navyše sa mu podarí utiecť.
Následne sa intro končí a hra sa presunie do bytu agenta Hopkinsa, teda hlavnej postavy a ovládanie preberá do rúk hráč. Jeho prvou úlohou je vziať si svoju zbraň a kľúče od auta a vydať sa do práce. Ku tomu vám slúži point-and-click ovládanie a voľby „posunúť“, „prehľadať“, „pozrieť“, „rozprávať“ a „ísť“ a „vziať“ a ešte inventár, v ktorom je možné predmety medzi sebou kombinovať. Osobne mám pocit, že voľby „prehľadať“, „posunúť“ a „pozrieť“ sa čiastočne prekrývajú a vynechanie možnosti „pohnúť“ (ktorá sa v celej hre použila iba asi trikrát) by vôbec nebolo na škodu veci.
Hrateľnosť však oveľa viac, ako prekombinované možnosti vykonávaných činností, zrážajú na kolená akčné minihry, našťastie sa v hre vyskytnú iba trikrát. Pri prvej treba z inventára vybrať pištoľ a na pribiehajúcich nepriateľov ňou rýchlo kliknúť (keďže to nečakáte, pri prvom vstupe do tejto lokácie vás nevyhnutné čaká smrť), druhá je riešená na štýl FPS. Autori tieto minihry zrejme zamýšľali ako spestrenie hry, ale z môjho pohľadu to je pre hráčov akčných hier príliš repetitívne a nezáživné a zase pre vášnivých hráčov adventúr nečakaná komplikácia.
Aj napriek tomu, že Hopkins FBI má už takmer 10 rokov, vďaka peknej kreslenej grafike a sekvenciám v komixovom štýle sa na jej vizuálnej stránke zub času až tak neprejavil. Problémom však občas je pixelhunting, kedy na pozadí niektoré predmety splývajú. Komixová grafika sa naplno prejaví najmä pri výjavoch násilia, ktoré sú tu na každom kroku.
Najväčším kameňom úrazu u tejto hry je ale príbeh a linearita. Sľubný začiatok, vyšetrovanie prepadu banky a hľadanie spojenia medzi rôznymi zločinmi a Berksonom sa za krátko zmení na kombináciu vyšetrovania, naprosto nevhodných sci-fi a fantasy prvkov a riešenie trápnych hádaniek na konci ktorých sa vždy nájde nová zmrzačená mŕtvola. Nemám nič proti násiliu v hrách, v tejto sa to doslova pýtalo, ale určitá fáza hry, kde cesta ďalej bola vydláždená mŕtvolami žien mi pripadala naprosto účelová a ako nečakane prišla, tak aj skončila a dej sa zrazu presunul naprosto inam. Dokonca sa Hopkins ani len neunúval aspoň informovať kolegov o objavených telách. Na druhej strane po tejto časti hry, čiže zhruba po 1/3 celkového hracieho času to ide s hrou dolu vodou a tak zrejme mohli autori skôr popracovať na tom vyšetrovaní masových vrážd a venovať sa iba tomu.
Už spomínaná linearita sa prejavuje celú dobu vo všetkom. Dokonca aj poradie, v akom sa objavujú nepriatelia je nemenné, rovnako ako poradie drôtov na bombe, v akom ich treba prestrihnúť. Dúfať, že by autori premenili poradie vrážd (ktoré na seba naväzovali iba novou hádankou a nikde pri ďalšej vražde sa nezískal nejaký predmet potrebný pre vyriešenie tej novej) je naprostá utópia. Koniec je navyše úplne pritiahnutý za vlasy, vyvrcholenie sa stráca a záverečná animácia bola tak mizerne odvedená, až som s nemým úžasom sledoval ako sa objavili titulky a stále dúfal, že sa po nich ešte niečo zaujímavé stane. Ak však návrat do hlavného menu nepovažujete za zaujímavú udalosť, budete zrejme rovnako ako ja uvažovať, či máte plakať, smiať sa, alebo len mávnuť rukou nad hrou, ktorej potenciál bol zabitý fušerinou tvorcov. Pútavý začiatok, pekná grafika a vcelku veľký hype okolo hry (v dobe jej vydania) ma navnadil, nasledovalo však pomerne veľké sklamanie, za ktoré si odo mňa hra vyslúžila hodnotenie 35%. Úprimne sa priznám, že Tarantinove filmy veru hodnotím lepšími známkami.
napísal DEMONRaziel 12.10.2007
Páči sa mi!
3.5
HOPKINS FBI
PC
Vývoj: MP Entertainment / KULT Edition Štýl: Adventúra | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|