Splinter Cell: Double Agent |
Séria Splinter Cell je tu s nami už nejaký ten rok. Keď som pred niekoľkými rokmi inštaloval ešte na svoj starý PC prvý diel tejto série, pomaly som nemal ani poňatia, čože to je za hru.
PC
pridal luk 5.11.2007 o 20:15 pod používateľské recenzie
9.5
Žáner Stealth/ Akčná Výrobca Ubisoft Vydavateľ Ubisoft
Web https://splintercell.uk.ubi.com/
Séria Splinter Cell je tu s nami už nejaký ten rok. Keď som pred niekoľkými rokmi inštaloval ešte na svoj starý PC prvý diel tejto série, pomaly som nemal ani poňatia, čože to je za hru. Druhý diel ma minul úplne a tretí ma zase úplne vtiahol do virtuálneho dejiska. Pred nejakým časom sa v obchodoch objavil štvrtý diel tejto vynikajúcej série. Hneď na začiatok tejto recenzie uvediem, že tento diel je rovnako kvalitný ako jeho predchodca. A ako dopadol ich súboj? Hmm, to uvidíte v tejto recenzii.
Hlavnou postavou je opäť agent Sam Fisher, ktorý je členom organizácie zvanej NSA. Náš agent v tomto pokračovaní prežíva asi tú najhoršiu časť svojho života. Totiž našemu agentovi teroristi zabili dcéru. Ktorého rodiča by predsa takáto šokujúca správa psychicky nepoložila. Preto nestrácate odvahu a začínate sa hlásiť na tie najnebezpečnejšie misie. V tomto dieli vám NSA pridelí neľahkú úlohu: „Infiltruj sa do teroristickej organizácie zvanej JBA( Johns Brown Army), zisti o nich čo najviac a nakoniec ich aj s našou pomocou zlikviduj.“ Takéto dobrodružstvo plné rôznych udalostí, zvratov v príbehu a plné výbornej atmosféry vás čaká, ak strávite nejaký čas s touto výbornou hrou. Je to neľahká úloha, ale kto ju prijme, tak ten to rozhodne neoľutuje.
Ako som už načrtol hra má veľa dobrých vecí. Jednou z takýchto vecí je vynikajúci príbeh, ktorý sa len tak v nejakej hre nenachádza a hry s takýmto príbehom sú skôr vzácnosťou ako pravidlom. Príbeh obsahuje toľko zvratov a toľko rozhodnutí, ktoré závisia len od vás. Počas hry budete plniť rôzne úlohy a na plnení niektorých úloh je príbeh doslova položený. Každá strana( NSA, JBA ) majú svoje požiadavky, ktoré nájdete v OPSATE. Je to prístroj, ktorý máte na ruke a v ktorom nájdete všetky veci, ktoré budete potrebovať počas misie. Už aj v minulom dieli sa objavil, ale mám pocit, že tu je lepší. Obmenou tu jednoznačne prešla mapa, ktorá je farebnejšia, lepšie spracovaná a tiež samozrejme tým aj prehľadnejšia. Počas hrania si budete musieť kontrolovať ukazateľ vernosti u jednotlivých strán a preto počas misie nájdete v opsate údaje o úlohách, akými sú napr. nejaká tá informáciu, ktorá vám pomôže približne určiť si miesto, kde budete musieť danú úlohu splniť... a samozrejme aj o koľko si danú stranu získate....
Hra vás prevedie 11 misiami, kde navštívite rôzne časti našej planéty. Navštívite v nej Šanghaj, New York, Afriku,..... V každej misii musíte splniť niekoľko úloh, ktoré sú rozdelené do troch kategórií a to hlavné, vedľajšie a príležitostné - to zn. keď ich chcete splniť, tak splňte, keď nie, tak nie. Hlavné úlohy musíte splniť, lebo inak nedokončíte misiu. To je samozrejmé. Nielen hlavnými ale aj vedľajšími a príležitostnými úlohami si vylepšujete mienku u tej či onej strany. Splnením všetkých úloh sa vám odomknú rôzne veci a príručky, ktoré rozhodne nestoja za zahodenie. Musím jednoznačne pochváliť dizajn misii. Počas misie budete mať splniť úlohy všetkých troch kategórii. Zo začiatku máte nejaké zadané a potom sa ďalšie buď pridajú alebo zase odvolajú, pretože sa niečo v danej chvíli stalo. Toto je priam dokonalá ukážka zmeny v príbehu vašim pričinením a myslím si, že nejaký takýto systém má rozhodne budúcnosť. Hrateľnosť je veľmi vynikajúca a doslova ju budete cucať z prsta. Hra vám zaberie zhruba 15 hodín, čo je myslím, že viac než slušné.
Počas vývoja nám tvorci oznámili, že vypadnú rôzne videnia a pomôcky z arzenálu nášho agenta. Tak tomu rozhodne nie je. Možno je arzenál zbraní a špiónskych pomôcok trocha menší ako tomu bolo v minulom dieli, ale každý kúsok tu má svoje miesto. Opäť dostanete do rúk pištoľ s tlmičom, samopal SC 20k Lancher zostal tiež, pribudli rôzne druhy granátov ako napr. oslepovací, dymový, výbušný, ohluchujúci.... Samopal môže tak ako minule vystreliť aj uspávacie šípky, malú kameru, ktorá tentoraz okrem dymu, ktorý dokáže zabiť, môže aj vybuchnúť a ešte môže vystreliť aj paralyzéry. Zo špiónskych vecičiek tu zase nájdeme skener na odtlačky prstov, laserový mikrofón na napr. nahrávanie rozhovorov, skener na nahrávanie hlasu postáv.... Každú z týchto vecí rozhodne počas hrania využijete. Čo sa týka zbraní, tak minulý diel mal veľmi zle spracovanú streľbu. Headshot ste nedali len tak, keď ste si zmysleli a niekedy ste museli vyminúť aj pomaly celý zásobník, aby ste daného protivníka zabili. Tu to prešlo veľkou zmenou, postavy majú viacej zásahových bodov a keď sa naučíte, tak headshoty bude aj na diaľku(nie zase príliš veľkú) dávať s pištoľou. Ja som ich aj dával tiež.
Takou malou zmenou prešiel hacking. Teraz ako aj minule máte určitý čas na to, aby ste danú vec hackli, lebo inak bude zle. Musíte rýchlo pohybovať obdĺžnikom po každom stĺpci, aby sa vám v každom stĺpci zobrazili stojace čísla. Keď tak spravíte, tak už stačí len stlačiť tie stojace čísla. Možno si hovoríte, že aké jednoduché to je, ale keď máte na to napr. 14 sekúnd, tak je to veľmi napínavé. Novinkou, ktorá sa v tejto kategórii objavila je hackovanie sejfov. To prebieha veľmi zaujímavo a musíte otáčať kruhom, aby vám tri pliešky do seba zapadli.
Hudobný doprovod je asi jedna z vecí, ktorá ma pri tejto hre držala najviac. Aj keď sa to nezdá, ale každá časť hry je dôležitá. Hudba je zložená z pár väčších a ešte viacej menších skladieb, ktoré dokonalo zapadajú do danej situácie v hre. Napr. idete niekam, cestou nikoho nestretáte, v pozadí hrá nejaká podkresová alebo nehrá vôbec žiadna hudba, naraz sa tu objaví nepriateľ, hudba na to adekvátne zareaguje, zrýchli sa... a verím, že aj vy na danú situáciu v hre adekvátne odpoviete. Zvuky rôznych zbraní objektov, výbuchov, odrazov a všelijakých možných vecí znejú veľmi realisticky.
Postavy adekvátne reagujú na vaše konania. Prídete k nim blízko, doslova akoby ste sa ich dotkli, zacítia vás, zareagujú a začnú po vás strieľať, alebo napr. ste na otvorenom bojisku a ak zastrelíte napr. jedného z ich kamarátov budú po vás pátrať; keď si vás všimnú samozrejme budú adekvátne na to odpovedať, keď vypnete svetlo v nejakej dôležitej miestnosti, daná postava ho zapne a začne vás hľadať. Možností ako vy a ostatné postavy hry zareagujú je rozhodne veľa a stačí len na vás, ktoré z nich využijete.
Grafické spracovanie je na vysokej úrovni. Hra vám ponúkne pekne vymodelované interiéry a exteriéry. Počas celej hry stretnete veľa kvalitne vymodelovaných postáv, rôznych vecí, objektov ako napr. rebríky, skrine, domy, ploty, tyče.... Vynikajúce sú aj rôzne efekty počasia, lebo niektoré misie majú odlišné počasie, alebo modrá obloha, efekty po streľbe a po rôznych odrazoch, vynikajúca hra svetla a tieňov, krv, ktorá vystrekne z nepriateľov, alebo z vás po zásahu zbraňou. Aj keď predpokladám, že dosť ľudí už má grafiku podporujúcu Shader Model 3.0, stále tu je problém v tom, že ak nie ste majiteľom jednej z takýchto grafických kariet, určite hru nespustíte, lebo ako už viete, hra ich vyžaduje. Ja som si túto nádheru užil v maximálnom možnom rozlíšení hry a to 1280x1024 v plných detailoch. Aby ste si mohli spraviť predstavu o tom, že ako vám táto hra na vašom stroji pobeží, tak nasledujúce dva riadky sú určené pre vás.
Minimum: CPU 3 GHz, 1024 MB RAM, VGA 128 MB DX9 kompatibilná, 10 GB HDD
Optimum: CPU 3, 5 GHz, 1024 MB RAM, VGA 256 MB DX9 kompatibilná, 10 GB HDD
Myslím, že vám možno aj padnú ústa, keď vidíte koľko hra zaberá na hardisku. Mne tie ústa padli tiež.
Hra je optimalizovaná výborne a žiadne strety so sekmi by nemali nastať. Hra vyšla okrem PC aj na PS2, PS3, Xbox360, Xbox a Wii.
Splinter Cell Double Agent môže vklude svojimi kvalitami súperiť s jeho predchodcom- Chaos Theory. Ľudia z Ubisoftu odviedli kus skvelej práce a na hre je to fakt vidieť. Musím priznať, že toto je prvá hra, ktorá mi doslova chýba a hral by som ju dosť často. Podľa môjho názoru Double agent prekonáva Chaos Theory. Ak ste fanúšikom, alebo nefanúšikom tejto série, rozhodne si túto hru vyskúšajte. Príjemne sa zabavíte, oddýchnete si a prežijete zaujímavý príbeh, ktorý hra ponúka. Tiež si tým príjemne skrátite aj voľnú chvíľu alebo čakanie na ďalší diel tejto série, alebo na nejaký iný titul, ktorý s radosťou očakávate.
Klady
+ dizajn misií
+ hrateľnosť
+ grafika
+ AI
+ rôzne špiónske vecičky a zbrane
+ hudba
+ vynikajúca atmosféra a príbeh
+ vylepšený strieľací systém
Zápory
- hw nároky nie sú pozitívom pre každého hráča
Web https://splintercell.uk.ubi.com/
Séria Splinter Cell je tu s nami už nejaký ten rok. Keď som pred niekoľkými rokmi inštaloval ešte na svoj starý PC prvý diel tejto série, pomaly som nemal ani poňatia, čože to je za hru. Druhý diel ma minul úplne a tretí ma zase úplne vtiahol do virtuálneho dejiska. Pred nejakým časom sa v obchodoch objavil štvrtý diel tejto vynikajúcej série. Hneď na začiatok tejto recenzie uvediem, že tento diel je rovnako kvalitný ako jeho predchodca. A ako dopadol ich súboj? Hmm, to uvidíte v tejto recenzii.
Hlavnou postavou je opäť agent Sam Fisher, ktorý je členom organizácie zvanej NSA. Náš agent v tomto pokračovaní prežíva asi tú najhoršiu časť svojho života. Totiž našemu agentovi teroristi zabili dcéru. Ktorého rodiča by predsa takáto šokujúca správa psychicky nepoložila. Preto nestrácate odvahu a začínate sa hlásiť na tie najnebezpečnejšie misie. V tomto dieli vám NSA pridelí neľahkú úlohu: „Infiltruj sa do teroristickej organizácie zvanej JBA( Johns Brown Army), zisti o nich čo najviac a nakoniec ich aj s našou pomocou zlikviduj.“ Takéto dobrodružstvo plné rôznych udalostí, zvratov v príbehu a plné výbornej atmosféry vás čaká, ak strávite nejaký čas s touto výbornou hrou. Je to neľahká úloha, ale kto ju prijme, tak ten to rozhodne neoľutuje.
Ako som už načrtol hra má veľa dobrých vecí. Jednou z takýchto vecí je vynikajúci príbeh, ktorý sa len tak v nejakej hre nenachádza a hry s takýmto príbehom sú skôr vzácnosťou ako pravidlom. Príbeh obsahuje toľko zvratov a toľko rozhodnutí, ktoré závisia len od vás. Počas hry budete plniť rôzne úlohy a na plnení niektorých úloh je príbeh doslova položený. Každá strana( NSA, JBA ) majú svoje požiadavky, ktoré nájdete v OPSATE. Je to prístroj, ktorý máte na ruke a v ktorom nájdete všetky veci, ktoré budete potrebovať počas misie. Už aj v minulom dieli sa objavil, ale mám pocit, že tu je lepší. Obmenou tu jednoznačne prešla mapa, ktorá je farebnejšia, lepšie spracovaná a tiež samozrejme tým aj prehľadnejšia. Počas hrania si budete musieť kontrolovať ukazateľ vernosti u jednotlivých strán a preto počas misie nájdete v opsate údaje o úlohách, akými sú napr. nejaká tá informáciu, ktorá vám pomôže približne určiť si miesto, kde budete musieť danú úlohu splniť... a samozrejme aj o koľko si danú stranu získate....
Hra vás prevedie 11 misiami, kde navštívite rôzne časti našej planéty. Navštívite v nej Šanghaj, New York, Afriku,..... V každej misii musíte splniť niekoľko úloh, ktoré sú rozdelené do troch kategórií a to hlavné, vedľajšie a príležitostné - to zn. keď ich chcete splniť, tak splňte, keď nie, tak nie. Hlavné úlohy musíte splniť, lebo inak nedokončíte misiu. To je samozrejmé. Nielen hlavnými ale aj vedľajšími a príležitostnými úlohami si vylepšujete mienku u tej či onej strany. Splnením všetkých úloh sa vám odomknú rôzne veci a príručky, ktoré rozhodne nestoja za zahodenie. Musím jednoznačne pochváliť dizajn misii. Počas misie budete mať splniť úlohy všetkých troch kategórii. Zo začiatku máte nejaké zadané a potom sa ďalšie buď pridajú alebo zase odvolajú, pretože sa niečo v danej chvíli stalo. Toto je priam dokonalá ukážka zmeny v príbehu vašim pričinením a myslím si, že nejaký takýto systém má rozhodne budúcnosť. Hrateľnosť je veľmi vynikajúca a doslova ju budete cucať z prsta. Hra vám zaberie zhruba 15 hodín, čo je myslím, že viac než slušné.
Počas vývoja nám tvorci oznámili, že vypadnú rôzne videnia a pomôcky z arzenálu nášho agenta. Tak tomu rozhodne nie je. Možno je arzenál zbraní a špiónskych pomôcok trocha menší ako tomu bolo v minulom dieli, ale každý kúsok tu má svoje miesto. Opäť dostanete do rúk pištoľ s tlmičom, samopal SC 20k Lancher zostal tiež, pribudli rôzne druhy granátov ako napr. oslepovací, dymový, výbušný, ohluchujúci.... Samopal môže tak ako minule vystreliť aj uspávacie šípky, malú kameru, ktorá tentoraz okrem dymu, ktorý dokáže zabiť, môže aj vybuchnúť a ešte môže vystreliť aj paralyzéry. Zo špiónskych vecičiek tu zase nájdeme skener na odtlačky prstov, laserový mikrofón na napr. nahrávanie rozhovorov, skener na nahrávanie hlasu postáv.... Každú z týchto vecí rozhodne počas hrania využijete. Čo sa týka zbraní, tak minulý diel mal veľmi zle spracovanú streľbu. Headshot ste nedali len tak, keď ste si zmysleli a niekedy ste museli vyminúť aj pomaly celý zásobník, aby ste daného protivníka zabili. Tu to prešlo veľkou zmenou, postavy majú viacej zásahových bodov a keď sa naučíte, tak headshoty bude aj na diaľku(nie zase príliš veľkú) dávať s pištoľou. Ja som ich aj dával tiež.
Takou malou zmenou prešiel hacking. Teraz ako aj minule máte určitý čas na to, aby ste danú vec hackli, lebo inak bude zle. Musíte rýchlo pohybovať obdĺžnikom po každom stĺpci, aby sa vám v každom stĺpci zobrazili stojace čísla. Keď tak spravíte, tak už stačí len stlačiť tie stojace čísla. Možno si hovoríte, že aké jednoduché to je, ale keď máte na to napr. 14 sekúnd, tak je to veľmi napínavé. Novinkou, ktorá sa v tejto kategórii objavila je hackovanie sejfov. To prebieha veľmi zaujímavo a musíte otáčať kruhom, aby vám tri pliešky do seba zapadli.
Hudobný doprovod je asi jedna z vecí, ktorá ma pri tejto hre držala najviac. Aj keď sa to nezdá, ale každá časť hry je dôležitá. Hudba je zložená z pár väčších a ešte viacej menších skladieb, ktoré dokonalo zapadajú do danej situácie v hre. Napr. idete niekam, cestou nikoho nestretáte, v pozadí hrá nejaká podkresová alebo nehrá vôbec žiadna hudba, naraz sa tu objaví nepriateľ, hudba na to adekvátne zareaguje, zrýchli sa... a verím, že aj vy na danú situáciu v hre adekvátne odpoviete. Zvuky rôznych zbraní objektov, výbuchov, odrazov a všelijakých možných vecí znejú veľmi realisticky.
Postavy adekvátne reagujú na vaše konania. Prídete k nim blízko, doslova akoby ste sa ich dotkli, zacítia vás, zareagujú a začnú po vás strieľať, alebo napr. ste na otvorenom bojisku a ak zastrelíte napr. jedného z ich kamarátov budú po vás pátrať; keď si vás všimnú samozrejme budú adekvátne na to odpovedať, keď vypnete svetlo v nejakej dôležitej miestnosti, daná postava ho zapne a začne vás hľadať. Možností ako vy a ostatné postavy hry zareagujú je rozhodne veľa a stačí len na vás, ktoré z nich využijete.
Grafické spracovanie je na vysokej úrovni. Hra vám ponúkne pekne vymodelované interiéry a exteriéry. Počas celej hry stretnete veľa kvalitne vymodelovaných postáv, rôznych vecí, objektov ako napr. rebríky, skrine, domy, ploty, tyče.... Vynikajúce sú aj rôzne efekty počasia, lebo niektoré misie majú odlišné počasie, alebo modrá obloha, efekty po streľbe a po rôznych odrazoch, vynikajúca hra svetla a tieňov, krv, ktorá vystrekne z nepriateľov, alebo z vás po zásahu zbraňou. Aj keď predpokladám, že dosť ľudí už má grafiku podporujúcu Shader Model 3.0, stále tu je problém v tom, že ak nie ste majiteľom jednej z takýchto grafických kariet, určite hru nespustíte, lebo ako už viete, hra ich vyžaduje. Ja som si túto nádheru užil v maximálnom možnom rozlíšení hry a to 1280x1024 v plných detailoch. Aby ste si mohli spraviť predstavu o tom, že ako vám táto hra na vašom stroji pobeží, tak nasledujúce dva riadky sú určené pre vás.
Minimum: CPU 3 GHz, 1024 MB RAM, VGA 128 MB DX9 kompatibilná, 10 GB HDD
Optimum: CPU 3, 5 GHz, 1024 MB RAM, VGA 256 MB DX9 kompatibilná, 10 GB HDD
Myslím, že vám možno aj padnú ústa, keď vidíte koľko hra zaberá na hardisku. Mne tie ústa padli tiež.
Hra je optimalizovaná výborne a žiadne strety so sekmi by nemali nastať. Hra vyšla okrem PC aj na PS2, PS3, Xbox360, Xbox a Wii.
Splinter Cell Double Agent môže vklude svojimi kvalitami súperiť s jeho predchodcom- Chaos Theory. Ľudia z Ubisoftu odviedli kus skvelej práce a na hre je to fakt vidieť. Musím priznať, že toto je prvá hra, ktorá mi doslova chýba a hral by som ju dosť často. Podľa môjho názoru Double agent prekonáva Chaos Theory. Ak ste fanúšikom, alebo nefanúšikom tejto série, rozhodne si túto hru vyskúšajte. Príjemne sa zabavíte, oddýchnete si a prežijete zaujímavý príbeh, ktorý hra ponúka. Tiež si tým príjemne skrátite aj voľnú chvíľu alebo čakanie na ďalší diel tejto série, alebo na nejaký iný titul, ktorý s radosťou očakávate.
Klady
+ dizajn misií
+ hrateľnosť
+ grafika
+ AI
+ rôzne špiónske vecičky a zbrane
+ hudba
+ vynikajúca atmosféra a príbeh
+ vylepšený strieľací systém
Zápory
- hw nároky nie sú pozitívom pre každého hráča
Jednoducho krása!
|
Jupiii!
|
Spi sladko priateľu!
|
Há, há či ma nájdete?
|
Aj niečo takéto v tejto hre zažijete
|
pekný výhľad
|
No čo už! Len na vás závisí ako to dopadne!
|
Veľká debata
|
Váu, ale nám to vonku leje čo?
|
hádajte čo sa stane!
|
Ahoj, ahoj budeš mi chýbať!
|
Nabudúce poslúchaj rodičov, keď ti povedia, aby si išiel vyniesť smeti!
|
Sezam otvor sa!
|
hacking
|
toto ste vy v plnej kráse
|
hackujeme sejf
|
napísal luk 5.11.2007
Páči sa mi!
9.5
SPLINTER CELL: DOUBLE AGENT
Xbox 360
PC PS2 PS3 Xbox Gamecube Switch 2 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akcia / Stealth Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|