Star Wars: KOTOR II: Sith Lords |
PC
pridal MaK 23.5.2005 o 0:53 pod používateľské recenzie
8.6
Zobudíte sa a neviete kde ste, kto ste, ani čo ste posledných pár hodín robili. Nie, nemáte ani kvapku alkoholu v krvi. Takýto je začiatok (teda skoro začiatok) novej hry zo sveta Hviezdnych vojen. Zo sveta, v ktorom sa odohralo mnoho konfliktov medzi impériom a rebelmi, ale toto je iný príbeh. Tento príbeh je o ceste človeka, ktorý zmení tvár galaxie. Len zatiaľ o tom nevie, pretože sa na nič nepamätá
Ak ste hrali prvý diel SW: KOTOR, tak v tomto pokračovaní sa budete cítiť ako ryba vo vode. Pokračovanie vyzerá takmer rovnako ako predchodca, hrá sa takmer rovnako, ale predsa je iné. Ale v čom? Pekne postupne.
Hra je klasickým RPG s vylepšovaním postáv, množstvom rozhovorov, podmanivými súbojmi, cestovaním po rôznych planétach, prepleteným príbehom - jednoducho obsahuje všetko, čo správne RPG obsahovať má. RPG systém sa od prvého dielu príliš nezmenil - stále zbierate skúsenostné body za súboje a plnenie úloh a keď postúpite na vyššiu úroveň, rozdelíte body medzi atribúty, vlastnosti a sily. Nič nové pod slnkom, akurát, že v tejto hre to funguje perfektne (rovnako ako v minulom diele). A ešte spomeniem, že sa môžete vydať buď cestou pomoci babičkám na prechode (teda cestou svetla) alebo cestou kradnutia babičkám paličku (teda cestou temna). A samozrejme pri tom precestujete polku galaxie.
Z príbehu prezradím len toľko, že ste bývalý rytier Jedi a niekto sa vás snaží zabiť. Viac neprezradím ani keby ste ma rezali Príbeh je plný zvratov a nečakaných udalostí a je sympatické, že nadväzuje na udalosti z prvého dielu a obsahuje veľa odkazov na udalosti z predchádzajúcej hry. Jednoducho príbeh je hnacou silou hry a ženie vás neustále dopredu. Neustále zisťujete, kto ste, čo sa s vami stalo, prečo vás chce každý pre seba, čo sa stalo, čo sa deje a čo sa má stať.
Čo sa týka audiovizuálneho spracovania, grafika je na veľmi slušnej úrovni, aj keď je pravda, že mohla byť aj lepšia. Súboje vyzerajú jedným slovom nádherne, ale napr. na takých modeloch strelných zbraní sa zdá, akoby niekto zabudol zvýšiť rozlíšenie textúr. Celkovo je ale grafika veľmi pekná a zapamätáte si nejeden moment z hry. Problémom je skôr optimalizácia hry. Aj keď nároky sú pomerne nízke, hra sa nesmierne spomalí, keď je na obrazovke hmla. Zvukom sa nedá nič vytknúť a hudba nevyrušuje. V niektorých častiach hry som sa dokonca do nej započúval. No a kto chce, môže si hudbu kedykoľvek pustiť v hlavnom menu hry.
A teraz zopár postrehov. Z hry ide dojem, že bola vydaná príliš skoro - obsahuje chyby, ktoré spôsobujú padanie hry, problémy s niektorými questami a ďalšie drobné chybičky, ktoré našťastie nedokážu pokaziť dobrý dojem z hry. Poteší aj hracia doba - cca 40 hodín pri poctivom hraní (teda plnenie všetkých úloh a poctivé čítanie rozhovorov ). Poteší aj nadväznosť na prvý diel, ale po dohraní ostáva veľa tém otvorených, buď sa scenárista opil do nemoty a na niečo zabudol, alebo si autori nechali zadné vrátka pre pokračovanie - čp ale nebude na škodu, len by to chcelo viac popracovať na vylepšeniach.
Síce sa hra tvári ako kópia originálu, ale obsahuje veľa vlastností, vďaka ktorým je jedinečná. Stačí si spomenúť na Fallout 2 - tiež nehýril vylepšeniami, ale zamilovalo si ho viac hráčov ako prvý diel. Ak chcete vedieť, aké vlastnosti to sú, odporúčam vám si hru zahrať. Je to skvelá hra, ktorá vás zabaví na dlhú dobu. A keď ju raz prejdete za dobro, môžete ju rozohrať znova a ísť tým svätuškárom nakopať ... veď viete čo.
Čo hre chýba k dokonalosti
Lepšia optimalizácia, odstránenie chýb
Viac nových nápadov, ktoré by ju odlíšili od predchodcu
Ak ste hrali prvý diel SW: KOTOR, tak v tomto pokračovaní sa budete cítiť ako ryba vo vode. Pokračovanie vyzerá takmer rovnako ako predchodca, hrá sa takmer rovnako, ale predsa je iné. Ale v čom? Pekne postupne.
Hra je klasickým RPG s vylepšovaním postáv, množstvom rozhovorov, podmanivými súbojmi, cestovaním po rôznych planétach, prepleteným príbehom - jednoducho obsahuje všetko, čo správne RPG obsahovať má. RPG systém sa od prvého dielu príliš nezmenil - stále zbierate skúsenostné body za súboje a plnenie úloh a keď postúpite na vyššiu úroveň, rozdelíte body medzi atribúty, vlastnosti a sily. Nič nové pod slnkom, akurát, že v tejto hre to funguje perfektne (rovnako ako v minulom diele). A ešte spomeniem, že sa môžete vydať buď cestou pomoci babičkám na prechode (teda cestou svetla) alebo cestou kradnutia babičkám paličku (teda cestou temna). A samozrejme pri tom precestujete polku galaxie.
Z príbehu prezradím len toľko, že ste bývalý rytier Jedi a niekto sa vás snaží zabiť. Viac neprezradím ani keby ste ma rezali Príbeh je plný zvratov a nečakaných udalostí a je sympatické, že nadväzuje na udalosti z prvého dielu a obsahuje veľa odkazov na udalosti z predchádzajúcej hry. Jednoducho príbeh je hnacou silou hry a ženie vás neustále dopredu. Neustále zisťujete, kto ste, čo sa s vami stalo, prečo vás chce každý pre seba, čo sa stalo, čo sa deje a čo sa má stať.
Čo sa týka audiovizuálneho spracovania, grafika je na veľmi slušnej úrovni, aj keď je pravda, že mohla byť aj lepšia. Súboje vyzerajú jedným slovom nádherne, ale napr. na takých modeloch strelných zbraní sa zdá, akoby niekto zabudol zvýšiť rozlíšenie textúr. Celkovo je ale grafika veľmi pekná a zapamätáte si nejeden moment z hry. Problémom je skôr optimalizácia hry. Aj keď nároky sú pomerne nízke, hra sa nesmierne spomalí, keď je na obrazovke hmla. Zvukom sa nedá nič vytknúť a hudba nevyrušuje. V niektorých častiach hry som sa dokonca do nej započúval. No a kto chce, môže si hudbu kedykoľvek pustiť v hlavnom menu hry.
A teraz zopár postrehov. Z hry ide dojem, že bola vydaná príliš skoro - obsahuje chyby, ktoré spôsobujú padanie hry, problémy s niektorými questami a ďalšie drobné chybičky, ktoré našťastie nedokážu pokaziť dobrý dojem z hry. Poteší aj hracia doba - cca 40 hodín pri poctivom hraní (teda plnenie všetkých úloh a poctivé čítanie rozhovorov ). Poteší aj nadväznosť na prvý diel, ale po dohraní ostáva veľa tém otvorených, buď sa scenárista opil do nemoty a na niečo zabudol, alebo si autori nechali zadné vrátka pre pokračovanie - čp ale nebude na škodu, len by to chcelo viac popracovať na vylepšeniach.
Síce sa hra tvári ako kópia originálu, ale obsahuje veľa vlastností, vďaka ktorým je jedinečná. Stačí si spomenúť na Fallout 2 - tiež nehýril vylepšeniami, ale zamilovalo si ho viac hráčov ako prvý diel. Ak chcete vedieť, aké vlastnosti to sú, odporúčam vám si hru zahrať. Je to skvelá hra, ktorá vás zabaví na dlhú dobu. A keď ju raz prejdete za dobro, môžete ju rozohrať znova a ísť tým svätuškárom nakopať ... veď viete čo.
Čo hre chýba k dokonalosti
Lepšia optimalizácia, odstránenie chýb
Viac nových nápadov, ktoré by ju odlíšili od predchodcu
napísal MaK 23.5.2005
Páči sa mi!
8.6
STAR WARS: KOTOR II: SITH LORDS
PC
Switch 2 Vývoj: Lucasarts / Obsidian Entertainment Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|