Fantasy Wars |
...alebo ako funguje ruský mix legendárneho Panzer Generalu a Heroes of Might and Magic...
PC
pridal 117spartan 26.8.2008 o 18:52 pod používateľské recenzie
8.5
V dnešnej dobe to už je tak. Zakaždým ako si sadneme za PC tak sa vrháme do krvavého konfliktu medzi ľudmi alebo nejakou mimozemskou háveďou. Zápaisíme spolu cez sieť. Vedieme po zuby ozbrojeních vojakov do jamy levovej. Závodíme v temných uličkách s našimi vytuningovanými miláčikmi. Nehovorím že je to zlé. Je to skvelé! Každým dnom s objavujú nové informácie o novej FPS hre, ktorá bude podporovat Unreal 324 Engine. Na dalšom webe zasa čítam o pripravovanej RTS s RPG prvkami po ktorej prejdení sa odomkne FPS mód. Ah. Krúti sa mi hlava z tých nových hier. Nielenže mi polovica na mojom súčasnom PC nepojde ale ak hladám akokolvek, vždy nájdem iba pár informácií o ťahových stratégiách. Prečo miznú z trhu?
Naštastie, existuje posledný mohyká ,ktorý za pomoci našich bývalích okupantov ožil. HoMaM V odštartoval ruský fanatizmus do ťahových stratégií.
1C, pomerne neznáma firma začala pracovat na Fantasy Wars. Podme sa pozriet ako to dopadlo.
Hned ako sa mi hra dostala do rúk som bol velmi rád že ju mám ale zároven som bol trocha skeptický. Názov Fantasy Wars (ďalej už iba FW) sa mi zdal až príliš "béčkový" a taktiež recenzie neopisovali túto hru ako nejakú revolučnú hru. "Nebude to až také hrozné" utešoval som sám seba aj ked som v kútiku duše predvídal že to bude niečo hrozné.
Predsudky preč! Spustil som hru a spustila sa nie príliš príťažlivo spracovaná animácia, ktorá znázornovala hrdinský boj medzi Generálom Marcusom a zlým démonom. Očakával som niečo na štýl HoMaM V ale budiš. Hlavé menu je skoro také isté aké sme mohli vidieť vo Warceaft 3. Ked sa to tak zoberie tak celý výtvarný štýl sa veľmi podobá tomu "warcraftovému". Len škoda že nie sú identické aj prestrihové scény.
Hlavná kampan ponúka dokopy tri kampane. Za Ľudí, Orkov a Elfov. Nanešťastie sa Vám posledná kampan odomkne až keď úspešne ukončíte predchádzajúce dve kampane. Čo sa týka dĺžky kampaní tak skúsenému hráčovi zaberie 10 hodín. Hardcore hráči to zvládnu aj menší čas. A ak hru prejdete za 2 hodiny (čo je velmi nepravdepodobné) tak možete skúsit scénariá kde možete hrať za tretiu rasu, Trpaslíkov. Scénarií je ale žalostne málo. Naštastie sa v tej hre nachádza oblúbený Hot-Seat mód (pre nazaiteresovaných - je to multiplayer mód ale nehrajete cez siet ale na jednom počítači kde sa po kolách striedate). Táto možnosť trocha zvýši hraciu dobu ale aj tak to nie je žiadna sláva.
Čo sa týka príbehu tak o nom nemusíme ani hovorit. Velmi slabý a okukaný príbeh, ktorý dokáže zaujať vďaka niekolkým zvratom. Ale na ťahovú stratégiu to stačí. Derrick Pfiel sa snaží oslobodit svoje rodné královstvo od okupácie orkov čo sa ale nepáči silnému náčelnkovi Ugraumovi s ktorím v druhej kampani ľudom ukážete zač je toho loket. Na toto divadlo sa samozrejme pozerajú elfovia a tak sa čarodejka Teya rozhodne schladit situáciu.
Tolko k príbehu.
Hlavnom oporou ťahových stratégií sú boje. A tých si užijete neurékom. Boje a jednotky sú asi najprepracovanejšou častou hry. Množstvo jednotiek naozaj poteší ale úsmev na tvári Vám zmrzne hned ako uvidíte ceny jednotiek potrebných k víťazstvu. Asi najvačšie zastúpenie jednotiek má ľudstvo a najmenej zasa naši dlhouší kamarati (elfovia).
Taktiež sa tu nachádza vela vylepšení, ktoré si možete vybrat iba ak Vaša jednotka dovŕší nový level. Jednotka može dosiahnúť maximálne level 5. Po dovŕšení nového levelu dostanete tri nové vylepšenie z ktorích si dokladne vyberte, ktorý sa Vašej jednotke prispeje čo najviac. Taktiež možete jednotkám dávať rozne artefakty, ktoré Vám pomožu k víťazstvu. Levely získavajú aj hrdinovia, ktorí možu nazbierať maximálny level 10. Hrdinovia možu narozdiel od jednotiek nosiť tri artefakty a používať veľmi efektívne kúzla, ktoré mi neraz pomohli vyhrať misiu. Z kúziel možem spomenúť napr. meteorický dážď ,ktorý urobí velkú paseku a pozor či sa v blízkosti nenachádzajú Vaše jednotky. Velkým plusom kúziel je že majú neobmedzený dostrel ale sú limitované velmi nízkym číslom. Preto zvážte kde a na koho použijete kúzlo.
Takisto porozmýšlajte koho a na koho použijete Vaše jednotky. Bolo by hlúpe používať používať lukostrelcov proti obrnenej pechote alebo poslat jazdu do hustého lesa, kde sa nemajú kde hýbať. Terén veľmi ovplivnuje ofenzívnu a defenzívnu schopnosť Vašich jednotiek. Čiže to znamená že ked pošlete svojich lukostrelcov na najbližšie kopce a budete odstrelovať nepriateľov tak výsledný efekt bude zdrcujúcejší ako keby ste lukostreľbu postavili na rovinu. U katapultov, najlepšej obliehacej jednotke, to platí tiež. Bud útočiť z kopca alebo z vačšej vzialenosti. Ale dávajte pozor aby Váš cieľ bol stále v dostrele. U pechoty alebo jazdy to platí tiež. To zistíte v hre. Jednoznačne vždy použite všetky jednotky. Samozrejme vynechajte tie, ktoré sú v meste alebo dedine. Mesto Vám dá cenný obranný bonus, peniaze a možnosť vysadenia nových jednotiek, ktorích možte mať na kope maximálne 15.
Proste boj, jednotky sú najsvetlejšou stránkou hry.
A teraz sa podme pozrieť na najvačšie mínus hry (podla iných recenzentov).
Áno... je to grafika. Vela recenzentov grafiku označuje ako "hnusnú, odpudivú, odfláknutú". Nie je to pravda. Je síce pravda že grafika posobí staro ale naopak mne pripadá na takúto hru dostačujúca. Všetko čo chceme vidieť, vidíme a to stačí.Mne sa grafika vlastne aj páči. Zo začiatku sa mi nepáčila ale potom si zvykol. Nepodporuje najnovšie efekty ale pripomína mi Warcraft 3, jednu z najlepších RTS. Textúri nie sú najlepšie ale vymodelovanie postáv ešte ako tak ujde.
Tak to všetko. FW je velmi príjemná ťahová stratégia s premakaným bojovým systémom, slabšou grafikou a príbehom. Možem ju odporučiť aj ľudom, ktorí "ťahovky" ešte nikdy nehrali.
Plusy
+ Boje
+ Jednotky
+ Hot-Seat
+ Vylepšenia jednotiek
+ AI
+ Grafika
Mínusy
- Príbeh
- Velké ceny jednotiek
Naštastie, existuje posledný mohyká ,ktorý za pomoci našich bývalích okupantov ožil. HoMaM V odštartoval ruský fanatizmus do ťahových stratégií.
1C, pomerne neznáma firma začala pracovat na Fantasy Wars. Podme sa pozriet ako to dopadlo.
Hned ako sa mi hra dostala do rúk som bol velmi rád že ju mám ale zároven som bol trocha skeptický. Názov Fantasy Wars (ďalej už iba FW) sa mi zdal až príliš "béčkový" a taktiež recenzie neopisovali túto hru ako nejakú revolučnú hru. "Nebude to až také hrozné" utešoval som sám seba aj ked som v kútiku duše predvídal že to bude niečo hrozné.
Predsudky preč! Spustil som hru a spustila sa nie príliš príťažlivo spracovaná animácia, ktorá znázornovala hrdinský boj medzi Generálom Marcusom a zlým démonom. Očakával som niečo na štýl HoMaM V ale budiš. Hlavé menu je skoro také isté aké sme mohli vidieť vo Warceaft 3. Ked sa to tak zoberie tak celý výtvarný štýl sa veľmi podobá tomu "warcraftovému". Len škoda že nie sú identické aj prestrihové scény.
Hlavná kampan ponúka dokopy tri kampane. Za Ľudí, Orkov a Elfov. Nanešťastie sa Vám posledná kampan odomkne až keď úspešne ukončíte predchádzajúce dve kampane. Čo sa týka dĺžky kampaní tak skúsenému hráčovi zaberie 10 hodín. Hardcore hráči to zvládnu aj menší čas. A ak hru prejdete za 2 hodiny (čo je velmi nepravdepodobné) tak možete skúsit scénariá kde možete hrať za tretiu rasu, Trpaslíkov. Scénarií je ale žalostne málo. Naštastie sa v tej hre nachádza oblúbený Hot-Seat mód (pre nazaiteresovaných - je to multiplayer mód ale nehrajete cez siet ale na jednom počítači kde sa po kolách striedate). Táto možnosť trocha zvýši hraciu dobu ale aj tak to nie je žiadna sláva.
Čo sa týka príbehu tak o nom nemusíme ani hovorit. Velmi slabý a okukaný príbeh, ktorý dokáže zaujať vďaka niekolkým zvratom. Ale na ťahovú stratégiu to stačí. Derrick Pfiel sa snaží oslobodit svoje rodné královstvo od okupácie orkov čo sa ale nepáči silnému náčelnkovi Ugraumovi s ktorím v druhej kampani ľudom ukážete zač je toho loket. Na toto divadlo sa samozrejme pozerajú elfovia a tak sa čarodejka Teya rozhodne schladit situáciu.
Tolko k príbehu.
Hlavnom oporou ťahových stratégií sú boje. A tých si užijete neurékom. Boje a jednotky sú asi najprepracovanejšou častou hry. Množstvo jednotiek naozaj poteší ale úsmev na tvári Vám zmrzne hned ako uvidíte ceny jednotiek potrebných k víťazstvu. Asi najvačšie zastúpenie jednotiek má ľudstvo a najmenej zasa naši dlhouší kamarati (elfovia).
Taktiež sa tu nachádza vela vylepšení, ktoré si možete vybrat iba ak Vaša jednotka dovŕší nový level. Jednotka može dosiahnúť maximálne level 5. Po dovŕšení nového levelu dostanete tri nové vylepšenie z ktorích si dokladne vyberte, ktorý sa Vašej jednotke prispeje čo najviac. Taktiež možete jednotkám dávať rozne artefakty, ktoré Vám pomožu k víťazstvu. Levely získavajú aj hrdinovia, ktorí možu nazbierať maximálny level 10. Hrdinovia možu narozdiel od jednotiek nosiť tri artefakty a používať veľmi efektívne kúzla, ktoré mi neraz pomohli vyhrať misiu. Z kúziel možem spomenúť napr. meteorický dážď ,ktorý urobí velkú paseku a pozor či sa v blízkosti nenachádzajú Vaše jednotky. Velkým plusom kúziel je že majú neobmedzený dostrel ale sú limitované velmi nízkym číslom. Preto zvážte kde a na koho použijete kúzlo.
Takisto porozmýšlajte koho a na koho použijete Vaše jednotky. Bolo by hlúpe používať používať lukostrelcov proti obrnenej pechote alebo poslat jazdu do hustého lesa, kde sa nemajú kde hýbať. Terén veľmi ovplivnuje ofenzívnu a defenzívnu schopnosť Vašich jednotiek. Čiže to znamená že ked pošlete svojich lukostrelcov na najbližšie kopce a budete odstrelovať nepriateľov tak výsledný efekt bude zdrcujúcejší ako keby ste lukostreľbu postavili na rovinu. U katapultov, najlepšej obliehacej jednotke, to platí tiež. Bud útočiť z kopca alebo z vačšej vzialenosti. Ale dávajte pozor aby Váš cieľ bol stále v dostrele. U pechoty alebo jazdy to platí tiež. To zistíte v hre. Jednoznačne vždy použite všetky jednotky. Samozrejme vynechajte tie, ktoré sú v meste alebo dedine. Mesto Vám dá cenný obranný bonus, peniaze a možnosť vysadenia nových jednotiek, ktorích možte mať na kope maximálne 15.
Proste boj, jednotky sú najsvetlejšou stránkou hry.
A teraz sa podme pozrieť na najvačšie mínus hry (podla iných recenzentov).
Áno... je to grafika. Vela recenzentov grafiku označuje ako "hnusnú, odpudivú, odfláknutú". Nie je to pravda. Je síce pravda že grafika posobí staro ale naopak mne pripadá na takúto hru dostačujúca. Všetko čo chceme vidieť, vidíme a to stačí.Mne sa grafika vlastne aj páči. Zo začiatku sa mi nepáčila ale potom si zvykol. Nepodporuje najnovšie efekty ale pripomína mi Warcraft 3, jednu z najlepších RTS. Textúri nie sú najlepšie ale vymodelovanie postáv ešte ako tak ujde.
Tak to všetko. FW je velmi príjemná ťahová stratégia s premakaným bojovým systémom, slabšou grafikou a príbehom. Možem ju odporučiť aj ľudom, ktorí "ťahovky" ešte nikdy nehrali.
Plusy
+ Boje
+ Jednotky
+ Hot-Seat
+ Vylepšenia jednotiek
+ AI
+ Grafika
Mínusy
- Príbeh
- Velké ceny jednotiek
napísal 117spartan 26.8.2008
Páči sa mi!
8.5
FANTASY WARS
PC
Vývoj: 1C Company / Ino-Co Štýl: stratégia / ťahová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|