Dracula: Origin |
Mnohí z vás už čítali alebo videli známy Stokerov hit Dracula. Dracula bol upír, ktorý mladým a krásnym dievčatám boril do krku svoje tesáky a vyciciaval im krv. Možno viete prečo to robil, ale ak chcete vedieť alternatívnu pravdu o zrode monštra a jeho ciel, ráčte vstúpiť.
PC
pridal ViceVersa 3.9.2008 o 0:44 pod používateľské recenzie
8.3
Dracula: Origin je klasickou point and click adventúrou, čiže sa zameriava na hladanie predmetov, ich používanie a riešenie logických hádaniek. Príbeh sa začína poučným introm v Londýne, kde má sídlo náš hlavný hrdina Van Helsing. V intre sa dozvedáte o metodách boja s vampírmi, až vás preruší chyžná, ktorá má pre vás dopis. Van Helsing jej povie, nech ho prestrčí popod dvere, vy ho zdvihnete a otvoríte. Píše vám váš priateľ Jonathan Harker (hlavný hrdina knižnej predlohy) a ozamuje vám, že ak čítate tento list, na svojej misii neuspel. A tu začína vaše pátranie po stopách "Vlada".
Van Helsing je profesorom, ktorý sa špecializuje na boj proti démonom, špeciálne proti upírom. Pôsobí ako veľmi vyrovnaný človek, ktorý je zmierený so svojím osudom. A tým je práve lov upírov. Navyše, je to miernym flegmatik. Teda aspoň tak je vykreslovaný. Pri spáchaní atentátu na neho len hrubším hlasom odvrkne poznámku a ide ďalej. Navyše sa zasmejete pri jeho divnom anglicko-francúzko-slovanskom akcente.
Dej je zasadený do gotického obdobia a je veľmi nenáročný. Autori hry si vzali predlohu, ale príbeh postavili na alternatívnych skutočnostiach. V podstate sa dozviete, prečo sa stal Drakula upírom a prečo tak šialene túži po Mine.
V hre na vás čaká ďalších 15 NPC, ktoré vám ochotne, prípadne za odmenu pomôžu, alebo prezradia informácie. Dialógy sa vedú automaticky, prípadne vám vyskočí v pravom hornom rohu okno s dvoma alebo troma možnosťami, na ktoré sa môžete spýtať. Hneď v úvode sa stretnete s prekrásnou Minou, ale potykáte si aj s požieračom hmyzu, prípadne čašníkom čo vyzerá ako brat Quasimoda. Prídete do kontaktu s vyše 150timi predmetmi, ktoré použijete pri potulkách Londýnom, Egyptom, Viedňou a nakoniec Rumunskom. Tieto všetky miesta navštívite a odhalíte ich malé miestne tajomstvá.
Hádnaky a hľadanie predmetov nieje ničím ťažkým a to vďaka "spejsu", ktorý po stlačení ukáže všetky interaktívne objekty. Buď ústa pre pokecanie s npc, oko pre všimnutie si objektu a zamyslenie sa nad ním, ruku pre priamu interakciu s objektom a šľapaje pre možnosť vstúpenia do lokácie. Hardcore hráčom a vyšetrovateľom s nutkaním pre pixelhunting (ktorý aj pri hraní bez používania medzerníku je skôr výnimočnosťou) nedoporučujem používať, pre tých menej zdatných v adventúrach je to výborná pomôcka. Ostatne, stačí menšia dávka predstavivosti a štipka logiky a postupne prídete na všetko. Stretnete sa s číselnými kombináciami, puzzle, ale aj s demonickými runami.
Grafika je zvládnutá vynikajúco a hra je výborne optimalizovaná. Teda aj na staršej zostave si ju záhráte na hi-res s AA8x. Na Pentiu 1500 s 512 ram a 128MB grafickou kartou vám to pôjde takmer bez seku. Použité sú 2D pozadia s 3D modelmi postáv, pričom prostredie "žije". Vtáčiky lietajú, stromy sa kývu, hmla sa vznáša, atď atď... Nečakajte však hororovú atmosféru z každého kúsku, kam vojdete. Napriek tomu, že námetom pre túto hru bol hororový román, táto hra vás nevystraší!
Sem tam prídete do styku s niečim bizardným, ale to je tak všetko. Troška mi v tejto hre chýbala atmosféra napätia, ale až na jeden moment, kedy podivná ruka zmrzačeného tvora šmátra po okolí z polorozpadnutej kobky sa nič neudeje. Hra si uchováva celý čas prísnu vážnosť profesora, ale pritom pokojný a kľudný priebeh, bez dramatických zvratov, z čoho vyplýva flegmatickosť postavy. Plytko podaný dej vás miesatmi prestane zaujímať, až prídete do prostredia, ktoré vás očarí, alebo sa stane niečo zaujímavé a "vráti" vás to späť do hry.
Celý čas vám hrá v pozadí hudba, ktorá je príjemná, miestami pochmúrnejšia a do hry s kreatúrou, ktorá vás nemá vystrašiť výborne pasuje. Hra vám na disku zaberie niečo pod 2,5 giga.
Hra sa odohráva v interiéroch aj exteriéroch, pričom miestnosti sú väčšinou rozdelené na dve a viac častí, medzi ktorými môžete prechádzať. Čiže ak ste boli v jednej časti miestnosti a prejdete do druhej, tak v tej druhej vidíte časť prvej. Prostredia sú veľmi detajlné a nikdy sa mi nestalo, žeby som prišli do prázdnej miestnosti, alebo pustého nádvoria.
Interface vyvoláte stlačením pravého tlačítka na myši. Je rozdelený do štyroch kategórií. Inventár, dialógy, dokumenty a poznámky. Inventár je prehľadný a nestane sa vám, že by ste sa v ňom nevyznali, alebo hľadali jeden predmet pol hodinu. Veľa predmetov naraz aj tak mať nebudete a ak áno, rýchlo ich zkombinujete do jedného, ktorý následne použijete. V okne dialógov sa vám zapisuje, čo ste prehodili s jednotlivými NPC. Je to výborným riešením, pretože mnohokrát potrebujete informáciu, ktorú vám dalo NPC použiť ďalej hre, a vracať sa k dotyčnému, nech vám to znova povie by bolo zdľhavé. Dokumenty sú väčšinou knihy, listy, noviny, alebo ústrižky, ktoré si môžete prečítať. Nieje ich veľa, ale ak na nejaký natrafíte, tešte sa na pätnásť minútové čítanie. Teda ak budete hrať v hru v angličtine. Drakulov životopis som zlúskal za pol hodinu. No a do poznámok si Van Helsing zaznamenáva veci, ktoré mu prídu užitočné a tak isto ich využijete v ďalšom priebehu hry. Hra vyšla aj s českou lokalizáciou a v češtine je manuál a titulky. Samotná čeština zatiaľ nieje k dispozícii.
Čítanie listín značne predlžuje hraciu dobu, ktorá je aj bez toho veľmi krátka. Keď som sa za jedno poobedie prestrielal Jerichom, myslel som, že už žiadna hra na tom nebude časovo horšie. Omyl. Túto hru síce na prvýkrát neprejdete za šesť hodín, ale na adventúru je hrací čas predstavujúci niečo okolo osem až desať hodín aj s riešením puzzlov a čítaním dokumentov veľmi málo.
Takže, Dracula: Origin sa nám ukázala ako veľmi schopná a príjemná záležitosť, ktorá vás síce nebude veľmi napínať, ale rozhodne vás pobaví. Popritom sa vaše oči popasú na nádherne spracovaných prostrediach a vaším trom kostičkám v uchu ulahodíte príjemnou hudbou. Pre hardcore hráčov tohoto žánru je to nutnosťou! Navyše po skončení hry zhliadnete animáciu, ktorá neveští nič iné, než pokračovanie.
+ Drakula
+ Grafika
+ Hudba
- Atmosféra
- Hracia doba
Van Helsing je profesorom, ktorý sa špecializuje na boj proti démonom, špeciálne proti upírom. Pôsobí ako veľmi vyrovnaný človek, ktorý je zmierený so svojím osudom. A tým je práve lov upírov. Navyše, je to miernym flegmatik. Teda aspoň tak je vykreslovaný. Pri spáchaní atentátu na neho len hrubším hlasom odvrkne poznámku a ide ďalej. Navyše sa zasmejete pri jeho divnom anglicko-francúzko-slovanskom akcente.
Dej je zasadený do gotického obdobia a je veľmi nenáročný. Autori hry si vzali predlohu, ale príbeh postavili na alternatívnych skutočnostiach. V podstate sa dozviete, prečo sa stal Drakula upírom a prečo tak šialene túži po Mine.
V hre na vás čaká ďalších 15 NPC, ktoré vám ochotne, prípadne za odmenu pomôžu, alebo prezradia informácie. Dialógy sa vedú automaticky, prípadne vám vyskočí v pravom hornom rohu okno s dvoma alebo troma možnosťami, na ktoré sa môžete spýtať. Hneď v úvode sa stretnete s prekrásnou Minou, ale potykáte si aj s požieračom hmyzu, prípadne čašníkom čo vyzerá ako brat Quasimoda. Prídete do kontaktu s vyše 150timi predmetmi, ktoré použijete pri potulkách Londýnom, Egyptom, Viedňou a nakoniec Rumunskom. Tieto všetky miesta navštívite a odhalíte ich malé miestne tajomstvá.
Hádnaky a hľadanie predmetov nieje ničím ťažkým a to vďaka "spejsu", ktorý po stlačení ukáže všetky interaktívne objekty. Buď ústa pre pokecanie s npc, oko pre všimnutie si objektu a zamyslenie sa nad ním, ruku pre priamu interakciu s objektom a šľapaje pre možnosť vstúpenia do lokácie. Hardcore hráčom a vyšetrovateľom s nutkaním pre pixelhunting (ktorý aj pri hraní bez používania medzerníku je skôr výnimočnosťou) nedoporučujem používať, pre tých menej zdatných v adventúrach je to výborná pomôcka. Ostatne, stačí menšia dávka predstavivosti a štipka logiky a postupne prídete na všetko. Stretnete sa s číselnými kombináciami, puzzle, ale aj s demonickými runami.
Grafika je zvládnutá vynikajúco a hra je výborne optimalizovaná. Teda aj na staršej zostave si ju záhráte na hi-res s AA8x. Na Pentiu 1500 s 512 ram a 128MB grafickou kartou vám to pôjde takmer bez seku. Použité sú 2D pozadia s 3D modelmi postáv, pričom prostredie "žije". Vtáčiky lietajú, stromy sa kývu, hmla sa vznáša, atď atď... Nečakajte však hororovú atmosféru z každého kúsku, kam vojdete. Napriek tomu, že námetom pre túto hru bol hororový román, táto hra vás nevystraší!
Sem tam prídete do styku s niečim bizardným, ale to je tak všetko. Troška mi v tejto hre chýbala atmosféra napätia, ale až na jeden moment, kedy podivná ruka zmrzačeného tvora šmátra po okolí z polorozpadnutej kobky sa nič neudeje. Hra si uchováva celý čas prísnu vážnosť profesora, ale pritom pokojný a kľudný priebeh, bez dramatických zvratov, z čoho vyplýva flegmatickosť postavy. Plytko podaný dej vás miesatmi prestane zaujímať, až prídete do prostredia, ktoré vás očarí, alebo sa stane niečo zaujímavé a "vráti" vás to späť do hry.
Celý čas vám hrá v pozadí hudba, ktorá je príjemná, miestami pochmúrnejšia a do hry s kreatúrou, ktorá vás nemá vystrašiť výborne pasuje. Hra vám na disku zaberie niečo pod 2,5 giga.
Hra sa odohráva v interiéroch aj exteriéroch, pričom miestnosti sú väčšinou rozdelené na dve a viac častí, medzi ktorými môžete prechádzať. Čiže ak ste boli v jednej časti miestnosti a prejdete do druhej, tak v tej druhej vidíte časť prvej. Prostredia sú veľmi detajlné a nikdy sa mi nestalo, žeby som prišli do prázdnej miestnosti, alebo pustého nádvoria.
Interface vyvoláte stlačením pravého tlačítka na myši. Je rozdelený do štyroch kategórií. Inventár, dialógy, dokumenty a poznámky. Inventár je prehľadný a nestane sa vám, že by ste sa v ňom nevyznali, alebo hľadali jeden predmet pol hodinu. Veľa predmetov naraz aj tak mať nebudete a ak áno, rýchlo ich zkombinujete do jedného, ktorý následne použijete. V okne dialógov sa vám zapisuje, čo ste prehodili s jednotlivými NPC. Je to výborným riešením, pretože mnohokrát potrebujete informáciu, ktorú vám dalo NPC použiť ďalej hre, a vracať sa k dotyčnému, nech vám to znova povie by bolo zdľhavé. Dokumenty sú väčšinou knihy, listy, noviny, alebo ústrižky, ktoré si môžete prečítať. Nieje ich veľa, ale ak na nejaký natrafíte, tešte sa na pätnásť minútové čítanie. Teda ak budete hrať v hru v angličtine. Drakulov životopis som zlúskal za pol hodinu. No a do poznámok si Van Helsing zaznamenáva veci, ktoré mu prídu užitočné a tak isto ich využijete v ďalšom priebehu hry. Hra vyšla aj s českou lokalizáciou a v češtine je manuál a titulky. Samotná čeština zatiaľ nieje k dispozícii.
Čítanie listín značne predlžuje hraciu dobu, ktorá je aj bez toho veľmi krátka. Keď som sa za jedno poobedie prestrielal Jerichom, myslel som, že už žiadna hra na tom nebude časovo horšie. Omyl. Túto hru síce na prvýkrát neprejdete za šesť hodín, ale na adventúru je hrací čas predstavujúci niečo okolo osem až desať hodín aj s riešením puzzlov a čítaním dokumentov veľmi málo.
Takže, Dracula: Origin sa nám ukázala ako veľmi schopná a príjemná záležitosť, ktorá vás síce nebude veľmi napínať, ale rozhodne vás pobaví. Popritom sa vaše oči popasú na nádherne spracovaných prostrediach a vaším trom kostičkám v uchu ulahodíte príjemnou hudbou. Pre hardcore hráčov tohoto žánru je to nutnosťou! Navyše po skončení hry zhliadnete animáciu, ktorá neveští nič iné, než pokračovanie.
+ Drakula
+ Grafika
+ Hudba
- Atmosféra
- Hracia doba
napísal ViceVersa 3.9.2008
Páči sa mi!
8.3
DRACULA: ORIGIN